2016-08-29, 03:34
Medlem
Korders avatar
Larsson har ju inte startat en enda match hittills i år, så jag tycker inte det är så konstigt att man tar ut Claesson som lär vara i betydligt bättre matchform istället. Dessutom tycker jag Claesson är riktigt bra, borde lira i en bättre liga än Allsvenskan.

Hult och Rohdén ställer jag mig desto mer tvekande till.
Citera
2016-08-29, 05:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Är det inte ett par stycken som borde gå före claesson? Han platsade ju inte ens i det u21 som tog guld. Och uppå det så var väl Tibbling ett av få glädjeämnen i OS? Simon Gustavsson var med på bänken i U21 och spelar i feyenoord. Kristoffer Olsson borde väl ligga längre fram i utvecklingen oxå?
Att han inte "platsade" är ju en sanning med modifikation. Bara för att en spelare inte blir uttagen betyder det inte att han inte platsar. Tänk Wendt, typ. Claesson är en bra spelare som var helt dominant många gånger jag såg honom förra säsongen.
Citera
2016-08-29, 15:04
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Larsson har ju inte startat en enda match hittills i år, så jag tycker inte det är så konstigt att man tar ut Claesson som lär vara i betydligt bättre matchform istället. Dessutom tycker jag Claesson är riktigt bra, borde lira i en bättre liga än Allsvenskan.

Hult och Rohdén ställer jag mig desto mer tvekande till.

Vet man varför Sam inte fått starta i klubblaget förresten? Bara match-otränad kanske? Pga eventuell flytt? Dock spelade hand ändå 45 minuter i förra matchen och avgjorde med matchens enda mål.

Möjligt att han tas ut till nästa trupp om han fått spela regelbundet, i Holland eller förhoppningsvis i Serie A.
Citera
2016-08-29, 15:05
Medlem
Socialkonservativs avatar
Tror ni Wendt kommer få starta mot Holland förresten? Och vem tar platsen bredvid Hiljemark och på högerkanten? Känns ändå som ganska öppet på dessa positioner. Resterande är ju dock så gott som spikade.
Citera
2016-08-29, 15:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Tror ni Wendt kommer få starta mot Holland förresten? Och vem tar platsen bredvid Hiljemark och på högerkanten? Känns ändå som ganska öppet på dessa positioner. Resterande är ju dock så gott som spikade.
Jag har svårt att se någon annan än Lewicki spela bredvid Hiljemark nu när Ekdal hoppade av. Med tanke på dom ersättarna som kallades in istället för Ekdal har jag också svårt att se att någon annan än Lewicki var speciellt aktuell från början heller. Innermittfältet är väldigt offensivt för tillfället och jag hade gärna sett Jacob Johansson som ett alternativ nu.
Citera
2016-08-29, 16:17
Medlem
Det kanske har avhandlats redan men hur ser ni på att en spelare som kommit upp ur det svenska utbildningssystemet hela vägen från U17 helt plötsligt kan välja att representera ett annat land? Borde man inte kräva kontrakt på att spelare som börjar spela i U17-U19-U21 förbinder sig att representera A-landslaget? Annars ska man inta tas ut. Blir ett jävla problem annars då svensk ungdomsfotboll kryllar av dubbla medborgarskap. Det är pengar i sjön som kunde lagts på en annan spelare.
Citera
2016-08-29, 16:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det kanske har avhandlats redan men hur ser ni på att en spelare som kommit upp ur det svenska utbildningssystemet hela vägen från U17 helt plötsligt kan välja att representera ett annat land? Borde man inte kräva kontrakt på att spelare som börjar spela i U17-U19-U21 förbinder sig att representera A-landslaget? Annars ska man inta tas ut. Blir ett jävla problem annars då svensk ungdomsfotboll kryllar av dubbla medborgarskap. Det är pengar i sjön som kunde lagts på en annan spelare.

Jag tror det är svårt att binda någon med kontrakt faktiskt. Jag tror faktiskt det finns juridiska hinder.

Frågan bör dock lyftas av Uefa/Fifa. Det är ju inte bara för Sverige som detta innebär ett större och större problem.
Citera
2016-08-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror det är svårt att binda någon med kontrakt faktiskt. Jag tror faktiskt det finns juridiska hinder.

Frågan bör dock lyftas av Uefa/Fifa. Det är ju inte bara för Sverige som detta innebär ett större och större problem.

Man får väl göra som hockey då, efter första internationella turneringen man representerar(U18-VM) så är man låst. Efter det krävs det ganska omfattande åtgärder som att spela inhemskt ligaspel för att byta nation. I fotboll borde det dock vara den första officiella kvalmatchen då få länder lyckas kvala in till mästerskap.
Citera
2016-08-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Min elva!

Olsen
Lustig, Lindelöf, Granqvist, Wendt
Rohdén, Lewicki, Hiljemark, Forsberg
Berg, Guidetti

Målvakt + backlinje känns ganska given. Om Wendt används rätt kommer han bli guld värd för landslaget. Jag är ju egentligen av den åsikten att Lewicki för tillfället platsar i landslaget, men med tanke på Ekdals skada och vilka spelare vi har i truppen känns det rimligt med honom. Rohdén är en liten outsider, men defensiv styrka och löpvillighet är inte att förakta mot Hollands skickliga kanter. Berg och Guidetti känns ganska givna de också. Kujović är en bra supersub.
Citera
2016-08-29, 16:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man får väl göra som hockey då, efter första internationella turneringen man representerar(U18-VM) så är man låst. Efter det krävs det ganska omfattande åtgärder som att spela inhemskt ligaspel för att byta nation. I fotboll borde det dock vara den första officiella kvalmatchen då få länder lyckas kvala in till mästerskap.

Ja, något sådant är väl att föredra. Vet inte om frågan drivs men det finns länder som drabbats hårdare än Sverige. Vi har fortfarande inte blivit av med någon större talang bortsett från Zeneli. Tänker till exempel på danskarna och Emre Mor. De borde vara intresserade av en ändring.
Citera
2016-08-29, 18:51
Medlem
BlondinBalles avatar
Varför spelar inte Sverige någon vänskapsmatch som många andra länder gör nu i veckan? Behovet måste finnas med en ny trupp och ny förbundskapten.
Citera
2016-08-29, 18:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Varför spelar inte Sverige någon vänskapsmatch som många andra länder gör nu i veckan? Behovet måste finnas med en ny trupp och ny förbundskapten.

Tydligen ville Janne Andersson få så mycket tid som möjligt till träning med truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in