2016-06-29, 19:33
Medlem
Janne Andersson...jag vettefan alltså. Intrycket jag får av honom liknar Hamren när han tillträdde; trevlig, karismatisk småklubbstränare som flörtar med slaskpressen etc. Jag tror det behövs en bitter och vresig gubbdjävul för att få ordning på det svenska landslaget. Någon som helt skiter i relationen till media och soffexperters åsikter om "flödande anfallsfotboll" och endast spelar 4-4-2. Tänk Lagerbäck fast ännu mer förstoppad...skulle bli guld.

Tror de närmaste decennierna blir en ökenvandring utan dess like för svenska landslaget med utebliven kvalificering för både Ryssland och Qatar VM:en. Nu är det väl ingen katastrof i sig att inte delta då mästerskapen placerats i så pass vidriga ställen.. Äh, jag känner bara ren pessimism efter att ha dragits med Hamren så länge.
Citera
2016-06-29, 19:47
Medlem
ArneIIIs avatar
Välkomnar Janne med öppna armar och räknar inte ut någon förän den fått ett par år på sig.

Någon Lagerbäck tycker jag inte alls han är dock...kanske mer Hamrén isåfall. Någon sa Tom Prahl och visst, kanske ligger något i det men Tom är trots allt inte något negativt att jämföras med. La av på tok för tidigt om man frågar mig.
Citera
2016-06-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Janne Andersson...jag vettefan alltså. Intrycket jag får av honom liknar Hamren när han tillträdde; trevlig, karismatisk småklubbstränare som flörtar med slaskpressen etc. Jag tror det behövs en bitter och vresig gubbdjävul för att få ordning på det svenska landslaget. Någon som helt skiter i relationen till media och soffexperters åsikter om "flödande anfallsfotboll" och endast spelar 4-4-2. Tänk Lagerbäck fast ännu mer förstoppad...skulle bli guld.

Tror de närmaste decennierna blir en ökenvandring utan dess like för svenska landslaget med utebliven kvalificering för både Ryssland och Qatar VM:en. Nu är det väl ingen katastrof i sig att inte delta då mästerskapen placerats i så pass vidriga ställen.. Äh, jag känner bara ren pessimism efter att ha dragits med Hamren så länge.

Om Janne är mannen som ska föra Sverige till VM vet jag inte. Men å andra sidan kan det väl knappast bli värre än med Hamrén. Så jag är ganska nöjd ändå.

Frågan är snarare hur Qatar får anordna ett VM. Sån jävla bluff. Pengar, pengar,pengar.

Citat:
Äh, jag känner bara ren pessimism efter att ha dragits med Hamren så länge.

Pessimister har vi blivit allihopa.
Citera
2016-06-29, 19:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Om Janne är mannen som ska föra Sverige till VM vet jag inte. Men å andra sidan kan det väl knappast bli värre än med Hamrén. Så jag är ganska nöjd ändå.

Frågan är snarare hur Qatar får anordna ett VM. Sån jävla bluff. Pengar, pengar,pengar.

Pessimister har vi blivit allihopa.

En nystart är väl vad de flesta vill ha. Då skulle jag gärna vilja se att man byter spelsystem till 3-5-2 inte till höstens kvalmatcher men inför nästa år.
Citera
2016-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En nystart är väl vad de flesta vill ha. Då skulle jag gärna vilja se att man byter spelsystem till 3-5-2 inte till höstens kvalmatcher men inför nästa år.

Är skeptisk till 3-5-2 uppställningen. Med Sveriges backlinje behövs nog 4 backar. Om du inte tänkte att yttrarna är som wingbacks?
Citera
2016-06-29, 20:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Är skeptisk till 3-5-2 uppställningen. Med Sveriges backlinje behövs nog 4 backar. Om du inte tänkte att yttrarna är som wingbacks?
Ett 3-5-2 lär väl bli ett 5-3-2 i praktiken. Inte en chans att Sverige kan spela 3-5-2 i stora internationella matcher och tro att man ska föra dessa.
Citera
2016-06-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ett 3-5-2 lär väl bli ett 5-3-2 i praktiken. Inte en chans att Sverige kan spela 3-5-2 i stora internationella matcher och tro att man ska föra dessa.

Ja det var så jag tänkte med. Men visst, annars är jag för att det testas lite nytt, istället för samma gamla 4-4-2. Även fast jag inte har något emot den.
Citera
2016-06-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quo

Janne är väl just en gubbjävlel (förvisso en rätt charmig sådan, men fortfarande en gubbjävel) som älskar 4-4-2?
Citera
2016-06-29, 20:23
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Vi saknar yttrar för att kunna spela 3-5-2, sen förstår jag inte varför vi ska börja krångla med backlinjen nu när vi börjar få ordning på den. Vi har inte någon utpräglad målskytt i landslaget nu när Zlatan slutar så anfallssidan känns inte så vidare stark den heller. Backlinjen och innermittfältet är det som vi har att bygga på.
Citera
2016-06-29, 20:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Vi saknar yttrar för att kunna spela 3-5-2, sen förstår jag inte varför vi ska börja krångla med backlinjen nu när vi börjar få ordning på den. Vi har inte någon utpräglad målskytt i landslaget nu när Zlatan slutar så anfallssidan känns inte så vidare stark den heller. Backlinjen och innermittfältet är det som vi har att bygga på.
Jag håller helt med dig angående 3-5-2. Jättekul att Janne Jönsson kollar på italienmatcher tillsammans med HBK-spelarna i bussen och testar nytt. Har bara sett HBK mot Blåvitt i år och där gick det inte så bra. Uppenbarligen funkar det helt ok om man ser till tabellplacering. Men inte på landslagsnivå, inte nu.

Var inte 3-5-2 något som självaste Lagerbäck provade med svenska landslaget förresten?
Citera
2016-06-29, 20:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Olsen- Erik J, Granen, Pontus J- VNL, Ekdal, Lewicki, Hiljemark, Olsson- Guidetti, Berg.

En tänkbar elva. Ser Lewicki som en städgubbe framför backlinjen och bakom mittfältet. Det är hans styrka.
Citera
2016-06-29, 20:37
Medlem
G-spottornados avatar
Är mer inne på 4-3-1-2 eller liknande, diamant med 3 centrala mittfältare och två anfallare på topp. Nu har vi dock inte tillräckligt många bra anfallare för att starta med två och ha två på bänken så kanske 4-3-2-1 istället...

Vill få in 3 centrala mittfältare, förslagsvis Ekdal, Hiljemark och Lewicki, för balansen. Men då lär det bli antingen Forsberg som tia med två anfallare framför eller Forsberg och Sam Larsson på kanterna och Guidetti på topp. Första exemplet är inte optimalt då Forsberg borde utgå från en kant och andra exemplet rubbar också balansen då Forsberg och Larsson är för offensivs och dåliga defensivt... Så hur som helst rubbas balansen då, om nu inte de tre centrala kan täcka upp för yttrarna.

Vettetusan alltså. Kändes rätt logiskt förut, men med Zlatan och Källström borta blir det svårt att få ihop balansen och samtidigt klämma in alla som bör starta.

3-5-2/5-3-2 med t.ex VNL-Granen-Johansson; Johansson/Lustig-Hiljemark-Lewicki-Ekdal-M.Olsson/Wendt; Guidetti-Berg skulle kunna funka, men då finns det ingen klockren spelare till högerkanten...om inte Seb rycker upp sig eller Mattias Johansson kan spela där.

Tror ändå jag föredrar 4-3-2-1, men de två bakom Guidetti blir inte heller klockrena val då.

Aahhhh... kan fan inte vänta till september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in