2017-11-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det har nog aldrig hänt i Sverige att varken Imovane eller Stilnoct har ordinerats dagtid mot ångest. Jag håller med om att den ångestdämpande effekten hos den förstnämnda tabletten är mycket god, men det finns väl flera problem med att ordinera Z-analoger dagtid på samma sätt som vanliga bensodiazepiner: både Zopiklon och Zolpidem är väldigt korttidsverkande, har en hypnotisk effekt som i hög grad påverkar omdömet och medvetandenivån (det skulle exempelvis vara rent farligt att köra bil eller utföra vissa arbetsuppgifter under påverkan av de här substanserna) och har en väldigt snabb toleransutveckling vid regelbundet bruk.

Du kan ju ta upp frågan med en läkare. Men jag är säker på att svaret kommer att bli nej.

Mjo det stämmer nog helt och hållet! Jag personligen är inte intresserad av att ha det dagtid då jag inte vill förstöra effekten mer än nödvändigt eftersom jag behöver dom för att sova, undrade mer teoretiskt.
Citera
2017-11-04, 16:59
Medlem
Har fått ett par kartor Zopiklon 5 mg utskrivet av läkare. Har aldrig tagit piller förut mer än Imovane som jag fick när jag var inlagd för sömnen. Somna som en stock på nolltid.

Den här asken Zopiklon då har legat längst in i ett skåp ett tag. Var ute och drack några bärs igår och vaknade imorse och tänkte "fuck it" todääy is the dääy. Tog en Zop. och somnade om. Men eftersom jag läst mycket om de här tabletterna tänkte jag att eftersom jag bröt min egen gyllene regel att nog inte ta dom och slänga hela skiten, ville jag nu testa om jag kan bli lite mysig på dom. Tog en till när jag vaknade ihop med en cider, sen två till vid olika tillfällen efter det (5mg:are är det). Kände lite förändringar i balansen ett tag, men inget allvarligt. Känner mig slö men inte sova-trött.

Hur gör ni/hur blir ni när ni flummar? Alltså hur är känslan du vill uppnå?

Jag känner mig ju rätt chill men ska jag ta en eller ett par till? Ingen tolerans för dessa piller, möjligtvis lite alkoholtolerans.

Är det bättre att ta ett par-tre stycken på en gång?

Eftersom jag är ny ville jag börja lite försiktigt så har väntat lite emellan. Har väl alltså tagit 4 utspritt nu men ändock inte under så jävla lång tid. Dom ska väl kicka ganska fort? Inte så att jag får en rejäl smäll sen om ett par timmar lixom?

Tack för hjälpen
Senast redigerad av Milkshake 2017-11-04 kl. 17:03.
Citera
2017-11-04, 20:42
Moderator
Morfar-52s avatar
Detta är inte en tråd som: (FB) Vad för substanser går du på just nu? ./OT raderat
Citera
2017-11-05, 14:35
Medlem
Ok, men ärligt, hur gör jag för att bli flum/glad/hög utan att hamna i total katastrof? Tog sammanlagt 45 mg igår dock uppdelat. Hände inte mkt. Fick utskrivet av läkare så borde va rätt grejer. Funkar dom bara inte på vissa? Ska jag ta en handfull direkt?

Edit: nu hoppas jag att jag höll mig inom ramarna flashback u get me confused sometimes
Senast redigerad av Milkshake 2017-11-05 kl. 14:38.
Citera
2017-11-05, 14:40
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Ok, men ärligt, hur gör jag för att bli flum/glad/hög utan att hamna i total katastrof? Tog sammanlagt 45 mg igår dock uppdelat. Hände inte mkt. Fick utskrivet av läkare så borde va rätt grejer. Funkar dom bara inte på vissa? Ska jag ta en handfull direkt?

Edit: nu hoppas jag att jag höll mig inom ramarna flashback u get me confused sometimes

Har du någon tolerans sedan tidigare?
Om jag nu hade velat "flumma" på Imovane, så hade jag tagit hela mängden direkt, och inte uppdelat.

Edit: Blanda med alkohol så boostar det. Tänk dock på att det är med denna kombon folk även flippar, du kan ju läsa lite rapporter här på flashback om vad som kan hända. Iallafall så kommer alkohol att skjuta på effekten.
Citera
2017-11-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Om jag nu hade velat "flumma" på Imovane, så hade jag tagit hela mängden direkt, och inte uppdelat.

Edit: Blanda med alkohol så boostar det. Tänk dock på att det är med denna kombon folk även flippar, du kan ju läsa lite rapporter här på flashback om vad som kan hända. Iallafall så kommer alkohol att skjuta på effekten.

Om man inte vet vad man gör ska man INTE blanda z-prep och alkohol. Om man inte vill sluta upp i en kvaddat bil eller annat obekvämt ställe.
Citera
2017-11-05, 17:02
Medlem
Citat:

Jag hivade två till och gick sen ut och drack. Jag har nog en tolerans på alkohol igen. Men still nothing. Blev inte ens shit-faced bara lagom full i relation till vad jag drack.

Tog fyra nyss. Är jag utsatt för placebo-pills eller? 😂 men som sagt, de kommer ju från apoteket.

Edit: tar inga andra piller ens psykofarmaka
Citera
2017-11-05, 17:09
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Jag hivade två till och gick sen ut och drack. Jag har nog en tolerans på alkohol igen. Men still nothing. Blev inte ens shit-faced bara lagom full i relation till vad jag drack.

Tog fyra nyss. Är jag utsatt för placebo-pills eller? 😂 men som sagt, de kommer ju från apoteket.

Att man känner sig normal och nykter när man är påverkad av benso eller analoger är ju standard hos nybörjare. Men andra människor brukar inte uppfatta en som speciellt nykter.
Citera
2017-11-05, 17:58
Medlem
Citat:

Citat:

Absolut nolltolerans från innan igår då när I made my first try. Gick till och med ut och festade efter och inga konstigheter. Tog fyra in one go idag och dricker 3.5: or nu.

Har ju läst på innan om de här tabletterna innan bl.a här på FB och förväntade mig att bli skruvad el få någon slags känsla mer än att jag känner mig lite slö och ångestfri.

Vill dock inte fucka ur, givetvis. Aja, nu har jag typ inga kvar. Kanske fyra-fem.
Citera
2017-11-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Att man känner sig normal och nykter när man är påverkad av benso eller analoger är ju standard hos nybörjare. Men andra människor brukar inte uppfatta en som speciellt nykter.

Hehe, jo jag är medveten om det. Men ingen sa att jag betedde mig konstig el så, snarare tvärtom att jag även idag fick höra att det inte är så vanligt nödvändigtvis att se mig så städad. Kommer ihåg allt, konversationer, vart jag var, hur jag kom hem, satt till och med och pratade med sambon ett tag efter jag kommit hem.

Känns weird när man hört dessa skräckhistorier. Men får väl ta fler på samma gång last chans lixom. Men tog ju fyra för på en gång för en timme sen el nåt.

Äh, kanske ba lägger ner istället. Eller tar mina sista 5 i en hög lite senare.
Citera
2017-11-05, 19:02
Medlem
Tack till er som svarade!
Citera
2017-11-05, 19:08
Medlem
Citat:

Hehe, jo jag är medveten om det. Men ingen sa att jag betedde mig konstig el så, snarare tvärtom att jag även idag fick höra att det inte är så vanligt nödvändigtvis att se mig så städad. Kommer ihåg allt, konversationer, vart jag var, hur jag kom hem, satt till och med och pratade med sambon ett tag efter jag kommit hem.

Känns weird när man hört dessa skräckhistorier. Men får väl ta fler på samma gång last chans lixom. Men tog ju fyra för på en gång för en timme sen el nåt.

Äh, kanske ba lägger ner istället. Eller tar mina sista 5 i en hög lite senare.

Vissa har extremt bra effekt av dom och vissa mer eller mindre ingen. Om du inte får ut något av att knarka dom så använd istället till att få ordentlig sömn lite nu och då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in