Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Ja, fast inte lika mycket grejer numera, tyvärr. Jag kommer inte att läsa universitetskursen (jag har markerat att jag inte vill läsa kursen), och jag kommer inte att träna MMA, bara jujutsu. Jujutsun krockar dock med buggen, så jag ska prova salsa i stället.
Mitt tips: prioritera om! Är en kvällskurs i salsa verkligen viktigare än universitetskursen? Här bör du nog tänka om och tänka mindre med kuken och mer på framtiden.
Citat:
Det var för fem månader sen. Jag ska ta det försiktigt, men jag tänker inte ge upp. Du har inte ens träffat oss. Du känner oss inte. Du vet ingenting om det här, faktiskt.
Okej, tack för din åsikt - men hon vill visst vara min polare; hon har sagt det till mig. Inte bokstavligen, men hon har sagt det. Dessutom, som jag sa precis här ovan, så sa hon detta för fem månader sedan. Jag menar inte att hon är intresserad av mig nu heller, men hon kanske kan bli det! Jag vill hur som helst inte prata mer om det här. Ni alla kan skriva om det, men jag tänker inte svara på det.
"Det var för fem månader sen." Och absolut
ingenting har hänt sen dess, vilket bara bevisar det jag försöker säga. Face the facts: du är friendzonead, min vän. Hon är
inte intresserad! Punkt slut.
Om en tjej uttryckligen säger "jag är inte intresserad" och "jag känner mig inte bekväm med dig" och det sen inte händer något som motsäger det månaderna efteråt, så kan du vara 1000% säker på att inget intresse finns från hennes sida. (Och du är ju för övrigt inte romantiskt intresserad av henne heller, utan vill bara ligga.) Det finns inga tvetydigheter eller "mixade signaler". Hur många gånger har ni setts sen dess? 3-4 gånger, om ens det? Samtliga gånger har varit stela möten där hon inte ens velat ge dig en hej- eller hej då-kram och ni har som jag förstått det inte umgåtts på tu man hand, hemma hos någon av er, sen dess, utan det har varit "fika på stan". Hade tjejen haft minsta lilla pytteintresse så hade hon initierat hembesök för längesen.
Som sagt: du kommer skrämma iväg henne permanent om du inte respekterar att hon bara vill vara din vän. Backa helt från alla vidare raggningsförsök och nöj dig med att du har fått en fin vän i henne. Skulle hon ångra sig i framtiden så säger hon till, jag lovar. Under tiden så respekterar du hennes önskan om att bara vara vänner.
Citat:
Förresten, skulle du kunna vara snäll och försöka göra dina inlägg lite kortare hädanefter, så att de blir lättare att svara på? Fatta dig kort? Det vore toppen, tack.
Okej. Ska jobba på det!
Citat:
Jag läste spanska i tre terminer, i tre olika kurser. Innan dess läste jag även evolutionsbiologi. Jag måste läsa något som kan ge mig något i höst, och om det innebär att det är ett heltidsprogram på UU, så må så vara.
Ingen här avråder dig från att läsa på universitetet. Däremot så råder vi dig att läsa kursen i vår, så att du får upp din studievana.
Citat:
DET GÖR JAG VISST.
Och ändå går du inte och köper den där toarullen? Märkligt.
Citat:
Jag vet inte ens vad det betyder, eller på vilket sätt jag har visat att jag har de enorma svårigheterna. TALA KLARSPRÅK, SNÄLLA!
Det är
exakt det här som Imiron och jag har försökt förklara kommer bli problematiskt på universitetsnivå: du kommer inte ha Flashback eller dina föräldrar på bluetooth som kan förklara allt åt dig, utan du förväntas snappa upp och tillgodogöra dig information själv, och det du inte förstår ska du
själv ta reda på. T ex genom att googla, som i det här fallet (du förstod inte vad jag menade med spatial förmåga - då googlar du helt enkelt begreppet.)
Du kommer för tusan bli utkastad ur aulan om du ska skrika "TALA KLARSPRÅK!" varje gång det inte är något du förstår. Nu förstod du inte begreppet "spatial". Då ska inte din första reaktion vara att svära och be mig förklara vad det är, utan det ska vara att googla (tar 3 sekunder). Om det är något du inte förstår under en föreläsning så skriver du upp det och ringar in det (vilket i mitt fall hade betytt = kolla upp).
När du googlat det jag nämnde så kan vi ta diskussionen. Okej? Och lägg av med ovanan att använda versaler när du blir frustrerad. Det ser inte speciellt trevligt ut när du ständigt skriker och gastar på folk i forumet.
Citat:
Det finns inte en chans i hela världen att jag flyttar till en annan stad, kan vi inte bara ta och släppa det här nån jävla gång? Tack!
Vad jag kan minnas så har det aldrig tagits upp. Däremot så har vi diskuterat att
resa till andra städer.
Citat:
Nej nej nej nej nej nej NEJ!!! Så är det inte alls! Både min mamma och min pappa ska komma dit en dag i veckan i början av den tiden som jag bor i den nya lägenheten! Sluta påstå att jag har sagt saker som jag inte har sagt!
Same shit, different name.
Citat:
Det här är helt enkelt inte sant. Du vet inte vad fan du snackar om. Sluta låtsas vara psykolog.
Du ber om råd = får ett = blir sur.
Citat:
DET FINNS INGET JÄVLA BIDRAGSFUSK!!!
(Om det är tillåtet för dig att använda versaler i tid och otid, så tänker jag också lägga mig ner och skrika!) ATT BO HELT GRATIS HOS FÖRÄLDRARNA OCH ÄNDÅ PLOCKA UT 5000 SPÄNN (SOM GÅR RAKT IN PÅ DITT SPARKONTO) EXTRA FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN I BOSTADSTILLÄGG TILL PÅSTÅDD HYRA ÄR FAN VISST BIDRAGSFUSK, OM ÄN ETT MER RAFFINERAT UTFORMAT SÅDANT!
Citat:
JAG HAR INTE ALLS FÖRSÖKT MED MISA I SEX ÅR, JAG FÖRSÖKTE MED DEM I BARA TVÅ ÅR INNAN DET FÖLL IHOP! RESTEN AV TIDEN HAR JAG HÅLLIT PÅ MED DAGLIG VERKSAMHET!!!
Same shit, different name. Misa är också daglig verksamhet, om än under ett annat namn.
http://www.misa.se/kontakta-oss/uppsala/
Citat:
Jag har inte utbildat mig för att jag inte har vetat vad jag skulle utbilda mig till! Jag ska göra det i höst. På heltid. På universitetet. Möjligtvis på folkhögskolan.
Har du kollat upp naturvetenskapligt basår på Folkhögskolan jag länkade till? Med den i bagaget öppnar sig universitetsutbudet och framtidsutsikterna rejält.
Citat:
Menar du att om jag gör skitjobb så kan jag få jobb som inte är skitjobb?
Det var inte riktigt det jag menade, nej, men det du säger är en annan infallsvinkel på det jag sa, som stämmer bra. Man får jobba sig upp här i världen. Och som vän till flertalet företagare/rekryterare så kan jag säga att arbetslivserfarenhet från McDonald's väger tyngre än många tramsjobb, då en bra referens därifrån betyder att personen inte är rädd i att hugga i, har bra simultankapacitet och kan hålla flera bollar i luften samtidigt, är "serviceminded" och bra med människor. Dvs allt det du inte är just nu, men är för "fin" för att lära dig den hårda vägen, eftersom du vägrar ta vad du kallar "skitjobb".
Dessutom ser
ALLT i jobbväg bättre ut på CV:t än ingen arbetslivserfarenhet alls. Just nu har du inget CV. Det är inget en arbetsgivare kommer se som ett plus när du söker jobb, även om det är efter en yrkesutbildning.
Citat:
Jag vet inte ens vart jag ska gå för att hitta jobb! Kan ni ge mig några råd, snälla
Du har fått massvis med råd! Men här kommer en ny lista att tacka nej till (jag tar enbart med jobb som är rimliga att få om man är 25 år, inte har någon utbildning eller körkort och som aldrig har jobbat):
1. Städare/lokalvårdare på t ex ett sjukhus (många företag kör runt till kunderna och då krävs körkort)
2. Lagerarbete
3. McDonald's, Burger King, Max, etc.
4. Diskare eller någon form av köksbiträde (restauranger, storkök)
5. Till våren/sommaren/hösten: bärplockare
6. Reklam-/tidningsutdelare
7. Telefonsäljare
8. Ställningsbyggare
9. Asfaltsläggare
10. Allroundarbetare på typ ICA eller Claes Ohlson