2017-01-01, 22:27
Medlem
Repatrieras avatar
INRIKES Före detta MP-riksdagsmannen Rebwar Hassan varnar för islamiseringen i Sverige
i Aktuellt fokus.

http://aktuelltfokus.se/fore-detta-m...gen-i-sverige/

Sprängstoff:

Citat:
I din nyårsuppdatering varnar du för islamiseringen i Sverige. Kan du konkretisera vad det är du är orolig för?

”I det långa perspektivet att Sverige blir en icke fungerande stat där islamistiska parallellsamhällen bildar slutna världar styrda av sharialagar. Att deras, för oss, obegripliga religiösa övertygelse om både himmel och helvete av salafistiska imamer inpräntas så hårt att det motsvarar hjärntvätt. När det händer underställs de demokratiska lagarna Allahs الله sharia. Så är det i muslimska länder. I det korta perspektivet så frodas hedersvåld i form av kvinnoförtryck med oskuldskontroller, könsstympning, barnäktenskap, kusingiften och inlåsta kvinnor som vägras ta del av ett modernt och jämställt samhälle. Även ett fortsatt utbredande av kriminella invandrargäng. Att salafister får predika den islamska religionens överlägsenhet. IS acceptans.”

Citera
2017-01-01, 22:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Satt på krogen och snackade med en journalist på en av våra största medier. Det har hänt mig ett par, tre gånger tidigare och det är alltid samma sak. De ser sig som elit och vill så snabbt som möjligt berätta att de är journalister.

Jag tänkte att jag skulle intervjua honom lite utan att avslöja mina egna politiska preferenser. Jag undvek alltså alla kodord som hade fått honom att ana misstankar och försökte framstå som precis så korkad och omedveten som han och hans kollegor tror att alla andra än journalister är.

Grejen är att jag kunde börja i vilken ände som helst och samtalet graviterade ändå alltid till invandring och Jimmie Åkesson utan att jag behövde säga någonting. Detta är hela deras världsbild nu. Allt handlar om invandring och SD, som de flesta i tråden kanske redan misstänkte.

"Men hur gör vi för att stoppa Jimmie Åkesson då?", frågade jag naivt. Då berättade han att de alltid frågade först om den anhållne i ett brottsfall hade ett namn med "vokaler" eller "konsonanter". Om det var konsonanter så rapporterade de bara att en person hade gjort det och det. Jag blev förbluffad över att han berättade detta så öppet utan att jag hade frågat om det specifikt.

"Men hur resonerar ni på redaktionen om det?", frågade jag och trodde han skulle uppfatta det som en mild form av moralisk kritik, men han verkade inte förstå det alls utan såg det som ett svar på min tidigare fråga om hur man bäst stoppar Jimmie Åkesson.

En intressant sak är att han trodde Sverige skulle gå åt helvete och att han planerade att flytta till ett annat land (pga att Sverige tappat kontrollen över förorterna och att det "snart skulle smälla på riktigt"). Då tror ni kanske att han var oppositionell och egentligen sympatiserade med invandringskritiker, men det var precis tvärtom. Han delade alla elitens uppfattningar men hade denna åsikt samtidigt. Ok, han skyllde på politikerna men vad dessa politiker var skyldiga till var inte helt klart. Det var inte att de släppt in för många utan något annat, mer diffust.

Jag har länge föraktat journalister, men det här samtalet gjorde nog mer för det än någonting annat. Jag har sällan träffat en så korkad och uppblåst människa. Moraliskt helt förtappad. Jag stod ut i en halvtimma sen var jag tvungen att gå. Äcklad.

(Mod får radera om det inte hör hemma i tråden).

Tack för denna obehagliga historia, som måste anses vara helt inom trådämnet. Journalisten beskrev ju hur han bedrev sitt mediekrig.
Citera
2017-01-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Mycket du säger har du rätt i, men att nationalismens pånyttfödelse kommer att ske i Sverige på samma sätt som i övriga Europa tror jag du har fel i. Att några mandatperioders vanskötsel och undanflykt skulle på något sätt vara irreversibelt är helt enkelt inte sant.

Precis som att det är politisk vilja och inte något gudalikt faktum som drivit situationen dit vi är nu, så kan den precis på samma sätt drivas i en annan riktning. "Det går inte att stoppa!"- och "Det har gått för långt redan!"-gnällandet är som att sätta handbojor på sig själv och det är precis vad dina politiska motståndare vill att du ska göra yoto.

Du har precis gjort dig själv politiskt impotent för att du tar saker för givna som inte är givna.

Nu förstår jag inte alls vad du menar. Menar du att jag av alla människor ägnar mig åt defaitistisk gnällande?

Möjligen misstolkar du vad jag menar med att "det homogena Sveriges vålnad ska upplösas". Det jag säger är tvärtom att svensk (eller vilken folkgrupps som helst) nationalism inte försvagas av att finna sig i ett mångetniskt, mångkulturellt sammanhang - tvärtom.

Om det är någon som har det långa perspektivet och inte slängt in några handdukar är det ju jag.
Citera
2017-01-01, 22:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Satt på krogen och snackade med en journalist på en av våra största medier. Det har hänt mig ett par, tre gånger tidigare och det är alltid samma sak. De ser sig som elit och vill så snabbt som möjligt berätta att de är journalister.

Jag tänkte att jag skulle intervjua honom lite utan att avslöja mina egna politiska preferenser. Jag undvek alltså alla kodord som hade fått honom att ana misstankar och försökte framstå som precis så korkad och omedveten som han och hans kollegor tror att alla andra än journalister är.

Grejen är att jag kunde börja i vilken ände som helst och samtalet graviterade ändå alltid till invandring och Jimmie Åkesson utan att jag behövde säga någonting. Detta är hela deras världsbild nu. Allt handlar om invandring och SD, som de flesta i tråden kanske redan misstänkte.

"Men hur gör vi för att stoppa Jimmie Åkesson då?", frågade jag naivt. Då berättade han att de alltid frågade först om den anhållne i ett brottsfall hade ett namn med "vokaler" eller "konsonanter". Om det var konsonanter så rapporterade de bara att en person hade gjort det och det. Jag blev förbluffad över att han berättade detta så öppet utan att jag hade frågat om det specifikt.

"Men hur resonerar ni på redaktionen om det?", frågade jag och trodde han skulle uppfatta det som en mild form av moralisk kritik, men han verkade inte förstå det alls utan såg det som ett svar på min tidigare fråga om hur man bäst stoppar Jimmie Åkesson.

En intressant sak är att han trodde Sverige skulle gå åt helvete och att han planerade att flytta till ett annat land (pga att Sverige tappat kontrollen över förorterna och att det "snart skulle smälla på riktigt"). Då tror ni kanske att han var oppositionell och egentligen sympatiserade med invandringskritiker, men det var precis tvärtom. Han delade alla elitens uppfattningar men hade denna åsikt samtidigt. Ok, han skyllde på politikerna men vad dessa politiker var skyldiga till var inte helt klart. Det var inte att de släppt in för många utan något annat, mer diffust.

Jag har länge föraktat journalister, men det här samtalet gjorde nog mer för det än någonting annat. Jag har sällan träffat en så korkad och uppblåst människa. Moraliskt helt förtappad. Jag stod ut i en halvtimma sen var jag tvungen att gå. Äcklad.

(Mod får radera om det inte hör hemma i tråden).
Intressant, men det där med vokaler och konsonanter förstod jag inte, har inte alla namn både vokaler och konsonanter, eller är det en omskrivning för något annat?

Edit: det där med att å ena sidan prata om att fly landet pga kommande samhällskollaps samtidigt som man ivrigt bekämpar alla som försöker stoppa själva kollapsen känner jag igen från min egen bekantskapskrets.
Senast redigerad av orrtupp 2017-01-01 kl. 22:47.
Citera
2017-01-01, 22:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Möjligen misstolkar du vad jag menar med att "det homogena Sveriges vålnad ska upplösas". Det jag säger är tvärtom att svensk (eller vilken folkgrupps som helst) nationalism inte försvagas av att finna sig i ett mångetniskt, mångkulturellt sammanhang - tvärtom.

Om det är någon som har det långa perspektivet och inte slängt in några handdukar är det ju jag.

Då missförstod jag dig lite. Ja, svensk nationalism kommer att bli inne igen. Äkta exkluderande nationalism som alla identitetspolitiska grupper driver. Afrosvenskar, kurder eller andra grupper som driver sina nationalistiska agendor. Jag tror att givet tillräckligt lång tid så kommer "mångkulturen" att straffa ut sig själv. Vi måste nog lösa den akuta situationen med repatriering av stora grupper, men sedan så kommer vi inte att leva tillsammans i nåt lyckorike och sjunga kombajaa. Mångkultur är att leva brevid varandra, inte blandas - och så länge nationalstaten är och förblir svensk så kommer svenskar att ha fördelar. Det är där jag tror vi kommer att hamna.

Om vi hamnar där, så kommer de per definition rörliga migranterna som inte "får det tillräckligt bra" att förmodligen återmigrera. Givet lång nog tid. Svensk nationalism är inte förstörd. Jag tror även du har ett par skrynkliga chinos längst in i tvättkorgen.

Har du köpt nytt sköljmedel?

Citera
2017-01-01, 22:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Intressant, men det där med vokaler och konsonanter förstod jag inte, har inte alla namn både vokaler och konsonanter, eller är det en omskrivning för något annat?

Det är "Jan" eller "Mbhkehke"; så det handlar om konsonant-till-vokal-förhållandet. Journalisten visar rasistiska tendenser tycker jag.

I varje journalist bor det en tropikhattsrasist som beskådar världen med kolonial blick för att "se, analysera och förstå" helheten. Vilket sagda journalister tror att vi i gemen är inkapabla till.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-01-01 kl. 23:04.
Citera
2017-01-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Edit: det där med att å ena sidan prata om att fly landet pga kommande samhällskollaps samtidigt som man ivrigt bekämpar alla som försöker stoppa själva kollapsen känner jag igen från min egen bekantskapskrets.
"Konsonanter" är kodord för invandrare. Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=MtbdctQIqYw
Citera
2017-01-01, 23:03
Medlem
Citat:
Då missförstod jag dig lite. Ja, svensk nationalism kommer att bli inne igen. Äkta exkluderande nationalism som alla identitetspolitiska grupper driver. Afrosvenskar, kurder eller andra grupper som driver sina nationalistiska agendor. Jag tror att givet tillräckligt lång tid så kommer "mångkulturen" att straffa ut sig själv. Vi måste nog lösa den akuta situationen med repatriering av stora grupper, men sedan så kommer vi inte att leva tillsammans i nåt lyckorike och sjunga kombajaa. Mångkultur är att leva brevid varandra, inte blandas - och så länge nationalstaten är och förblir svensk så kommer svenskar att ha fördelar. Det är där jag tror vi kommer att hamna.

Om vi hamnar där, så kommer de per definition rörliga migranterna som inte "får det tillräckligt bra" att förmodligen återmigrera. Givet lång nog tid. Svensk nationalism är inte förstörd. Jag tror även du har ett par skrynkliga chinos längst in i tvättkorgen.

Har du köpt nytt sköljmedel?

Känns som en form av kretsloppsmigration av mina egna tankar som uppfordrande vänds mot mig själv här...

Jag beskrev i tråden min syn på det i media populära narrativet om Trumps valseger som den vite mannens sista vrål här, vad gäller den politiska dynamik som väntar. Utdrag:

Citat:
Sanningen är ju att den mångetniska spelteorin snarare blir allt mer relevant och intressant, ju mer amerikanskt diverse ett samhälle blir - och att gruppen "vita män" först nu börjar ta på sig sin tribalistiska matchtröja och ger sig in i hetluften som spelare istället för arrangör.

Den vite mannens, majoritetsbefolkningarnas politiska manifestation och medvetande minskar inte i takt med växande minoriteternas inflytande, den ökar. Det som däremot från och med nu är en eroderande kontrollmekanism är hans internaliserade känsla av att representera helheten, allmänintresset.

Att bejaka rollen som egenintressets skamlösa aktör istället för allmänintressets könlösa observatör, det är vad detta utskällda, hunsade, otackade patriarkat nu börjar göra. Och guess what - det är först då respekten, tacken och ömsesidigheten kommer att uppstå hos minoriteterna.

Som sagt: Game on!
Citera
2017-01-01, 23:10
Medlem
Citat:
"Konsonanter" är kodord för invandrare. Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=MtbdctQIqYw
Får man fråga om du inte ifrågasatte honom det endaste, och varför inte? Om ingen säger emot, tror ju dessa människor att de har rätt? Visst, det kan bli problematiskt, det har jag egna erfarenheter av när jag inte kunnat hålla tyst. Å andra sidan är ju situationen i Sverige som det är för att de flesta medborgare, trots att de inte håller med, håller tyst. Det gäller media såväl som i mer halvprivata sammanhang.
Citera
2017-01-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Får man fråga om du inte ifrågasatte honom det endaste, och varför inte? Om ingen säger emot, tror ju dessa människor att de har rätt? Visst, det kan bli problematiskt, det har jag egna erfarenheter av när jag inte kunnat hålla tyst. Å andra sidan är ju situationen i Sverige som det är för att de flesta medborgare, trots att de inte håller med, håller tyst. Det gäller media såväl som i mer halvprivata sammanhang.
Det blir nu off topic. Min poäng var att denna journalist som delade hela elitens världsbild dels var helt fixerad vid invandring och SD, dels trodde att Sverige skulle gå åt helvete just pga invandringen men ändå såg SD som den största faran. Sveriges undergång är alltså ett mindre problem än att SD tar över och i alla fall fördröjer undergången.

Om jag ska svara på din fråga så beror det på att jag tycker om att gå på krogen och sitta för mig själv i ett hörn. Jag känner personalen och de respekterar mig och mina preferenser, men på min ort är det inte tillåtet att sitta för sig själv utan man blir tyvärr alltid inbjuden till andra bord och om man inte accepterar så ses man som något freak. När man på detta sätt har blivit räddad från sin (självvalda) ensamhet så känner man inte riktigt för att gå i clinch med sina nya (ovalda) bekantskaper.
Citera
2017-01-02, 00:03
Medlem
Citat:
Jag tror du har fel. De illojala hipsters som sprungit globalisternas ärenden i MSM har inte försökt döda nationalismen. Dom har bara gömt den. Tryckt ner den. Försökt få den att inte synas. Precis som med deras egna småstadsbakgrunder. Nationalismen är som chinos, pikétröja och seglarskor. Bortglömt, underst i den äckliga tvättkorgen längst in i klädförrådet ligger den. Skitig, lite unken lukt och rynkig, men hel och alldeles intakt.

Det räcker att tvätta den några gånger i 40 grader, i 2017s nya sköljmedel. Sen kommer den att lukta "sommaräng och viol" igen, friskt, fräscht, nytt och inte ha en enda gammal äcklig couscousfläck eller falaffelfläck på sig så långt ögat når. Inte död. Pånyttfödd.

Jag håller på tvätta upp mina chinos och pikétröja och innan jag är klar kommer jag fan ta mig att ha hittat min pullover att hänga över axlarna också. Jag ser fram emot att vara mest inne av in-crowden, sommaren 2017.

Det kommer att lukta sommaräng och viol. Yay.

Missförstå mig inte nu, jag försöker bara konkretisera mina tankar och sammanhangen. Det är uppenbart att folk blir förda bakom ljuset av inskränkta, självgoda, egoistiska och uppblåsta makthavare och medier. Det är synnerligen irriterande. Jag märkte detta först i mina kontakter med offentligheten genom vård och omsorg som anhörig. Sedan såg jag exakt samma mekanismer när det gäller migrationspolitiken och mångkulturen.

Det måste till en förändring och folk måste kunna lita på etablissemanget. Nu finns det en normlöshet som är skadlig. Jag tror att du förstår vad jag menar.

Nåväl, var får man tag på 2017s nya sköljmedel? Vem tillverkar och distribuerar det? Vem marknadsför det? Hur marknadsförs det?
Citera
2017-01-02, 00:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det måste till en förändring och folk måste kunna lita på etablissemanget. Jag tror att du förstår vad jag menar.

Jag tror inte du ska gå runt och vänta på att du ska kunna lita på nuvarande etablisemang. Folklig nationalism hos vita svenska män och våra "loved ones" behöver inte etablisemangets godkännande. Är vi tillräckligt många kommer etablisemanget att ändras för att tilgodose ändringen.

Citat:
Vem marknadsför det? Hur marknadsförs det?

Det finns överallt. Du behöver bara repa mod att köpa det. Om du gör det så kommer någon i din närhet att följa ditt exempel.

Prova ska du se.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-01-02 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in