Citat:
Tack. Gick på möte tidigare i kväll också. Ville inte riktigt, men mindes att ha hört "du skall gå på de möten som du inte vill gå på" i min tidigare AA-"karriär". Mycket människor, flera "gamla bekanta". Ett trevligt samtal med en som talade om för mig att jag hindrade honom från att ta ett återfall för fem år sedan. Och en norsk kändis!
Men vem säger jag förstås inte.
Min fyllekompis ringde mig. Han var orolig för att han irriterat mig på något vis. Jag sade att han inte gjort det, men fegade lite när han undrade om vi skulle ses i morgon, och svarade "vi får se". I och för sig tänkte jag överlåta honom mina treo-rör, han är också torsk på treo. Jag har varken druckit alkohol eller tagit treo i dag (fredag), och har en envis huvudvärk. Verkar som om kroppen skapar denna värk för att få mig att ta treo. (Jag har de senaste månaderna använt 4-8 treo-tabletter per dag, utöver att jag har druckit några/flera gånger i veckan.)
Tack för uppmuntran!
Men vem säger jag förstås inte.Min fyllekompis ringde mig. Han var orolig för att han irriterat mig på något vis. Jag sade att han inte gjort det, men fegade lite när han undrade om vi skulle ses i morgon, och svarade "vi får se". I och för sig tänkte jag överlåta honom mina treo-rör, han är också torsk på treo. Jag har varken druckit alkohol eller tagit treo i dag (fredag), och har en envis huvudvärk. Verkar som om kroppen skapar denna värk för att få mig att ta treo. (Jag har de senaste månaderna använt 4-8 treo-tabletter per dag, utöver att jag har druckit några/flera gånger i veckan.)
Tack för uppmuntran!
Många av de "mediciner" vi äter mot olika tillstånd skapar en ond cirkel. Tror att Treo kan dämpa huvudvärk i början, men att det sen genererar mer huvudvärk som ånyo botas med Treo, som skapar ännu mer huvudvärk.
Ungefär som alkohol är så fantastiskt att bota ångest med, men också skapar en ny ångest som endast kan botas med ny fylla, som ånyo ger ångest osv.
1. Härda ut, våga må dåligt ett par dar, man dör inte, belöningen kommer.
2. Att våga tycka om sig själv är grundläggande, att inte rädas framgång p.gr av självförakt.
3. Kom ihåg ... Man ångrar aldrig i morgon att man inte drack igår.
Vill inflika att jag själv har en ohyggligt svår livssituation, svår ångest, och är utsatt sedan decennier för extrema trauma och förföljelser av synliga och osynliga fiender. Supit ett par månader, men är nu nynykter på stapplande ben och med skakiga nerver.
Det är svårt, men det bästa sättet att straffa sina fiender är att låta dem se en nykter, välrakad, välklädd, hel och ren, glad och stolt.
Det är för dem outhärdligt

Det är värt att veta att det finns människor som tycker om en också ... på riktigt, och inte bara när de ser att det går dåligt och de får tillbaka sin
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-19 kl. 03:33.
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-19 kl. 03:33.
)