2016-08-29, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Varför spelar inte Sverige någon vänskapsmatch som många andra länder gör nu i veckan? Behovet måste finnas med en ny trupp och ny förbundskapten.
Party-J ville komma in i den nya kostymen först.
Citera
2016-08-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tydligen ville Janne Andersson få så mycket tid som möjligt till träning med truppen.

För att en landskamp tar 3 dagar i anspråk. Tre dagar som behövs till träning och att få ihop liret.
Citera
2016-08-29, 19:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
För att en landskamp tar 3 dagar i anspråk. Tre dagar som behövs till träning och att få ihop liret.

Jag tycker nog det var bäst val. Tydligen vill han lägga mycket tid till teoretisk träning. Kan vara klokt.
Citera
2016-08-29, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker nog det var bäst val. Tydligen vill han lägga mycket tid till teoretisk träning. Kan vara klokt.
För att undvika att de ska bli samma magplask som för Hamrén i hans debut mot Italien.
Citera
2016-08-29, 20:00
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
För att undvika att de ska bli samma magplask som för Hamrén i hans debut mot Italien.
Den matchen var väl inget magplask?
Citera
2016-08-29, 20:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Den matchen var väl inget magplask?

Var väl snarast meningslös och gav inget.
Citera
2016-08-29, 20:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Vad spelar Niklas Hult på för plats egentligen? Han är väl vänstermitt eller skolades han om till IM?

Hur många bra spelare är det som blir förbisedda i Holland? Sam Larsson. Jag tycker Simon Gustavsson borde vara aktuell?

Finns egentligen ganska gott om spelare på den positionen, yttrar/offensiva mittfältare som i klubben nästan har en anfallarposition. Hiljemark/quaison/hult/larsson.
Citera
2016-08-29, 20:54
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Vad spelar Niklas Hult på för plats egentligen? Han är väl vänstermitt eller skolades han om till IM?

Hur många bra spelare är det som blir förbisedda i Holland? Sam Larsson. Jag tycker Simon Gustavsson borde vara aktuell?

Simon G är inte ens uttagen i u21-laget. Han har inte heller spelat någon match med Feyenoord den här säsongen. Tråkig utveckling där.
Citera
2016-08-29, 22:08
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Simon G är inte ens uttagen i u21-laget. Han har inte heller spelat någon match med Feyenoord den här säsongen. Tråkig utveckling där.

Kommer väl förhoppningsvis igång. Vet inte hur det kommer sig att han är petad i Feyenoord, men att han ska vara bra nog för att leverera i den holländska ligan råder det ju inget tvivel om.
Citera
2016-08-29, 22:26
Medlem
junazs avatar
Jaha, alltså definitivt ingen Ekdal mot Holland. Fått nej av läkarteamen både i Sverige och Hamburg, och kommer att resa tillbaka till Tyskland.

Då lär väl innermittfältet med all sannolikhet bli Lewicki-Hiljemark med Forsberg på ena kanten. Vem som tar den fjärde mittfältsplatsen (förutsatt att Janne kör 4-4-2) är väl en bättre fråga.
Citera
2016-08-29, 22:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jaha, alltså definitivt ingen Ekdal mot Holland. Fått nej av läkarteamen både i Sverige och Hamburg, och kommer att resa tillbaka till Tyskland.

Då lär väl innermittfältet med all sannolikhet bli Lewicki-Hiljemark med Forsberg på ena kanten. Vem som tar den fjärde mittfältsplatsen (förutsatt att Janne kör 4-4-2) är väl en bättre fråga.
Förjävla timing där med Ekdal, sämsta tänkbara.
Skulle tro att det blir Durmaz som tar ytterplatsen vilket är deppigt men han är den med mest rutin av allihopa på mittfältet.

Tror startelvan mot Holland ser ut såhär:
Citat:
Olsen.

Lustig-VNL-Granqvist-Wendt.

Durmaz-Lewicki-Hiljemark-Forsberg.

Berg-Guidetti.

Förhoppningen att vi ska slå Holland känns mer som en dröm och redan nu börjar man innerligt sakna Zlatan, Kim & Isaksson, förstnämnde mest naturligtvis. Sen är jag tveksam till Lewicki och inte bara i startelvan utan även i truppen för det man sett av honom i Malmö på senaste är långt ifrån landslagsklass. Han har rentav varit dålig.
Av
Citera
2016-08-29, 22:58
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förjävla timing där med Ekdal, sämsta tänkbara.
Skulle tro att det blir Durmaz som tar ytterplatsen vilket är deppigt men han är den med mest rutin av allihopa på mittfältet.

Tror startelvan mot Holland ser ut såhär:
Citat:
Olsen.

Lustig-VNL-Granqvist-Wendt.

Durmaz-Lewicki-Hiljemark-Forsberg.

Berg-Guidetti.

Förhoppningen att vi ska slå Holland känns mer som en dröm och redan nu börjar man innerligt sakna Zlatan, Kim & Isaksson, förstnämnde mest naturligtvis. Sen är jag tveksam till Lewicki och inte bara i startelvan utan även i truppen för det man sett av honom i Malmö på senaste är långt ifrån landslagsklass. Han har rentav varit dålig.
Av
Verkligen, en av de viktigaste spelarna nu när de mer rutinerade slutat. Jäkligt trist att han inte kan spela.

Ja, jag tror också att elvan kommer se ut precis så där, och att Durmaz tar kantpositionen.

Håller med om att Lewicki inte alls har hållit någon vidare nivå den här säsongen, men mot ett lag som Holland som lär vara spelförande kan det vara bra att ha den typen av defensiv mitt. Dessutom kan ju han och Hiljemark varandra rätt bra sedan U21-tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in