2017-01-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonbiceps91
Stilnoct är verkligen himlen ibland men det är en tunn gräns till helvetet. Jag har brukat det i cirka 4 år till och från. Första tiden jag åt det levde jag ett missbruksliv med kriminalitet kokain och våld. Gick ut med kompisarna och hamnade på psyk varav att ja sprang ifrån dom in på en nattklubb i staden jag bor iklädd gråa mjukisbyxor helt otroligt att jag kom in brukar klä mig väldigt propert men båda dom gångerna det gått åt helvete har dom där jävla mjukis byxorna varit på. Lång historia kort så hamnade jag i bråk på stan efter jag sprungit från rättspsyk och polisen fick se mig skrek dom "där är han" slutade iallafall att jag kastade kebabrullen jag hade fått tag på någotsätt rakt på polisen blev våld och hot mot tjänsteman 3 månader anstaltsvistelse. Har slängt mjukisbyxorna nu. När jag äter stilnoct nu som en laglydig och glad person myser jag med tjejen eller köper massa byggmaterial på internet som jag ska renovera lägenheten med den ena kreativare än den andra. Rätt otroligt hur flummig man kan bli av dessa men är man glad och inte druckit alkohol och låst in sig hemma kan det vara otroligt mysiga. Mvh samson

Absolut man blir kreativ något djävulskt.. det är ju kanon att du vänt livet och riktat det till något positivt.
Citera
2017-01-18, 19:41
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag är fundersam på det här med den rekommenderade maxdosen på Imovane (Zopiklon). De flesta läkare, som jag har träffat, har menat att maxdosen är 7.5 mg och varit mycket motvilliga till att höja dosen över 7.5. Samtidigt så vet jag att det finns en hel del patienter, som får 15 mg/kväll ordinerat. Jag har själv fått det under en period 2015 och nu har jag fått en tillfällig ordination på 15 mg (till skillnad från min vanliga dos på 7.5), på grund av att mina sömnproblem under en period har varit mycket värre än vanligt (kan inte sova alls vissa nätter och gick nyligen i nästan 2 dygn utan sömn). Men min läkare var tydlig med att ordinationen på 15 mg/kväll var högst tillfällig och någonting som jag får använda mig av under max tio dagar i sträck, sedan måste jag gå tillbaka till min lägre dos.

Vilken dos får ni andra (som har Zopiklon på recept) ordinerad?
Vilken är egentligen den rekommenderade maxdosen?
Citera
2017-01-23, 17:01
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Slutade med Imovane till sömnen för lite drygt 30 dagar sedan och har somnat utan några större problem. Tog sedan 2 dagar i rad och när jag skulle sova dag 3 var det omöjligt. Hur är det möjligt på så kort tid???
Citera
2017-01-24, 10:58
Medlem
Har nu upptäckt, efter att ha skaffat Stilnox vilken skillnad det är på dem och Imo/Zop. Jag somnar på två minuter om jag tar 10 mg Stilnox, känner mig väldigt skön dessförinnan och tycker nästan det är synd att sova bort en sån skön känsla...men har verkligen bestämt mig för att bara ha dem att sova på. Imo/Zop känns ju väldigt likartade och jag sover bra på dem också men inte lika fort och det blir liksom starkare, mysigare innan insomning med Stilnox. Får Imo/Zop utskrivet av läkare men ganska glest så det behövs lite grann emellan, annars blir det ingen sömn alls. Måste ju sova för att kunna jobba så mycket som jag gör. Kommer använda Stilnox i mellanperioderna hädanefter.
Citera
2017-01-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Slutade med Imovane till sömnen för lite drygt 30 dagar sedan och har somnat utan några större problem. Tog sedan 2 dagar i rad och när jag skulle sova dag 3 var det omöjligt. Hur är det möjligt på så kort tid???
Har inte något riktigt bra svar där.. Tycker dock att de är ganska oberäkneliga hur toleransen slår. En period slutade jag tvärt, sov lite sämre men inte mycket. En annan period när jag slutade tvärt så mådde jag verkligen skit i flera veckor tills jag började igen och då fick jag ta större dos för att få effekten som jag hade innan jag slutade. Trodde ju att jag kunde starta igen med en lägre dos....
Citera
2017-01-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpInSmoke3
Efter 30 dagar kan du säga att det är slut. Säg att du tog en om dan och det funkade jättebra.

Ganska dum idé med tanke på att han fått ordination på max 3 i veckan.

Även om de flesta här inne skulle hålla med om att 7,5mg till natten varje kväll inte är ett missbruk är det ganska troligt att läkaren kan vara av en annan åsikt.

Dessutom är det inte alla läkare som är så förtjusta när man inte följer ordinerad dos, extra petiga är dom troligtvis när det gäller vanebildande medicin också.
Senast redigerad av Spazzman 2017-01-24 kl. 16:58.
Citera
2017-01-24, 21:11
Medlem
Halloween2s avatar
Satan vad hungrig jag blir när jag käkar stilnoct, brukar alltid bli något man slänger i för att undra senare vad man åt och varför man är hungrig igen.

20mg nydligen intaget medans jag gör nuddlarmed vegeschnitzel och rullar en gås brevid.

Annars göra under tiden är att se på förrådsfyndarna och kanske lira spel, hur ser eran kväll ut?

Citat:
Dessutom är det inte alla läkare som är så förtjusta när man inte följer ordinerad dos, extra petiga är dom troligtvis när det gäller vanebildande medicin också.

Ringde förra veckan och bad om påfyllning, sjuksköterskan frågade om jag hade ätit daglien och jag sa ne, hon säger att det gått lite mer än en månad sen jag fick dom blalba det är beroende. Men fick ett nytt recept så ska väl behöva vänta och fråga om mer nån gång i mars
Senast redigerad av Halloween2 2017-01-24 kl. 21:15.
Citera
2017-01-25, 06:03
Medlem
hur funkar utgågna zolpidem? har dom nån verkan? hittade en hög jag glömt... gick ut nov 2014
Citera
2017-01-25, 13:06
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man bli trött dagen efter om man tog en stilnoct på natten? Jag tog nämligen en stilnoct i natt och nu känner jag mig ganska trött.
Citera
2017-01-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man bli trött dagen efter om man tog en stilnoct på natten? Jag tog nämligen en stilnoct i natt och nu känner jag mig ganska trött.

Kan man säkert. Men det är ju betydligt vanligare på andra sömntabletter. Stilnoct har rätt kort halveringstid.
Citera
2017-01-25, 13:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Även om halveringstiden är kort på stilnoct upplever jag nästan mer trötthet av stilnoct än av andra sömntabletter. Visserligen sitter effekten inte i när jag vaknar, men känns som att jag sovit dåligt och därav inte är utvilad.
Citera
2017-01-25, 13:26
Medlem
No6s avatar
Själv verkar jag ha fått permanent tolerans mot dessa, alltså Imovane och Stilnoct likaså. Faktiskt, mot alla benzodiazepiner öht. Akta er för att missbruka dessa. Skulle göra allt för att dra tillbaka tiden när man satt och flummade på Imovane på kvällen. Tider det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in