2017-02-01, 13:12
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttana
Hej , har Stilnoct utskrivet så testade byta dom mot de billigare Zolpidem.
Tkr d funkar minst lika bra om inte bättre.
Vad säger ni här inne?

Mvh
Tycker också zolpidem funkar bättre. Känns som ett med "rent" rus. Tog mkt zolpiden i somras. Jävligt mysigt. Sen är det bliigare också så det är et stort +. Ni får ursäkta om jag stavar fet osv. Är skithög
Citera
2017-02-01, 13:13
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Tycker också zolpidem funkar bättre. Känns som ett med "rent" rus. Tog mkt zolpiden i somras. Jävligt mysigt. Sen är det bliigare också så det är et stort +. Ni får ursäkta om jag stavar fet osv. Är skithög

Jag tycker också bättre om Zolpidem. Hur får man det utskrivet? Jag har redan Zopiclon 7,5mg på recept men vill byta till Zolpidem.

Och jag kan ju inte berätta för doktorn att jag blir mer bäng på Zolpidem. Så vad säger jag, jag kan väl inte bara säga att jag vill byta till Zolpidem?

Min instinkt säger mig att man ska vara försiktigt med att berätta för doktorn vad man vet om klassade mediciner...
Senast redigerad av Nicke1234 2017-02-01 kl. 13:16.
Citera
2017-02-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Jag tycker också bättre om Zolpidem. Hur får man det utskrivet? Jag har redan Zopiclon 7,5mg på recept men vill byta till Zolpidem.

Och jag kan ju inte berätta för doktorn att jag blir mer bäng på Zolpidem. Så vad säger jag, jag kan väl inte bara säga att jag vill byta till Zolpidem?

Min instinkt säger mig att man ska vara försiktigt med att berätta för doktorn vad man vet om klassade mediciner...
Ja du , säg att du får typ biverkningar av d andra o vill byta mot ngt liknande.
Sen tar jag 10mg t natten bara för kan inte sova annars.
Tar d inte för o bli bäng el liknande.
Mvh
Citera
2017-02-01, 13:55
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234

Citat:
Ursprungligen postat av Puttana
Ja du , säg att du får typ biverkningar av d andra o vill byta mot ngt liknande.
Sen tar jag 10mg t natten bara för kan inte sova annars.
Tar d inte för o bli bäng el liknande.
Mvh

Ja kör med att du inte pallar den irriterande metallsmaken Imovane ger dagen efter t.ex. Eller att du blir trött av Imovane dagen efter men inte av Stilnoct t.ex och att insomningen är problemet och inte uppvakningar under natten.
Citera
2017-02-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ja kör med att du inte pallar den irriterande metallsmaken Imovane ger dagen efter t.ex. Eller att du blir trött av Imovane dagen efter men inte av Stilnoct t.ex och att insomningen är problemet och inte uppvakningar under natten.

Ja det var bra argument till att byta.. men skulle jag vara du skulle jag behålla imovane och sen köpa zolpidem via nätet så kan du växla mellan dem varannan vecka..
Citera
2017-02-02, 20:31
Medlem
JavierPenas avatar
Testar här. Har haft sömnproblem jävligt länge. Det tar minst 1h innan jag somnar. Dvs om jag går och lägger mig kl 23 kommer jag inte somna förrän minst 24. Normalt för mig är att slockna vid 1-2. Förjävligt som ni förstår. När jag var 14-15 gick jag till vårdcentralen i byhålan där jag växte upp och fick en karta imovane av någon ryss med tveksamma kvalifikationer. Detta var för 10 år sedan. Inte rört sömntabletter sen dess.

Hur stora tror ni mina chanser är att få ut imovane igen? De gjorde underverk för min sömn. Ska jag krydda mina problem?
Citera
2017-02-02, 20:36
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JavierPena
Testar här. Har haft sömnproblem jävligt länge. Det tar minst 1h innan jag somnar. Dvs om jag går och lägger mig kl 23 kommer jag inte somna förrän minst 24. Normalt för mig är att slockna vid 1-2. Förjävligt som ni förstår. När jag var 14-15 gick jag till vårdcentralen i byhålan där jag växte upp och fick en karta imovane av någon ryss med tveksamma kvalifikationer. Detta var för 10 år sedan. Inte rört sömntabletter sen dess.

Hur stora tror ni mina chanser är att få ut imovane igen? De gjorde underverk för min sömn. Ska jag krydda mina problem?
Ja, du måste nog krydda på dina sömnproblem rejält... Finns folk som inte somnar på 5+ timmar, och inte ens de får imovane. Sån är jag så det läter lite löjligt att du tycker det är jobbigt att inte somna på 1 timme. Du borde prova någon annan sömntablett eller förbättre din sömnhygien istället. Finns rätt bra sömnmedel som inte är beroendeframkallande. För blir du beroende har du bara förvärrat situationen mycket mer än vad som behövs
Citera
2017-02-02, 21:24
Medlem
JavierPenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Ja, du måste nog krydda på dina sömnproblem rejält... Finns folk som inte somnar på 5+ timmar, och inte ens de får imovane. Sån är jag så det läter lite löjligt att du tycker det är jobbigt att inte somna på 1 timme. Du borde prova någon annan sömntablett eller förbättre din sömnhygien istället. Finns rätt bra sömnmedel som inte är beroendeframkallande. För blir du beroende har du bara förvärrat situationen mycket mer än vad som behövs

Låter ju helt sjukt. Fan ska man behöva göra för att få sova som normalt folk. Tro mig jag har provat allt vad gäller s.k sömnhygien.

Men visst då kryddar jag väl då. Tänkte väl att det var lite mysko att jag fick skiten på recept när jag var 14.
Citera
2017-02-02, 21:46
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:

Imovane är väldigt lätt att få utskrivet, men det där är väl inget? Hur fort tror du folk somnar egentligen? Somna en timme efter man lagt sig låtar antagligen som rena drömmen för de flesta svennebananer. Vad gäller sömnhygien är det inget att slösa tid på om du inte är villig att köra hardcore KBT = sitta i ett kolsvart rum i en timme utan att göra någonting innan du ens går in i sovrummet osv.
Citera
2017-02-03, 10:03
Medlem
När jag började få Imovane utskrivet av läkaren hade jag även en depression och sov verkligen inte alls. Det var rena himmelriket att få en förpackning på 100 st 7,5 mg med 4 uttag! Jag ordinerades 1 till natten och då jag inte använt dem till att flumma på på dagtid så har jag fortfarande nytta av dem även om effekten förstås mattats lite mer. Jag hade dock provat både Propavan och Atarax innan så jag kunde lugnt säga att jag inte fick någon vidare effekt på sömnen av dem (Propavan var ju hemskt, myrkrypningar i hela kroppen och värsta bakisfyllan dan efter!) så efter detta var det inga problem att få ut Imovane regelbundet av den läkare jag hade i flera år. Nu har han slutat på min vårdcentral och en ny mycket ambitiös doktor ska ta över min förskrivning. Han är myyycket mer restriktiv och det blir lite jobbigt ibland eftersom jag har oregelbundna arbetstider och måste sova dagtid ibland, då krävs det kanske 1,5 tablett för att somna...suck. Nu tycker nya doktorn att jag bara ska ta högst 5 ggr i veckan vilket ställer till det och jag vill verkligen inte trappa ut denna medicin som faktiskt har gett mig mer livskvalitet då det är det enda som hjälpt mina sömnproblem under hela mitt vuxna liv. Har nu haft Imovane i över 10 år och det har varit de bästa och mest aktiva 10 år jag haft, har inte varit borta från jobbet en enda dag pga sömnstörningarna på alla dessa år så jag är minst sagt orolig för hur det ska bli om den här unga sprätten till doktor ska sabotera både sömn och i och med det även arbetet för mig. SUUUUCK!
Citera
2017-02-03, 18:12
Medlem
Citat:

Man måste nästan krydda lite extra.
Det gjorde jag fast o andra sidan lider ka av ångest osv.
Får Zolpidem utskrivet.
Citera
2017-02-03, 18:32
Medlem
No6s avatar
Någon som testat skjuta detta rektalt? Tänkte prova 22,5 mg rektalt idag med grapefruktjuice och en folköl. Får jag inget rus av det så är det dags att lägga z-analoger på hyllan för gott.

Zopiclone har endast 52-59% bioaktivitet oralt så rektalt borde ge dubbel effekt minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in