Citat:
Ursprungligen postat av
mrsteve2
Så
-slutar jobba för att det är tungt och jobbigt att vara 4 timmar två gånger i veckan
-slutar på salsa för att du inte blir expert efter en timme
Allting är inte enkelt. Markus, har du någon fullgjort någonting som var en utmaning/där du hade motgångar/var svårt?
Ja, det har jag väl.
Citat:
Gällande jobb & praktikplats, när du fick din biltema plats, fanns det fler alternativ tillgängliga?
Har du något nytt jobb på gång? Om inte, kontakta din handledare asap.
Vad hände egentligen på biltema? Sa din chef att det inte gick bra? Eller var det den fysiska utmaningen? Vantrivs med kollegor?
Nej, det fanns inga fler alternativ tillgängliga just då. Förhoppningsvis finns det snart det. Handledaren skulle jobba på det.
Chefen sa att det inte gick bra, ja. Hon sa att jag inte kunde komma ihåg eller förstå de enklaste instruktioner, vilket stämde. Den fysiska utmaningen var också väldigt tuff. Mina kollegor var jag fullständigt likgiltig inför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
Du får börja studera istället. Blir det i höst? Eller det kanske inte heller kommer bli av?
Jo, det kommer visst att bli av i höst.
Citat:
Jaja. Du kom med en bortförklaring igen till varför du inte ska träffa imiron i helgen. Jag tror inte att det kommer bli av.
Jo, det kommer visst att bli av - bara inte
den här helgen.
Citat:
Hallå. Det finns över 4 miljoner kvinnor i Sverige. Jag är säker på att åtminstone en av dessa damer vill bli påsatt av dig.
Nej. Ingen jag har träffat.
Citat:
Du behöver inte ha haft ett förhållande för att du ska ha en typ av tjej du gillar.
Du kanske föredrar korta tjejer över långa, blondiner över brunetter, mer lugna kvinnor över kvinnor som är mer utåt, usw.
Förstår du vad jag menar?
Jag har ingen typ!
P.g.a. hur det ser ut: man sitter vid bord flera stycken och pratar, och det är ganska hög ljudvolym.
Citat:
Okej. Tror du någon bryr sig om hundra år? När alla kvinnor du försökt ragga upp men kanske dissat dig, mm. är döda!
Ingen kommer veta detta om hundra år. Satsa!!
Jag
kan inte. Hur fan gör jag ens?!
Citat:
Men om du spenderar en del tid på feministmöten så kan jag förstå att du träffar på en del feminina män.
Ja, det är möjligt att män som inte hatar kvinnor är mer feminina i allmänhet. Jag har ingen aning.
Citat:
Ja, det är grymt! Enkelt att få brudar. De gillar mansgrisar.
Jag var sarkastisk.
Citat:
Ok, jag tror inte att jag kommer lägga ner så mycket mer tid på denna tråden. Du gör inga framsteg, provar inte de råden vi ger dig.
Jag har provat massor med råd. Vilka råd är det jag inte provar?
För vad?
Citat:
Då får du väl förbli oskuld resten av ditt liv.
Jag tänker inte åka till Thailand.
JAG. TÄNKER. INTE. ÅKA. TILL. THAILAND.
Citat:
Jo, du vill ha en riktig jävla feministbrud som hatar dig för att du är man!!
Du är så okunnig att det inte är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zickler
Var ska man börja...? Jag förstår att du känner dig otillräcklig och att hela världen är emot dig. Men ska du bara ge upp för det? Kommer det få dig att må bättre? Du kan inte ändra på det förgångna, men du har hela din framtid i dina egna händer. Oavsett depression, asperger och ja, lathet, så har du din framtid i dina egna händer. Bara du. Fortsätt att ge upp vid minsta motgång som du gör nu så kommer ingenting att förändras till det bättre. Om du ger ditt bästa i alla lägen kan du alltid åtminstone se dig själv i spegeln och vara stolt över dig själv, oavsett om du lyckats eller misslyckats med det du tagit dig an. Ditt val.
Jag kommer
inte att vara stolt över mig själv om jag misslyckas. Jag kommer att hata mig själv lika mycket som jag gör nu. Jag klarar inte av att göra någonting. Hur ska jag göra för att orka med någonting över huvud taget?
Citat:
Nåväl.. Nog med peptalk för en stund. Jag förstår verkligen inte vad som kan ha varit så fysiskt utmattande på Biltema för en ung man?? Förklara snälla du. Fick du lyfta ett par lådor som vägde över 20 kg? Var du tvungen att gå sammanlagt ett par km varje dag?
Jag klarar inte av tungt fysiskt arbete. Det passar helt enkelt inte mig. Jag behöver ett lugnare arbete; ett administrativt arbete.
Citat:
Du säger att du vill ha något administrativt yrke. Men tidigare i tråden vill jag minnas att du har sagt att du har stora svårigheter med att koncentrera dig längre stunder? Hur ska det gå ihop? Ett enklare och mer fysiskt yrke kanske ändå är det som passar dig bäst i slutändan?
Nej. Om jag t.ex. får mina instruktioner nerskrivna så minns jag dem.
Citat:
Tråden är 130+ sidor.. Visst, på sina ställen har det utbrutit sidodiskussioner med långa psykologiska utläggningar som kanske inte varit speciellt givande. Men kom igen.. Inte ett enda tips? Jag tror snarare det är som så att du inte har varit beredd att utmana dig själv till att prova ens ett av alla tips du har fått. Allt måste hela tiden vara på dina villkor. Minsta motståndets lag verkar vara helig för dig. Men som jag och så många andra påpekat för dig - verkligheten och tjejerna som lever i den skiter fullständigt i om du gillar dessa regler eller ej. De kör bara på och om du väljer att leva som du alltid har gjort så kommer du bli kvar på perrongen.
Det där var också fullständigt intetsägande.
Nej, jag har inte fått några tips om hur jag ska prata med tjejer.
Citat:
Så du kan lita på att jag vet hur förlamande det är att vara deprimerad...
Då kan man ju undra varför du ger de "råd" som du har gett hittills...
Citat:
Åter till ämnet och nu blir jag både arg och frustrerad på dig igen. Du har all jävla anledning att ta tåget till sthlm!!! Ensam!
För femtielfte gången: jag ska göra det när jag åker och hälsar på min kusin. Punkt.
Citat:
Och så sista punkten.. Varför ska du ens försöka..? Du har aldrig tänkt tanken att det kan hjälpa dig hitta ett annat jobb i framtiden? Om du hade bitit ihop och gjort ditt bästa under de veckorna eller månaderna det handlade om så hade din arbetsledare åtminstone kunnat bli en framtida referens till dig.
Spelar ingen roll. Jag stod inte ut, och dessutom var jag inget bra på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aryt
Om du fortsätter ger upp innan du ens försökt och bara hemfaller "jag är värdelös" "jag borde aldrig fötts" som orsak så får du sluta be om råd och jobba med en psykolog istället.
Jag ska göra det senare den här månaden. Kommer inte att ändra på nåt, dock.
Citat:
De här börjar bli absurt. Du säger att du inte får konkreta vettiga råd. Hela tråden är full.
Tycker inte jag. De är alldeles för abstrakta.
Citat:
De viktigaste gå ut på två saker. Bli vuxen och självständig samt öva på social interaktion.
Det där betyder absolut ingenting.
Hur ska jag bli vuxen?
Hur ska jag bli självständig?
Hur ska jag öva på social interaktion?
Citat:
De är vad som kommer få dig att må bättre, få ett rikare liv med vänner och så småningom sex.
Ja, då är det ju synd att jag inte har fått några konkreta tips, eller hur?
Citat:
Du får massa konkreta tips och instruktioner.
Inte när det gäller att få vänner och en flickvän.
Citat:
Först kring att börja städa, handla, laga mat, betala räkningar,köpa kläder, resa kontinuerligt själv som alla vuxna.
Jag städar, handlar och lagar mat. Jag håller på att lära mig betala räkningar. Jag tänker
inte köpa några fler kläder förrän jag har gått ner i vikt (jag har redan köpt några kläder själv). Jag tänker
inte resa - själv eller med nån annan - såvida jag inte har en
anledning (som t.ex. att besöka min kusin i Stockholm).
Citat:
Detta påpekas om och om igen är ett nödvändigt villkor för vänner o relationer. Väldigt få tjejer skulle vilja vara med någon som inte med lätthet fixar sånt.
Så om jag inte själv åker in till Stockholm kontinuerligt helt utan anledning så vill inte tjejer vara med mig? Ja, det var ju logiskt.
Citat:
Dels på vad du kan säga och göra rent generellt för att flörta och små prata. Dels på var, när, hur. I kassan på ica, fråga om vägen, prata med hundägare, testa på krogen, gå på fik med din kusin som kan visa dig kroppsspråkssignaler, du får till och med super generösa förslag att åka och träffa användare.
Okej,
inget av det där beskriver hur jag flörtar, men hur som helst:
Jag antar att jag kan prata mer i kassan på ICA. Jag behöver inte fråga om vägen; jag har Google Maps. Hundägare brukar jag faktiskt prata med. Jag kan inte gå till krogen själv första gången. På fik med min kusin kan jag säkert göra. Jag
vill träffa användare - men inte när de
befaller mig att göra det utan när
jag vill det.
Citat:
Jag föreslog att vi bara kunde fika på ett tidigt stadium.
Okej, det kanske vi kan. Jag minns inte att du föreslog det, men tack!
Citat:
Tex som tinder. Frågar hur bilderna ska se ut. Imiron skickar jättetydlig, "bild 1 ska vara, bild 2 ska visa osv" du frågar igen ett par dagar senare, jag klipper in Imirons inlägg och lägger till saker.
Den profil jag har nu är bara
tillfällig. Jag behöver inte de bilderna än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jibez
Skaffa jobb och hobbies!
Det går inte att hitta ett jobb; jag är en person som ingen någonsin kommer att vilja anställa. Jag har ingen hobby, bara fritidsintressen.