Citat:
Ursprungligen postat av
sunflowah
Är Zopiklon och Imovane verkligen samma sak, med samma ämnen och allt?
Tycker mig känna en stor skillnad på dom, men det kanske är placebo?
Det är alltså inte bara jag som har noterat att det är beställningsstopp på Imovane Meda, den sorten som jag alltid håller mig till. När jag skulle hämta ut mitt recept så fick jag ingen information om när den skulle gå att beställa igen. Den var slut på det apoteket och jag fick rådet att åka runt till andra apotek och chansa. Hittade ett apotek som hade 2/3 av mitt uttag, d v s 2 10-pack istället för 1 30-pack, men det är bättre än ingenting (dvs de alternativ som inte är Meda). Apotekaren på det apoteket kunde inte säga när det skulle gå att ta in Imovane igen, men nämnde någonting om att det var problem med innehållet i tabletterna.
Nej, du är inte den enda som märker en stor skillnad. Jag får knappt någon effekt alls av vissa av de andra alternativen. Apotekspersonal tenderar att bli irriterade när man insisterar på en viss tillverkare, eftersom "det är samma verksamma substans", men jag har fått bekräftat från vårdpersonal (SSK) och andra patienter att många faktiskt upplever att vissa av de billigare alternativen har sämre eller ingen effekt. Om inte produktionen kommer igång som vanligt igen så kommer jag dock behöva gå över på Z Pilum eller liknande, eftersom mina Meda inte räcker så många nätter till.