Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Nej, det finns även dom som frossar, så som jag från början sade:
Du läser inte mina inlägg, eller så "missförstår" du medvetet, jag tror på det senare.
Hur kan man "frossa omedvetet"? Jag tror jag ställde den frågan till dig redan men du svarade så klart inte.
Har ni TLC's serie "My 600 lbs life" i Sverige? Se några avsnitt på den, finns även att hitta på nätet och säg mig sen hur "omedvetna" dessa människor är.
Ttsp, vet du vad ett "beroende" är? Man är alltså helt medveten om skadorna men ens begär gör så att man fortsätter ändå. Det kan vara mat, droger, shopping, spelande, vad-som-helst.
När det kommer till ett "matberoende" så är det svårt att helt undvika mat eftersom en matberoende person -måste- äta ändå, annars dör den ju. Till skillnad mot tex en alkoholist. Den -måste- inte dricka alkohol för överlevnad utan kan helt vända drogen ryggen när den väl bestämt sig att sluta.
Jag rekommenderar att du forskar lite i detta, speciellt eftersom du har så många frågor. Kunskap är ingen börda. Eller vad säger jag...kunskap ÄR en börda om man är ett vittne. Sorry!