2016-05-21, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered
Härligt och höra, ja blir det fint får du väl bara stanna inne hahaha

Precis, lyser solen så drar man för gardinerna
Nädå, nu ska vi inte va negativa.
/D
Citera
2016-05-21, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered
Tack! Jag har första dagen nykter nu och har klarat mig utan större fysiska konsekvenser. Det enda jag känner är lite känslan av att vilja spy kanske ofta men har inte gjort det. Tror att varför det gick så bra är väl också för jag bara var inne på alkoholen i fem veckor, kroppen hade fått fysiskt beroende men inte riktigt grovt än på mig.
Är helnykter och tänker vara det i några dagar tills lönen pågrund av brist på pengar och lite annat som måste tas i tur med men det gör det som gör det jobbigast. Att ha den här konstanta känslan av att allt är skittråkigt och hur bara ett glas vodka eller lite gräs/ladd eller E hade gjort allting perfekt igen.
Men därför tror jag att det är bra med slut på pengar för tillfället och bruden ska hålla sig från alkohol den här helgen också för att stötta lite. Så förhoppningsvis nästa vecka kan börja med en mycket mer sansad knarkar rutin med mycket gräs och mindre av dom andra preparaten och hålla två dagar nyktra är hoppet.
Skulle för sig kunna jobba för helnykter men det kommer inte hålla pågrund av postionen i livet atm, onöjd över att inte hittat eget boende, tråkigt jobb osv.

Men som du säger, om något år eller två blir det psykolog och lite mer allvarliga grejer

Måste kännas skönt för dig att ha gått förbi det stadiet?
Ja, planen är att styrketräna dom har nyktra dagarna
Tack för svar

Kör lungt och fint i kurvorrna, så att du inte åker av banan bara.
Må bäst
Citera
2016-05-21, 22:18
Medlem
Hoff!
Söp ned mig nåt kosmiskt i Torsdags, gjorde bort mig rätt brutalt.
Nu får det fan vara nog, skall aldrig supa eller knarka igen.
Har varit nykter sen Fredag morgon (hamnade på efterfest, såklart)

Lycka till vill jag skriva till alla er som kämpar.

Mvh.
Citera
2016-05-21, 22:29
Bannlyst
Nu dämpade jag smärta med en drog, vilket är ett varningstecken.
Har grym tandvärk och rökte en fet.(möjligtvis blir det plural.)

Då jag fick ett smärttillstånd så talade min hjärna om för mig ett tidigare invant mönster.
Men det fungerade inte nu, då lite gräs egentligen är harmlöst, men jag hade verkligen lovat mig själv 1 mån utan substanser, och det misslyckades jag med.

Alltså, jag brukar tackla saker och ting som är svåra utan droger, känns att man lever, men vafan, det var ju total-fail ffs..."Lite" tandvärk...Men fan vad olite det va.

Aja: Topic: ingen alkohol som jag får se till att hålla i en månad.

En liten seger är att jag är allt i från a-ö inom ett samtal ang droger, men givetvis låter jag bli.
Då jag fortfarande satsar.
Tog en bomullstuss med whisky på tanden och spottade ut.
Räknas det?
Citera
2016-05-24, 14:57
Medlem
Här igen. Började fuska lite med antabuskuren och började dricka. Tanken var ju att "på måndag tar jag antabus igen, bäst att dricka medan jag kan. Hur det blev med den fortsatta antabusen förstå ni själva.

Inte förrän jag blev så dålig att jag varken kunde äta eller dricka mer som jag drog mig till tillnykteringen och bad om hjälp igen. Nu har vi testat det mesta utom campral så får se hur det går. Men man får inte ge upp över ett snedsteg!

Kämpa på därute!
Citera
2016-05-25, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut
Här igen. Började fuska lite med antabuskuren och började dricka. Tanken var ju att "på måndag tar jag antabus igen, bäst att dricka medan jag kan. Hur det blev med den fortsatta antabusen förstå ni själva.

Inte förrän jag blev så dålig att jag varken kunde äta eller dricka mer som jag drog mig till tillnykteringen och bad om hjälp igen. Nu har vi testat det mesta utom campral så får se hur det går. Men man får inte ge upp över ett snedsteg!

Kämpa på därute!

Detsamma!
Snedsteg kan vi alla göra.

Inte intagigt en droppe på nån vecka nu, även fast tjejen en kväll pimplade i sig vin.
Det var nästan jag som insisterade, då jag tror att alkohol endast hänger i hop med fest och utgång att göra för min del, även om jag saknar ett glas framför studier eller poker.

Allt som allt, så går det ungefär lika bra med ekonomin(fortfarande bra), men studier går dess bättre.
Trots att jag i princip drack moderat.
Lite mer kanske?

Jag vet inte, det är det jag ska försöka bevisa för mig själv genom att inte dricka en droppe på en månad.
Jag har tyvärr fuskat och hållt kvar med att röka lite då och då, men topic är ju alkohol.
Eller hur?

Men jag är fullt medveten om att jag har ett substansbruk som kanske gör saker och ting lättare.
/D
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-25 kl. 02:48.
Citera
2016-05-26, 03:41
Bannlyst
Någon här som haft problem med alkoholen, som lugnat ner sig och sen klarar av att dricka små mängder flera gånger i veckan? Eller kommer problemen tillbaka som ett brev på posten?
Citera
2016-05-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Någon här som haft problem med alkoholen, som lugnat ner sig och sen klarar av att dricka små mängder flera gånger i veckan? Eller kommer problemen tillbaka som ett brev på posten?
Det är rätt vanligt att alkoholister försöker med det där.
Det fungerar inte.
Citera
2016-05-26, 11:51
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Jag!
Jag har mycket mindre problem nu än för ett antal år sedan. Att det skulle vara omöjligt är bara en AA-myt för att få medlemmarna att rätta in sig i leden.
Citera
2016-05-26, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Jag!
Jag har mycket mindre problem nu än för ett antal år sedan. Att det skulle vara omöjligt är bara en AA-myt för att få medlemmarna att rätta in sig i leden.

Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Det är rätt vanligt att alkoholister försöker med det där.
Det fungerar inte.

Vad ska man tro pa
Citera
2016-05-26, 12:49
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Vad ska man tro pa
Du får helt enkelt välja mellan den självupplevda berättelsen och den programmerade sanningen från 1930-talets USA.
Citera
2016-05-26, 12:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Vad ska man tro pa

Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Du får helt enkelt välja mellan den självupplevda berättelsen och den programmerade sanningen från 1930-talets USA.
Nej du ska ju bara utgå från dig själv. Kan du eller kan du inte bruka? Det visar sig ju efter ett tag vilken personlighet du är. Det är det jobbiga sättet att ta reda på det, för det kan leda till stora konsekvenser.

Själv har jag löpt linan ut och vet numera att jag inte kan bruka och vill inte prova en gång till... Alla måste ju komma till insikt om detta. Vissa kan andra inte, konstigare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in