Citat:
Ursprungligen postat av
Parkour
Stämmer.. Och jag skrev SSRI inte SNRI. Vad skillnaden är mellan dom vet jag inte.
Jag har blivit diagnostiserad med Damp och symptom av en del andra diagnoser igenom BUP när jag var ung.. Det är tydligt vanligt att medicinera adhd med ssri.
Varför är inte racematiskt tjack bra för långvarigt dagligt bruk (Jag ifrågasätter inte din kommentar, utan bara nyfiken)
Ja, men Venlaxafin är SNRI, inte SSRI. Det är vanligt att man använder SNRI (då vanligtvis Voxra) under utredning, men när diagnosen väl är satt byter man oftast till Ritalin eller Concerta, då dessa är mycket mer effektiva.
Racemiskt amfetamin är sämre än rent dexamfetamin då l-amfetamin gör dig stimmigare och sliter mer på kroppen. Dexamfetamin är det du finner i metamina, och som Elvanse omvandlas till i kroppen. Därför är du riktigt, riktigt dum om du försöker självmedicinera med tjack, istället för att få en riktig diagnos och därigenom riktig medicin. Om du faktiskt har en diagnos, tala med din läkare om att byta till först och främst metylfenidat, och om det inte räcker, till metamina eller Elvanse.