2017-03-12, 23:52
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Håller med er som hyllar Imo! Den är riktigt effektiv mot ångest. Den slår alla benso-preparat enligt mig.

Men hur kommer det sig att den är så effektiv? Vanliga benso påverkar ju GABA i betydligt större utsträckning än Z-analoger? ÄR det den sedativa egenskapen som gör den så bra mot ångesten?

Jag kan knapra mycket benso, men 5 mg Imovane funkar ändå kanon.

För mig har fan aldrig Imovane hjälpt på något sätt mot ångest.
Citera
2017-03-13, 13:55
Medlem
Citat:
Håller med er som hyllar Imo! Den är riktigt effektiv mot ångest. Den slår alla benso-preparat enligt mig.

Men hur kommer det sig att den är så effektiv? Vanliga benso påverkar ju GABA i betydligt större utsträckning än Z-analoger? ÄR det den sedativa egenskapen som gör den så bra mot ångesten?

Någon mer än ja som lägger zopiklon under överläppen?! Många vet ja lägger under sin tunga men jag känner snabbare rus när jag låter det smälte under läppen. (Och ja e och har varit zopi torsk i många år så smaken berör mig inte längre!!) hur gör ni?!
Citera
2017-03-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlappLars
Någon mer än ja som lägger zopiklon under överläppen?! Många vet ja lägger under sin tunga men jag känner snabbare rus när jag låter det smälte under läppen. (Och ja e och har varit zopi torsk i många år så smaken berör mig inte längre!!) hur gör ni?!

Lägg in dina Zopisar i en snusdosa

Nä, har aldrig testat, klarar inte av smaken
Citera
2017-03-14, 09:39
Medlem
Citat:

Nu kanske inte du får samma ångestlindring av stilnoct, men jag gissar att det snabba påslaget i sig kan vara ångestlindrande.
Citera
2017-03-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kronblom
Rätt mycket, 10st 7.5mg är helt safe, men varför? Tar du mer än ett par stycken per kväll så kommer du för det första att fucka upp din tolerans extremt snabbt eller göra något riktigt dumt som du inte kommer minnas dagen efter och sen ångra väldigt länge..

Okej tack för svar, ska ta det lugnt!
Är ute efter att flumma och få hallisar
Citera
2017-03-14, 16:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Nu kanske inte du får samma ångestlindring av stilnoct, men jag gissar att det snabba påslaget i sig kan vara ångestlindrande.

Ni som använder Imovane, får ni inga biverkningar dagen efter ? ... t ex yrsel?
Citera
2017-03-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beic
Ni som använder Imovane, får ni inga biverkningar dagen efter ? ... t ex yrsel?
Jo, blir nedstämd dagen efter imovane. Om jag har sömnproblem och tar tex imovane, så har jag ännu svårare att sova när jag slutar med det. Så ingen större vinst, men jag gillar verkligen flummet.
Citera
2017-03-15, 19:53
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu ätit 5 mg. Zopiklon (imovane) i två månader (inte varje natt dock) och har fortfarande inte känt av någon metallsmak? Av inlägg i tråden att döma verkar detta vara vanligt. Vissa tycks ogilla metallsmaken väldigt mycket dessutom. Dosfråga? Skillnad mellan tillverkare?

Har inga problem med att urskilja smaker annars i livet så tycker det är märkligt
Citera
2017-03-15, 20:00
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nu ätit 5 mg. Zopiklon (imovane) i två månader (inte varje natt dock) och har fortfarande inte känt av någon metallsmak? Av inlägg i tråden att döma verkar detta vara vanligt. Vissa tycks ogilla metallsmaken väldigt mycket dessutom. Dosfråga? Skillnad mellan tillverkare?

Har inga problem med att urskilja smaker annars i livet så tycker det är märkligt

Alla får inte den bieffekten. Får inte någon metallsmak heller, oavsett dosering.
Citera
2017-03-15, 23:26
Medlem
Ok måste åka utomlands men hur i alla fridens orkar man fixa de papper som behövs för att ta med stilnoct? Vill så gärna ta med dem men måste man verkligen kontakta en ambassad (ska utanför Schengen) för att fatta hur man ska göra?
Citera
2017-03-15, 23:32
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ok måste åka utomlands men hur i alla fridens orkar man fixa de papper som behövs för att ta med stilnoct? Vill så gärna ta med dem men måste man verkligen kontakta en ambassad (ska utanför Schengen) för att fatta hur man ska göra?
Bara ta med i handbagaget bland övriga mediciner.
Jag har rest 30-40 gånger till länder på nästan alla kontinenter med narkotikaklassificerade läkemedel.
Aldrig några problem. Gäller både mediciner som jag haft på recept och inte.

Låt ligga i orginalask med ditt namn på och med andra mediciner. Försök inte gömma något och låt allt ligga i handbagaget.

Passerat de mest tullade flygplatserna vid ett flertal gånger, fått väskan öppnad och kollad på massor av gånger.
Antar att nyckeln är att inte se ut som en pundare och inte gömma saker i skorna eller liknande.
Citera
2017-03-16, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Jag har ordinerat 15 mg + 7.5 mg vid behov, per dag.
Haft likadant i två år nästan.

Har 5 mg Imovane ordinerat, sedan helt nyligen. Men halverar dosen i början av natten (för att eventuellt slippa ta en hel dos) och lägger till ytterligare en halva om jag vaknar till och inte kan somna om. Men tror att detta gör mig alldeles för trött på förmiddagen.
Är det helt fel att göra så här, måste jag egentligen ta hela tabletten från början? Får nog tänka om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in