2016-05-18, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Har varit 100% nykter från allt sedan februari. Känns jävligt skönt.

Bra jobbat!
Hoppas att du mår bra
Citera
2016-05-18, 14:15
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta

Tack för svar kompis

Fyfan, skönt att du har blivit bättre nu då.
Tycker absolut att du ska försöka med en månad
Var själv kriminellt aktiv hälften av mitt liv men klara mig ganska riskfritt ur det och är "svennson" nu och har varit i två år, dock är den delen av livet en av anledningarna till missbruket av många.
Är inte riktigt redo i huvudet än för att bli nykter så får tyvärr bli så, men den kombon jag sa är inte den värsta heller. Någon dag kommrr jag kunna ta itu med det

Tack själv, alltid kul att diskutera,
Citera
2016-05-19, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered
Var själv kriminellt aktiv hälften av mitt liv men klara mig ganska riskfritt ur det och är "svennson" nu och har varit i två år, dock är den delen av livet en av anledningarna till missbruket av många.
Är inte riktigt redo i huvudet än för att bli nykter så får tyvärr bli så, men den kombon jag sa är inte den värsta heller. Någon dag kommrr jag kunna ta itu med det

Visst är det, det.
Skönt att du klarade dig undan relativt smärtfritt!

Andra dagen nu utan.
Går galant, men jag saknar att kunna sippa på en whisky om jag ska vara ärlig.

Men jag måste bevisa för mig själv att jag inte har några problem och då är det endast att klara av att inte dricka ett par glas, trots att det är så mysigt på sommaren.
Det är helt enkelt en månad som ska gälla.

Men just nu är det ju inte så mysigt väder heller, nästan så man får hoppas på att det inte håller i sig.
Edit: Och som du säger, kriminalitet kan lätt leda till missbruk, iaf om det är en bit upp och man kanske råkar ut för saker man ej räknar med.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-19 kl. 01:33.
Citera
2016-05-19, 18:27
Medlem
missdestiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Kämpa på!
Angående det fetade så är det bara skitsnack, hur mycket gemenskap och roliga skitsnackstunder med vänner hade du den senaste tiden? Det är där du kommer fortsätta den dagen du börjar så sluta romantisera det redan nu.
Att du måste gå på fest nykter är ingen big deal, speciellt inte för de andra deltagarna, de kommer troligen att tycka att du är roligare att umgås med nu än tidigare

Jag är snart uppe i 1,5 år nästan helt nykter. Har fuskat lite men överlag har det gått bra.

Grymt att du fixat det så länge, och tack för kloka ord.

Har snart varit nykter en månad nu, det har gått väldigt bra. Har sysselsatt mig med annat och helt enkelt sagt att "nej, jag dricker inte" eller att jag har en vit period. Alla har varit schysta och respekterat det.

Kommer förhoppningsvis fortsätta gå bra, bara minnet av delirium tremens skrämmer mig så mycket att jag inte vågar röra alkohol.. fy fan.
Citera
2016-05-19, 19:28
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered

Bra jobbat, var dock beredd på att det kommer bakslag i form av abstinens och sen postakut abstinens. Du måste ha en plan för hur du skall hantera det. Själv är jag nykter, drogfri och spelfri sedan 23 månader och 2 veckor. Som jag minns det fick jag postaktut abstinens ända upp till ett halvår efter jag slutat. Det blir dock längre och längre mellan gångerna. Motion och avslappning/meditation är ett bra tips. Sedan har jag själv valt tolvsteg så jag går på möten och arbetar i stegen. Menar att det är lika bra att gå till grunden med problemet - varför man dricker. Blir enklare att undvika återfall då.

Edit, läste slarvigt. Trodde du ville lägga ner helt. Men bra att du tar det lugnare i perioder iaf. Efter ett tag kanske du blir redo för det. Var enklast så för mig eftersom jag vet att jag sällan nöjer mig med ett par öl utan det blir både 8 och 10 och sedan spel och kanske benso så småningom när jag börjat få ångest när jag är bakis. Lyckat till vad du än väljer..
Senast redigerad av riskybizzy 2016-05-19 kl. 19:56.
Citera
2016-05-19, 20:44
Bannlyst
Jag är nykter och det funkar bra för mig... men jag är mer och mer aktiv i livet.. så funkar bra..
Citera
2016-05-20, 17:21
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Visst är det, det.
Skönt att du klarade dig undan relativt smärtfritt!

Andra dagen nu utan.
Går galant, men jag saknar att kunna sippa på en whisky om jag ska vara ärlig.

Men jag måste bevisa för mig själv att jag inte har några problem och då är det endast att klara av att inte dricka ett par glas, trots att det är så mysigt på sommaren.
Det är helt enkelt en månad som ska gälla.

Men just nu är det ju inte så mysigt väder heller, nästan så man får hoppas på att det inte håller i sig.
Edit: Och som du säger, kriminalitet kan lätt leda till missbruk, iaf om det är en bit upp och man kanske råkar ut för saker man ej räknar med.

Härligt och höra, ja blir det fint får du väl bara stanna inne hahaha
Citera
2016-05-20, 17:31
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Bra jobbat, var dock beredd på att det kommer bakslag i form av abstinens och sen postakut abstinens. Du måste ha en plan för hur du skall hantera det. Själv är jag nykter, drogfri och spelfri sedan 23 månader och 2 veckor. Som jag minns det fick jag postaktut abstinens ända upp till ett halvår efter jag slutat. Det blir dock längre och längre mellan gångerna. Motion och avslappning/meditation är ett bra tips. Sedan har jag själv valt tolvsteg så jag går på möten och arbetar i stegen. Menar att det är lika bra att gå till grunden med problemet - varför man dricker. Blir enklare att undvika återfall då.

Edit, läste slarvigt. Trodde du ville lägga ner helt. Men bra att du tar det lugnare i perioder iaf. Efter ett tag kanske du blir redo för det. Var enklast så för mig eftersom jag vet att jag sällan nöjer mig med ett par öl utan det blir både 8 och 10 och sedan spel och kanske benso så småningom när jag börjat få ångest när jag är bakis. Lyckat till vad du än väljer..

Tack! Jag har första dagen nykter nu och har klarat mig utan större fysiska konsekvenser. Det enda jag känner är lite känslan av att vilja spy kanske ofta men har inte gjort det. Tror att varför det gick så bra är väl också för jag bara var inne på alkoholen i fem veckor, kroppen hade fått fysiskt beroende men inte riktigt grovt än på mig.
Är helnykter och tänker vara det i några dagar tills lönen pågrund av brist på pengar och lite annat som måste tas i tur med men det gör det som gör det jobbigast. Att ha den här konstanta känslan av att allt är skittråkigt och hur bara ett glas vodka eller lite gräs/ladd eller E hade gjort allting perfekt igen.
Men därför tror jag att det är bra med slut på pengar för tillfället och bruden ska hålla sig från alkohol den här helgen också för att stötta lite. Så förhoppningsvis nästa vecka kan börja med en mycket mer sansad knarkar rutin med mycket gräs och mindre av dom andra preparaten och hålla två dagar nyktra är hoppet.
Skulle för sig kunna jobba för helnykter men det kommer inte hålla pågrund av postionen i livet atm, onöjd över att inte hittat eget boende, tråkigt jobb osv.

Men som du säger, om något år eller två blir det psykolog och lite mer allvarliga grejer

Måste kännas skönt för dig att ha gått förbi det stadiet?
Ja, planen är att styrketräna dom har nyktra dagarna
Tack för svar
Citera
2016-05-20, 17:44
Medlem
Brmcs avatar
Okej jag sumpade nykterheten med att vara bortrest och drack under resan och behöver lite pepp. Höll mig riktigt i ordning alla dagar utom sista dagen, för då söp jag som en röv och blev pissfull och det slutade i att jag däckade på planet. Oklart varför jag valde just den dagen. Jag har lyckats hålla mig nykter i 11 dagar nu och är inne på dag 12. Jag är så obeskrivligt jävla sugen på att sitta ute och dricka rosébubbel. Eller bara sitta hemma och dricka rosébubbel och jobba. Varför rosébubbel? Ingen. Jävla. Aning.

Helt värdelöst att försöka göra allt på en och samma gång. Käkat ganska strikt lchf lika många dagar. Måste ha någon typ av hedonism i mitt liv. Känns som det inte fungerar annars. Helt värdelöst att inte ens kunna vara glad över att man varit nykter.. Hade velat ha något gott att tugga på när alkoholsuget smyger sig på som värst känner jag.

Är svinstressad i kroppen och vet inte riktigt vad jag ska göra. Försökt sysselsätta mig men det går riktigt jävla dåligt idag. De andra dagarna har det gått svinbra dock, men idag känns det lite som det brister. Varken yoga, meditation, promenad, tv-spel, piano, jobba eller något fungerar. Got daaaamn. Är väl för att det är helg kanske. Jävligt segt när man inte har vänner att umgås med och annan bakomliggande stress som kryper fram när man är ledig.

Har 3 veckor som första delmål och tänker fan inte sabba det nu. Jag vet att jag inte kommer åka in och köpa någon, så egentligen är det lugnt. Så jävla otajmat att börja äta nyttigt och sluta dricka samtidigt. Någon jävla glädje ska man väl få ha i livet? Är SÅ. JÄVLA. SUGEN. PÅ. GODISNAPPAR.

Någon som har tips på vad för gött tilltugg man kan äta när man äter lchf? Inga jävla ostomeletter utan typ sockerfritt godis, popcorn eller liknande. Finns det NÅGOT man kan äta?
Senast redigerad av Brmc 2016-05-20 kl. 18:11.
Citera
2016-05-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Någon som har tips på vad för gött tilltugg man kan äta när man äter lchf? Inga jävla ostomeletter utan typ sockerfritt godis, popcorn eller liknande. Finns det NÅGOT man kan äta?

Torrostade mandlar är gott och mycket proteiner, fungerar som ett utmärkt snacks när man går på lchf.

Mvh.
Citera
2016-05-20, 23:17
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Torrostade mandlar är gott och mycket proteiner, fungerar som ett utmärkt snacks när man går på lchf.

Mvh.

Gillar fan inte nötter. Chilinötter går ner men de är ju inget vidare att äta vad jag förstått. Vad kan man äta som är som godis? Åt en hel sån läkerol härom veckan, men ja. Det gick ju som det gick. De är ju laxerande.
Senast redigerad av Brmc 2016-05-20 kl. 23:27.
Citera
2016-05-21, 03:30
Bannlyst
Fortfarande inga problem, satt och spelade NHL med polaren fram tills nu.
Han drack , inte jag men körde goda alkoholfria drinkar...Som sagt.
Jag kanske inte hör hemma i tråden?
Men känner ändå att jag behöver bevisa för mig själv att jag verkligen inte behöver ett par glas whisky eller ett par jointar för att allt ska vara frid och fröjd.
Där av gäller en månad.

Eller så får man se ett glas innan det, och då misslyckades jag..
Lite Grillat och en grym sallad så är man i mål...
Men iaf inga substanser på 3 dagar.

High five
/D
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-21 kl. 03:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in