Citat:
Ursprungligen postat av
mrsteve2
JÄVLAR! Här händer det grejer, kul!
Ja, fast inte lika mycket grejer numera, tyvärr. Jag kommer inte att läsa universitetskursen (jag har markerat att jag inte vill läsa kursen), och jag kommer inte att träna MMA, bara jujutsu. Jujutsun krockar dock med buggen, så jag ska prova salsa i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av
OTGenesis
Har läst många inlägg här nu som skvallrar om att du har bra koll på ord men kass koll på resten. Du missar m.a.o. 93 % av kommunikationen (förmodligen något mindre men ändå betydande andel). Det betyder att man inte kommer få ligga. Ist för att slösa energi och döda gnistan på dig och/eller att förklara sig för dig kommer ev. tjejer ist låta sig bli uppraggade av killar som inte har det problemet.
Så vad fan ska jag göra, då? Är det helt kört, menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
deBKatzenbach
Du planerar för att inta 1700 kcal per dygn. Nu vet jag inte hur stort energiunderskott det ger, men om ditt basala behov är 2500 (kanske högre om du är överviktig), så har du en negativ energibalans om 800 kcal. Bra. Det bör på sikt påverka vikten.
Det är ungefär 550 kaloriers energiunderskott, faktiskt.
Citat:
1 gram protein motsvarar 4 kcal. 170 gram motsvarar alltså 680 kcal. Så det betyder att du har 1020 kcal kvar upp till din energibudget. Det är betydligt mycket mer än ingenting!
Tipset är att balansera dessa 1020 mellan protein, fett och kolhydrater. Men undvik skräpkolhydrater och undvik farligt fett.
Vänta...så jag får alltså äta
mer protein än 170 gram? Eftersom jag ska balansera de återstående 1 020 kalorierna med protein också? Jag förstår inte.
Dessutom fattar jag fortfarande inte hur jag ska kunna räkna ut vad jag ska äta för att komma upp i rätt mängd protein.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrsteve2
Efter att ha läst chatten håller jag med. hon är INTE intresserad. Försök inte göra några närmanden. Det kommer bara skrämma iväg henne.
Det var för fem månader sen. Jag ska ta det försiktigt, men jag tänker inte ge upp. Du har inte ens träffat oss. Du känner oss inte. Du vet ingenting om det här, faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
syntaxxxerror
Vad du letar efter är helt irrelevant i sammanhanget, eftersom hon har gjort det solklart att hon inte är intresserad av dig. Det måste du respektera! Det finns inget värre än killar som inte backar i den situationen, eftersom man känner sig kvävd och börjar tycka att killen är creepy. Ärligt talat, av chattkonversationen att döma, så verkar hon inte ens intresserad av att umgås med dig som polare, utan mer för att hon tycker synd om dig som inte har några andra vänner.
Okej, tack för din åsikt - men hon vill visst vara min polare; hon har sagt det till mig. Inte bokstavligen, men hon har sagt det. Dessutom, som jag sa precis här ovan, så sa hon detta för fem månader sedan. Jag menar inte att hon är intresserad av mig nu heller, men hon kanske
kan bli det! Jag vill hur som helst inte prata mer om det här. Ni alla kan skriva om det, men jag tänker inte svara på det.
Förresten, skulle du kunna vara snäll och försöka göra dina inlägg lite kortare hädanefter, så att de blir lättare att svara på? Fatta dig kort? Det vore toppen, tack.
Citat:
Har du visat dom chatten? Om inte, gör det.
Jag har visat en av dem chatten, ja. Den andra har inte sett den ännu, dock.
Citat:
Jag tror ärligt talat inte att du är införstådd med hur otroligt krävande heltidsstudier på universitetet är (även för en person utan dina svårigheter), så därför oroar det mig att du nu verkar ha bestämt dig för att hoppa av den mindre kursen du hade planerat in den här terminen, för att sen gå från noll till hundra i höst. För den här mindre kursen hade varit ypperlig träning inför heltidsstudierna och gett dig ett hum om vad självständigt arbete på universitetsnivå innebär. För med undantag för spanskakursen häromåret så har du inte pluggat sen grundskolan, vilket väl snart är sju år sedan, och då i en specialklass med extrapedagog om jag förstått saken rätt.
Jag ska ta upp det här med min studievägledare nästa vecka.
Jag läste spanska i tre terminer, i tre olika kurser. Innan dess läste jag även evolutionsbiologi. Jag
måste läsa något som kan
ge mig något i höst, och om det innebär att det är ett heltidsprogram på UU,
så må så vara.
Citat:
att du inte hittar inne på ICA
DET GÖR JAG VISST.
Citat:
Och det här är bara ett av tusentals exempel i tråden där du visat att du har enorma svårigheter med bland annat spatialt- och abstrakt/logiskt-tänkande, etc.
Jag vet inte ens vad det betyder, eller på vilket sätt jag har visat att jag har de enorma svårigheterna. TALA KLARSPRÅK, SNÄLLA!
Citat:
Varför är du så anti att byta stad? Om du nu ändå ska flytta hemifrån i vår, så kan du väl lika gärna överväga andra alternativ än det nuvarande?
Det finns inte en chans i hela världen att jag flyttar till en annan stad, kan vi inte bara ta och släppa det här nån jävla gång? Tack!
Citat:
vilket skulle vara en sundare mjukstart för eget boende än den inplanerade flytten till lägenheten i vår, där din mamma (!) ska sova hos dig några dygn i veckan
Nej nej nej nej nej nej NEJ!!! Så är det
inte alls!
Både min mamma
och min pappa ska komma dit
en dag i veckan
i början av den tiden som jag bor i den nya lägenheten! Sluta påstå att jag har sagt saker som jag inte har sagt!
Citat:
Jag tror inte att du förstår hur osund relation du har till din mamma. Ingen av er är villiga att klippa navelsträngen, vilket är något som kommer skrämma bort varenda tjej som kommer i din väg.
Det här är helt enkelt inte sant. Du vet inte vad fan du snackar om. Sluta låtsas vara psykolog.
Citat:
Nu råkar du ha tur att kunna leva gott på ditt bidragsfusk
DET FINNS INGET JÄVLA BIDRAGSFUSK!!!
Jag tänker inte prata mer om det här. Försök inte ta upp det igen.
Citat:
Daglig verksamhet/MISA ska fixa ett jobb åt mig, trots att jag redan försökt att få ett genom dom i sex (!) år
JAG HAR INTE ALLS FÖRSÖKT MED MISA I SEX ÅR, JAG FÖRSÖKTE MED DEM I BARA
TVÅ ÅR INNAN DET FÖLL IHOP! RESTEN AV TIDEN HAR JAG HÅLLIT PÅ MED DAGLIG VERKSAMHET!!!
Citat:
Men eftersom du vägrar söka allt som du anser vara "skitjobb" (ditt uttryck), vilket för övrigt är det enda du är kvalificerad till utan utbildning och med ett helt blankt CV, så kan vi inte hjälpa dig så mycket mer än så.
Jag har inte utbildat mig för att jag inte har vetat vad jag skulle utbilda mig till! Jag ska göra det i höst. På heltid. På universitetet.
Möjligtvis på folkhögskolan.
Menar du att om jag gör skitjobb så kan jag få jobb som inte är skitjobb?
Jag vet inte ens vart jag ska gå för att hitta jobb! Kan ni ge mig några
råd, snälla?!