Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 19:35
  #5101
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag vet mycket lite om nöjesbranschen men är det inte rätt mycket sånt, att folk lovar varandra saker hit och dit och sen blir det ingenting av? Har en bekant som är musiker och tydligen händer det att artister typ jobbar i flera år på att skriva låtar eftersom de blivit "lovade" av nån producent att få spela in en skiva - och sen är den där producenten som bortblåst och löftet glömt för längesen.

Jag vill framföra en alternativ, lite tråkig teori angående det här. Det kan mycket väl vara så SVT och Björkman precis som hon säger sagt att man ska "kompensera och göra allt för henne". Resultatet av detta var att hon ändå fick framföra sin låt i Mello utan tävlan. I Annas sjuka hjärna betydde det dock mycket, mycket mer; att hon skulle vara garanterad en plats i nästa års Mello. Kanske inte lika roligt som att anta att Anna bara fantiserar fritt och ljuger ihop saker men jag tycker det är ett ganska realistiskt scenario.

För övrigt är Anna nog riktigt illa däran nu. Inte nog med att hon talar om sig själv i tredje person, hon har dessutom lagat sin hitintills brunaste rätt! https://www.instagram.com/p/BNfdWExg...danobook&hl=sv Bäva månde flashback-tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag fattar inte detta med Periscop:andet, får man in reklamintäkter för varje sändning eller hur fungerar det eftersom hon satt i flera timmar vissa dagar som jag förstod det på er i tråden? På Youtube får man tydligen betalt för varje visning, hade hon postat filmer där hade hon ju tjänat en slant.

Så vitt jag vet kan man inte tjäna pengar på Periscope. Undantaget är väl om nåt företag betalar en för att visa upp en produkt men Anna har ju så få tittare, vi snackar om ett reklamvärde på några enstaka kronor och dessutom raderar hon klippen efteråt. Nej, det är helt och hållet en egotripp.

För övrigt 2.0 har den eminenta Cam Cam på Bloggbevakning lagt ut klippet där Annas son rakt upp och ner erkänner att det är hans farfar som äger deras #segunda #casa i #espanol. Vet inte om det länkats tidigare: https://youtu.be/IWBtFdephWs
__________________
Senast redigerad av Aigis 2016-12-02 kl. 19:51.
Citera
2016-12-02, 21:09
  #5102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Du kan se avsnitten gratis på SVT Play här: http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/stjarnhoppningen
Tack för varningen. En barnkanal och bara att se dessa B-kändisar på bilden gjorde att det kröp i kroppen. Han som bröt båda armarna och ett ben var väl domaren i Lets dance? Ger mig fan på att det var Anna själv som stoppat nåt i hans kaffe? Han dömde väl ut henne i finalen då Måns Zelmerlöf vann och sånt glömmer inte Book. Kan ha fel men ligger nära till hands. Irwing borde hålla sig undan helt.

(Kan ju vara så att hon gav hans häst nåt också?)
Citera
2016-12-02, 21:11
  #5103
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
NEEEEJ!!!! Denna tråden är ju bäst i hela världen, den får aldrig försvinna!! Sådan här rafinerad humor kan mänskligheten inte skriva. Det finns inget Killinggäng, Monty Python eller South Park som någonsin kommer att vara i närheten av denna underhållning som Anna Book skapar bara genom att laga en fattig middag!
Du har helt rätt, ska man kalla det ofrivillig humor eller vad? Hur som så finns inget annat som gett mig ett så hälsosamt skratt var och varannan dag de senaste åren som den här tråden.
Citera
2016-12-02, 21:59
  #5104
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Så vitt jag vet kan man inte tjäna pengar på Periscope. Undantaget är väl om nåt företag betalar en för att visa upp en produkt men Anna har ju så få tittare, vi snackar om ett reklamvärde på några enstaka kronor och dessutom raderar hon klippen efteråt. Nej, det är helt och hållet en egotripp.

För övrigt 2.0 har den eminenta Cam Cam på Bloggbevakning lagt ut klippet där Annas son rakt upp och ner erkänner att det är hans farfar som äger deras #segunda #casa i #espanol. Vet inte om det länkats tidigare: https://youtu.be/IWBtFdephWs

Och ofta när hon har sänt på Periscope har hon ju typ 40 tittare som orkar hålla ut. Mer än så såklart som kollar in och sen lämnar...

Och ja, tack Cam Cam för förevigandet av Antonios uttalande! Eller tack Cam Cam för förmedlandet av det, i alla fall, det var kanske någon annan som filmade.

Men i alla fall, här har vi det rakt ut. Det är Robertos pappa, Annas svärfar, ungarnas farfar, som hyr ut fastigheter i Spanien och familen Toledano-Book får varje år välja om de vill ha en lägenhet eller hus. Således har de ingen egen fastighet i Spanien. Hur ska Booken förklara detta!?
Citera
2016-12-02, 23:04
  #5105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Jag vill framföra en alternativ, lite tråkig teori angående det här. Det kan mycket väl vara så SVT och Björkman precis som hon säger sagt att man ska "kompensera och göra allt för henne". Resultatet av detta var att hon ändå fick framföra sin låt i Mello utan tävlan. I Annas sjuka hjärna betydde det dock mycket, mycket mer; att hon skulle vara garanterad en plats i nästa års Mello. Kanske inte lika roligt som att anta att Anna bara fantiserar fritt och ljuger ihop saker men jag tycker det är ett ganska realistiskt scenario.

För övrigt är Anna nog riktigt illa däran nu. Inte nog med att hon talar om sig själv i tredje person, hon har dessutom lagat sin hitintills brunaste rätt

Javisst är det ett troligt scenario att det gått till på det viset. Som Trams-Frans skrev på sin blogg på Nöjesbladet: hon blev ganska rejält kompenserad förra året, hon fick massor av publicitet och hon fick framföra låten trots att hon blev diskad. Det var ju knappast Björkmans fel att Bookens låtskrivare klantat sig. (Och jag har faktiskt full förståelse för att Booken var förtvivlad pga det.)

Sen hade jag inte riktigt fattat att hon inte ens skickat in en låt till årets tävling och ÄNDÅ förväntade sig att få vara med! Det är ju bara för verklighetsfrånvänt, hon är rent beklagansvärd.
Citera
2016-12-03, 06:47
  #5106
Medlem
kostymnisses avatar
Att hon inte skickat in nån egen låt/fått framföra någons bidrag till schlagern men ändå trodde sig få vara med är ju som att inte köpa en bingolott och sedan bli förbannad under programmet för att man inte vinner...

Avd: Hur dum får man bli?
Citera
2016-12-03, 11:07
  #5107
Medlem
Hon är i nytt blåsväder enligt Expressen idag. Någon som ber henne hålla tyst och att i framtiden eventuellt lära folk spela blockflöjt. Hon varnar honom och talar om hur liten han är. Känns som att Book är en följetong med drama som aldrig tar slut.
Citera
2016-12-03, 13:13
  #5108
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hon kommer säkert med i Mellon på nåt sätt.
Citera
2016-12-03, 13:19
  #5109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hon kommer säkert med i Mellon på nåt sätt.
Ja. Framför TV-apparaten.
Citera
2016-12-03, 14:13
  #5110
Medlem
Lilla Annas beteende skulle gjort henne till en värdig deltagare hos Jerry Springer.
Citera
2016-12-03, 16:07
  #5111
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag tror att en av Tunnans diagnoser är Aspergers. Hon tar allt man säger bokstavligt. Om man t.ex. springer på en gammal bekant på stan så säger man ofta "Vi måste ta en fika snart!". Anna tolkar det som att man LOVAT att ta en fika med henne, och går och väntar på att telefonen ska ringa, och bygger upp en ilska för varje dag telefonen förblir tyst. Till slut måste hon bara lätta på trycket genom att böla ut i något offentligt sammanhang. Särskilt när den andra parten är en kändis.
Citera
2016-12-03, 16:22
  #5112
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hon kommer säkert med i Mellon på nåt sätt.

Möjligtvis om Letterman får gästspela med ett en specialare av "will it float". Så mycket kork och fett borde vara en höjdare.
__________________
Senast redigerad av Studsboll 2016-12-03 kl. 17:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback