Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Bra jobbat, var dock beredd på att det kommer bakslag i form av abstinens och sen postakut abstinens. Du måste ha en plan för hur du skall hantera det. Själv är jag nykter, drogfri och spelfri sedan 23 månader och 2 veckor. Som jag minns det fick jag postaktut abstinens ända upp till ett halvår efter jag slutat. Det blir dock längre och längre mellan gångerna. Motion och avslappning/meditation är ett bra tips. Sedan har jag själv valt tolvsteg så jag går på möten och arbetar i stegen. Menar att det är lika bra att gå till grunden med problemet - varför man dricker. Blir enklare att undvika återfall då.
Edit, läste slarvigt. Trodde du ville lägga ner helt. Men bra att du tar det lugnare i perioder iaf. Efter ett tag kanske du blir redo för det. Var enklast så för mig eftersom jag vet att jag sällan nöjer mig med ett par öl utan det blir både 8 och 10 och sedan spel och kanske benso så småningom när jag börjat få ångest när jag är bakis. Lyckat till vad du än väljer..
Tack! Jag har första dagen nykter nu och har klarat mig utan större fysiska konsekvenser. Det enda jag känner är lite känslan av att vilja spy kanske ofta men har inte gjort det. Tror att varför det gick så bra är väl också för jag bara var inne på alkoholen i fem veckor, kroppen hade fått fysiskt beroende men inte riktigt grovt än på mig.
Är helnykter och tänker vara det i några dagar tills lönen pågrund av brist på pengar och lite annat som måste tas i tur med men det gör det som gör det jobbigast. Att ha den här konstanta känslan av att allt är skittråkigt och hur bara ett glas vodka eller lite gräs/ladd eller E hade gjort allting perfekt igen.
Men därför tror jag att det är bra med slut på pengar för tillfället och bruden ska hålla sig från alkohol den här helgen också för att stötta lite. Så förhoppningsvis nästa vecka kan börja med en mycket mer sansad knarkar rutin med mycket gräs och mindre av dom andra preparaten och hålla två dagar nyktra är hoppet.
Skulle för sig kunna jobba för helnykter men det kommer inte hålla pågrund av postionen i livet atm, onöjd över att inte hittat eget boende, tråkigt jobb osv.
Men som du säger, om något år eller två blir det psykolog och lite mer allvarliga grejer
Måste kännas skönt för dig att ha gått förbi det stadiet?
Ja, planen är att styrketräna dom har nyktra dagarna
Tack för svar