2018-11-21, 22:25
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kan man kombinera en 7,5 imovane tillsammans med en 10 stilnoct eller dom slår ut varandra eller hur blir de? Någon som testat?

Sen andra fråga. Ta en 10a stilnoct och en folköl, hur blir ruset på de? Finns risk för andningsuppehåll?

1. Bra kombo. Mer väck men somnar fan alltid. Kanske farligt men lever än.

2. Ge absolut fan i det. EN folköl kanske är ok. Men alkohol och stllisar är ett aldrig mer.
Provat 3 ggr och förstört mitt liv totalt 2 av dem. 3e gången dog jag nästan, bokstavligt talat. Blev dock räddad. Man spårar ur totalt.
Citera
2018-11-23, 08:28
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kan man kombinera en 7,5 imovane tillsammans med en 10 stilnoct eller dom slår ut varandra eller hur blir de? Någon som testat?

Sen andra fråga. Ta en 10a stilnoct och en folköl, hur blir ruset på de? Finns risk för andningsuppehåll?

Svar !: Nej, det blir inget trevligt alls om du blandar dem båda. Ta den ena eller andra enbart!

Svar 2: Nej, du får inget andningsuppehåll på det!

MVH M80
Citera
2018-11-23, 08:41
Medlem
Motorola80s avatar
Är det någon som testat de blåa indiska zopiclonen i karta?

Blåa tabletter med brytskåra.

Vore mycket trevligt med folks åsikter om dem??

Personligen gillar jag dem . Köpte 2 boxar och är nöjd!!

MVH M80
Citera
2018-11-23, 16:34
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Svar !: Nej, det blir inget trevligt alls om du blandar dem båda. Ta den ena eller andra enbart!

Svar 2: Nej, du får inget andningsuppehåll på det!

MVH M80

Varför blir det inte trevligt att blanda tycker du? Är ju same shit typ. Är Samma känsla man får av dom.
Citera
2018-11-23, 18:57
Medlem
R.Bloodworths avatar
Då jag för några dagar sedan bröstat en Tramadol Cold turkey så har det resulterat i en del otäcka symptom. Dessa symptom känner säkerligen de flesta här till. Ångesten, depressionen och insomnian har varit klart värst. Ångesten och depressionen har lagt sig men är kvar med sömnbesväret. Min hjärna vägrar stänga sig av, hur trött jag än är. Så har vid ett tillfälle här och där tagit Zopiklin vilket definitivt lugnat ner mig i sängen och får mig till slut att somna. Hur många dagar bör jag använda detta som max? Jag blir inte fast på det, vill inte ens ta det! Igår tänkte jag envisas med att inte ta Zopiklon men till slut var jag tvungen, klockan var 03 och jag behövde gå upp vid 09.

Om man tar t.ex Zopiklon då man lider av insomnia som en direkt anledning av opiat-avtändning, rubbar då detta piller hjärnans återhämtande efter opiaterna, tänker mest på delen i hjärnan som sköter sömn?
Jag vet att den hjälper mot sömn, men kan den samtidigt förhindra hjärnans läkande då den försöker hitta tillbaks till "normal"?

Edit. Kan även tillägga att jag för snart två år sedan käkade imovane i 1 vecka i streck då mitt tinnitusbesvär höll mig vaken, kände inte det minsta sug efter det när jag började sova på egen hand.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2018-11-23 kl. 18:59.
Citera
2018-11-25, 20:33
Medlem
Är Zopiklon och Imovane verkligen samma sak, med samma ämnen och allt?

Tycker mig känna en stor skillnad på dom, men det kanske är placebo?
Citera
2018-11-25, 21:29
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunflowah

Zopiklon är den aktiva substansen i Imovane, och Imovane är ett varumärke av läkemedelsföretaget Meda, som bl.a är kända för sitt morfin. Det finns mängder av läkemedelsföretag som tillverkar piller med zopiklon i och som säljs av apoteken i Sverige. Det är möjligt att det skiljer i on-set och duration mellan tillverkarna, beroende på tillsatser och bindemedel, men 7.5 mg zopiklon är just 7.5 mg zopiklon.
Citera
2018-11-25, 21:46
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:

Jag fick Zopiklon Pilum sist för Imovane var slut. Jag tycker att Pilum verkar lite snabbare och starkare än Imovane. Tyvärr smakar det besk röv när man ska skölja ner Pilum, trots att de påstår att den är filmdragerad, det gör det aldrig med Imovane.
Citera
2018-11-27, 15:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Är det någon som testat de blåa indiska zopiclonen i karta?

Blåa tabletter med brytskåra.

Vore mycket trevligt med folks åsikter om dem??

Personligen gillar jag dem . Köpte 2 boxar och är nöjd!!

MVH M80

Tyckte dom smaka väldigt annorlunda jämfört med svenska, men dom fungera någorlunda enligt min mening, kanske något underdoserade
Citera
2018-11-27, 23:35
Medlem
Lucky-Mans avatar
Snälla finns det nån!? Har sökt på youtube men hittat noll.

Vill veta om hur jag bäst meckar en stilnoct i en cigg. Smula och lägg i meck eller koka och issåfall hur kokar man?
Citera
2018-11-28, 02:00
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Snälla finns det nån!? Har sökt på youtube men hittat noll.

Vill veta om hur jag bäst meckar en stilnoct i en cigg. Smula och lägg i meck eller koka och issåfall hur kokar man?
Någon som vet?
Citera
2018-11-28, 07:23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Det är alltså inte bara jag som har noterat att det är beställningsstopp på Imovane Meda, den sorten som jag alltid håller mig till. När jag skulle hämta ut mitt recept så fick jag ingen information om när den skulle gå att beställa igen. Den var slut på det apoteket och jag fick rådet att åka runt till andra apotek och chansa. Hittade ett apotek som hade 2/3 av mitt uttag, d v s 2 10-pack istället för 1 30-pack, men det är bättre än ingenting (dvs de alternativ som inte är Meda). Apotekaren på det apoteket kunde inte säga när det skulle gå att ta in Imovane igen, men nämnde någonting om att det var problem med innehållet i tabletterna.

Nej, du är inte den enda som märker en stor skillnad. Jag får knappt någon effekt alls av vissa av de andra alternativen. Apotekspersonal tenderar att bli irriterade när man insisterar på en viss tillverkare, eftersom "det är samma verksamma substans", men jag har fått bekräftat från vårdpersonal (SSK) och andra patienter att många faktiskt upplever att vissa av de billigare alternativen har sämre eller ingen effekt. Om inte produktionen kommer igång som vanligt igen så kommer jag dock behöva gå över på Z Pilum eller liknande, eftersom mina Meda inte räcker så många nätter till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in