2016-10-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Senast vi mötte Frankrike var väl en träningsmatch för två år sedan. Förlorade med 0-1. Minns att Pontus Jansson spelade och gjorde det rätt bra då. Vi spelade inte fembackslinje i varje fall.

Kanske mitt hat mot Hamrén har gjort mig blind. Var nog Lagerbäck som testade 3-5-2 mot Frankrike och de såg ut som skit.
Citera
2016-10-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Kanske mitt hat mot Hamrén har gjort mig blind. Var nog Lagerbäck som testade 3-5-2 mot Frankrike och de såg ut som skit.

Frankrike spelar så långsamt, så det finns ingen anledning att vara försiktiga!
Vi är fucking Sverige med fyra u21 guldmedaljörer i laget.
Rulla upp & krossa överskattade Frankrike med Pogba i spetsen.

Dock, att punktmarkera Griezman är ett måste: obehaglig spelare...
Citera
2016-10-12, 12:30
Medlem
Cambijaos avatar
Jag ser gärna att Berg och Durmaz lämnas utanför truppen. Förstår inte hur Berg kan ha blivit sådant givet val i folks ögon från ingenstans.
Citera
2016-10-12, 12:43
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Farnerud ska ej med. Inget framtidsnamn alls. För två år sedan när han var ordinarie i Torino kunde han varit ett namn men han är 32 och spelar i Häcken.
Rasmus Elm ska inte heller tillbaka, det finns unga namn att satsa på.

Hiljemark och Ekdal i mitten med Kristoffer Olsson, Tibbling mfl som kan konkurrera längre fram.

Om elm spelar i en bättre liga nästa år så tycker jag han ska med. spelsinnet på den mannen är bortom allt vett. Plus att han bara är 29.
Citera
2016-10-12, 12:46
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag ser gärna att Berg och Durmaz lämnas utanför truppen. Förstår inte hur Berg kan ha blivit sådant givet val i folks ögon från ingenstans.

Brist på bättre alternativ antar jag. Han är en målsumpare av absolut högsta klass. Men, har en väldigt duglig framspelsfot. Ser gärna Guidetti / Toivonen mot Frankreich.
Citera
2016-10-12, 12:57
Medlem
Citat:

Han gör konsekvent mål i Grekland sen 3 säsonger. Säger väl mest om den ligan...
Citera
2016-10-12, 13:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Durmaz var ju involverad i alla tre målen mot Bulgarien. Vid 1-0-målet gjorde han precis som en felfotad ytter ska göra och bryta in och hitta instick/djupledspassning i straffområdet.
Citera
2016-10-12, 15:26
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Durmaz var ju involverad i alla tre målen mot Bulgarien. Vid 1-0-målet gjorde han precis som en felfotad ytter ska göra och bryta in och hitta instick/djupledspassning i straffområdet.

Fast ska vi ha Bulgarien som styrkemått så kan jag nog nämna ett flertal spelare som gjort bättre mot minsta lika bra lag. Durmaz är ju one-trick-pony som försökte med exakt samma sak mot Luxemburg, men då sket det sig. Kom han ens en gång förbi 18åringen?
Citera
2016-10-12, 15:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Fast ska vi ha Bulgarien som styrkemått så kan jag nog nämna ett flertal spelare som gjort bättre mot minsta lika bra lag. Durmaz är ju one-trick-pony som försökte med exakt samma sak mot Luxemburg, men då sket det sig. Kom han ens en gång förbi 18åringen?

Ska vi å andra sidan använda Luxemburg som styrkemått är det inte många som ska vara med i truppen igen. Det är så klart inte logiskt att kasta ut en spelare från truppen som var involverad i alla tre målen i senaste matchen.
Citera
2016-10-12, 20:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Wendt förslagsvis som inte någonsin imponerat på mig (följer ej BL) men rimligen bör ha större defensiv kompetens än Forsberg.

Mycket bra match igår! Visst var Bulgarien usla men jag har inte sett Sverige spela så fint mot ett dåligt lag på väldigt länge.
Är det inte konstigt att du vill byta ut en av våra mest tongivande (nåja) spelare mot en som du aldrig någonsin blivit imponerad utav? Håller med om att Forsberg sett blek ut från och med EM men att han i grunden är vår bästa ytter tror jag inte går att snacka bort.

Som sagt spelar det nog ingen större roll vilka spelare som startar mot Frankrike då det bör bli förlust i alla fall.
Citat:
Vem annars? Berg är i mångt och mycket en målsumpare av rang men jämför honom med en slö Guidetti och Toivonen så är han självklar i startelvan.
Citera
2016-10-12, 21:22
Medlem
DarbarSinghs avatar
Lustig in på högerbacken, annars samma lag som startade mot Bulgarien tror och vill jag se mot La France. If it ain't broke, don't fix it! Dags för lite stabilitet efter Hamréns jävla hattande! Annars nöjd med dom här två matcherna. Visst lite slarvigt försvarsspel ibland och mindre bra effektivitet framåt speciellt mot Luxemburg, men det känns ändå som att landslaget är på g!
Citera
2016-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det inte konstigt att du vill byta ut en av våra mest tongivande (nåja) spelare mot en som du aldrig någonsin blivit imponerad utav? Håller med om att Forsberg sett blek ut från och med EM men att han i grunden är vår bästa ytter tror jag inte går att snacka bort.

Som sagt spelar det nog ingen större roll vilka spelare som startar mot Frankrike då det bör bli förlust i alla fall.

Vem annars? Berg är i mångt och mycket en målsumpare av rang men jämför honom med en slö Guidetti och Toivonen så är han självklar i startelvan.

Carlos Strandberg: komplett jämförd med dessa alternativ i framför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in