Citat:
Ursprungligen postat av
emma80
Kaka söker maka o.s.v. Eftersom de inte är blockerade och tillåts spamma loss bäst de vill så borde det tyda på att Anna är smickrad. Två trogna följare som slaviskt följer, läser och kommenterar gång på gång. Stalkers tycker vi, Anna är nog benägen att göra ett undantag.
Kan tänka mig att detta är det största som har hänt Book de senaste årtiondena, att två smörande kärringar ger henne motivation nog för att Instagramma de kommande 200 åren. Om hon någon gång uttalar sig om alla sina fans, alla sina följare o.s.v. så vet vi vilka två hon syftar på.
Att Anna inte känner de båda dårarna och inte verkar bry sig nämnvärt är en annan femma. Hon vet nog att de finns och de verkar ju få promota loss bäst de vill. Och de får synas. Kan tänka mig att de där kärringarna är minst lika glada som Book själv. Vi andra väntar nog förgäves på att de ska komma ut som troll, de är nog bara sig själva.
"Och Anna som är rädd för stalkers..." Jag syftade med den kommentaren bl a på hennes hyckleri dvs smörar man nog mycket, bara säger det hon vill höra och låter henne hållas tycks hon ha tunnelseende och överseende med fanatism.
Dock tror jag de här två mest hängivna fansen är tämligen harmlösa och definitivt inga troll.
Denna "vänskap" som de hoppas att det handlar om bygger på ensidig beundran och är så skör att skillnaden mellan att få ytlig bekräftelse av Anna eller att bli blockad kan hänga på ett enda felaktigt ord och taskig timing. De borde söka riktig vänskap som bygger på ömsesidigt utbyte istället för att hänga upp sin tillvaro på en b-kändis där lyckan består av ett offentligt svar från idolen på instagram.
Det blir som en transaktion där fansen ger Anna det hon vill ha - ytligt beundran och total lojalitet (lydnad) i utbyte mot att bli sedd och bekräftad inför andra på Instagram. Högvinsten tycks vara att hamna på krambild med Anna på hennes instagram.
Jag såg en kommentar under en bild där en följare uttryckligen skrev att hon önskade att Anna skulle bli hennes följare och vän på Instagram för att hon var så ensam. Det är tragiskt och just sådana människor som är lätta offer för narcissister, de har sett och köpt Annas koncept som varm, medmänsklig och god vilket väcker ett hopp om att bli sedd och upptagen i värmen.
Och visst - när Anna umgås med ett funktionshindrat fan, lägger ut bilder av mötet på nätet blir ju personen bekräftad och får en rolig dag och Anna gör en god gärning, även om den är sekundär och det i första hand handlar om att fylla på hennes eget ego, lägga ut massor med bilder på evanemanget så att så många som möjligt skall se och ta del av hur otroligt godhjärtad hon är och tala om det för henne.