Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-08, 20:33
  #13849
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Är det vanligt att effekten försämras fort när man käkar det i syfte för att sova?

Jag fick några kartor 7,5 mg utskrivet och bara efter fem-sex nätter så upplevde jag en avsevärd försämring i effekt - både gällande insomning och en mer stabil sömn - vilket jag blev rätt förvånad över då jag förstått det som att ökad tolerans först skulle bli ett problem om man käkade det regelbundet i flera veckors tid.

Har kikat runt lite men jag har inte riktigt hittat något tillfredsställande svar.
Så är det, du ska inte ta varje natt om du vill ha fortsatt effekt.
7,5mg för mig ger ingen effekt att tala om. Vid 15mg så fungerar det dock varje kväll under längre period, men man "tänder av" dagtid av dessa doser, vidrigt blir det efter flera års knaprande. Aja det fungerande iaf i fem år mer eller mindre.

Ta inte mer än 3 eller max fyra gånger i veckan. Håll dig till max 15mg. Över det så börjar det lätt spåra.
Citera
2016-08-08, 20:37
  #13850
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Så är det, du ska inte ta varje natt om du vill ha fortsatt effekt.
7,5mg för mig ger ingen effekt att tala om. Vid 15mg så fungerar det dock varje kväll under längre period, men man "tänder av" dagtid av dessa doser, vidrigt blir det efter flera års knaprande. Aja det fungerande iaf i fem år mer eller mindre.

Ta inte mer än 3 eller max fyra gånger i veckan. Håll dig till max 15mg. Över det så börjar det lätt spåra.

Tack för svaret. Ska göra som du tipsar om och bara ta det de kvällar jag känner att jag verkligen behöver något.

15 mg eller mer har jag aldrig tagit (10 mg som max) och det ska jag helt klart undvika att göra även i framtiden.
Citera
2016-08-08, 20:41
  #13851
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Tack för svaret. Ska göra som du tipsar om och bara ta det de kvällar jag känner att jag verkligen behöver något.

15 mg eller mer har jag aldrig tagit (10 mg som max) och det ska jag helt klart undvika att göra även i framtiden.
Du är välkommen


Det låter som en bra ide, spar till när det verkligen behövs.
Citera
2016-08-09, 21:23
  #13852
Medlem
jerran777s avatar
Generell fråga... Är det bara jag som upplever Zopiklon som den äckligaste smaken av alla pix man kan stoppa i sig? Det räcker tabletten nuddar munnen så kommer det en otroligt stark bismak (läs: avsmak) direkt. På sekunden. Horribla i det avseendet. Skarp och intensivt instant. Sen är det ju givetvis kanske inte för smakens skull man tar dem.

Men man får fan se till att ha ett vattenglas i ena handen och skölja ner på studs.
Citera
2016-08-09, 21:26
  #13853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Generell fråga... Är det bara jag som upplever Zopiklon som den äckligaste smaken av alla pix man kan stoppa i sig? Det räcker tabletten nuddar munnen så kommer det en otroligt stark bismak (läs: avsmak) direkt. På sekunden. Horribla i det avseendet. Skarp och intensivt instant. Sen är det ju givetvis kanske inte för smakens skull man tar dem.

Men man får fan se till att ha ett vattenglas i ena handen och skölja ner på studs.

Finns absolut inget värre än den smaken... iaf inget beskare. Fy fan, provade att tugga en en gång och magen vek sig bokstavligt talat och smaken tycktes aldrig försvinna hur mycket jag än borstade tänderna. FY fan. Aldrig igen.
Citera
2016-08-09, 21:29
  #13854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Så är det, du ska inte ta varje natt om du vill ha fortsatt effekt.
7,5mg för mig ger ingen effekt att tala om. Vid 15mg så fungerar det dock varje kväll under längre period, men man "tänder av" dagtid av dessa doser, vidrigt blir det efter flera års knaprande. Aja det fungerande iaf i fem år mer eller mindre.

Ta inte mer än 3 eller max fyra gånger i veckan. Håll dig till max 15mg. Över det så börjar det lätt spåra.

Ja fy fan. Åt Imovane och Stilnoct som godis under ett halvår och helvete vad man mådde piss på dagarna. Varje kväll tänkte jag att jag bara skulle ta en tablett, men det blev alltid mer och mer och mer. Idag kan jag dock ta terapeutiska doser Stilnoct utan att spåra.
Citera
2016-08-09, 21:34
  #13855
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Generell fråga... Är det bara jag som upplever Zopiklon som den äckligaste smaken av alla pix man kan stoppa i sig? Det räcker tabletten nuddar munnen så kommer det en otroligt stark bismak (läs: avsmak) direkt. På sekunden. Horribla i det avseendet. Skarp och intensivt instant. Sen är det ju givetvis kanske inte för smakens skull man tar dem.

Men man får fan se till att ha ett vattenglas i ena handen och skölja ner på studs.

Ja, den är inte mysig direkt... kan dock ha tabletten på tungan i några sekunder innan det blir för jävligt. Händer dock ibland att jag inte tänker mig för när jag får en impuls att tugga och då mår man fan inte bra... försvinner fan aldrig. Sura uppstötningar 10-15 minuter efter intag är långt ifrån gott det också.

Vilket märke tycker ni smakar värst? Menar då inte hur själva pillren smakar, utan smaken som kommer med effekten. Har Pilum nu och den smakar inte så mycket när den börjar verka, men tycker att järnsmaken är mycket skarpare och mer långvarig dagen efter.
Citera
2016-08-09, 21:37
  #13856
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Finns absolut inget värre än den smaken... iaf inget beskare. Fy fan, provade att tugga en en gång och magen vek sig bokstavligt talat och smaken tycktes aldrig försvinna hur mycket jag än borstade tänderna. FY fan. Aldrig igen.

Haha... Kan bara hålla med... Men vafan? Provade du dessutom att tugga den?! Haha... Fyfan... Det var nog ingen höjdare nä. No offense, men jag asgarvar. Jag tycker de är så jävla hemska att jag nästan funderar på att ta på mig plasthandskar och svälja ner dem med lite hushållspapper runt som en snöboll ungefär . Du är för härlig du! Stackars tandborsten!
Citera
2016-08-09, 21:41
  #13857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Haha... Kan bara hålla med... Men vafan? Provade du dessutom att tugga den?! Haha... Fyfan... Det var nog ingen höjdare nä. No offense, men jag asgarvar. Jag tycker de är så jävla hemska att jag nästan funderar på att ta på mig plasthandskar och svälja ner dem med lite hushållspapper runt som en snöboll ungefär . Du är för härlig du! Stackars tandborsten!

Haha ja det är rätt kul ändå! Jag hade käkat massa mat och visste att effekt skulle dröja om jag tog den oralt, så tänkte prova att tugga skiten. Men fy fan så sjukt ovärt det var haha! Smaken satt dessutom kvar på tandborsten dagen efter som pricken över i:et när man borsta tänderna innan jobbet
Citera
2016-08-09, 21:42
  #13858
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, den är inte mysig direkt... kan dock ha tabletten på tungan i några sekunder innan det blir för jävligt. Händer dock ibland att jag inte tänker mig för när jag får en impuls att tugga och då mår man fan inte bra... försvinner fan aldrig. Sura uppstötningar 10-15 minuter efter intag är långt ifrån gott det också.

Vilket märke tycker ni smakar värst? Menar då inte hur själva pillren smakar, utan smaken som kommer med effekten. Har Pilum nu och den smakar inte så mycket när den börjar verka, men tycker att järnsmaken är mycket skarpare och mer långvarig dagen efter.

Jag upplever ingen smak efteråt när jag väl svalt den. Däremot sväljer jag den/dem snabbt som satan! Sen är det lugnt. Men ändock hinner man känna skitsmaken en cm från munnen typ.

Det är Zopiklon Pilum eller Mylan 7,5mg (märket) jag tar.
Citera
2016-08-10, 23:26
  #13859
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja fy fan. Åt Imovane och Stilnoct som godis under ett halvår och helvete vad man mådde piss på dagarna. Varje kväll tänkte jag att jag bara skulle ta en tablett, men det blev alltid mer och mer och mer. Idag kan jag dock ta terapeutiska doser Stilnoct utan att spåra.
Håller helt med. Man fattar det inte men man går på dagarna och tänder av, man känner sig äcklig och obekväm i kroppen, stel, uppstressad. Så kommer kvällen, man tar en tablett, välmåendet sprider sig i kroppen och så blir det en till, kanske en till till. Så är man "vaken" några timmar och har "roligt"

Säger nu nej när läkaren vill kasta 100pack imovane på mig. Ber om 2 30pack stilnoct istället.
Noct är lättare och jag tar med bara en vanlig dos nu när det behövs.

Tog flera år innan jag spårade och började äta 2-3st och längta till kvällarna, men med rätt förutsättningar och med regelbundna stora uttag så kommer det hända även den bästa.
Citera
2016-08-11, 17:27
  #13860
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, den är inte mysig direkt... kan dock ha tabletten på tungan i några sekunder innan det blir för jävligt. Händer dock ibland att jag inte tänker mig för när jag får en impuls att tugga och då mår man fan inte bra... försvinner fan aldrig. Sura uppstötningar 10-15 minuter efter intag är långt ifrån gott det också.

Vilket märke tycker ni smakar värst? Menar då inte hur själva pillren smakar, utan smaken som kommer med effekten. Har Pilum nu och den smakar inte så mycket när den börjar verka, men tycker att järnsmaken är mycket skarpare och mer långvarig dagen efter.

Första gången jag käkade zopiklon så gjorde jag misstaget att inte läsa på så mycket om eventuella bieffekter gällande smak och liknande och blev riktigt förvånad över hur vidrigt det smakade. Vad som var än värre var att jag sen tog ett glas mjölk för att skölja bort den metalliska smaken...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback