2017-02-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
För övrigt så måste jag sluta med salsan. Jag kommer inte att kunna gå på flera lektioner p.g.a. mina ögonoperationer. Jag ska försöka få mina pengar tillbaka om det nu går. Kanske kan jag gå på salsalektioner som börjar på ett annat tillfälle i mars.

Biltema funkade helt enkelt inte för mig. Det var därför jag slutade där.

Rätta mig om jag minns fel, men det ena ögat har du väl redan hunnit operera tidigare den här månaden och är i princip färdigläkt? Och det är - om jag inte missförstått saken - en helt vanlig laseroperation, som inte kräver någon direkt konvalescens eller sjukskrivning. Vad hindrar dig från att fortsätta salsan en gång i veckan på grund av det dom kommande veckorna?

Jag gjorde en snabb googling på saken:

"Vid de vanligaste operationerna – linsbyte eller FS-Lasik – kan du börja jobba som vanligt redan dagen efter operationen, förutsatt att du inte jobbar i en smutsig miljö. Om du behöver opereras med någon av lasermetoderna LASEK eller Trans-PRK, kan du behöva ungefär en veckas vila efteråt. Det gör ont, du kan vara ljuskänslig och ha lite varierande syn under tiden ögonen läker. Efter en vecka fungerar de allra flesta i sin vardag som tidigare, men synen kan ta upp till tre månader på sig för att stabiliseras."

Källa: https://www.memira.se/blogg/9-myter-om-ogonoperationer/

Jag vill inte förringa dina besvär med ögonen, men en röd tråd när du påbörjar nya saker är att du knappt hinner komma igång innan du ger upp och slutar. Senast så var det praktiken på Biltema som du kände var för fysiskt tungt (ja, jag jag vet att det inte var den enda orsaken, men det verkar ha varit en viktig del), trots att det bara var fyra timmar per dag, två gånger i veckan. Du slutade efter totalt fyra arbetsdagar, om jag minns rätt.

Det gäller inte bara större projekt som kurser och praktikplatser, utan din inställning i största allmänhet. Jag tar upp det eftersom din nuvarande attityd ("det är ingen ide", "det kommer ändå aldrig gå", "vad ska det vara bra för", "jag ser ingen poäng med det", etc) skrämmer iväg kvinnor.

Jag förstår att depressionen och din AS försvårar, men rent krasst så försvårar den inställningen även dig från att attrahera kvinnor och bli av med oskulden. Både praktiskt (du missar en massa tillfällen att träffa kvinnor genom att sitta hemma istället för att utmana dig socialt), mentalt (det är fullt förståeligt att låta bli saker av rädsla, men det leder heller ingenstans när man låter bli) och du skrämmer. Du måste bli mer handlingskraftig för att bli av med oskulden. Våga utmana dig själv och göra saker som känns läskiga, istället för att skjuta på det eller låta bli helt.

Vad sägs t ex om att gå till puben/krogen en kväll den här veckan? Du behöver inte dricka alkohol, utan kan ta en alkoholfri drink. Du behöver inte prata med någon, utan kan sätta dig i baren/vid ett bord och titta på folk. Du behöver inte stanna en hel kväll, utan kan ha målet att bara gå dit, ta en (alkoholfri) drink och sen dra. Då har du i alla fall kommit ett steg på vägen. Nästa gång kan du ha som mål att sätta dig och prata med en bartender. Gången efter det; prata med någon annan gäst, etc. Går du ut relativt tidigt på kvällen så är det i regel ingen högre ljudvolym eller mycket folk.

Du bor i Uppsala där det kryllar av ställen att gå till, så det finns ingen ursäkt att låta bli. Vill du ligga? Då måste du träna på att röra dig i sociala miljöer och komma över trösklarna du har i nuläget.
2017-02-21, 02:02
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Min autism klarar inte av att förstå vad du menar.
Gör han tipset? Det finns steg att gå igenom. Typ om man har ångest av att bara stå utomhus. Då kan man börja där. Ifall man inte ens kan säga hej, då börjar man där. Det är en process man följer. Så hela vägen blir rätt "simpelt".

Han börja med sin "process" mer än 1år sedan. Jag tror att det är motivation han behöver.
Ok... Nej, TS gör inte tipset. Det är lite svårt att förklara varför. För få möjligheter, för stor osäkerhet och svårigheter att tolka signaler.

Hur går det för dig själv? Raggar du på fem brudar om dagen? Berätta för TS (Markunator)!
2017-02-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Ok... Nej, TS gör inte tipset. Det är lite svårt att förklara varför. För få möjligheter, för stor osäkerhet och svårigheter att tolka signaler.

Hur går det för dig själv? Raggar du på fem brudar om dagen? Berätta för TS (Markunator)!

Jag har nu blivit insatt i "pick up", så ja. Ifall jag går ut, raggar jag på 2-5 tjejer den dagen, mest för att träna på min sociala förmåga. Vet ännu inte om jag har blivit så mycket bättre, men jag tycker det är kul. Man lär sig en del om ångest, och att man lider genom att inte agera.

Det finns videos på internet man kan följa. Om man vill göra detta ens liv, och bli pick up artist bör man följa massvis av dessa youtuber, och där kan man också prata med dom för att få fler tips. Väldigt positiva människor. Tycker också att pick-up och personlig utveckling går ihop.
2017-02-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ja, hur ser du på det? Vad har du för tankar kring att saker du bör göra för att bli av med oskulden ofta inte kommer ingå i listan "saker Markus vill göra"?

Eller det kanske rent av finns saker som är elementära för att du på sikt ska bli av med oskulden som du till och med uttalat inte vill göra?

Tja, jag antar att jag kanske kan göra en del av de sakerna. Det där med att gå på salsan i Stockholm med min kusin var dock inte ett alternativ. Det finns vissa saker som jag kan tvinga mig själv att göra, och vissa saker som jag inte kan.

Citat:
Ska du strunta i att göra saker som ökar dina chanser hos flickorna för att du inte vill göra dem? Även när det är helt normala och ofarliga saker (snackar alltså inte om galna grejer).

Nej, inte om de är helt normala och ofarliga. Vad är det du syftar på för saker?

Citat:
Markus har visserligen Asperger, men det betyder inte att herrn erbjudandet kom från har det. Han är troligen fullt medveten om att det inte är en bra idé att till Markus mor säga "jo, vi tänkte ta med din son till Tyskland och köpa en hora". Teoretiskt kan ju mamman ana vad resan handlar om men om jag var i hennes skor hade jag då valt att låtsas som ingenting. Don't ask don't tell liksom.

Hon hade aldrig anat vad det handlade om. Hon hade dock inte varit okej med det om hon visste vad det handlade om (om det nu hade varit det som det handlade om).

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Eftersom flera undrat vad som är syftet med resan så kommer ni få två svar. Varför jag och polarn tänker åka dit har ni faktiskt ingenting med att göra. Men jag kan garantera att det absolut inte innefattar kvinnor eller några som helst olagligheter.

Okej, skönt att veta.

Citat:
Vad Markus vill och skulle tänkas vilja göra har vi inga moraliska åsikter om utan snarare stötta han i det han vill göra. Om det innebär att bara ta några öl ihop med oss killar i hotellbaren, han kanske vill prova på en klubb/bar och kanske bli introducerad till kvinnor eller om han nu så skulle vilja träffa en eskort så skulle jag guida han till dörren och låta henne ta hand om honom.

Det är mycket möjligt att jag skulle kunna tänka mig att göra en eller flera av de sakerna. Vi får prata vidare om det; kanske via PM?

Citat:
Vad jag tycker är intressant är att han är inte helt främmande för tanken på att avsluta sitt eget liv, däremot är han livrädd för att göra en resa som KANSKE kan få honom att må bra...

Jag är egentligen inte självmordsbenägen, särskilt inte nu längre. Dock så skräms jag av den här resan, med tanke på att jag inte känner er två (er).

Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Rätta mig om jag minns fel, men det ena ögat har du väl redan hunnit operera tidigare den här månaden och är i princip färdigläkt?

Du har fel. Jag opererade vänster öga för exakt en vecka sen och opererar höger öga om exakt en vecka. Vänster öga har fortfarande inte läkt helt och hållet; det tar ca tre veckor efter operationen innan ögat är läkt. Så med andra ord, det kommer att ta fyra veckor fr.o.m. nu innan det är helt okej; innan bägge ögonen har läkt och jag kan börja gå på gymmet igen osv.

Citat:
Och det är - om jag inte missförstått saken - en helt vanlig laseroperation, som inte kräver någon direkt konvalescens eller sjukskrivning. Vad hindrar dig från att fortsätta salsan en gång i veckan på grund av det dom kommande veckorna?

Nix, det är inte "en helt vanlig laseroperation". Det är ICL.

Citat:
Jag förstår att depressionen och din AS försvårar, men rent krasst så försvårar den inställningen även dig från att attrahera kvinnor och bli av med oskulden. Både praktiskt (du missar en massa tillfällen att träffa kvinnor genom att sitta hemma istället för att utmana dig socialt), mentalt (det är fullt förståeligt att låta bli saker av rädsla, men det leder heller ingenstans när man låter bli) och du skrämmer. Du måste bli mer handlingskraftig för att bli av med oskulden. Våga utmana dig själv och göra saker som känns läskiga, istället för att skjuta på det eller låta bli helt.

Jag ska göra de sakerna. Vilka saker skulle du rekommendera (utom krogen och möjligtvis den där Tysklandsresan)?

Citat:
Vad sägs t ex om att gå till puben/krogen en kväll den här veckan? Du behöver inte dricka alkohol, utan kan ta en alkoholfri drink. Du behöver inte prata med någon, utan kan sätta dig i baren/vid ett bord och titta på folk.

Visst, det kan jag göra. Är fredag eller lördag bäst? Hade tänkt gå på nattklubb på en av studentnationerna också. Vilken kväll skulle vara bäst för vilken aktivitet?

Citat:
Du bor i Uppsala där det kryllar av ställen att gå till, så det finns ingen ursäkt att låta bli. Vill du ligga? Då måste du träna på att röra dig i sociala miljöer och komma över trösklarna du har i nuläget.

Jo - men kommer det bara att hjälpa mig att skaffa vänner och inte att förlora oskulden? Jag vet inte hur man gör för att få tjejer att bli attraherade av en.
2017-02-21, 12:08
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Jo - men kommer det bara att hjälpa mig att skaffa vänner och inte att förlora oskulden? Jag vet inte hur man gör för att få tjejer att bli attraherade av en.

Ja... Pudelns kärna. Det är just precis detta hela tråden handlar om. Och det är märkligt att det inte har belysts ännu. Kolla här:
  1. Blir du bättre på att skaffa vänner blir du per automatik bättre på att ragga tjejer. Får du fler vänner ökar dina kontaktytor med tjejer. Det finns inget "bara vänner"
  2. Det finns inget knepet Knepet för hur du väcker kvinnors attraktion. Det mänskligheten i alla tider har gjort är att visa intresse och bejaka som fan när den andra besvarar intresset. Du gör dem attraherade genom att visa att du är attraherad och genom att hjälpa dem att förstå att de också är det. 99 gånger av 100 misslyckas detta, men det gör inget eftersom man kan försöka tusen gånger.

Så: det gäller att gå på, gå på och gå på. Och att försöka hitta vägar som eliminerar allt obehag (risken att bli avvisad, risken att feltolka, risken att känna sig bortgjord) är lönlöst; i själva verket går obehaget och attraktionen hand i hand.

Jag skulle aldrig känna mig attraktiv och någon försökte ragga upp mig helt utan risk. Är jag inte värd mer? Har det inte större betydelse än så?

Förmodligen är hela detta inlägg obegripligt.
2017-02-21, 12:53
Medlem
Citat:

Hej Markus!

Det kan du inte veta. Du kanske träffar en tjej som du blir ihop med. Du kan inte veta detta innan och du har själv sagt att du är öppen för kompisar också så det kvittar.

Det finns inga instruktioner på hur man ska göra för att kvinnor/män ska bli attraherade av en. Det är kemiska reaktioner i hjärnan helt enkelt.
Det du kan göra är att klä dig snyggt och fixa till håret.
Och kvinnor gillar riktiga män, så bete dig manligt, nämn inte att du bor hemma, att din mamma städar ditt rum, usw.

//Siegestor
2017-02-21, 13:33
Medlem
gud vad jag är sen på denna tråden... har inte läst igenom allt, så om jag är irrelevant i'm so sorry just ignore me

jag tror generellt sett att kärlek kommer när det kommer... så när det kommer till kärlek tror jag att det bästa en kan göra är att arbeta med sig själv och bli den du vill vara, samt att utsätta sig för så många sociala situationer som möjligt.

men som jag har förstått det är det inte true love du är ute efter, utan ligg. tror ändå det bästa sättet är att utsätta sig för så många sociala situationer som möjligt, och snacka med så många tjejer som möjligt. övning ger färdighet. om det är svårt att våga kan du ju alltid distansera dig, liksom ta fram ett supercharmigt, überflörtigt alter ego med världens självförtroende, inspirationskällor finns det gott om i film och serier. the ideal spot är väl en klubb... 99% av de som går dit vill gå hem med en annan... var fysisk, men inte fysiskt påträngande, det får inte gå för snabbt och det får inte verka hotfullt. få henne att känna sig bekväm med dig, få henne att skratta, le. och låt henne veta att det är ok att skämta tillbaka, det ska kännas fritt och lättsamt. och don't rush it, låt det bli som det blir.

det är nog det jag kan komma på... lycka till! <3
2017-02-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Hej Markus!

Det kan du inte veta. Du kanske träffar en tjej som du blir ihop med. Du kan inte veta detta innan och du har själv sagt att du är öppen för kompisar också så det kvittar.

Det finns inga instruktioner på hur man ska göra för att kvinnor/män ska bli attraherade av en. Det är kemiska reaktioner i hjärnan helt enkelt.
Och kvinnor gillar riktiga män, så bete dig manligt, nämn inte att du bor hemma, att din mamma städar ditt rum, usw.

//Siegestor

håller med till viss del, klart att det inte behöver nämnas att morsan städar rummet, och att lägga lite extra tid på sitt utseende är en fördel. men det är inte riktigt sant att en inte kan få någon att vara attraherad av en. för det första handlar det inte alltid om utseende, för charm kommer en långt på, oavsett om den är äkta eller inte. om det handlar om mer än ett engångsligg är det ju inte värt att spela en roll, men annars är det väl ok. och det där med manligheten är väl en tolkningsfråga, vad anser en vara manligt? humor, intelligens, charm, karisma, mystik, att bjuda på sig själv, att inte vara otrevlig och aldrig vara orädd är väl ledorden? machomän är very 20012...
2017-02-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
håller med till viss del, klart att det inte behöver nämnas att morsan städar rummet, och att lägga lite extra tid på sitt utseende är en fördel. men det är inte riktigt sant att en inte kan få någon att vara attraherad av en. för det första handlar det inte alltid om utseende, för charm kommer en långt på, oavsett om den är äkta eller inte. om det handlar om mer än ett engångsligg är det ju inte värt att spela en roll, men annars är det väl ok. och det där med manligheten är väl en tolkningsfråga, vad anser en vara manligt? humor, intelligens, charm, karisma, mystik, att bjuda på sig själv, att inte vara otrevlig och aldrig vara orädd är väl ledorden? machomän är very 20012...

I många fall är utseendet viktigt i Sverige.

Jag antar att det är en tolkningsfråga. Men kvinnor gillar svin. Man måste visa att damen inte är så viktig för en. Kvinnor i Sverige har dessutom hybris, där måste du ta ner dessa varelser på jorden. Påpeka brister i utseendet på damen.

Vad tror du svenska kvinnor gör som har en säker, "tråkig" man som tar hand om hennes bastarder? Jo hon knullar stygga pojkar vid sidan om.
Svenska kvinnor är slampor och det måste man vara medveten om.
Det bästa för Markus vore att flytta utomlands men det är inget alternativ för honom så han får hålla tummarna för att han kommer landa en dam som är färdig med sitt livsmål att rida så många olika kukar som möjligt.

Jag hoppas inte att min text får mig att framstå som misogyn.

//Siegestor
2017-02-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Blir du bättre på att skaffa vänner blir du per automatik bättre på att ragga tjejer. Får du fler vänner ökar dina kontaktytor med tjejer. Det finns inget "bara vänner"

Okej, men hur gör jag så att jag inte bara blir vän med tjejer?

Citat:
Det mänskligheten i alla tider har gjort är att visa intresse och bejaka som fan när den andra besvarar intresset.

Tjejer har aldrig varit speciellt intresserade av mig, är grejen...

Citat:
Du gör dem attraherade genom att visa att du är attraherad och genom att hjälpa dem att förstå att de också är det.

Det där var helt obegripligt. Ingenting av det där var logiskt på något tänkbart sätt.

Citat:
Så: det gäller att gå på, gå på och gå på. Och att försöka hitta vägar som eliminerar allt obehag (risken att bli avvisad, risken att feltolka, risken att känna sig bortgjord) är lönlöst; i själva verket går obehaget och attraktionen hand i hand.

Hur ska jag kunna gå på när jag inte ens vet hur jag ska gå på?

Citat:
Jag skulle aldrig känna mig attraktiv och någon försökte ragga upp mig helt utan risk. Är jag inte värd mer? Har det inte större betydelse än så?

Jag förstår inte vad du menar här. Hur skulle du ens kunna veta om det var med eller utan risk?

Citat:
Förmodligen är hela detta inlägg obegripligt.

Det mesta av det är det, ja.

Citat:

Grejen är den att jag inte nöjer mig med att bara ha kompisar.

Citat:

Det gör jag i stort sett redan.

Citat:
Och kvinnor gillar riktiga män, så bete dig manligt, nämn inte att du bor hemma, att din mamma städar ditt rum, osv.

Men herregud, MIN MAMMA STÄDAR FÖR FAN INTE MITT RUM LÄNGRE!

Om de frågar var jag bor, vad fan ska jag svara då, då? För jag bor hos mina föräldrar i åtminstone två månader till.

Citat:
Jag antar att det är en tolkningsfråga. Men kvinnor gillar svin. Man måste visa att damen inte är så viktig för en. Kvinnor i Sverige har dessutom hybris, där måste du ta ner dessa varelser på jorden. Påpeka brister i utseendet på damen.

Det här låter som urusla råd, ärligt talat. Det här tänker jag inte göra. Absolut inte. Men tack i alla fall.

Citat:
Vad tror du svenska kvinnor gör som har en säker, "tråkig" man som tar hand om hennes bastarder? Jo hon knullar stygga pojkar vid sidan om.

Är du en sån som besöker "/pol/" ofta?

Citat:

Jaså, det säger du? Så intressant...

Citat:
Det bästa för Markus vore att flytta utomlands men det är inget alternativ för honom så han får hålla tummarna för att han kommer landa en dam som är färdig med sitt livsmål att rida så många olika kukar som möjligt.

Nej, det finns inte en chans att jag flyttar utomlands, precis.

Citat:

Du hoppas förgäves, är jag rädd...

Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
jag tror generellt sett att kärlek kommer när det kommer... så när det kommer till kärlek tror jag att det bästa en kan göra är att arbeta med sig själv och bli den du vill vara, samt att utsätta sig för så många sociala situationer som möjligt.

Jag har ingen aning om vem jag vill vara.

Citat:
men som jag har förstått det är det inte true love du är ute efter, utan ligg.

I första hand, faktiskt.

Citat:
tror ändå det bästa sättet är att utsätta sig för så många sociala situationer som möjligt, och snacka med så många tjejer som möjligt.

Spelar ingen roll hur många jag snackar med om jag inte vet hur man attraherar dem.

Citat:
om det är svårt att våga kan du ju alltid distansera dig, liksom ta fram ett supercharmigt, überflörtigt alter ego med världens självförtroende

Det kan jag inte göra. Jag skulle aldrig kunna klara av det.

Citat:
the ideal spot är väl en klubb... 99% av de som går dit vill gå hem med en annan...

Jo, jag ska gå till studentnationernas klubbar. Det ska jag.

Citat:
var fysisk, men inte fysiskt påträngande, det får inte gå för snabbt och det får inte verka hotfullt.

Hur gör jag det? Hur är jag fysisk?

Citat:
få henne att känna sig bekväm med dig, få henne att skratta, le. och låt henne veta att det är ok att skämta tillbaka, det ska kännas fritt och lättsamt. och don't rush it, låt det bli som det blir.

Det kanske jag kan klara av...
Senast redigerad av Markunator 2017-02-21 kl. 15:42.
2017-02-21, 15:19
Medlem
Ladda ner double your dating av David DeAngelo och kolla upp Real Social Dynamics. Du behöver lära dig game, inte få en massa vaga flumtips om att "vara dig själv". Att vara dig själv har ju inte funkat så bra hittils eller hur? Du behöver lära dig konkreta metoder och tekniker.
2017-02-21, 15:30
Medlem
snubbinnas avatar
Citat:
I många fall är utseendet viktigt i Sverige.

//Siegestor

Du får självklart stå för dina uppfattningar om svenska kvinnor och även tipsa Markus om att dessa inte är att lägga sin energi på men budskapet har framgått redan.
Din hjälp i tråden är uppskattad men det börjar bli tjatigt.
Om du håller dig till det fetmarkerade i fortsättningen tror jag du bidrar mer till tråden då den senare delen kan skrämma bort Markus målgrupp, det vill säga svenska tjejer.
Även om du inte gillar hans kvinnosmak så är det ändå hans behov vi är här för

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in