2015-12-02, 23:13
Medlem
Som titeln säger: Jag är en 24 år gammal, heterosexuell ung man som aldrig har legat med, kysst eller över huvud taget gjort någonting med en tjej.

Jag har Aspergers syndrom, vilket innebär att jag har svårt med det sociala, och dessutom har jag levt den större delen av mitt liv i en liten småstad där det inte har funnits mycket möjlighet att hitta någon. Sedan två månader tillbaka bor jag däremot i Uppsala (tillsammans med mina föräldrar), där jag har mycket större möjlighet att hitta någon, men jag vet fortfarande inte hur jag ska gå tillväga för att göra detta.

Jag känner inte riktigt någon här i stan som kan introducera mig till någon, utom min fem år äldre tjejkusin. Jag skulle i och för sig kunna be henne om hjälp med att komma ut på fester eller nåt. Fast vad mer kan jag göra? Är det någon som bor i Uppsala som har några tips? Jag börjar bli galen av sexuell svält här!
2015-12-02, 23:20
Medlem
Rosafluffets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Som titeln säger: Jag är en 24 år gammal, heterosexuell ung man som aldrig har legat med, kysst eller över huvud taget gjort någonting med en tjej.

Jag har Aspergers syndrom, vilket innebär att jag har svårt med det sociala, och dessutom har jag levt den större delen av mitt liv i en liten småstad där det inte har funnits mycket möjlighet att hitta någon. Sedan två månader tillbaka bor jag däremot i Uppsala (tillsammans med mina föräldrar), där jag har mycket större möjlighet att hitta någon, men jag vet fortfarande inte hur jag ska gå tillväga för att göra detta.

Jag känner inte riktigt någon här i stan som kan introducera mig till någon, utom min fem år äldre tjejkusin. Jag skulle i och för sig kunna be henne om hjälp med att komma ut på fester eller nåt. Fast vad mer kan jag göra? Är det någon som bor i Uppsala som har några tips? Jag börjar bli galen av sexuell svält här!

Hmm.. hur pass svårt har du med det sociala? annars är väll fester det bästa för att lära känna lite nya själar! finns många osköna, var dig själv och det kommer komma en fin brud att ligga med så småningom
2015-12-02, 23:20
Medlem
Att kyssas eller ha sex med kvinnor är ingen mänsklig skyldighet som du får det att låta som..

Edit: Gå en kurs eller Hitta jobb ett könsblandat jobb med mycket tjejer i din ålder samt ge dig ut på klubbarna i stan. Ta en drink och analysera läget och se normal ut. Gå fram och prata och ha inte din asperger diagnos i bakhuvudet som en slags kudde att falla tillbaka till ifall du får ett nej som en slags ursäkt.

Lycka till!
Senast redigerad av Papaoutai 2015-12-02 kl. 23:27.
2015-12-02, 23:23
Medlem
usb3s avatar
Borde väl vara enklast att träffa kvinnor i samma situation tänker jag. Finns det inget Asperges-forum du kan in och ragga på?

Ring Asperges riksförbund och kolla om de annordnar några mingel för likasinnade kan ju vara en bra idé också.
2015-12-02, 23:37
Moderator
VitKallas avatar
Erotik och sexualitet --> Relationsakuten
/Moderator
2015-12-02, 23:39
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Borde väl vara enklast att träffa kvinnor i samma situation tänker jag. Finns det inget Asperges-forum du kan in och ragga på?

Ring Asperges riksförbund och kolla om de annordnar några mingel för likasinnade kan ju vara en bra idé också.

God tanke, men det finns långt ifrån lika många kvinnor med diagnosen. Det skulle nog se ungefär såhär ut: https://youtube.com/watch?v=ESt41QN9ako
2015-12-02, 23:49
Medlem
TheMasterApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3

Två fel gör inte ett rätt. Ragga på ett aspie-konvent? Plz. Bara en begravning vore värre.

TS: Det enda rimliga är att lära sig game. Gör det.
2015-12-02, 23:52
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterApe
Två fel gör inte ett rätt. Ragga på ett aspie-konvent? Plz. Bara en begravning vore värre.

TS: Det enda rimliga är att lära sig game. Gör det.

LYSSNA INTE PÅ HAN TS, DET ÄR EN FÄLLA!

spelet suger.
2015-12-03, 00:02
Bannlyst
Bli galen av sexuellt svält? Låter som du är beroende av något du aldrig testat,

Sex är ingenting att vara desperat efter.
2015-12-03, 00:18
Medlem
TheMasterApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
LYSSNA INTE PÅ HAN TS, DET ÄR EN FÄLLA!

spelet suger.

Vill man ligga ska man lära sig game. Vad du tycker om det är irrelevant.
2015-12-03, 00:26
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Om du pluggar så kan ett första steg vara att försöka gå ut på någon nation med dina kursare efter nästa tenta.
2015-12-03, 03:32
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterApe
Vill man ligga ska man lära sig game. Vad du tycker om det är irrelevant.

Om man är en osäker jävla tönt, kanske. Lägg ner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in