2017-02-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee
Ja, det är givetvis ett bordellbesök som åsyftas. Det kanske är bra att TS är på det klara med det här innan han eventuellt tackar ja eller nej till gärningsmans erbjudande.

Inte alls säkert. Kan lika gärna att de tar ut markus på en krog och hjälper honom att träffa tjejer ute.
Du läser vad du vill läsa mellan raderna.
2017-02-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Markus, hur ser du på att vad du VILL göra och vad du BÖR göra för att bli av med oskulden ibland (ofta) skiljer sig åt?

Vad menar du med "hur ser jag på det"?

Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Jag kan inte låta bli att fundera på vad som åsyftas med "det här". Vi talar om gifta män som inte går efter kvinnor, vi talar om resor till Tyskland, vi talar om att förlora oskulden. Därför funderar jag kring innebörden av "det här".

Vadå, menar du att de tänker vara otrogna, eller?

Citat:
Och när jag har funderat klart kring innebörden av "det här" - vilket tar ungefär 50 millisekunder - funderar jag kring lämpligheten i att diskutera frågan med någon inblandads föräldrar. Denna senare fundering går ännu fortare. Jag drar mina slutsatser. Fast jag har kanske snuskig fantasi?

Kan du förklara bättre vad du menar, tack?

Citat:
Därför har jag en fråga till TS: Markunator, vad tror du att gärningsman syftar på med "det här", det som han och hans gifta polare (av vilka ingen springer efter kvinnor) kan hjälpa dig med?

Träffa tjejer, antar jag. Det innebär inte att de också tänker göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Av nyfikenhet, vad gör du när du umgås med din kusin? Vad snackar ni om? Pratar ni om tjejer, eller går ni typ ut och bowlar?

Alltså, det är två kusiner som jag oftast umgås med. (De andra två bor långt bort.) Vi brukar sitta och titta på YouTube. När jag var hos min kusin över helgen så gick vi även i affärer lite grann.

Citat:
Alltså Markus detta har blivit enormt stort! Du har redan blivit inbjuden till Linköping och sen en resa till Tyskland. Jag förstår att du säger nej eller är tveksam, MEN vad har du att förlora?

Tyskland är väldigt annorlunda än Linköping. Jag måste verkligen fundera över detta. Veta betydligt mer och så.

Citat:
Du har absolut inget att förlora. Hur många gånger har du tidigare fått förfrågan av att åka till Tyskland? Se det som en kul grej.

Ja, det beror väl på vad resan kommer att innefatta, eller hur?

Citat:
Vad är alternativet till att INTE åka? Troligtvis att du kommer spendera två dagar hemma i lägenheten.

Jo, men det är ändå rätt läskigt att hänga på två vilt främmande människor till ett annat land...

Citat:
Fortsätt träna salsa. Om du behöver uppehåll pga operation, försök göra lite moves hemma. Använd YouTube.

Nej, jag tänker inte gå på den mer. Det finns en annan kurs som börjar på ett annat ställe om exakt en månad. Den skulle jag kunna gå på.
2017-02-20, 22:05
Medlem
Vad jag har sett av salsan, så tyckte du det var svårt och därför gick du bara en gång?
Träna hemma och bli grym till nästa gång! Investera mer i en aktivitet än att gå en gång.
2017-02-20, 22:28
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Citat:
Markunator, vad tror du att gärningsman syftar på med "det här", det som han och hans gifta polare (av vilka ingen springer efter kvinnor) kan hjälpa dig med?
Träffa tjejer, antar jag. Det innebär inte att de också tänker göra det.
Jag tror också att det betyder det. Och det är givetvis inget märkligt med det. Men liksom... Jag undrar vad de tjejerna jobbar med. Eller extraknäcker som... Det kan ju vara sånt som du inte vill involvera dina nära släktingar i.

Alltså jag är ingen moralist, jag brukar titta åt sidan när det gäller andras privatliv. Men samtidigt finns det saker som - om de hade varit aktuella, vilket de inte var - jag absolut inte hade velat att min mamma skulle ha fått veta när jag var 25. Eller 45. Eller 15. Det är därför jag manar till försiktighet.
2017-02-20, 22:39
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Vad menar du med "hur ser jag på det"?

Ja, hur ser du på det? Vad har du för tankar kring att saker du bör göra för att bli av med oskulden ofta inte kommer ingå i listan "saker Markus vill göra"?

Eller det kanske rent av finns saker som är elementära för att du på sikt ska bli av med oskulden som du till och med uttalat inte vill göra?

Ska du strunta i att göra saker som ökar dina chanser hos flickorna för att du inte vill göra dem? Även när det är helt normala och ofarliga saker (snackar alltså inte om galna grejer).

Citat:
Jag tror också att det betyder det. Och det är givetvis inget märkligt med det. Men liksom... Jag undrar vad de tjejerna jobbar med. Eller extraknäcker som... Det kan ju vara sånt som du inte vill involvera dina nära släktingar i.

Alltså jag är ingen moralist, jag brukar titta åt sidan när det gäller andras privatliv. Men samtidigt finns det saker som - om de hade varit aktuella, vilket de inte var - jag absolut inte hade velat att min mamma skulle ha fått veta när jag var 25. Eller 45. Eller 15. Det är därför jag manar till försiktighet.

Markus har visserligen asperger, men det betyder inte att herrn erbjudandet kom från har det. Han är troligen fullt medveten om att det inte är en bra idé att till Markus mor säga "jo, vi tänkte ta med din son till Tyskland och köpa en hora". Teoretiskt kan ju mamman ana vad resan handlar om men om jag var i hennes skor hade jag då valt att låtsas som ingenting. Don't ask don't tell liksom.
2017-02-20, 22:53
Medlem
Eftersom flera undrat vad som är syftet med resan så kommer ni få två svar. Varför jag och polarn tänker åka dit har ni faktiskt ingenting med att göra. Men jag kan garantera att det absolut inte innefattar kvinnor eller några som helst olagligheter.

Vad Markus vill och skulle tänkas vilja göra har vi inga moraliska åsikter om utan snarare stötta han i det han vill göra. Om det innebär att bara ta några öl ihop med oss killar i hotellbaren, han kanske vill prova på en klubb/bar och kanske bli introducerad till kvinnor eller om han nu så skulle vilja träffa en eskort så skulle jag guida han till dörren och låta henne ta hand om honom.

Vad Markus vill göra angår inte mig, flashback och definitivt inte hans föräldrar. En vuxen man är inte skyldig att förklara sig.

Som sagt, vill han göra resan och utmana sina rädslor och faktiskt genomföra den så kan en stor tyngd lätta från hans axlar när han märker att det faktiskt inte var värre än så.

Vad jag tycker är intressant är att han är inte helt främmande för tanken på att avsluta sitt eget liv, däremot är han livrädd för att göra en resa som KANSKE kan få honom att må bra..

Men vill han inte så respekterar jag det, vi alla har våra begränsningar men jag tänkte iaf erbjuda honom möjligheten.
2017-02-20, 23:13
Medlem
Citat:
.

Är du 26-27 nu? Har du haft sex än? Har du fler tjej/kill kompisar? Gör du online-dajting(tycker inte om det själv)? Jag tycker du bara ska gå ut och ragga på tjejer. Gör det en vana att ragga på 2-5 om dagen, så ska du se att du får en tjej inom ett par veckor.
2017-02-20, 23:13
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Markus har visserligen asperger, men det betyder inte att herrn erbjudandet kom från har det. Han är troligen fullt medveten om att det inte är en bra idé att till Markus mor säga "jo, vi tänkte ta med din son till Tyskland och köpa en hora". Teoretiskt kan ju mamman ana vad resan handlar om men om jag var i hennes skor hade jag då valt att låtsas som ingenting. Don't ask don't tell liksom.
Självklart har du rätt, Imiron. Mina farhågor blev överdrivna. Don't ask don't tell är en utomordentlig maxim. Det gäller bara att ha koll på vad men berättar, även om man inte säger det i klartext...

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Men jag kan garantera att det absolut inte innefattar kvinnor eller några som helst olagligheter.
Men något spännande måste ni väl ändå hitta på? Ledtråd? Begynnelsebokstav?

Citat:
Vad Markus vill och skulle tänkas vilja göra har vi inga moraliska åsikter om utan snarare stötta han i det han vill göra. Om det innebär att bara ta några öl ihop med oss killar i hotellbaren, han kanske vill prova på en klubb/bar och kanske bli introducerad till kvinnor eller om han nu så skulle vilja träffa en eskort så skulle jag guida han till dörren och låta henne ta hand om honom.
Eskort? Är inte det en Ford? Jag ser inte, jag hör inte. Titta! En ekorre! När är det vårdagjämning?

Citat:
Vad Markus vill göra angår inte mig, flashback och definitivt inte hans föräldrar. En vuxen man är inte skyldig att förklara sig.
Bra!!

Citat:
Men vill han inte så respekterar jag det, vi alla har våra begränsningar men jag tänkte iaf erbjuda honom möjligheten.
Helt allvarligt nu. Jag tycker att du verkar vara riktigt, riktigt sympatisk. Du visar omtanke och respekt. Det hedrar dig.
2017-02-20, 23:16
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Är du 26-27 nu? Har du haft sex än? Har du fler tjej/kill kompisar? Gör du online-dajting(tycker inte om det själv)? Jag tycker du bara ska gå ut och ragga på tjejer. Gör det en vana att ragga på 2-5 om dagen, så ska du se att du får en tjej inom ett par veckor.
Har du läst tråden? Tipset att ragga på fem brudar om dagen är det i och för sig inget fel på, men... Bläddra lite, vetja 😀
2017-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Har du läst tråden? Tipset att ragga på fem brudar om dagen är det i och för sig inget fel på, men... Bläddra lite, vetja 😀

Menar du att tipset har redan ställts? Eller att han redan har testat det?
2017-02-21, 00:00
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Menar du att tipset har redan ställts? Eller att han redan har testat det?
Njaa... Lite fantasi nu. En kille är låg för att han träffar för få brudar (tänk ingen). Då är ju tipset att träffa fler brudar rätt givet, huh? Eller också är det inte det. Go figure.
2017-02-21, 01:31
Medlem
Citat:
Njaa... Lite fantasi nu. En kille är låg för att han träffar för få brudar (tänk ingen). Då är ju tipset att träffa fler brudar rätt givet, huh? Eller också är det inte det. Go figure.

Min autism klarar inte av att förstå vad du menar.
Gör han tipset? Det finns steg att gå igenom. Typ om man har ångest av att bara stå utomhus. Då kan man börja där. Ifall man inte ens kan säga hej, då börjar man där. Det är en process man följer. Så hela vägen blir rätt "simpelt".

Han börja med sin "process" mer än 1år sedan. Jag tror att det är motivation han behöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in