2016-05-17, 01:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered
Då får det bli så, blir ett helt rent glas vodka imorgon, dagen efter hälften av det sen en shot typ och sen sluta.
Updaterar i slutet av veckan

Tre dagar kanske kan räcka men skynda inte för snabbt. Då kan det bli rätt så jävligt.
Citera
2016-05-17, 01:31
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tre dagar kanske kan räcka men skynda inte för snabbt. Då kan det bli rätt så jävligt.

Uppskattar båda kommentarerna, drar ut på det lite mer då i säkerhetsskull. Psyket är redo nu gäller det bara få kroppen på samma bana
Citera
2016-05-17, 01:44
Medlem
shadow666s avatar
Jag dricker inte särskilt ofta, men när jag väl ska dricka, vilket brukar vara runt den 25e. Så kan jag verkligen sitta och längta tills den där fredagen när jag äntligen ska få bli full. Tankar kring detta?
Citera
2016-05-17, 01:56
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Jag dricker inte särskilt ofta, men när jag väl ska dricka, vilket brukar vara runt den 25e. Så kan jag verkligen sitta och längta tills den där fredagen när jag äntligen ska få bli full. Tankar kring detta?

Så länge du håller dig och inte "fuskar" med att bli full på vardagar eller flera gånger i veckan skulle jag väl gissa på att det är ganska lugnt. Det är när man börjar skita i uppehållen som det börjar gå neråt, iaf för min egen del och några kompisars. Gäller väl de flesta droger.
Citera
2016-05-17, 18:43
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Då får det bli så, blir ett helt rent glas vodka imorgon, dagen efter hälften av det sen en shot typ och sen sluta.
Updaterar i slutet av veckan

Ja, det låter som ett bra alternativ om du inte har tillgång till benso. Du kommer att känna av abstinens men tror inte att det är farligt om du gör som är föreslaget att minska en öl om dagen från 8 st under en vecka tills du är nollan.

edit, såg ditt andra svar först nu. Tycker också att tre dagar är lite för kort tid - kör en vecka varken mer eller mindre innan du nollar dig helt men då skall de sista dagarna bara innehålla en väldigt ringa mängd alkohol om det skall funka. Kommer kräva stor viljestyrka så var beslutsam och kämpa på.
Senast redigerad av riskybizzy 2016-05-17 kl. 18:46.
Citera
2016-05-17, 21:51
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ja, det låter som ett bra alternativ om du inte har tillgång till benso. Du kommer att känna av abstinens men tror inte att det är farligt om du gör som är föreslaget att minska en öl om dagen från 8 st under en vecka tills du är nollan.

edit, såg ditt andra svar först nu. Tycker också att tre dagar är lite för kort tid - kör en vecka varken mer eller mindre innan du nollar dig helt men då skall de sista dagarna bara innehålla en väldigt ringa mängd alkohol om det skall funka. Kommer kräva stor viljestyrka så var beslutsam och kämpa på.

Gått bra idag iaf, känner mig bakis, skakig och hjärtat dunkar obehagligt i olika takter men inte jätteextremt so far. Jobbigaste är väl suget men försöker hålla mig sysselsatt
Citera
2016-05-17, 23:01
Bannlyst
Citat:
Gått bra idag iaf, känner mig bakis, skakig och hjärtat dunkar obehagligt i olika takter men inte jätteextremt so far. Jobbigaste är väl suget men försöker hålla mig sysselsatt

Jag tänkte försöka hålla mig nykter under 1 månad och det BORDE inte vara några problem, men alltid när våren börjar komma så blir det något magiskt som drar tag i mig.

Jag dricker kanske 3-4ggr i veckan nu, men blir inte packad mer än kanske 25% ut av gångerna.
Dricker alltid kvällstid, förutom om man tänder upp en grill på en skön lördag.
Under hösten och vintern så dricker jag kanske var annan helg, eller kan ta mig ett glas bara så där spontant och sedan är det bra så.

Jag vet att det är ett riskdrickande och ärligt talat så vet jag inte, nu när jag tänker efter om jag kommer att kunna motstå att surpla lite under den här månaden.
Det är så mycket man vill göra och dricka alkohol på stranden är något jag älskar.
Kommer snart att boka en resa.

Ville mest skriva av mig, så får vi se om jag klarar en vit månad eller om det slinker ned ett par whisky.
Annars så får det bli till hösten.
Mitt problem är att jag inte ser det som ett problem, trots att jag borde veta detta.

Kämpa på ni där ute.
/D

Edit, oj menade inte att citera dig, men kämpa på.
Du verkar ju ta den fysiska abstinensen grymt bra!
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-17 kl. 23:10.
Citera
2016-05-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Jag dricker kanske 3-4ggr i veckan nu, men blir inte packad mer än kanske 25% ut av gångerna.
Dricker alltid kvällstid, förutom om man tänder upp en grill på en skön lördag.

Så du dricker dej packad en gång i veckan, varför dricker du dej packad? Är det för att fly, döva känslor, få lugn i själen eller för att övervinna någon fobi/ångest?

Vissa måste ju dricka sej packade för att våga närma sej det motsatta könet medans andra dricker sej packade för att kunna sova och dämpa ångest.

Om du inte klarar en vit månad, sluta innan du blir full så kan du njuta av en kall öl eller två på stranden i sommar ...
Citera
2016-05-17, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zaf69
Så du dricker dej packad en gång i veckan, varför dricker du dej packad? Är det för att fly, döva känslor, få lugn i själen eller för att övervinna någon fobi/ångest?

Vissa måste ju dricka sej packade för att våga närma sej det motsatta könet medans andra dricker sej packade för att kunna sova och dämpa ångest.

Om du inte klarar en vit månad, sluta innan du blir full så kan du njuta av en kall öl eller två på stranden i sommar ...

För mig så är det mer festerna och umgänget som lockar.
Som sagt, packad 1 gång i veckan, det kanske är något underliggande, jag vet faktiskt inte?
Men det borde vara det.

Jag kan allt som oftast stanna vid 2-3 öl och en whisky, men jag vill kunna ha en helt nykter månad och då ej känna att jag vill ta ett par glas, vilket jag gör och det kan ju lätt då bli en väg till alkoholism.

Jag har haft problem med benso innan, och jag tror att det kan finnas en viss ångestproblematik då jag i bland kan dricka eller röka ner mig för att jag blir upprörd, eller bara vill glömma tidigare saker i livet jag inte är speciellt stolt över.
Drabbades även ut av panikattacker för ett par år sedan, men det är imo hyffsat lätt att komma över med ett visst tänk.

Men jag antar att jag får bita i det sura äpplet och helt enkelt inte dricka en droppe och skita i utekvällarna med vännerna ett tag då jag ej vill att det ska eskalera.

Vi får se, tack för svaret kompis.
Citera
2016-05-18, 00:05
Medlem
Unanswereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Text .

Går bättre än förväntingar och känner inte att det kommer bli jättejobbigt utan de jobbiga är att sluta med det medan jag är nukter då pengarna är slut. Har ett ganska kraftigt blandmissbruk men spelar igentligen inte någon roll vad jag är påverkad av så länge jag inte är nykter och jag hoppar oftast mellan droger i perioder. När lönen rullar in ska jag försöka gå tillbaka till min vanliga "harmlösa" knarkar rutin där jag röker varje dag och super/laddar helger. Fastnade i alkoholen pågrund av mycket firande iblandat med frånvarande kontakter.

Att du dricker dig full en gång per vecka är inte så farligt och inte heller att ta en öl fyra dagar i veckan men det är mellantinget du gör som är riskabelt som du säger. Att du "halvsuper" fyra dagar är påväg åt dåligt håll.
Försök minska mängden drastiskt på vardagar, går inte det håll dig till helger o funkar inte det heller försök med en vit månad som du hade tanken på
Citera
2016-05-18, 00:22
Bannlyst
Citat:
Går bättre än förväntingar och känner inte att det kommer bli jättejobbigt utan de jobbiga är att sluta med det medan jag är nukter då pengarna är slut. Har ett ganska kraftigt blandmissbruk men spelar igentligen inte någon roll vad jag är påverkad av så länge jag inte är nykter och jag hoppar oftast mellan droger i perioder. När lönen rullar in ska jag försöka gå tillbaka till min vanliga "harmlösa" knarkar rutin där jag röker varje dag och super/laddar helger. Fastnade i alkoholen pågrund av mycket firande iblandat med frånvarande kontakter.

Att du dricker dig full en gång per vecka är inte så farligt och inte heller att ta en öl fyra dagar i veckan men det är mellantinget du gör som är riskabelt som du säger. Att du "halvsuper" fyra dagar är påväg åt dåligt håll.
Försök minska mängden drastiskt på vardagar, går inte det håll dig till helger o funkar inte det heller försök med en vit månad som du hade tanken på

Jag gjorde exakt som dig när jag var i gång, böt substanser hit och dit och var inne i ett tungt bensomissbruk och alkohol, men det var innan jag blev häktad som 21åring och då hade jag alltså hållt på i 3 år redan.
Helt sjukt, jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv när jag väl blev häktad.

Nu c:a 10 år senare så har jag kommit fram till att det var den tiden, med dilerium och grand-mal blandat med mindre trevliga förhör, då de sket totalt i min abstinens då jag satt häktad för ett rätt så grovt brott, grovt narkotikabrott ,samt en skarpladdad skitgun. Därför tror jag att jag har fått uppleva ångestatacker osv
Det är nog det som har gjort att jag i bland kan uppleva ångest och då precis som du skriver, i bland så finns inget mellanting.
Det är just det jag är orolig för, att det tillslut blir 2 dagar sedan 3 osv.

Men kan jag bara hålla mig till 3-4 grr i veckan, ett glas vin till maten, eller en bira till matchen så är det ju lugnt. Men som du säger, jag måste minska på vardagar sedan när det blir aktuellt att dricka om en månad.
Jag tror att jag ska ge det ett försök, då det har givit mig en del negativa konsekvenser på senaste, alkoholen.

Sorry för oft:
Ja, rök bara på vardagarna och inga andra substanseer om du känner att du måste det för att avstå i från tyngre substanser.

Tack för svar kompis
Citera
2016-05-18, 00:26
Medlem
svarttaxins avatar
Har varit 100% nykter från allt sedan februari. Känns jävligt skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in