2017-03-02, 13:36
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxehufwud
Kära Markunator,

Det första du gör fel
är att du påstår att du har en bra kvinnosyn samtidigt som du vill ha sex för att "få utlösning med en tjej". Samtidigt är du emot att gå till sexsäljare - som faktiskt kanske kan uppskatta att ge en man utlösning och om inte annat får betalt för det.

Så man har en rutten kvinnosyn om man vill träffa en kvinna för att ha sex med henne ? Ja, för kvinnor har ingen egen sexlust, utan använder bara sex som ett verktyg...

Nu har jag något av en mansgris och tycker om att bete mig på ett sätt som får den manlige chefen i 50-talsfilmen, som daskar sin sekreterare på stjärten för att visa sin uppskattning, att framstå som en modern gentleman. Men att det skulle vara motsägelsefullt att vara feminist och vilja träffa en kvinna för sex känns ändå löjligt.
2017-03-02, 14:08
Medlem
Hej allihopa! I dag ska jag på fika på en studentnation. På lördag ska jag dessutom på min kusins kompis inflyttningsfest. Dessutom har jag träffat tre personer - online och IRL - som jag ska träffa på tu man hand nån gång snart. En av dem är en singeltjej (jag vet inte hur hon ser ut, dock)!

I övrigt har jag precis opererat det andra ögat. Min syn är faktiskt riktigt bra nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Oxehufwud
Det första du gör fel är att du påstår att du har en bra kvinnosyn samtidigt som du vill ha sex för att "få utlösning med en tjej". Samtidigt är du emot att gå till sexsäljare - som faktiskt kanske kan uppskatta att ge en man utlösning och om inte annat får betalt för det.

Jag behöver utlopp för mitt sexuella begär. Det betyder inte att jag inte tänker försöka se till hennes behov också. Jag förstod bara inte hur annars jag skulle kunna svara på den där frågan.

Och nej, det blir ingen sexsäljare.

Citat:
Det andra du gör fel är att du inte ser det som primärt att tillfredsställa personen du har sex med. På vilket sätt tyder detta på en "bra kvinnosyn" att förvägra en kvinna sexuell njutning samtidigt som du får ut det du vill sexuellt?

Jag sa aldrig att jag hade tänkt förvägra henne sexuell njutning, dra åt helvete.

Citat:
Det tredje du gör fel är att du nedvärderar sexsäljaryrket genom att se det som något fult och dåligt. Varför?

Det gör jag inte. Jag har redan förklarat i den här tråden varför det inte är ett alternativ för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han skulle bara känna sig ännu mer misslyckad om han hade varit tvungen att betala för sex. Horköpet blir en bekräftelse på det. Dessutom underlättar det inte på något sätt för honom i konsten att ragga tjejer. Horan är ju med vem som helst oavsett hur töntigt hon tycker att kunden beter sig. Många män delger den erfarenheten, just de män som har svårigheter att få till det med kvinnor och går till horor därför. (Jag menar att de bara känner sig ännu mer misslyckade än innan.)

Det stämmer ganska utmärkt det, ja. Dock så måste jag tillägga att jag heller inte vill göra det för att det är olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
TS du kan strunta i hur du klär dig eller om du skall dricka öl. Jag har aldrig fått till det med en tjej på grund av alkoholpåverkan.

Nja, jag tänker ändå köpa bättre kläder och försöka börja dricka nån sorts alkohol.

Citat:
När man får ha sex med en tjej kommer oftast helt oväntat.Vad du bör göra är att skaffa ett paket kondomer och försök få en tjej att gå med på att vara ensam med dig. Helst en lite äldre tjej de vet att vara ensam med en man betyder sex.

Kondomerna har jag redan (i min plånbok, faktiskt) - men vad är det du menar med att jag ska hitta "en lite äldre tjej"? Hur gammal då, hade du tänkt? För jag vill helst inte gå över 30...

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Så man har en rutten kvinnosyn om man vill träffa en kvinna för att ha sex med henne ? Ja, för kvinnor har ingen egen sexlust, utan använder bara sex som ett verktyg...

Instämmer.
2017-03-02, 14:27
Medlem
Grymt!

Hur kom du i kontakt med tjejen du ska träffa? Är det en date? Via datingsida? Vad för aktivitet har du planerat? Typ att göra något i stil med bowling är MYCKET bättre än att ses och fika/äta middag. Om det blir awkward kan man alltid prata om aktiviteten. Klättring är också en bra aktivitet.

Skönt att bli av med glasögonen. Du sa tre personer? Är det kompisas eller potentiella dater? Hur träffade du dem?
2017-03-02, 14:47
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Hur gammal då, hade du tänkt? För jag vill helst inte gå över 30...

Instämmer.

Eftersom du är rätt ung skulle jag säga åtminstone äldre än dig själv och absolut inga tonåringar gärna tjejer som har barn.
30 och uppåt är inte så gammalt men de kan tycka att du är lite för ung för dem men du kan alltid försöka.
2017-03-02, 15:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du förstår inte. Jag ÄR kvinna, och jag VET

Du är bara en kvinna. Inte alla.
Själva juicedrickandet kan ju tolkas på olika vin, antingen är killen lite barnslig, eller så tycker han att alkohol och han själv inte är en så bra kombo, eller så är han religiös.
Spyder har rätt i att själva drickandet inte ändrar grunden, det gör inte tågåkandet eller ryggsäckar heller. Det gör att han smälter in och kamoflerar sig bättre, och det kan ju också vara en vinst.
Men inte sexuellt.

Citat:
Så man har en rutten kvinnosyn om man vill träffa en kvinna för att ha sex med henne ? Ja, för kvinnor har ingen egen sexlust, utan använder bara sex som ett verktyg

En självgående sexualdrift som handjur har hondjur inte. Den är dels cyklisk och så är den avhängig av uppvaktandet. Det skulle väl möjligen vara hos fiskar där honan lägger ägg och hanen mjölke som det är helt praktiskt. Å andra sidan har de ingen sexualakt.
Kvinnan behöver ett förspel en uppvaktning för att bli redo. Män behöver bara visuellt stimuli. Kvinnor behöver få en massa känslomässiga behov tillfredsställda för att ens tänka tanken på sex.
Ingen kvinna har sex utan att få något känslomässigt tillbaka, det är det som är problemet.

Jag säger inte att alla kvinnor måste ha känslor och vara kära (vilket en del män också behöver) men jag säger att ingen kvinna har sex utan att få något känslomässigt behov tillfredsställt också. Det kan vara så simpelt som bekräftelse. Men eftersom män inte är kräsna så räcker det inte att mannen vill ligga. Det krävs mer.

Frågan är hur ska Markunator ge det?

Citat:
Nu har jag något av en mansgris och tycker om att bete mig på ett sätt som får den manlige chefen i 50-talsfilmen, som daskar sin sekreterare på stjärten för att visa sin uppskattning, att framstå som en modern gentleman.
Den typen av man blir det ju inte mycket ligga för, det är ju därför han måste ta för sig olovandes

Citat:
Men att det skulle vara motsägelsefullt att vara feminist och vilja träffa en kvinna för sex känns ändå löjligt.
Det är lite löjligt när feminismen blir en läpparnas bekännelse överlag det är inte specifikt för Markunator det är en allmän hjärntvätt vi ser idag.
2017-03-02, 15:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Varför jobbar du i vården om det är omanligt då? Om du vetat om att det var omanligt när du började, hade du struntat i att jobba inom vården? Jag förstår bara inte varför du skulle jobba på ett ställe som gör dig omanlig?

För att tjäna pengar, och jag trivs dessutom med mitt jobb, trots att det är skadligt för min macho-image . Jag har fler omanliga faktorer, t.ex. mitt alltför intellektuella sätt att argumentera, men jag kompenserar för dem genom att klä mig som en hårding, använda solglasögon inomhus samt kedjeröka utanför ICA på samma gång som jag kastar arga blickar på alla män som går in för att handla.

Citat:
Nej Roidbert, du har fel. Läs mitt inlägg om logikteori i inlägget ovan. Det som du gör undermedvetet, är att du ser folk som har ett visst beteende göra en viss sak, och då gör du kopplingen att det är den saken som gör de personerna coola. För en extern observatör som personen inte kommer prata med så görs möjligen den tolkningen du beskriver, men det är på brist av ytterligare information. De sakerna som du påstår har någon betydelse, har ingen betydelse när personlighet kommer i verket och förmedlar den introverta sidan av dig. För de som inte får denna introverta bild förmedlad, vad fan spelar det för roll? För att man ska vara älskad, måste man också vara hatad.

Fast det här är ju hela grejen, att man undermedvetet ser någonting som manligt eller omanligt. Ingen tänker "Fan, Conny är så jävla cool för att han röker och riskerar att dö i lungcancer! Jag vill vara lika cool som han!". Nej, de tänker bara - undermedvetet - "Fan, vad Conny är cool!" när de ser honom tända en cigg utanför macken. Rökning ses som ett manligt beteende, huvudsakligen eftersom det är ett riskbeteende, och män som tar risker upplevs som manliga.

Väldigt få - om någon - kommer att erkänna det här, för att det låter så absurt när man säger de undermedvetna tankarna rakt ut, och folk vill gärna vara intellektuella när de diskuterar (även på Flashback), men det är precis så det fungerar. Jag länkade t.ex. till en artikel att glasögon försämrar ens chanser hos det motsatta könet tidigare, ifall du är intresserad.
2017-03-02, 16:16
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
För att tjäna pengar, och jag trivs dessutom med mitt jobb, trots att det är skadligt för min macho-image . Jag har fler omanliga faktorer, t.ex. mitt alltför intellektuella sätt att argumentera, men jag kompenserar för dem genom att klä mig som en hårding, använda solglasögon inomhus samt kedjeröka utanför ICA på samma gång som jag kastar arga blickar på alla män som går in för att handla.
Hoppas verkligen du skämtade i din sista mening. Din bild av manlighet påminner om Kenny Powers i Eastbound and down (en parodi om manlighet, egocentrering och skör självkänsla).

Du behöver för övrigt inte vara så orolig över ditt "intellektuella sätt att argumentera"...

Citat:
Fast det här är ju hela grejen, att man undermedvetet ser någonting som manligt eller omanligt. Ingen tänker "Fan, Conny är så jävla cool för att han röker och riskerar att dö i lungcancer! Jag vill vara lika cool som han!". Nej, de tänker bara - undermedvetet - "Fan, vad Conny är cool!" när de ser honom tända en cigg utanför macken. Rökning ses som ett manligt beteende, huvudsakligen eftersom det är ett riskbeteende, och män som tar risker upplevs som manliga.

Väldigt få - om någon - kommer att erkänna det här, för att det låter så absurt när man säger de undermedvetna tankarna rakt ut, och folk vill gärna vara intellektuella när de diskuterar (även på Flashback), men det är precis så det fungerar. Jag länkade t.ex. till en artikel att glasögon försämrar ens chanser hos det motsatta könet tidigare, ifall du är intresserad.
Går du i mellanstadiet? När är det coolt att röka? I den omgivningen jag befinner mig i anses det om något som en dålig ovana. Jag har inga problem att erkänna om jag hade någon sådan hemlig bild av rökare; möjligen kan jag kanske känna mig lite cool när man enstaka gånger har hängt utanför något fönster i en lägenhet på 5 våningen och blossat en cigg/jazztobak. Men det enda jag tänker när jag ser folk i vardagen gå med i en cigarett i handen är att de har dålig självkontroll. Vad fan är manligt med det? Jag antar att det för dig är lika manlig att slira runt parkeringen i en Volvo 240, det är ju också ett riskbeteende. Jag kan intyga dig, det är inte en generell uppfattning, det finns en stor grupp som tycker att dessa är töntar nr. 1.

Hittade också studien du länkade till. Notera, jag innan sagt att det finns uppfattningar om stereotyper, jag har inte förnekat det. Det jag har förnekat är att den sammanvägda bilden har någon större betydelse för om man får ligga eller inte, och att det viktigaste av allt handlar om attityd! Om du förändrar dig p.g.a. någon annans skull, då är du en pushover. Det är betydligt viktigare att bevara sin självkänsla, än att irra omkring och börja röka och tro att du blir coolare av det. Du blir inte coolare av det, men människans tendens att generalisera bildar den stereotypen (enligt dig iaf...). Saken med stereotyper är dock att det bara är en placeholder. Därmed har det väldigt lite betydelse i sin heltid där man interagerar med en person, och våran frågeställning i tråden låter: Hur får Markunator ligga? Att du svarar att svaret är rökning, är direkt skrattretande. Vi vill inte bygga upp en fasad. Värdelöst! Vi vill bygga upp TS.

För övrigt (från studien):
Citat:
The results show that faces without glasses were seen more attractive and more likeable than faces with full-rim glasses. Faces with rimless glasses did not differ from faces without glasses in their attractiveness or likability rating.
Det handlar alltså inte om glasögon, utan "nördglasögon". Dessutom så bedömdes studien endast utifrån bilder, de medverkande som bedömde attraktivitet interagerade aldrig med personerna med glasögon. Jag tror vi kan vara ganska övertygande om att resultaten hade varit betydligt mindre entydiga då.
Senast redigerad av spyder123 2017-03-02 kl. 16:36.
2017-03-02, 16:36
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Det är skillnad på att vara självständig, och otrevlig. Att informera om ens intentioner är något annat än att låta sina intentioner vara kontrollerade. Han har ett bra band med sin familj, det är fullständigt onödigt att hålla på att försöka bryta sig loss från de banden sålänge han inte kontrolleras av dem. Jag håller med om att han inte ska fråga om lov, eller att han ska ringa mamma varje kvart. Men att säga vart han ska någonstans, det finns det inga problem med.

I Markus fall blir det en form av kontroll. Han tvekar inför att fatta självständiga beslut som kan vara potentiellt dåliga, för att han bryr sig för mycket om vad hans föräldrar - och även omgivningen - tycker. Om han blir mer självständig och vågar säga att det faktiskt är hans ensak vart han är och vad han gör, kommer det att bli lättare för honom att t.ex. gå på krogen och göra bort sig.

Han är inte ensam i att han kontrolleras till en stor utsträckning av sina föräldrar, även om effekten är mer extrem i hans fall. Homosexuella som inte vågar vara öppna med sin sexualitet för att de är rädda att göra sina föräldrar besvikna är ett bra exempel. Dessutom är en stor anledning till att många avstår från droger att de oroar sig för vad föräldrarna ska tycka.

Så nej, det är inte otrevligt av Markus att ta kontrollen över sitt liv. Så länge han fortsätter att vara överdrivet hänsynsfull och "duktig", kommer han aldrig att lyckas ligga.

Citat:
Jag tycker att han är duktig på att be folk att be åt helvete och markera, så vad klagar du på i det området?

Jag har redan förklarat att problemet är att det var en autistisk replik. Det här är ett stort projekt för Markus, och det innebär att han måste förändra sin personlighet för att bli mer attraktiv. Att försvara sig på rätt sätt är ett led i detta.

För övrigt tycker jag inte att det är okej att förolämpa Markus. En del av det jag har sagt uppfattas säkert som stötande, då det är ett känsligt ämne, men jag hoppas som sagt att han lyckas med sina mål och får ett bra liv. Förhoppningsvis kommer något av det jag har skrivit att hjälpa honom.

Här har du hursomhelst två relevanta artiklar som handlar om riskbeteende och rökning:

http://www.livescience.com/2919-fina...tosterone.html
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...tudy-says.html
2017-03-02, 16:47
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Går du i mellanstadiet? När är det coolt att röka? I den omgivningen jag befinner mig i anses det om något som en dålig ovana. Jag har inga problem att erkänna om jag hade någon sådan hemlig bild av rökare; möjligen kan jag kanske känna mig lite cool när man enstaka gånger har hängt utanför något fönster i en lägenhet på 5 våningen och blossat en cigg/jazztobak. Men det enda jag tänker när jag ser folk i vardagen gå med i en cigarett i handen är att de har dålig självkontroll. Vad fan är manligt med det? Jag antar att det för dig är lika manlig att slira runt parkeringen i en Volvo 240, det är ju också ett riskbeteende. Jag kan intyga dig, det är inte en generell uppfattning, det finns en stor grupp som tycker att dessa är töntar nr. 1.

För det första, det är f.f.a. i högstadiet (d.v.s. när eleverna kommer in i puberteten) rökning och rebelliskt beteende börjar ses som coolt. Och nej, de flesta tycker - undermedvetet - att rökning är häftigt, även i vuxen ålder. Men det är inte häftigt om ens uttalade syfte med rökningen är att vara häftig, utan då blir det töntigt. Det är därför folk som röker kommer med en massa skitsnack och lama ursäkter, t.ex. att de röker för att de tycker att det är gott eller för att det får dem att slappna av. Visst får det dem att slappna av, men det är en bieffekt av att de känner sig tuffare, och smaken är "god" för att den associeras med de positiva känslorna.
2017-03-02, 16:52
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
I Markus fall blir det en form av kontroll. Han tvekar inför att fatta självständiga beslut som kan vara potentiellt dåliga, för att han bryr sig för mycket om vad hans föräldrar - och även omgivningen - tycker. Om han blir mer självständig och vågar säga att det faktiskt är hans ensak vart han är och vad han gör, kommer det att bli lättare för honom att t.ex. gå på krogen och göra bort sig.

Han är inte ensam i att han kontrolleras till en stor utsträckning av sina föräldrar, även om effekten är mer extrem i hans fall. Homosexuella som inte vågar vara öppna med sin sexualitet för att de är rädda att göra sina föräldrar besvikna är ett bra exempel. Dessutom är en stor anledning till att många avstår från droger att de oroar sig för vad föräldrarna ska tycka.

Så nej, det är inte otrevligt av Markus att ta kontrollen över sitt liv. Så länge han fortsätter att vara överdrivet hänsynsfull och "duktig", kommer han aldrig att lyckas ligga.
Jag är helt med det du skriver, men inget av det går emot att man säger vart man ska någonstans om de frågar.

"Vart ska du markus?"

Alt 1: "Fuck you morsan, skit i det du"
Alt 2: "Ska till en pub, ses imorrn"

Anser du allvarligt talat att alternativ nummer två är att vara kontrollerad? Och sen tycker jag faktiskt, att behandla sina föräldrar bra är en av de största markörer mellan att vara tonåring och vuxen. Behandlar man sina föräldrar som skit (om du har haft turen att i allmänhet ha haft en bra uppväxt) så anser jag att den personen är omogen.

Citat:
Jag har redan förklarat att problemet är att det var en autistisk replik. Det här är ett stort projekt för Markus, och det innebär att han måste förändra sin personlighet för att bli mer attraktiv. Att försvara sig på rätt sätt är ett led i detta.
Ni förstorade upp det i proportioner för att ni, ni som tydligen inte är autistiska, tolkade det som 100% allvarligt. Markunator har förklarat att han bara var spydig tillbaka. Vem är det som är austistisk här egentligen?

Jag tycker i allmänhet att Markunator skriver rätt normalt.
Senast redigerad av spyder123 2017-03-02 kl. 16:55.
2017-03-02, 17:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Jag tycker nog att det kommer väldigt lite för att inte säga några alls "goddag yxskaft" repliker från Markus. Han är jätteduktig på att tala om när han inte förstår, och be människor formulera om sig.

Citat:

Jag tycker i allmänhet att Markunator skriver rätt normalt.

Håller med. Han har också ofta en snärt i repliken som är tilltalande.
2017-03-02, 17:05
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
För det första, det är f.f.a. i högstadiet (d.v.s. när eleverna kommer in i puberteten) rökning och rebelliskt beteende börjar ses som coolt. Och nej, de flesta tycker - undermedvetet - att rökning är häftigt, även i vuxen ålder. Men det är inte häftigt om ens uttalade syfte med rökningen är att vara häftig, utan då blir det töntigt. Det är därför folk som röker kommer med en massa skitsnack och lama ursäkter, t.ex. att de röker för att de tycker att det är gott eller för att det får dem att slappna av. Visst får det dem att slappna av, men det är en bieffekt av att de känner sig tuffare, och smaken är "god" för att den associeras med de positiva känslorna.
Jag tror att de flesta röker för att de är beroende, och smaken är god för att det är associerat med nikotin. Sen tror jag att de flesta börjar för att det är coolt, men att huttra vid ett fönster i minusgrader eller spöregn och röka för att man inte kan gå och lägga sig annars, vad är häftigt med det? Dessutom så åldras man ju faktiskt i förtid av rökning, man får sämre hud, sämre kondition, o.s.v. Så därför menar jag att denna eventuella "coolhet" endast gäller i ungdomen, och är ingenting som förstärks med åldern såsom du vill få det låta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in