2017-01-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Finns det sanna profeter?

Islam hävdar det om jag minns rätt ha ha JV har profeterat flera gånger och alla gånger helt åt skogen, men de fick "nytt ljus", eller rättare sagt Vakttornet vet att deras medlemmar är likt dumma får som inte tänker själva, så de ändrade litegrann, flytta fram datum
Citera
2017-01-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad anser du om påståendet att Jehovas vittnen inte utesluter frossare? Läs detta påstående:

Jag misstänker att JV utesluter för frosseri, men sedan hur de kan bevisa att någon frossar det vet jag inte (angiveri) antar jag. De JV jag har träffat genom åren, har ju inte alla varit smala och tränade. De får inte ens spela på Lotto, men jag anser att många JV tummar lite på reglerna, de ska inte framhäva sig eller tänka på pengar m.m, men de jag träffat, Har haft "världsliga" begär (statusprylar m.m) och stort bekräftelsebehov. Om sekten skulle vara som den är tänkt, då skulle den ha mindre än säg 50 medlemmar på hela jorden. För svårt att klara kraven och det skapar bara skuldkänslor hos medlemmarna.
Citera
2017-01-18, 20:14
Medlem
Citat:
Du svarar fortfarande inte på min fråga, är det sant att Jehovas vittnen utesluter dom som frossar?

avfallit påstår att man inte utesluts på grund av frosseri:

Är du så ryggradslös att du inte kan motsäga dom som motsäger Jv?

Är det någon som är ryggradslös och undviker frågor härinne är det du, ttsp.
Så totalt ryggradslös att arslet måste hänga i ett snöre.

Du är en patetisk bluff som likt Don Quijote anfäktar alla möjliga inbillade fiender istället för att se verkligheten.
Istället för illa behandlade människor ser du vargar.
Istället för ärligt ställda frågor ser du påhittade fantasifoster till anklagelser.
En sådan undanslingrande falskhet har inte setts sedan fariséerna tid.
Huggormars avföda!
Jag ska visa mina barn det du skriver, så kommer de aldrig att vilja ha med vittnena att göra mer.
Tack! Du har gjort mig en stor tjänst. Jag är glad att inte höra till samma organisation som du.
Gång på gång vägrar du att svara på de enklaste frågor som har direkt anknytning till ämnestråden, samtidigt som du med en dåres envishet tjatar om och om igen på oss andra att vi ska svara på frågor som INTE rör ämnet samt vad vi TYCKER om varandras kommentarer. Hur vore det med lite saklighet? Är det ett ord som överhuvudtaget ryms i din världsbild?
Citera
2017-01-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Jag misstänker att JV utesluter för frosseri

Vad tycker du om dessa andra f.d. Jv som backar upp denna äldste, och som inte erkänner att det är fel att påstå att Jv inte utesluter frossare?

Varför vill dessa leva i en lögn? Vill du leva i en lögn?
Citera
2017-01-18, 20:20
Medlem
Citat:
Så du motsäger en före detta äldste?

Vad får du för förtroende för någon som ljuger, och inte kan ta ansvar för det?

Min personliga åsikt. Du vet i den riktiga världen (den utanför rikets sal) där får var och en ha sin egen åsikt, så vad en äldst nuvarande eller före detta påverkar noll vad jag tycker om saker och ting. Men TTSP du verkar ju vara en person som kan argumentera (om än envis) och resonera. Hur kan du ens befatta dig med JV doktriner, genom att läsa allt vi skriver till dig här, så är jag övertygad om att du börjat tvivla på vakttornet
Citera
2017-01-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Vem har sagt nåt om "skylla sig själva"? Vilket inlägg?

Är du verkligen så jävla korkad som du framstår eller bara desperat att låta huvudämnet spåra ur? Förresten, vad säger du om mitt inlägg ang VT artiklarna som spådde om 1975?

Haha, varför frågar jag ens...klart du inte -kan- säga nåt. Så då måste vi mikrofokusera på ö-v-e-r-v-i-k-t...

Jag tror det är både och.
Huruvida ttsp själv är överviktig eller inte bryr jag mig inte om. Jag har kompisar med kraftig övervikt. Men de sitter inte som nå jävla domare och tar sig friheten att förstöra människors liv genom att utesluta dem för snusning, alkohol eller annat med motiveringen att han eller hon skadar sin kropp.
Citera
2017-01-18, 20:25
Medlem
Citat:
Japp finns youtube klipp där avhoppare och de som besökt rikets sal vittnar om en närmast pervers fokusering på sexualitet och att äldste ursäktar sig med ord som att "ögonen är tjuvar".

Så är det, och det är destruktivt.
Men detta finns i all fundamentalistisk religion....så här ligger JV nära talibanerna och de värsta frikyrkokristna i USA.
Citera
2017-01-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Faktum är ju det att Noahs förvarningar blev verklighet. Han sköt ju inte floden framför sig allteftersom tiden gick och skyllde på nytt ljus.
I precis hur många år har VT varnat om Harmageddon nu? Den skulle ju först börja år 1914 med den stora vedermödan som skulle mynna ut till Harma. Men det hände ju inte. Är det att likna med Noah och floden?

Vad var det Lösch sa nyligen i November JV Broadcast? "Den som talar en lögn en gång kommer inte bli trodd på mer." Hur är det då inte för någon som har för vana att ljuga med jämna mellanrum? Ska vi tro på den?

Hur kommer det sig att alla fördömelser gäller alla andra -utom- JV org? Borde inte just Jehova föregå med gott exempel?

Vittnena har ju gång på gång fördömt katolska kyrkan för deras sätt att hantera pedofili...
Citera
2017-01-18, 20:30
Medlem
Citat:
Min personliga åsikt.

Visst, och vad är din personliga åsikt om en person som med bestämdhet menar på att Jehovas vittnen inte utesluter frossare?

Jag citerar personen igen:

Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
*applåd*

Ttsp har inget svar på frågan om skillnaden mellan att snusa och att äta sig till ohälsa, eftersom ämnet inte finns i resoneraboken. Bland Jehovas vittnen är det "bevisat" att det är farligt att snusa och därmed uteslutningsgrundande, däremot finns inget sådant ståndpunktstagande mot fetma till följd av frosseri.
Alltså blir själva frågan obekväm och då är det lättast att låtsas som att den aldrig ställts. Har jag förstått rätt?

Detta står i Vakttornet:

" En kristen som är allmänt känd för att vara en frossare, och som envist vägrar att ändra på sitt giriga beteende, bör avlägsnas från församlingen" http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/2004807

Helt det motsatta alltså.

Tycker du det avfallit skriver stämmer överens med vad Jehovas vittnen säger? Fundera också på att detta är en person som påstår att han varit en äldste bland Jehovas vittnen.
Citera
2017-01-18, 20:32
Medlem
Citat:
Visst, och vad är din personliga åsikt om en person som med bestämdhet menar på att Jehovas vittnen inte utesluter frossare?

Detta står i Vakttornet:

" En kristen som är allmänt känd för att vara en frossare, och som envist vägrar att ändra på sitt giriga beteende, bör avlägsnas från församlingen" http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/2004807

Helt det motsatta alltså.

Tycker du det avfallit skriver stämmer överens med vad Jehovas vittnen säger? Fundera också på att detta är en person som påstår att han varit en äldste bland Jehovas vittnen.

Vem ska göra allmänt känt huruvida någon är en frossare eller inte?
Du?
Citera
2017-01-18, 20:34
Medlem
Citat:

Detta står i Vakttornet:

"Allmänt känd för att vara en frossare" ? Det måste vara otroligt svårt att bevisa detta?
Citera
2017-01-18, 20:38
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
T.ex. genom att man har anlag för det, som artikeln sade:

"Övervikt kan vara en följd av sjukdom. Ärftliga faktorer kan också bidra till fetma. Vi bör också komma ihåg att fetma är ett fysiskt tillstånd medan frosseri har med sinnesinställningen att göra."
http://wol.jw.org/en/wol/dsync/r1/lp-e/r14/lp-z/2004807

Men alltså, det där ingår i medicinska orsaker till fetma!!!

Det fysiska tillståndet kan bero på hur ens sinnesinställningen är!!!

Frosseri = äta för mycket
Äta för mycket = fetma

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in