2017-06-12, 19:23
Medlem
Ingen här som blivit smittade genom att dela sedel/rör med någon som har hepatit? Och är det så att när man blivit botad så bär man inte latent på smittan på nått vis?
Citera
2017-06-12, 20:04
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Tanken slog mig bara såhär efteråt. Antar att det är vanligt bland folk som missbrukar. Jag hamnade bara i helt fel sällskap.

Jag vill minnas att jag för något/några år sen läste någon svensk studie där man hade testat tunga narkomaner i Stockholmsområdet.
Jag har för mig att typ ~85% av sprutnarkomanerna var infekterade med HCV och nästan 10% med HIV. Men jag kommer inte ihåg vad siffrorna för icke-sprutnarkomaner var, tyvärr, men det spelar väl egentligen inte så stor roll.

*high-five* för att du inser att tjackisar är ett dåligt sällskap. Håll dig ifrån att knarka med knarkare, så undviker du en massa problem.
Citera
2017-06-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Jag vill minnas att jag för något/några år sen läste någon svensk studie där man hade testat tunga narkomaner i Stockholmsområdet.
Jag har för mig att typ ~85% av sprutnarkomanerna var infekterade med HCV och nästan 10% med HIV. Men jag kommer inte ihåg vad siffrorna för icke-sprutnarkomaner var, tyvärr, men det spelar väl egentligen inte så stor roll.

*high-five* för att du inser att tjackisar är ett dåligt sällskap. Håll dig ifrån att knarka med knarkare, så undviker du en massa problem.

Galna siffror! Hoppas för gudsskull att jag klarat mig från nån skit nu iaf. Fuck droger. Vilket jävla misär till liv. Men ibland är det bra att få lite perspektiv.
Citera
2017-06-12, 20:29
Medlem
Hej alla!

Är lite fundersam och vill höra era råd

Har för några år sedan gått en adhd-utredning som visade klockrena tecken på att jag har adhd. Undersökningen gick inte hela vägen fram, mycket på grund av min nonchalans och även jobb som kom emellan. Så jag sket i att gå klart utredningen. Jobbar som grävmaskinist/stensättare och älskar mitt jobb och jag ville inte lämna pissprov.

Har "turen" att ha en nära vän med adhd som jag köper 10st concerta 36mg av varje månad. Har även en annan kompis som jag köper en gubbe prima amfetamin av lite då och då, blir ungefär 1 gubbe tjack samt 360mg Concerta per månad. Inga jättestora mängder dvs.

Varje morgon innan jag kör till jobbet slänger jag antingen i mig en 36mg Concerta eller 40-
50mg fint amfetamin/tjack. Lediga dagar rör jag ingenting alls förutom en spliff på fredag och lördagskvällen. Sköter kosten hyfsat på jobbet, tuggar tuggummi och allt vad man helst ska göra. Sover varje natt och använder inte cs för att köra flera dygn i streck som jag förstått att många gör.

Frågan: är de normalt att hålla på såhär? Är det fler som gör som jag och självmedicinerar med cs för att kunna prestera/fungera på jobbet? Vad är nackdelarna med att hålla på så? Har hört många säga (även läst) att amfetamin o annan cs är hyfsat "ofarligt" så länge man sköter munhygien, kost och sömn. Känner mig definitivt inte beroende av cs förutom på jobbet och jag ökar sällan dosen utan då tar jag istället ett break för att svara på pyttemängderna igen.

Kommer jag sluta på en parkbänk om jag fortsätter såhär och intalar mig själv att jag kan hantera de? Har fungerat jättebra i snart ett år i streck och jag tycker fortfarande de är skönt att vara utan de på helgerna. Kanske lika bra att ge fan i de för att inte trilla dit?

Bara lite tankar....hoppas de är någon som har erfarenhet av sånt här
Citera
2017-06-12, 22:55
Medlem
En fråga till alla tjackisar där ute, Är det bara jag som inte kan garva under ett tjackrus?

Jag är alltid så seriös i mina tankar och det jag säger. När en person som inte är fjuttad säger något roligt och det är tänkt att man ska garva då, vilket jag hade gjort i nyktert tillstånd så bli det istället att jag får lägga ett falskt skratt som är så dåligt att jag ibland undra ifall personen märker. Om det är så att det är en effekt eller bieffekt utav tjacket när man har det i kroppen vad är det som gör att man inte kan skratta åt saker som egenligen är roligt?

Jaja det blev 2 frågor men kör bara.
Citera
2017-06-13, 02:08
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stektlattmjolk
Hej alla!

Är lite fundersam och vill höra era råd

Har för några år sedan gått en adhd-utredning som visade klockrena tecken på att jag har adhd. Undersökningen gick inte hela vägen fram, mycket på grund av min nonchalans och även jobb som kom emellan. Så jag sket i att gå klart utredningen. Jobbar som grävmaskinist/stensättare och älskar mitt jobb och jag ville inte lämna pissprov.

Har "turen" att ha en nära vän med adhd som jag köper 10st concerta 36mg av varje månad. Har även en annan kompis som jag köper en gubbe prima amfetamin av lite då och då, blir ungefär 1 gubbe tjack samt 360mg Concerta per månad. Inga jättestora mängder dvs.

Varje morgon innan jag kör till jobbet slänger jag antingen i mig en 36mg Concerta eller 40-
50mg fint amfetamin/tjack. Lediga dagar rör jag ingenting alls förutom en spliff på fredag och lördagskvällen. Sköter kosten hyfsat på jobbet, tuggar tuggummi och allt vad man helst ska göra. Sover varje natt och använder inte cs för att köra flera dygn i streck som jag förstått att många gör.

Frågan: är de normalt att hålla på såhär? Är det fler som gör som jag och självmedicinerar med cs för att kunna prestera/fungera på jobbet? Vad är nackdelarna med att hålla på så? Har hört många säga (även läst) att amfetamin o annan cs är hyfsat "ofarligt" så länge man sköter munhygien, kost och sömn. Känner mig definitivt inte beroende av cs förutom på jobbet och jag ökar sällan dosen utan då tar jag istället ett break för att svara på pyttemängderna igen.

Kommer jag sluta på en parkbänk om jag fortsätter såhär och intalar mig själv att jag kan hantera de? Har fungerat jättebra i snart ett år i streck och jag tycker fortfarande de är skönt att vara utan de på helgerna. Kanske lika bra att ge fan i de för att inte trilla dit?

Bara lite tankar....hoppas de är någon som har erfarenhet av sånt här

I ditt fall är det nog lugnt för du verkar sköta det perfekt.
Citera
2017-06-13, 17:30
Medlem
tja!

vad kan jag ersätta amfetaminet med? som ej syns på piss

edit, för bruk inte missbruk
Citera
2017-06-13, 17:35
Medlem
Abysmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmZ
tja!

vad kan jag ersätta amfetaminet med? som ej syns på piss

edit, för bruk inte missbruk
Om du måste ersätta det med något är det verkligen inte bruk, utan missbruk. Det måste du väl ändå förstå?
Citera
2017-06-13, 18:50
Medlem
appelpipans avatar
Hej har en fråga till flashback eliten. Har läst att stillnoct inte är det bästa att ta när man ska gå och lägga sig efter man tagit tjo. Just för effekterna man kan få om man inte somnar. Jag undrar om man bara tar en 5mg, är det tillräckligt för en utan tolerans att bli helt skev på om man inte somnar direkt?
Citera
2017-06-13, 19:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appelpipan
Hej har en fråga till flashback eliten. Har läst att stillnoct inte är det bästa att ta när man ska gå och lägga sig efter man tagit tjo. Just för effekterna man kan få om man inte somnar. Jag undrar om man bara tar en 5mg, är det tillräckligt för en utan tolerans att bli helt skev på om man inte somnar direkt?
Rekommenderar Inte att ta Stilnoct/Imovane när du vill sova efter tjack.. Jag har gjort det ett par gånger, första gången så somna jag i ~5min för att sedan vakna upp med extremt läskiga hallucinationer i typ 10sek, blev livrädd. Alla andra gånger så har jag inte somnat, bara blivit väldigt väldigt skev. 5mg räcker gott o väl om du Vill ha skevheten
Citera
2017-06-13, 19:09
Medlem
appelpipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Rekommenderar Inte att ta Stilnoct/Imovane när du vill sova efter tjack.. Jag har gjort det ett par gånger, första gången så somna jag i ~5min för att sedan vakna upp med extremt läskiga hallucinationer i typ 10sek, blev livrädd. Alla andra gånger så har jag inte somnat, bara blivit väldigt väldigt skev. 5mg räcker gott o väl om du Vill ha skevheten

Oj tack för svar! Trodde att 5mg inte skulle vara någon fara.
Citera
2017-06-14, 23:27
Medlem
Hej jag tog E häromdagen. Har hållit 2 månader mellanrum, rullat totalt 6 ggr. Fuskade en gång och poppade 2 helger i rad (big mistake! sjukt låg 1 månad efter det)

Nu kan det eventuellt bli att testa affe. Bör jag vänta ett tag pga E turen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in