2017-01-25, 13:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Även om halveringstiden är kort på stilnoct upplever jag nästan mer trötthet av stilnoct än av andra sömntabletter. Visserligen sitter effekten inte i när jag vaknar, men känns som att jag sovit dåligt och därav inte är utvilad.

Jag tycker att jag sov ganska bra inatt. Men jag brukar inte äta stilnoct eller andra tabeller, så jag kanske bara är känslig.
Citera
2017-01-25, 14:33
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tycker att jag sov ganska bra inatt. Men jag brukar inte äta stilnoct eller andra tabeller, så jag kanske bara är känslig.
Jag brukar inte vakna eller så under natten. Men som du sa så känner jag mig ändå trött på morgonen. Vilket jag inte gör när jag somnar nykter.

Men absolut, har du inte tagit det tidigare kan effekten vara starkare.
Citera
2017-01-25, 16:58
Medlem
Jag raidade köket många gånger när jag åt Imovane. Alltså, att dra på ugnen och göra parmesan-flakes kl 01:30 tillhörde min vardag. Har ätit dem i ca 10 år varierat med Stilnoct, men till slut blev toleransen för hög. Somnade inte av 1,5 tablett, inte ens av två, oavsett preparat (molekylärt tror jag inte de skiljer sig allt för mycket från varandra, men jag är ingen expert). Försöker nu sluta mha mindre doser diazepam, går hyfsat även om jag så klart sover mycket sämre. Innan jag kom till insikten att det är bättre att försöka trappa ur det hela, prövade jag Flunitrazepam 1 mg - de funkade inte heller. Istället försöker jag trötta ut mig så mycket som möjligt, gå upp tidigt om mornarna även fast man är dyngtrött samt motionera. Mycket.
Citera
2017-01-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Själv verkar jag ha fått permanent tolerans mot dessa, alltså Imovane och Stilnoct likaså. Faktiskt, mot alla benzodiazepiner öht. Akta er för att missbruka dessa. Skulle göra allt för att dra tillbaka tiden när man satt och flummade på Imovane på kvällen. Tider det.

Jag har brukat länge sömntabletter och det ska ju vara en kortolerans mellan zopiklon och zolpidem men jag upplever en stor fördel att variera om jag tillex har lega på 15 mg zopiklon en tid och byter till zolpidem så räcker det med en 10a för att snabbt somna och andra vägen runt...
Citera
2017-01-28, 01:21
Medlem
Håvade i mig 35mg stilnoct för ett par nätter sedan.
1. Däckade.
2. Vaknade 20 min senare och skuttade upp ur soffan lika ond som FAN själv.
3. Visade alla mina inövade karatemoves för en vägg (anklagade väggen rör att vara med i spetznas).
4. Intog ytterligare 15 mg och däckade med huvudet i diskbänken där jag lekte med matrester i slasken. Blev buren till soffan och nerbäddad. Min vän hade en tuff natt med mig.
Citera
2017-01-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man bli trött dagen efter om man tog en stilnoct på natten? Jag tog nämligen en stilnoct i natt och nu känner jag mig ganska trött.

Jag åt Stilnoct lite väl mycket ett tag men har aldrig upplevt att jag varit trött dagen efter. Har man däremot dragit i sig lite sprit och Stilnoct brukar det vara tröttsamt dagen efter: riven lägenhet, polisförhör, advokatsamtal,ångest osv.
Just att halveringstiden är kort så bör du inte bli trött, inte av dem iaf.
Citera
2017-01-31, 11:57
Medlem
buttnutters avatar
Skönt att ha slutat med imovane. Droppen blev när jag på sensommarkanten vaknade upp i ett dike bredvid min cykel med ett paket glass bredvid mig, blåmärken över halva kroppen. (Jag hade cyklat 5 km in till stan mitt i natten och köpt Ben & Jerry's, vilken toppenidé!). Hade stoppat i mig 150 mg kvällen innan kan tilläggas.

Nu har jag slutat med både alkohol och sömntabletter, tränar hårt och mår mycket bättre!
Citera
2017-01-31, 17:20
Medlem
Käkade zopiklon i några dagar (5mg) kvällstid, igår blev jag irriterad då de inte verkade funka, tog 25mg, sov i 14h och har nu världens jävla ångest. Kittlar nästan i kroppen och ångesten är så påtaglig att det känns jobbigt att andas. Så jäkla deprimerad, vill bara sätta en kula i huvudet.

Är det någon annan som haft dylika effekter på medicinen? Kan det vara zopiklonen?
Citera
2017-01-31, 18:09
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Käkade zopiklon i några dagar (5mg) kvällstid, igår blev jag irriterad då de inte verkade funka, tog 25mg, sov i 14h och har nu världens jävla ångest. Kittlar nästan i kroppen och ångesten är så påtaglig att det känns jobbigt att andas. Så jäkla deprimerad, vill bara sätta en kula i huvudet.

Är det någon annan som haft dylika effekter på medicinen? Kan det vara zopiklonen?
Samma har hänt mig några gånger, får kraftig ångest när jag imovane går ur kroppen, obehagligt som fan. Det som hjälper är alkohol eller bens-preparat. Men försök stå ut. Eller drick några öl. Imorrn ska det nog va bättre
Citera
2017-01-31, 21:00
Medlem
Amfetamin brukar lösa det där, sedan en stesolid på det
Citera
2017-02-01, 03:31
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Slutade med Imovane till sömnen för lite drygt 30 dagar sedan och har somnat utan några större problem. Tog sedan 2 dagar i rad och när jag skulle sova dag 3 var det omöjligt. Hur är det möjligt på så kort tid???

Skulle tippa på ruskigt klen i psyket och att ett långvarigt pillermissbruk ligger bakom. Vad är din egna analys ?
Citera
2017-02-01, 11:49
Medlem
Hej , har Stilnoct utskrivet så testade byta dom mot de billigare Zolpidem.
Tkr d funkar minst lika bra om inte bättre.
Vad säger ni här inne?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in