2017-03-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Fick nyligen en karta zolpidem av en vän.
Har tänkt prova att sova på en bara för skojs skull. Jag har aldrig haft sömnbesvär innan och har inga nu.
Är detta en dum idé?
Och nej jag har inte tänkt att börja käka dom varje kväll, vill bara testa.

Sen undrar jag hur det egentligen är men zolpidem. Det ska väll tydligen ge ett lite trippaktigt stadie med hallisar och dylikt om man håller sig vaken. Men får man det fruktade benzo-zombie blackouten och lever rövare även fast man inte blandar med alkohol?

Kan nämnas att jag inte har någon benzo erfarenhet överhuvudtaget.

Jag råder dig först å främst att hålla dig borta från alkohol. Zolpidem/Stilnoct är oerhört bra insomningsmedicin. Du ska helst lägga dig i samband med intag, skulle du mot förbli vaken av någon anledning, finns stor risk att du får vara med om/uppleva mkt skumma saker.
Citera
2017-03-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Bara ta med i handbagaget bland övriga mediciner.
Jag har rest 30-40 gånger till länder på nästan alla kontinenter med narkotikaklassificerade läkemedel.
Aldrig några problem. Gäller både mediciner som jag haft på recept och inte.

Låt ligga i orginalask med ditt namn på och med andra mediciner. Försök inte gömma något och låt allt ligga i handbagaget.

Passerat de mest tullade flygplatserna vid ett flertal gånger, fått väskan öppnad och kollad på massor av gånger.
Antar att nyckeln är att inte se ut som en pundare och inte gömma saker i skorna eller liknande.

Känns läskigt av nån anledning. Ska till ett land i Asien och känner bara att energi till att ta reda på vad jag behöver för intyg och sen skaffa dem inte finns. Om jag har medicinerna framme i väskan med namn på askarna tycker jag att det värsta som kan hända är att jag blir av med dem. Men jag vet inte säkert.
Citera
2017-03-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ok måste åka utomlands men hur i alla fridens orkar man fixa de papper som behövs för att ta med stilnoct? Vill så gärna ta med dem men måste man verkligen kontakta en ambassad (ska utanför Schengen) för att fatta hur man ska göra?

Vid utresa så behöver du inte vara orolig, bara lägga bland övriga mediciner.
Men tar du med större mängder hem i resväskan så kan du ha otur och bli kollad
Citera
2017-03-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donkansson
Vid utresa så behöver du inte vara orolig, bara lägga bland övriga mediciner.
Men tar du med större mängder hem i resväskan så kan du ha otur och bli kollad

Nej, nåt hem tar jag inte med mig.
Citera
2017-03-17, 06:17
Medlem
Hey folks!
Har haft Stilnoct varvat med Imovane på recept i ca 3år. 2x10mg eller 2x7.5mg / per natt.
I början fungerade 2st per natt bra, efter ett tag (1-2år) så krävdes 4st för att somna, så toleransen har såklart gått upp, men senaste månaderna har den SKJUTIT i höjden?! Då mitt recept såklart inte räckte för 4st per natt och läkaren redan var motsträvig mot 60st i månaden så testade jag lite olika att ersätta med, bla Ikto, Xanor, Tradolan, Valium och säkert nån fler, kan tillägga att jag har lyrica på recept också 200mg per dag vilket enligt många ska boosta men märker då ingen skillnad ? Har även Adhd så käkar concerta 54mg på morgonen och 36mg vid lunch men skippar oftast den där 36an just för sömnen.. Har fått prova Flunitrazepam 2st per natt på recept, helt verkningslöst vilket verkar jävligt konstigt ? Var samma med Nitrazepam och Halcion. Tilläggas bör att jag endast tar detta då jag går och lägger mig, sitter inte uppe och vill inte uppleva något flum och det är inget jag käkar dagtid, ni förstår, jag vill bara sova som en normal jävla människa. Toleransen är såpass att jag vissa nätter kan äta 10st x 10mg stilnoct helt utan effekt, ungefär samma effekt som att jag druckit ett glas vatten. Inget flum, inga galenskaper(alla som ätit Stilnoct vet jag vad pratar om och det hände någon gång innan jag riktigt visste vad det var att man gjort lite skumma grejor nån gång, men flera år sedan..) Har även provat varit utan längre perioder, upp till 3månader för att sänka toleransen men verkar inte hjälpa ett smack.

Någon som har eller haft liknande erfarenheter och har hittat en fungerande lösning? Något som hjälper Stilnoct på traven men inte har så lång halveringstid? Behöver inte ens vara en medicin. Hört talas om ren grapejuice tex, men är öppen öppen för alla förslag! Vill alltså inte flumma, vill somna och sova en hel natt och vakna utvilad. Är öppen för alla förslag, ursäkta långt inlägg men skulle verkligen uppskatta alla tips!

Mvh Mr.Kronblom
Citera
2017-03-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kronblom
Hey folks!
Har haft Stilnoct varvat med Imovane på recept i ca 3år. 2x10mg eller 2x7.5mg / per natt.
I början fungerade 2st per natt bra, efter ett tag (1-2år) så krävdes 4st för att somna, så toleransen har såklart gått upp, men senaste månaderna har den SKJUTIT i höjden?! Då mitt recept såklart inte räckte för 4st per natt och läkaren redan var motsträvig mot 60st i månaden så testade jag lite olika att ersätta med, bla Ikto, Xanor, Tradolan, Valium och säkert nån fler, kan tillägga att jag har lyrica på recept också 200mg per dag vilket enligt många ska boosta men märker då ingen skillnad ? Har även Adhd så käkar concerta 54mg på morgonen och 36mg vid lunch men skippar oftast den där 36an just för sömnen.. Har fått prova Flunitrazepam 2st per natt på recept, helt verkningslöst vilket verkar jävligt konstigt ? Var samma med Nitrazepam och Halcion. Tilläggas bör att jag endast tar detta då jag går och lägger mig, sitter inte uppe och vill inte uppleva något flum och det är inget jag käkar dagtid, ni förstår, jag vill bara sova som en normal jävla människa. Toleransen är såpass att jag vissa nätter kan äta 10st x 10mg stilnoct helt utan effekt, ungefär samma effekt som att jag druckit ett glas vatten. Inget flum, inga galenskaper(alla som ätit Stilnoct vet jag vad pratar om och det hände någon gång innan jag riktigt visste vad det var att man gjort lite skumma grejor nån gång, men flera år sedan..) Har även provat varit utan längre perioder, upp till 3månader för att sänka toleransen men verkar inte hjälpa ett smack.

Någon som har eller haft liknande erfarenheter och har hittat en fungerande lösning? Något som hjälper Stilnoct på traven men inte har så lång halveringstid? Behöver inte ens vara en medicin. Hört talas om ren grapejuice tex, men är öppen öppen för alla förslag! Vill alltså inte flumma, vill somna och sova en hel natt och vakna utvilad. Är öppen för alla förslag, ursäkta långt inlägg men skulle verkligen uppskatta alla tips!

Mvh Mr.Kronblom

Visst funkar Grape litegrann iaf. Men det verkar som du behöver ta dig en ordentlig tankeställare ang din tolerans.
Dags för ett uppehåll. Det är inte meningen att man ska käka Z-analoger längre än nån månad...
din läkare(knarklangare) har gjort till en torsk😕
Citera
2017-03-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Visst funkar Grape litegrann iaf. Men det verkar som du behöver ta dig en ordentlig tankeställare ang din tolerans.
Dags för ett uppehåll. Det är inte meningen att man ska käka Z-analoger längre än nån månad...
din läkare(knarklangare) har gjort till en torsk😕

Såg nu att du haft uppehåll. Då är bara att sluta.
Citera
2017-03-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Såg nu att du haft uppehåll. Då är bara att sluta.

Har OCD orsakat av en fruktansvärd upplevelse för ett par år sedan som gör att jag måste gå upp och kolla tex "Är spisen verkligen av?" fast det handlar om en mycket värre grej utan att gå in på detalj.. Så utan insomingstabletter så somnar jag sällan utan måste upp och kolla och tillslut så är det morgon och dagen börjar.. Du förstår min problematik?..

Mvh
Citera
2017-03-17, 12:35
Medlem
Citat:
Har OCD orsakat av en fruktansvärd upplevelse för ett par år sedan som gör att jag måste gå upp och kolla tex "Är spisen verkligen av?" fast det handlar om en mycket värre grej utan att gå in på detalj.. Så utan insomingstabletter så somnar jag sällan utan måste upp och kolla och tillslut så är det morgon och dagen börjar.. Du förstår min problematik?..

Mvh

Jobbig sits...
men det låter inte hållbart med z-analoger, enligt mig iaf.
ok om du skulle hitta en bensodiazepin som funkar utan att behöva öka dosen.

Har ingen aning om hur du ska lösa din situation men något måste ju ändras?
Kommer ju sluta med att inget funkar pga hög tolerans och avtändning på bens är rent av livsfarlig.

Har du prövat andra läkemedel som typ remeron?
Senast redigerad av Cp5 2017-03-17 kl. 12:39.
Citera
2017-03-17, 13:23
Medlem
Harbards avatar
Citat:

Mvh

Låter som seriös tvångssyndrom. Kontakta pysk om du inte redan varit där
Citera
2017-03-17, 16:08
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jo, blir nedstämd dagen efter imovane. Om jag har sömnproblem och tar tex imovane, så har jag ännu svårare att sova när jag slutar med det. Så ingen större vinst, men jag gillar verkligen flummet.

Ja, har också upplevt detta med Imovane, ska sluta med denna sömnmedicin så snart det går. Men bra att ha i nödfall.
Citera
2017-03-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beic
Ja, har också upplevt detta med Imovane, ska sluta med denna sömnmedicin så snart det går. Men bra att ha i nödfall.
Jag vill inte få in dig på nåt annat dumt, med Lyrica, om man nu tar det sporadiskt, är bättre ur båda synpunkterna. Man sover sover som en bebis på det, dessutom är man riktigt skön dagen efter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in