2016-05-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jag förstår hur du menar och tackar för svaret! Brukar känna mig varm om huvudet samtidigt med, som vid ett tidigt AT stadie.

Men jag har ändå svårt att greppa hur en lina på typ 12cm i längd och -en fjärdedels till en halv cm här och där i bredd skall kunna vara od, även om du nämner att det enbart är en mild od.
Funderar på om det inte skulle kunna vara något det är bankat med/mer effekt ifrån annars oansenlig mängd meta...

Metamfetamin ger inte alls de effekter du nämner. Däremot beskriver du en sjukt stor lina, och det är inte konstigt att du mår lite keff efter. Jag har hög tolerans, och jag skulle ändå ta max 75%, och nog helst inte mer än en halv sådan. Sen beror det givetvis på hur rent det är. Är det av fin kvalitet är det inget snack om saken, du är inne och sniffar på överdos där.
Citera
2016-05-21, 16:54
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
En så stor lina med helt obankat tjack är mer än tillräckligt för en mild od.
Det tvivlar jag inte på!
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Metamfetamin ger inte alls de effekter du nämner. Däremot beskriver du en sjukt stor lina, och det är inte konstigt att du mår lite keff efter. Jag har hög tolerans, och jag skulle ändå ta max 75%, och nog helst inte mer än en halv sådan. Sen beror det givetvis på hur rent det är. Är det av fin kvalitet är det inget snack om saken, du är inne och sniffar på överdos där.
Shit... Känner du ens något då? Jag har knaprat elvanse höga doser dagligen i över ett år typ. Jag har snart slukat en tia på lite mindre än ett par veckor och kan säga att det inte fungerar med normala linor... Dör ut för fort och lyfter för trögt liksom. Toleransen gör en frustrerad!

Detta känns rätt bankat. Kan inte klaga på kvaliteten, men det är inte den där mandeltonen i det, mer blommigt och söt/kem i lukt/smak när det är i snoken/munnen. Svider utav helvete också!! Har fått köra ena borren till stor del pga täppa i den andra och numera åker bumset rakt igenom näsan typ... Värsta stora hålet! Snortar väldigt försiktigt men det åker ändå igenom.
Citera
2016-05-21, 17:00
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag inte på!

Shit... Känner du ens något då? Jag har knaprat elvanse höga doser dagligen i över ett år typ. Jag har snart slukat en tia på lite mindre än ett par veckor och kan säga att det inte fungerar med normala linor... Dör ut för fort och lyfter för trögt liksom. Toleransen gör en frustrerad!

Detta känns rätt bankat. Kan inte klaga på kvaliteten, men det är inte den där mandeltonen i det, mer blommigt och söt/kem i lukt/smak när det är i snoken/munnen. Svider utav helvete också!! Har fått köra ena borren till stor del pga täppa i den andra och numera åker bumset rakt igenom näsan typ... Värsta stora hålet! Snortar väldigt försiktigt men det åker ändå igenom.

Mandelton har du oftast inte i rent amfetamin, däremot är det vanligt om du bankat med, eller fått rent, metcatinon. Blomsterdoftande amfetamin är väldigt vanligt dock.
Citera
2016-05-21, 18:55
Medlem
Parkours avatar
Citat:
+1! Jag har också adhd och kan säga att tjack inte är bra i vardagen alls! Man känner sig stissig, har svårt att få något mentalt ansträngande gjort, enbart sitta och flashbacka och sådant... Sedan kan man ju utföra fysiska aktiviteter som typ städning... fram tills att man avbryter halvvägs. Jag kan liksom inte genomföra vardagliga uppgifter fullt ut...

På elvanse är det en helt annan femma dock! Det fungerar som grunden för mina dagar... Får skiten att rulla runt liksom och saker blir gjorda!

Varför ta till tjack innan du ens fått prova riktiga adhd läkemedel btw?

Jag har pratat med min läkare om mina besvär.
Han sänkte dosen på mina SNRI preparat och jag kontaktade honom redan efter en vecka och sa att jag fortfarande fick grova biverkningar... Han sa att jag behövde ge det mer tid.

Sedan ringde han ett par månader senare igen. Och det var samma sak då..
Jag bad honom om det inte finns några andra alternativ men det fanns det inte just då.

Tjack gör mig lugn och fokuserad inombords... Kroppen är lugn men hjärnan går på högvarv.
Jag tar inga race-doser precis...
Citera
2016-05-21, 18:56
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ja, men Venlaxafin är SNRI, inte SSRI. Det är vanligt att man använder SNRI (då vanligtvis Voxra) under utredning, men när diagnosen väl är satt byter man oftast till Ritalin eller Concerta, då dessa är mycket mer effektiva.

Racemiskt amfetamin är sämre än rent dexamfetamin då l-amfetamin gör dig stimmigare och sliter mer på kroppen. Dexamfetamin är det du finner i metamina, och som Elvanse omvandlas till i kroppen. Därför är du riktigt, riktigt dum om du försöker självmedicinera med tjack, istället för att få en riktig diagnos och därigenom riktig medicin. Om du faktiskt har en diagnos, tala med din läkare om att byta till först och främst metylfenidat, och om det inte räcker, till metamina eller Elvanse.

Läkare får ju inte skriva ut metamina, elvanse, ritalin eller concerta.. Det är ju bara psykiatrer som får?
Och att komma in på vuxenpsyk har folk sagt att det inte ens är värt att försöka. Man kommer inte in om man inte är självmordsbenägen helt enkelt..

Hur är t.e.x metamina och Elvanse gentemot Concerta och ritalin?
Citera
2016-05-21, 20:10
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Mandelton har du oftast inte i rent amfetamin, däremot är det vanligt om du bankat med, eller fått rent, metcatinon. Blomsterdoftande amfetamin är väldigt vanligt dock.
Hmm där ser man! Jo, det är ju lite det som kännetecknar att det är tjack man har om man skall lukta sig till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag har pratat med min läkare om mina besvär.
Han sänkte dosen på mina SNRI preparat och jag kontaktade honom redan efter en vecka och sa att jag fortfarande fick grova biverkningar... Han sa att jag behövde ge det mer tid.

Sedan ringde han ett par månader senare igen. Och det var samma sak då..
Jag bad honom om det inte finns några andra alternativ men det fanns det inte just då.

Tjack gör mig lugn och fokuserad inombords... Kroppen är lugn men hjärnan går på högvarv.
Jag tar inga race-doser precis...
Fick också den effekten förr... Men när man får riktiga adhd mediciner så blir allt mycket mycket stabilare och man går inte lika mycket över styr med dem... Vilket man gör på tjack förr eller senare!
Citat:
Läkare får ju inte skriva ut metamina, elvanse, ritalin eller concerta.. Det är ju bara psykiatrer som får?
Och att komma in på vuxenpsyk har folk sagt att det inte ens är värt att försöka. Man kommer inte in om man inte är självmordsbenägen helt enkelt..

Beror nog på vilket landsting man tillhör... Har inget ont att säga om stället jag går till, tvärt om!
Citera
2016-05-21, 20:21
Medlem
Citat:

Alltså, nu står det fullständigt klart att du inte fått någon ADHD-diagnos. Vill du börja knarka så gör det, men kom inte dragande med en massa lögner och skitsnack.
Citera
2016-05-21, 23:33
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Alltså, nu står det fullständigt klart att du inte fått någon ADHD-diagnos. Vill du börja knarka så gör det, men kom inte dragande med en massa lögner och skitsnack.

Jag har fått en diagnos när jag var ung på BUP säger jag ju...
Bryr mig inte det minsta om du tror mig eller inte...
Citera
2016-05-21, 23:35
Medlem
Citat:
Jag har fått en diagnos när jag var ung på BUP säger jag ju...
Bryr mig inte det minsta om du tror mig eller inte...

Har du en diagnos har du återkommande kontakt med läkare på ex ADHD-mottagningen, och det här är då inte en diskussion du för.
Citera
2016-05-22, 00:59
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Har du en diagnos har du återkommande kontakt med läkare på ex ADHD-mottagningen, och det här är då inte en diskussion du för.

Det har jag inte? Jag HADE.
Bara för man varit inskriven betyder inte det att man har regelbunden kontakt livet ut.
Speciellt inte om man inte medicineras med starka preparat.
Citera
2016-05-22, 01:39
Medlem
Citat:
Det har jag inte? Jag HADE.
Bara för man varit inskriven betyder inte det att man har regelbunden kontakt livet ut.
Speciellt inte om man inte medicineras med starka preparat.

Man blir inte av med en ADHD-diagnos, och man flyttas över till allmänpsykiatri eller ADHD-mottagningen när man blir vuxen.

Jag har tagit en titt på dina övriga inlägg, och det är ganska uppenbart att du är en lögnhals eller mytoman. Som sagt, knarka om du vill, men sluta ljuga. Det är fruktansvärt genomskinligt, särskilt när du talar om ADHD med någon som faktiskt har god insyn.
Citera
2016-05-22, 02:55
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Man blir inte av med en ADHD-diagnos, och man flyttas över till allmänpsykiatri eller ADHD-mottagningen när man blir vuxen.

Jag har tagit en titt på dina övriga inlägg, och det är ganska uppenbart att du är en lögnhals eller mytoman. Som sagt, knarka om du vill, men sluta ljuga. Det är fruktansvärt genomskinligt, särskilt när du talar om ADHD med någon som faktiskt har god insyn.

Är du helt jävla tappad eller?
Nej man blir absolut inte automatisk förflyttad till vuxenpsyk för att man diagnostiserats med adhd. Punkt! Sista inlägget jag ens svarar på ifrån dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in