2014-09-05, 10:45
  #19417
Medlem
Jag är faktiskt lite orolig för matchen mot Österrike. Vi hade problem och förlorade där sist och jag ser faktiskt ingen anledning för att vi inte ska kunna göra det igen, framför allt för vår urusla defensiv. Tror Österrike definitivt gör mål, men Zlatan i form så kan det bli bra. Skulle nog faktiskt bytt Österrikes lag mot Sveriges minus Ibra.
Citera
2014-09-05, 10:58
  #19418
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Jag är faktiskt lite orolig för matchen mot Österrike. Vi hade problem och förlorade där sist och jag ser faktiskt ingen anledning för att vi inte ska kunna göra det igen, framför allt för vår urusla defensiv. Tror Österrike definitivt gör mål, men Zlatan i form så kan det bli bra. Skulle nog faktiskt bytt Österrikes lag mot Sveriges minus Ibra.

Jag vet inte...jag tycker nog Österrike har ett rätt begränsat lag. I juni 2013 såg det ut så här när Sverige förlorade VM-kvalet borta med 1-2:

http://www.whoscored.com/Matches/565808/Live/International-FIFA-World-Cup-2012-2013-Austria-Sweden

Österrikes trupp i dagsläget:

Citat:
GK Robert Almer March 20, 1984 (age 30) 15 0 Germany Hannover 96
GK Heinz Lindner July 17, 1990 (age 24) 7 0 Austria Austria Wien
GK Ramazan Özcan June 28, 1984 (age 30) 2 0 Germany Ingolstadt 04

DF Christian Fuchs April 7, 1986 (age 28) 61 1 Germany Schalke 04
DF Sebastian Prödl June 21, 1987 (age 27) 45 4 Germany Werder Bremen
DF György Garics March 8, 1984 (age 30) 40 2 Italy Bologna
DF Aleksandar Dragović March 6, 1991 (age 23) 30 0 Ukraine Dynamo Kyiv
DF Florian Klein November 17, 1986 (age 27) 20 0 Germany Stuttgart
DF Markus Suttner April 16, 1987 (age 27) 13 0 Austria Austria Wien
DF Martin Hinteregger September 7, 1992 (age 21) 3 0 Austria Red Bull Salzburg
DF Kevin Wimmer November 15, 1992 (age 21) 1 0 Germany Köln

MF Martin Harnik June 10, 1987 (age 27) 43 10 Germany Stuttgart
MF Christoph Leitgeb April 14, 1985 (age 29) 38 0 Austria Red Bull Salzburg
MF Marko Arnautović April 19, 1989 (age 25) 35 7 England Stoke City
MF David Alaba June 24, 1992 (age 22) 32 6 Germany Bayern Munich
MF Zlatko Junuzović September 26, 1987 (age 26) 32 4 Germany Werder Bremen
MF Julian Baumgartlinger January 2, 1988 (age 26) 31 1 Germany Mainz 05
MF Veli Kavlak November 3, 1988 (age 25) 30 1 Turkey Beşiktaş
MF Stefan Ilsanker May 18, 1989 (age 25) 2 0 Austria Red Bull Salzburg
MF Valentino Lazaro March 24, 1996 (age 18) 2 0 Austria Red Bull Salzburg

FW Marc Janko June 25, 1983 (age 31) 39 17 Australia Sydney
FW Marcel Sabitzer March 17, 1994 (age 20) 6 2 Austria Red Bull Salzburg
FW Rubin Okotie June 6, 1987 (age 27) 5 0 Germany 1860 München

Marc Janko är en föredetting, gjorde två mål på tjugotre matcher för Trabzonspor innan han skrev på för Sydney.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-05 kl. 11:01.
Citera
2014-09-05, 12:42
  #19419
Medlem
L-illuminatos avatar
Utöver Alaba så är ju Harnik och Arnautovic på uppgång och lär kompensera Jankos förfall...

Arnauotovic hade en väldigt fin vår i EPL och behöver egentligen bara bli jämnare...
Citera
2014-09-05, 16:23
  #19420
Bannlyst
Österrike spelade ju ut Sverige senast innan Källström fick fram en riktigt fin boll mot Zlatan som lyckades göra mål.

Jag skulle säga att alla deras spelare är betydligt bättre på att hantera bollen och vara spelförande än våra spelare. Förhoppningsvis kan vi göra en solid defensiv insats för en gångs skull.

Är det bar jag som noterade hur mittfältet vågade spela sig ur trånga situationer med Ekdal på plan? Jag vågar hävda att han är en dealbreaker för Sverige. Med honom på plan så hade vi kanske kunnat hantera Moutinho och Portugals mittfält på ett bättre sätt än vad vi gjorde då. Helt sjukt att han fick chansen så sent, killen var ju ordinarie både i Bologna och Siena långt innan han spelade i Cagliari.
__________________
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-09-05 kl. 16:25.
Citera
2014-09-05, 17:04
  #19421
Medlem
Ezzelinos avatar
Sverige gjorde en dålig match borta mot Österrike, vi får hoppas att det blir en bättre insats om några dar. Och under alla omständigheter har Österrike ingen ZuperNäza. Citerar från Sportblaskan:

Citat:
Anfallskollegan Ezequiel Lavezzi var ute på finmiddag med PSG-kollegorna Maxwell, Thiago Motta, Zoumana Camara och Nicolas Douchez och passade på att skicka en hälsning till svensken.
Tillsammans med en bild på PSG-sällskapet skrev Lavezzi på Instagram:
”Grattis till Ibra för ditt historiska rekord och grattis till linjemannen också, som missade att din näsa var offside!!! Stora näsan!! Ahahahaha… hälsningar från gruppen”.

Zlatan gillar själv att skämta om sin näsa.
På en fråga från Ola Wenström förra sommaren om var ett par bantade kilon hade suttit på Zlatan svarade PSG-stjärnan:
– I näsan.
Tidigare samma sommar fick han en TV4-fråga om vad han skulle hitta på under sommaren.
– Jag kanske ska knäcka tillbaka min näsa, som har varit knäckt i tio år.
Inför VM i Brasilien lanserade New York Times idén om att Zlatan skulle klippa sig och kuppa sig in i det kroatiska landslaget.
– Jag tror att problemet är min näsa, inte håret. Jag måste göra mig av med näsan.

Sportblaskan ger också ett dussintal startelvor och oddssättarnas odds för att de ska förverkligas mot Österrike. Gårdagens uppställning ger arton gånger pengarna:

Citat:
A. Isaksson
P. Bengtsson, A. Granqvist, M. Antonsson, M. Olsson
S. Larsson, A. Ekdal, K. Källström
N. Bahoui, E. Forsberg, Z. Ibrahimovic

Tre gånger slantarna för denna, den mest sannolika enligt oddssättarna:

Citat:
A. Isaksson
P. Bengtsson, A. Granqvist, M. Antonsson, M. Olsson
S. Larsson, A. Ekdal, K. Källström
J. Durmaz, O. Toivonen, Z. Ibrahimovic

7,50 ggr pengarna för en elva med Wernbloom i:

Citat:
A. Isaksson
P. Bengtsson, A. Granqvist, M. Antonsson, M. Olsson
P. Wernbloom, A. Ekdal, K. Källström
J. Durmaz, O. Toivonen, Z. Ibrahimovic
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-05 kl. 17:16.
Citera
2014-09-05, 18:36
  #19422
Medlem
bagarn29s avatar
K. Nordfeldt
M. Johansson, J. Olsson, A. Granqvist, M. Olsson
S. Larsson, A. Ekdal, K. Källstöm
T. Hysén, Zlatan, E. Forsberg

Detta mitt lag. Bara vi slipper Antonsson, Dumazz och Zengin är jag nöjd.
Citera
2014-09-05, 18:56
  #19423
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
K. Nordfeldt
M. Johansson, J. Olsson, A. Granqvist, M. Olsson
S. Larsson, A. Ekdal, K. Källstöm
T. Hysén, Zlatan, E. Forsberg

Detta mitt lag. Bara vi slipper Antonsson, Dumazz och Zengin är jag nöjd.

Jag hade bytt ut Forsberg mot Bahoui, dels för att den senare är bra defensivt. Dessutom är det någon med genombrottskraft som vi saknar i landslaget. Forsberg är ju mer den som kombinerar sig fram, men det kan bli svårt med en M.Olsson bakom sig. Jag tror landslagströjan är lite för stor för honom just nu även om han har haft en otrolig utveckling sen han kom till MFF.
Citera
2014-09-05, 19:05
  #19424
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag hade bytt ut Forsberg mot Bahoui, dels för att den senare är bra defensivt. Dessutom är det någon med genombrottskraft som vi saknar i landslaget. Forsberg är ju mer den som kombinerar sig fram, men det kan bli svårt med en M.Olsson bakom sig. Jag tror landslagströjan är lite för stor för honom just nu även om han har haft en otrolig utveckling sen han kom till MFF.

Okej, vi ger dem var sin halvlek. Jag tycker att Olsson och Forsberg fungerade bra mot Estland men nu gäller det Österrike borta och det är en helt annan femma.

Bahoui var ganska osynlig och när han väl syntes så tar han ett fel beslut.

Jag skulle vilja ha upp Helander i A-truppen i det snaraste gärna på Antonssons bekostnad.
__________________
Senast redigerad av bagarn29 2014-09-05 kl. 19:08.
Citera
2014-09-05, 19:11
  #19425
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag hade bytt ut Forsberg mot Bahoui, dels för att den senare är bra defensivt. Dessutom är det någon med genombrottskraft som vi saknar i landslaget. Forsberg är ju mer den som kombinerar sig fram, men det kan bli svårt med en M.Olsson bakom sig. Jag tror landslagströjan är lite för stor för honom just nu även om han har haft en otrolig utveckling sen han kom till MFF.

Va? M.Olsson är ju som gjort för att kombinera med... råoffensiv ytterback som spelade sig ner längs kanten mot Estland mot Österrike
Citera
2014-09-05, 19:20
  #19426
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Va? M.Olsson är ju som gjort för att kombinera med... råoffensiv ytterback som spelade sig ner längs kanten mot Estland mot Österrike

M.Olsson är en råback men knappast känd för sin teknik eller spelförståelse.
Citera
2014-09-05, 19:20
  #19427
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
K. Nordfeldt
M. Johansson, J. Olsson, A. Granqvist, M. Olsson
S. Larsson, A. Ekdal, K. Källstöm
T. Hysén, Zlatan, E. Forsberg

Detta mitt lag. Bara vi slipper Antonsson, Dumazz och Zengin är jag nöjd.
Ditt hat mot Durmaz börjar bli smått parodiskt.
Citera
2014-09-05, 19:21
  #19428
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bahoui var ganska osynlig och när han väl syntes så tar han ett fel beslut.

Men hade han gjort mål hade det varit rätt beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in