2017-01-02, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror inte du ska gå runt och vänta på att du ska kunna lita på nuvarande etablisemang. Folklig nationalism hos vita svenska män och våra "loved ones" behöver inte etablisemangets godkännande. Är vi tillräckligt många kommer etablisemanget att ändras för att tilgodose ändringen.

Det finns överallt. Du behöver bara repa mod att köpa det. Om du gör det så kommer någon i din närhet att följa ditt exempel.

Prova ska du se.

Jag förstår precis vad du menar. Men här finns ett rent praktiskt problem, nämligen tid. Jag och människor i min närhet har fullt upp med att göra våra egna jobb och bidra till BNP.

Hela vårt samhälle bygger på att människor drar sitt strå till stacken och samarbetar för att bygga en stark och stabil gemenskap. Därmed kan vi också hjälpa de svagaste i gemenskapen som av olika skäl behöver vår hjälp. Våra gemensamma normer håller samman vårt samhälle och får det att fungera.

När förrädare bland medborgarna bryter mot normerna störs samhällsordningen. Det är vad som händer nu.

Att slåss mot detta tar en j-a massa tid kort sagt. Folk hinner inte. Själv har jag lagt tusentals timmar på att slåss mot en helt dysfunktionell samhällsapparat. Bit för bit tar jag seger efter seger men det kostar något oerhört.

Det är alldeles för många människor som i praktiken tvingas tro på etablissemanget eftersom de helt enkelt inte har tid att gräva fram all fakta själv.

Sverige skulle behöva organisera en riktig motståndsrörelse med starka företrädare tror jag.
Citera
2017-01-02, 06:34
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Patrik Oksanen, en förspänd skribent förmodligen mycket hårt hållen av mittmedia, har fått in en artikel i expressen.

En extremt tunn GBA-späckad artikel med putin-did-it narrativet. Det har väl gått ut en centralorder från centerpartiets politi-byrå att späcka en och var artikel med så mycket Ryskt strössel man kan.

Karln är läsvärd, då det kommer till rapportering om EU, vilket han är betydligt mer kunnig än övriga journalister. (Han avslöjade t.e.x Stefan löfvens kamp om 50-40-30 https://eublogg.wordpress.com/2014/1...pmotesbaklaxa/ )

Men det är som någon skruv som skruvar ur sig, när det just ska handla om SD.

Krympandets radikalisering, ger jag er.
Citat:
Det som drar, lockar och tjusar finns i Öster; en barbröstad ryttare som gärna låter sig fotograferas med en tiger. Det är Vladimir Vladimirovitj Putin, Rysslands okrönte tsar och ”Gayropas skräck och fasa” om man får tro den ryska berättelsen. En ”stark ledare” som ”står upp emot det islamistiska hotet” och ”som minns sin nation och kultur”.

Idag sprider i stort sett alla högerextrema grupper ogenerat rysk propagandan efter att man anammat den ryska synen på världen.

Nordiska Motståndsrörelsen har till sin politiska gren tagit emot pengar från den ryska imperiska rörelsen. Stefan Jacobsson, tidigare partiledare för nedlagda Svenskarnas parti, har deltagit i ”den högerextrema Kominterns” möte i S:t Petersburg. Numera har nazisterna och fredsrörelsen samma berättelse; det är Nato som krigshetsar när man möter Rysslands divisionsrustningar med roterande bataljoner i Baltikum.

Och de högerextrema ”Putinisterna” rör sig bekvämt och obekymrat över partigränserna vidare in i Sverigedemokraternas hjärta.

SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroths förre politiske sekreterare Dick Abrahamsson deltog i filmproduktion med nazistledaren Stefan Jacobsson, anser att ryska statspropagandan RT är de enda som berättar sanningen och att Putin är en riktig karl, inte som de "marionetter vi har i väst”.

Ryssland knyter till sig högerextrema

Kent Ekeroths egna nätprojekt Avpixlat sprider bland annat rysk propagandafilm. Samtidens Erik Almqvist sitter i Budapest och delar rysk propaganda. Och Almqvists band till SD i riksdagen är intakta. Gruppledaren Mattias Karlsson delar Almqvist på Facebook och riksdagsledamöter har rest ned och hälsat på sin tidigare partikamrat.

Nina Drakfors som sitter i SD Skaras styrelse är med i det högerextrema nätprojektet Granskning Sverige, det är också pseudonymen ”Erik Johansson” som har koppling till Nordiska Motståndsrörelsen. ”Johansson” hyllas också i den pro-ryska nätmiljön till vänster som ”vår Erik Johansson” för sin Putinkamp.

Ryssland har med pengar, konferenser, propaganda och vänskapsavtal knutit parti efter parti, grupp efter grupp i Europa till sig. Front National har stora ryska banklån och FPÖ har vänskapsavtal med Putins maktparti för att nämna två exempel.
http://www.expressen.se/ledare/sveri...-for-ryssland/
Citera
2017-01-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Jan Sjunnesson recenserar en ny antologi, Haveriet: den humanitära stormaktens fall (red. Andreas Swedberg), som säkert kan vara av intresse för trådens skribenter och läsare. För bidragen står bland andra Clas G Ryn (om kulturradikala experiment), Inger Enkvist (om skolpolitiken), Jan Tullberg (om myten om invandringens demografiska fördelar), Tanja Bergkvist (om genusvansinnet) och Marika Formgren och Gunnar Sandelin (om mediernas svek mot den inhemska underklassen). Boken kan nog ses som ett försök att knuffa svensk borgerlighet tillbaka till de konservativa rötterna. Samtidigt finns det att döma av recensionen en underliggande kritik av välfärdssamhället i vissa bidrag (dock inte de av mig uppräknade) som verkar mer nyliberal.

.

http://avpixlat.info/2016/12/31/bokr...g/#more-193757

Nej mer i gammalmoderat konservativ stil vilket inkluderar en mindre stat, men inte en nedmonterad. Hans Zetterberg snarare än Mattias Svensson
Citera
2017-01-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag förstår precis vad du menar. Men här finns ett rent praktiskt problem, nämligen tid. Jag och människor i min närhet har fullt upp med att göra våra egna jobb och bidra till BNP.

Hela vårt samhälle bygger på att människor drar sitt strå till stacken och samarbetar för att bygga en stark och stabil gemenskap. Därmed kan vi också hjälpa de svagaste i gemenskapen som av olika skäl behöver vår hjälp. Våra gemensamma normer håller samman vårt samhälle och får det att fungera.

När förrädare bland medborgarna bryter mot normerna störs samhällsordningen. Det är vad som händer nu.

Att slåss mot detta tar en j-a massa tid kort sagt. Folk hinner inte. Själv har jag lagt tusentals timmar på att slåss mot en helt dysfunktionell samhällsapparat. Bit för bit tar jag seger efter seger men det kostar något oerhört.

Det är alldeles för många människor som i praktiken tvingas tro på etablissemanget eftersom de helt enkelt inte har tid att gräva fram all fakta själv.

Sverige skulle behöva organisera en riktig motståndsrörelse med starka företrädare tror jag.

Vilka skulle kunna göra det? "Sverige"?
Citera
2017-01-02, 09:58
Medlem
fasligts avatar
Och varför många fullt normala människor tycker det är värt att lyssna till vad Putin har att säga frågar man sig förstås inte. Är det så fullständigt apart att människor som känner sig alienerade från den officiella berättelsen om sig själva som vidriga förtryckande rasister med skyldighet att stillsamt dö undan till förmån för Den Andre söker svar på andra håll än det egna etablissemanget. Att någon säger sig vilja stå upp mot islamismen och för det egna folkets kulturella särart utan att för den sakens skull uttrycka önskemål om att gå i krig mot väst låter inte så fasansfullt illa. Särskilt inte jämfört med hemmafrontens krav på förståelse för att hundratusentals fullt arbetsföra och stridsdugliga män från kulturella skymningsländer ska beredas livstidsuppehälle i väst och väl här beredas oinskränkta möjligheter att verka för hemländernas lokalkulturella sedvänjor, alldeles oavsett hur bisarra och västsamhälleligt omstörtande dessa må vara. Det räcker liksom inte med läpparnas bekännelse om att islamismen är det i särklass största hotet mot västerländsk säkerhet samtidigt som inget praktiskt görs för att hejda inflödet av potentiella islamister. Nej då, i stället uppmanas vanligt folk att ta in dessa oidentifierade kulturfrämmande män i de egna hemmen samt bidra till deras välbefinnande, ovanpå det vanliga skatteuttaget, genom diverse godhetsindikerade punktskatter i form av aldrig upphörande insamlingar.

Kanske blir 2017 året då det blir rumsrent att kräva islamiseringsstopp i våra västerländska samhällen. Det kan bli svårt att hävda att Putin did it i just den frågan, och just den frågan är när allt kommer omkring för många människor den allra mest oroväckande. Gudmundsson skrev i samband med nyårsskjutningen i Istanbul om det mycket skrämmande faktum att för islamister är hela väst som en enda stor nattklubb:
Citat:
Nattklubben och dess musik, dans, drinkar och flörtighet representerar vidare det syndfulla och ogudaktiga samhälle som jihadisterna vill störta. Hela västvärlden är som en enda stor nattklubb.

Enbart alkoholen är skäl nog, för vissa islamister.

För drygt ett år sedan mördades 89 personer inne på Bataclan i Paris. För ett halvår sedan sköts 49 gäster ihjäl på gayklubben Pulse i Orlando, Florida.

Attacken mot nyårsfirarna på nattklubben Reina i Istanbul har – i skrivande stund – dödat minst 39 människor och skadat åtminstone 69. Nyårsfirande är för övrigt ett brott mot gud, anser islamisterna.
Citat:
Turkiet drabbas för att möjligheterna att begå storskaliga terrordåd är större där. Jihadisterna vill helst slå till i USA, förstås. I andra hand mot Europas stormakter, som Storbritannien, Frankrike och Tyskland. I tredje hand mot Ryssland.

Men det är Turkiet som har en porös landgräns mot Syrien, som har en korrupt säkerhetsapparat och som har en icke oansenlig del av befolkningen sympatiskt inställd till islamismen. Det är idealisk infrastruktur för terrorister.
Citat:
Så kan det inte fortgå. Jihadisternas möjlighet att operera fritt måste stängas. Deras infrastruktur måste rivas.

Terroristerna letar efter mjuka mål. Vi är minst sagt mjuka.
http://www.svd.se/hela-vast-ar-en-en...per-gudmundson

Det är alltså vi som är utrotningsmålet för dessa av ideologiskt motiverat hat sprängfyllda människor. Önskan att utplåna oss bottnar i att vi är kulturellt avvikande. Putin har aldrig uttryckt någon önskan om att utplåna oss för att vi inte underordnar oss Patriarkens särskilda uttolkning av Kristus lära eller rysk lag.

Mathias Bred undrar i GP vad som egentligen hände med statsrådsislamisten Kaplan:
Citat:
Löfven har aldrig svarat på om han själv hade förtroende för Kaplan och vi har aldrig fått veta om Kaplans kontakter och resor innebar en säkerhetsrisk.

Just nu lever två skilda berättelser. Den ena är hårdraget att Sveriges regering var infiltrerad av en islamist. Den andra att Sverige är ett rasistiskt land som inte klarade av att ha en troende muslim som statsråd.

Det borde ligga i statsministerns intresse att affären Kaplan redovisas. Ingen av bilderna är klädsam för regeringen och båda är skadliga för tilliten i samhället.
http://www.gp.se/ledare/mathias-bred...plan-1.4088919

Ja vi vill gärna veta hur det var möjligt för islamisten att ta sig ända in i regeringen och vad som görs för att förhindra fler kaplangates i hjärtat av den politiska makten. Och Putin did it är alldeles fel svar på den frågan.
Citera
2017-01-02, 12:17
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
http://www.svd.se/hela-vast-ar-en-enda-stor-nattklubb/av/per-gudmundson[/url]

Det är alltså vi som är utrotningsmålet för dessa av ideologiskt motiverat hat sprängfyllda människor. Önskan att utplåna oss bottnar i att vi är kulturellt avvikande. Putin har aldrig uttryckt någon önskan om att utplåna oss för att vi inte underordnar oss Patriarkens särskilda uttolkning av Kristus lära eller rysk lag.
Mathias Bred undrar i GP vad som egentligen hände med statsrådsislamisten Kaplan:

http://www.gp.se/ledare/mathias-bred...plan-1.4088919

Ja vi vill gärna veta hur det var möjligt för islamisten att ta sig ända in i regeringen och vad som görs för att förhindra fler kaplangates i hjärtat av den politiska makten. Och Putin did it är alldeles fel svar på den frågan.
Putin har personligen själv, aldrig så vitt jag vet, gått ut med att Ryssland är mot Islam. Själva Ryssland har en hel del andel av muslimer.

Det vore alltså ett delpolitiskt självmord att gå ut så.
Citera
2017-01-02, 12:18
Medlem
SigmenFloyds avatar
Sverige, som aldrig varit tryggare, visar sig ha en ökande mordstatistik.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...i-sverige-okar

Citat:
morden ökar för första gången på 25 år.
Hur kan förändringen i så fall förklaras?
Mikael Rying har en hypotes om att ”spritgenerationen” har dött ut. ”Fyllemorden” som var majoriteten på 1970- och 80-talen har minskat på grund av ändrade alkoholvanor.
Nu har i stället gangsterskjutningarna ökat kraftigt de senaste två åren. De kan förklara uppgången.

Aftonbladet lyckas åter igen undvika nämna asylinvandringen i samband med våldsbrottsligheten.
Det närmaste man kommer är ordet "gangster".

Så undrar journalistkåren varför folk upplever att media mörkar
Citera
2017-01-02, 13:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Aftonbladet lyckas åter igen undvika nämna asylinvandringen i samband med våldsbrottsligheten.
Det närmaste man kommer är ordet "gangster".

Så undrar journalistkåren varför folk upplever att media mörkar

Man behöver ju inte vara skolad i kaozblattesignalisttrupperna för att höra signalerna i videon:

-----------------------

"hon blev bara 22 år gammal och jobbade på det här boendet här bakom"
"det handlar om en ensamkommande flyktingflicka som hittades..."
"tvångsvård för missbruk, hört röster under en längre tid"
"en man är häktad, 38 år gammal och gift med 16-åringen och samtidigt med en annan kvinna"

"det som har ökat är slarvigt kallat "gangsterskjutningarna", 3 platser i Götebortg, 3 platser i Malmö och tre platser i Stockholm, i Stockholm är det Järva..."

Att gangstrar skjuter på varandra har varit ovanligt fram till för några år sedan. Sedan har det ökat
år från år. Man måste lära sig man ska arbeta i dom här mycket problematiska områdena.
"Mycket omfattande och mycket fokuserade insatser....gripa nyckelpersoner....få vittnesmål...."

"Bröderna på cafeét i Rinkeby"..."mina kooosiner känner dom. Dom är roliga i killar i fel umgänge".

--------------------------

Det bara dryper av signalord i videon. Det är nästan som journalistjävlarna ropar på hjälp. Nu är inte kaozinvandring roligt längre. Men att säga att dom "mörkar" är att ta i, "Järva", "månggifte", "ensamkommande", "gangster" och "min kooosin" i en salig jävla röra.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-01-02 kl. 13:12.
Citera
2017-01-02, 13:29
Moderator
TheLuckys avatar
Jag har tidigare lyft fram att kampen om moralen blir särskilt viktig nu under 2017. Överrullningseffekterna av invandringen dundrar snart in med kraft och det måste stat och kommun lösa genom att höja skatten. Konkret betyder det att vi ska betala långt mer i skatt men få allt mindre tillbaks. Den höjda skatten kommer inte att gå till vård, skola, försvar, polis eller höjda pensioner för fattigpensionärer. Istället kommer pengarna att gå, ja ni vet vad. Det är nu moralen spelar stor roll.

Aleksandra Boscanin i GP skriver om skatter.

Citat:
Här är pudelns kärna. För många som motsätter sig högre skatt handlar det inte bara om förlorade kronor och ören, utan också om motstånd mot vad skatten går till.

Citat:
Men det är inte enkom ordningsmakten som inte levererar. Vi har inget försvar att tala om, vården är under all kritik och skolan är undermålig. Detta trots att Sverige redan har en av världens högsta skatter. När människor tvingas betala mer för något som redan fungerar illa minskar det såväl statens som skattesystemets legitimitet. Det som börjar bli ”mossigt” är ständiga skattehöjningar, i stället för befogade prioriteringar.

Boscanin nämner inte invandrare. Det behöver hon inte eftersom alla vet vad det handlar om. Det är själva principen att skatt i förstahand ska gå till det som som måste fungera, det vill säga polis, skola och infrastruktur istället för att försörja snart miljontals individer som aldrig kommer att bidra.

Det är det den här typen av fast grund man måste stå på om man ska återta moralfrågan från kulturmarxisterna och neoliberalerna och deras mångkulturprojekt. Nästa budget är egentligen första gången man ska rösta om fortsatt ökat vansinne i migrationen. Går inte regeringens budget om högre skatt för att bekosta migrationen igenom har vi en ny situationen där vi gått från att bara gilla läget till att vi faktiskt vill göra något åt det. Det här är principiellt viktigt eftersom det är en moralfråga om ansvar för landets väl och ve. Massinvandringskritiker har därmed ett nytt effektivt verktyg. Nu är det kulturmarxisterna och kaosliberalena som måste försöka övertyga att vi ska skruva på bidragskranen.
Citera
2017-01-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Vilka skulle kunna göra det? "Sverige"?

Bra fråga. Vad är ”Sverige” egentligen? Det stora problemet nu tror jag är att folk är förvirrade. Samtidigt har de flesta varken tid eller möjlighet att börja från ruta noll för att förstå sammanhangen. Och uppriktigt sagt tvivlar jag på att det går att förstå om man inte har en viss mängd personlig erfarenhet av konkreta problem. Många jag pratar med har svårt att förstå problemen, även om det sakta börjar gå upp för folk att något är mycket fel.

Den ”motståndsrörelse” som jag tror behövs är saklig information som folk vågar lita på. Det måste vara verifierbar fakta. Osakligheterna och känsloargumenten som förvirrar måste bort. Nu behöver ansvariga politiker och medier avkrävas svar. Det behövs en ”motståndsrörelse” som offentligt drar ner brallorna på de som ljugit så länge. Görs det på ”rätt sätt” så borde det snart gå upp för den stora massan hur lurade de är. Det borde kunna väcka en folklig vrede som ingen levande tidigare sett i Sverige. Tror jag.

Webben är ett perfekt forum för att sprida denna information. ”Motståndsrörelsen” skulle alltså kunna finnas på webben, vilket den föralldel redan gör. Men nu är det för spretigt, för löst sammanhållet och för stigmatiserat.

Sajter som Flashback och Avpixlat räcker inte eftersom etablissemanget avfärdar allting som hat och högerpropaganda. Det skulle behövas en ny sajt i Sverige som kan verka sammanhållande och ge fakta på ett sakligt och tydligt sätt.

En sådan sajt skulle också kunna ha avdelningar som direkt utmanar enskilda aktörer inom etablissemanget och avkräver svar. Sedan kan besökarna själva bedöma de svar som ges. Inga svar är också svar. Och då kan folk fråga: Varför svarar du inte?

Kan någon bygga och driva en sådan sajt som präglas av fakta och seriositet? Kanske är det en naiv tanke? Men min personliga erfarenhet från alla andra sammanhang i livet är att tydlig och strukturerad information kan göra underverk. Det borde kunna funka även i detta sammanhang.

Se även mitt inlägg här:
(FB) Är detta elitens dödsryckningar, inte bara nu, utan för alltid?
Citera
2017-01-02, 13:42
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Och varför många fullt normala människor tycker det är värt att lyssna till vad Putin har att säga frågar man sig förstås inte. Är det så fullständigt apart att människor som känner sig alienerade från den officiella berättelsen om sig själva som vidriga förtryckande rasister med skyldighet att stillsamt dö undan till förmån för Den Andre söker svar på andra håll än det egna etablissemanget.
Som tillhörig gruppen "fullt normala människor" och enig med beskrivningen av denna, så undrar jag stilla var du fick det från att "många" vänder sig till Putin av alla jävla människor för svar på dina annars berättigade frågor.
Citat:
Det bara dryper av signalord i videon. Det är nästan som journalistjävlarna ropar på hjälp. Nu är inte kaozinvandring roligt längre. Men att säga att dom "mörkar" är att ta i, "Järva", "månggifte", "ensamkommande", "gangster" och "min kooosin" i en salig jävla röra.
Nä ingen lär kunna ta miste på vad det handlar om. Men berättelsen framförs som om den beskrivna situationen är någonting vi har här inom oss, en del av Sverige, kanske till och med en del av svenskheten. Fortfarande saknas i berättelsen hur det kunde bli så här. Och jag är inte helt säker på att man ens är missnöjd med att det blivit så här.

Jag vill jämföra utbildningsminister Fridolins reaktion på den senaste PISA-undersökningen. En poängterad slutsats i rapporten var att den svenska skolan blivit mer ojämlik. Detta plockar Fridolin upp med illa dold belåtenhet: Här finns ju möjlighet till konkreta åtgärder mot en konstaterad orättvisa. Det är god politik.

Det nämns inte att ojämlikheten inte består i orättvis resursfördelning (i Stockholm har barn i "utsatta" områden nästan dubbelt så hög skolpeng som sina jämlikar i vitare områden). Det nämns inte att dessa skolor som utsatts för ojämlikhet fått stor inströmning av barn med kass eller ingen tidigare skolning vilket naturligtvis innebär att ett fullständigt högstadiebetyg närmast är ett mirakel. Och Fridolin nämner förstås inte att det är hans politik av massinvandring som orsakat problemen. Ingenting om hur det gick till. Det bara är så här nu.

Och för många vänsterorienterade politiker, debattörer och journalister verkar detta vara en fördel: Nu finns det äntligen situation och material som kräver vänsterpolitik. Precis som på den gamla goda tiden.
Citera
2017-01-02, 13:48
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Man behöver ju inte vara skolad i kaozblattesignalisttrupperna för att höra signalerna i videon:

-----------------------

"hon blev bara 22 år gammal och jobbade på det här boendet här bakom"
"det handlar om en ensamkommande flyktingflicka som hittades..."
"tvångsvård för missbruk, hört röster under en längre tid"
"en man är häktad, 38 år gammal och gift med 16-åringen och samtidigt med en annan kvinna"

"det som har ökat är slarvigt kallat "gangsterskjutningarna", 3 platser i Götebortg, 3 platser i Malmö och tre platser i Stockholm, i Stockholm är det Järva..."

Att gangstrar skjuter på varandra har varit ovanligt fram till för några år sedan. Sedan har det ökat
år från år. Man måste lära sig man ska arbeta i dom här mycket problematiska områdena.
"Mycket omfattande och mycket fokuserade insatser....gripa nyckelpersoner....få vittnesmål...."

"Bröderna på cafeét i Rinkeby"..."mina kooosiner känner dom. Dom är roliga i killar i fel umgänge".

--------------------------

Du kan ha rätt, jag kollade aldrig videon, bara läste texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in