Hej allihopa! Så, nu har jag varit hos min kusin. Hon mötte mig på stationen och vi åkte hem till henne tillsammans. Nästa gång klarar jag nog av det själv.
För övrigt så måste jag sluta med salsan. Jag kommer inte att kunna gå på flera lektioner p.g.a. mina ögonoperationer. Jag ska försöka få mina pengar tillbaka om det nu går. Kanske kan jag gå på salsalektioner som börjar på ett annat tillfälle i mars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Sluta säga nej till alla bra förslag du får!
Det gör jag inte. Jag säger nej till alla
dåliga förslag jag får!
Citat:
Överhuvudtaget är "nej" ett ord du ska vara försiktig med att använda när du är med folk (om de inte är tiggare, bedragare eller försäljare). Det verkar så tråkigt. Det är mycket roligare att umgås med folk som är öppna och glada och säger "ja" till saker!
Jag ville ändå inte göra det som föreslogs där.
Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Jag och en polare planerar på att göra en resa till Tyskland till sommaren. Med bil. Jag har inte diskuterat detta med honom än, men jag skulle kunna tänka ta med dig om du vill och det skulle säkert gå bra för min polare med.
Hmm...tack.
Kanske att det går, men jag är lite tveksam.
Citat:
Syftet med vår resa är affärer. Men det kommer också bli skoj, lite som en roadtrip. Vi kommer stanna till längs vägen och äta mat, och väl i Tyskland tar vi in på hotell och dagen efter åker vi hemåt mot Sverige igen.
Okej, vadå för affärer, om jag får fråga?
Citat:
Då vi båda är gifta och trogna så går vi inte efter kvinnor, men vi skulle absolut kunna hjälpa dig med det här.
På vilket sätt då?
Citat:
Det enda du behöver är:
1. Betala för ditt eget hotellrum, mat och dryck. Säg 2000kr totalt.
2. Ha med dig kläder för 2 dagar.
3. Fickpengar för nöjen, säg 1000kr.
4. Positiv attityd. Vi kommer förmodligen aldrig bli riktiga vänner men se resan som en lektion om att bli självständig. Nu får du chansen att se en liten del av världen utan dina föräldrars närvaro. Och så får du chansen att träna dina sociala förmågor med oss.
5. Du MÅSTE själv ta tåget till Göteborg. Vi orkar nämligen inte ta en 120 mils omväg för att hämta dig.
Jag lovar ingenting. Det är ingenting personligt, men det här låter lite väl våghalsigt för mig...
Citat:
Om du är intresserad av resan kan vi prata i telefon först så att du får en uppfattning om vem jag är. Om hur jag är som person. Fan, jag kan även skicka kopia på mitt körkort och prata med dina föräldrar om du skulle bli lugnare av det.
Det skulle vara bättre.
Citat:
Blir resan av kan det bli en chans att du kanske inte får en andra gång. Då är frågan, vad har jag utav att hjälpa dig? Ingenting egentligen. Jag är faktiskt väldigt självisk som person och bryr mig bara om mina nära och kära och det står jag för. Men jag har följt tråden sedan starten och din utveckling har varit frustrerande. Visst, om man ser till ditt tidigare liv så har du gjort enorma framsteg (dock håller jag med om att sluta på praktiken hos Biltema var dumt. Det hade så småningom stärkt dig som person att du faktiskt lyckas genomföra något istället för att göra det som har blivit lite av ditt signum: att ge upp).
Jag uppskattar att du vill hjälpa mig.
Biltema funkade helt enkelt inte för mig. Det var därför jag slutade där.
Citat:
Jag håller delvis med flera "YOLO-skribenter" om att du måste börja utmana dig själv mer aggressivt och jag förstår även den andra sidan som pedagogiskt försöker lära dig att förstå mer om AS men i ärlighetens namn så kan du läsa såna självhjälp böcker tills du blir gråhårig med oskulden fortfarande i behåll. Du kan läsa 200 böcker om hur man blir världens bästa rallyförare men det är i slutändan att du måste själv sätta dig i en bil och lära dig köra som att KANSKE blir världsmästare. Övning ger färdighet!
Ja, jag försöker ju öva också. Jag försöker komma ut och prata. Grejen är den att jag bara klarar av att ha en vänskaplig konversation med folk. Jag kan
inte få dem att bli mina vänner, och jag kan
absolut inte få dem att bli attraherade av mig.
Citat:
Det blev en vägg av text men fundera på saken. Det är farligt att leva men ett helt liv i pojkrummet är inte lockande. Inte ens för dig med tanke på att du startade tråden.
Att åka ända till Tyskland med två kompletta främlingar är jag dock rätt tveksam till...