2016-05-16, 15:19
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
En sanning är tex om flygplanen lämnar långa sträck efter sig, sträck som inte beter sig som contrais som dunstar på några sekunder.. utan istället sprider ut sig med vinden och skapar ett disliknande lager av metalldamm..

det är då bevisat genom fysik att det som flygplanen lämnar efter sig inte alla gånger är contrails.

En teori är tex. om nån säger att det finns kvarliggande contrails som förvandlas till cirrusmoln..
det är en teori som inte har några bevis eftersom contrails dunstar.
En teori är nånting man behöver tro på, och ska helst inte fråga frågor om bevis eller se några bevis innan man läser teorin, eftersom bevis gör att teorin inte längre är relevant eftersom teorin inte räknar med bevisen i teorin.

Den fysik du använder för att försöka förklara ditt påstående. Motbevisar ditt påstående från första början.

Du kan inte välja när det är applicerbart.

Men själva anspråket att contrails är cirrusmoln är inget du godtar. Fast det är en fysikalisk realitet?
Citera
2016-05-16, 15:21
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
En teori är nånting man behöver tro på, och ska helst inte fråga frågor om bevis eller se några bevis innan man läser teorin, eftersom bevis gör att teorin inte längre är relevant eftersom teorin inte räknar med bevisen i teorin.

Det går inte så bra när du försöker formulera din egna hypotes vad en teori är. Tyvär har du helt fel i din slutsats.

En teori är en teori. Finner du att de påståenden teorin gör stämmer. Stärker det teorin.

Om jag bevisar att kvadrat roten ur 2 är irrationell. Så använder jag teorin om algebra. Hur går det ihop?
Senast redigerad av Yppsilon 2016-05-16 kl. 15:23.
Citera
2016-05-16, 15:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Den fysik du använder för att försöka förklara ditt påstående. Motbevisar ditt påstående från första början.

Du kan inte välja när det är applicerbart.

Men själva anspråket att contrails är cirrusmoln är inget du godtar. Fast det är en fysikalisk realitet?

Om cirrusmoln var contrails hade dom kunnat kalla det för contrails.
Contrails är varm ånga som dunstar på några sekunder, och dom kan aldrig skapa ett moln.

Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Det går inte så bra när du försöker formulera din egna hypotes vad en teori är. Tyvär har du helt fel i din slutsats.

En teori är en teori. Finner du att de påståenden teorin gör stämmer. Stärker det teorin.

Om jag bevisar att kvadrat roten ur 2 är irrationell. Så använder jag teorin om algebra. Hur går det ihop?

Finner du att de påståenden teorin gör inte stämmer.. borde du ha slutat tro på en motbevisad teori för länge sen.

Vet du inte vad bevis är så kan du tro på vad som helst.. tillåmed kvarliggande contrails och en stor explosion skapelsemagi som hette big bang.
Citera
2016-05-16, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej jag pratar inte om extrema undantag - det är precis tvärtom.

Jag har spanat in långt över 100 flygplan som lämnat contrail efter sig. Samtliga har varit vanliga kommersiella passagerarplan. Jag har inte sett ett enda plan som inte varit synligt på FR24.

Och om du inte tror på mig så kan du kolla in någon chemtrails-site. Här är en bild från en troende som påstår att vad vi ser är ett chemtrailsplan. I själva verket är det ett vanligt passagerarplan från Emirates på väg från Dubai till USA.
http://media.mobiltelefoni.tv/2016/05/Stockholm-8-maj-07.30-zoomad-full.jpg

Om du med contrails bara menar iskristaller skapade av en väldigt varm jetmotor som integrerar med atmosfären så visst men dom försvinner inom sekunder jag trodde vi talade om contrails som stannar i timmar och dom är sådana extrema undantag att dom bara kan uppstå när extrem luftfuktighet råder och jag aldrig sett kommersiella flyg skapa dessa och till skillnad från dig har jag faktiskt spenderat år med att kolla och säkert sätt över 100000 plan. Du ser tveklöst 16 chemplan om dagen om du kollar från soluppgång till solnedgång när dom är som mest aktiva så 100 plan innebär att du inte ens spenderat en vecka med att kolla så som jag trodde har du ingen kunskap alls och förneka dessa plan som inte syns på radar har du inget för, alla som tar sig tid att kolla kommer se dom och jag har varit överallt i Sverige och även Danmark, Tyskland, England, Italien osv bara sista året och det är precis samma sak överallt och dessutom flyger aldrig någonsin kommersiellt flyg i mönster 4 och 4 eller får ens lov att flyga så nära varandra som dessa plan gör vilket också är något som alla som spenderat mer än en vecka med att studera ämnet har skådat. Att sticka huvudet i sanden likt en struts är inte att överbevisa det är att förneka och jag kan förneka att månen finns för att jag aldrig sett den men då får jag nog bara ta att folk anser att det är jag som brister i min efterforskning på ämnet.
Citera
2016-05-16, 15:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
En sanning är tex om flygplanen lämnar långa sträck efter sig, sträck som inte beter sig som contrais som dunstar på några sekunder.. utan istället sprider ut sig med vinden och skapar ett disliknande lager av metalldamm..

det är då bevisat genom fysik att det som flygplanen lämnar efter sig inte alla gånger är contrails.

En teori är tex. om nån säger att det finns kvarliggande contrails som förvandlas till cirrusmoln..
det är en teori som inte har några bevis eftersom contrails dunstar.

Jösses människa...

Om flygplanen lämnar långa sträck efter sig, sträck som beter sig som contrais som kan ligga kvar i timmar.. och sprider ut sig med vinden och skapar ett disliknande lager av vattenmoln..

det är då bevisat genom fysik att det som flygplanen lämnar är contrails.

Hur vore det om du istället för att skriva en massa idiotiska påståenden i stället bevisade att vatten alltid förångas efter några sekunder.

Jag kan bevisa att vatten kan förbli flytande/fast i timmar utan att förångas: titta ut genom fönstret och spana in valfritt moln.
Citera
2016-05-16, 15:44
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Vet du inte vad bevis är så kan du tro på vad som helst.. tillåmed kvarliggande contrails och en stor explosion skapelsemagi som hette big bang.

Säger han som åberopar amatörtolkade bibelpassager som bevis.

Du kan ju börja med att bevisa förekomsten av chemtrails, dess effekter, dina utomjordiska insekter och deras rymdskepp. Och hur vet du med bara några års marginal när domedagen inträffar? Vart är dina uträkningar för detta?
Citera
2016-05-16, 15:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Om du med contrails bara menar iskristaller skapade av en väldigt varm jetmotor som integrerar med atmosfären så visst men dom försvinner inom sekunder

Nej de försvinner inte alltid inom sekunder, du har gått på propaganda från chemtrails-maffian.

De exempel som jag har fotograferat och länkat till har samtliga legat kvar långt längre än några sekunder. Vissa har legat kvar i minuter och vissa i timmar - jag har fotograferat persistent trails från vanliga passagerarplan.
Citera
2016-05-16, 16:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
jag aldrig sett kommersiella flyg skapa dessa och till skillnad från dig har jag faktiskt spenderat år med att kolla och säkert sätt över 100000 plan.

Då är du extremt dålig på att leta, jag hittar dem hur lätt som helst.

Kan det möjligen bero på att du har svårt för 3D? Har du koll på hur långt bort ett flygplan är som syns 30 grader över horisonten? Har du koll vilken bäring det är till planet?

Citat:
Du ser tveklöst 16 chemplan om dagen
Som sagt, jag har aldrig sett persitent trails från ett plan som inte varit synligt på FR24. Har du verkligen appen installerad och vet du var du befinner dig? Eller är det 3D-perpektivet som lurar dig? Har du koll på var i FR24 du ska leta?

Jag är ganska övertygad om att det du tror är hemliga chemtrailsplan i själva verket är vanliga passagerarplan som är synliga på FR24. Du fattar bara inte var du ska leta.
Senast redigerad av madtop 2016-05-16 kl. 16:08.
Citera
2016-05-16, 16:07
Bannlyst
Citat:
Nej de försvinner inte alltid inom sekunder, du har gått på propaganda från chemtrails-maffian.

Jo i alla fall utan i extrema undantag. Är det svårt för dig att ta till dig att perfekta atmosfäriska förutsättningar behövs och en extrem luftfuktighet för att fenomenet bestående kondensmoln ens skall vara möjligt?

Skönt att se att du försöker byta ståndpunkt nu dock och inte längre vill tala om plan som inte syns på radar. Som här: https://www.youtube.com/watch?v=ntBIYVAFg8I

Spendera mer än ett vecka på ämnet så skall du nog se att du får lite kunskap du med.
Citera
2016-05-16, 16:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Hur vore det om du istället för att skriva en massa idiotiska påståenden i stället bevisade att vatten alltid förångas efter några sekunder.

Jag kan bevisa att vatten kan förbli flytande/fast i timmar utan att förångas: titta ut genom fönstret och spana in valfritt moln.

Om du missade att studera i skolan kallad livet på JOrden, så är det inte mitt jobb att informera dig om simpel fysik.
Riktiga ledare skapar inte följare, riktiga ledare skapar fler ledare.
Du leder dig själv om du har haft en riktig ledare, har du blivit hjärntvättad av fejkledare sen du föddes så behöver du ledare som oftast är media och politiker.
Hur kan det vara så otroligt svårt för dig att förstå att ett moln och varm ånga från en motor inte är samma form av vatten eftersom en dunstar av hetta medans den andra svävar i kyla?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Säger han som åberopar amatörtolkade bibelpassager som bevis.

Du kan ju börja med att bevisa förekomsten av chemtrails, dess effekter, dina utomjordiska insekter och deras rymdskepp. Och hur vet du med bara några års marginal när domedagen inträffar? Vart är dina uträkningar för detta?

Chemtrails bevisar sig själv om du kollar upp på himmlen och kombinerar det med lite kunskap om vad contrails är och hur dom ser ut.. efter det blir det inga problem för dig att se bevisen som du idag inte kan se.

Jag lyssnar på gubben som var ärlig om det som jag med säkerhet vet om chemtrails.. det är samma gubbe som berättat att han ser 5 år in i framtiden och vet allt som ska hända.. allt från chemtrailsprayande utomjordingar som äter upp människorna som inte såg det som en synd att äta djur som torterats och mördats..
till dommedagen 2020.. och vad som kommer hända fram tills dess.. som global ekonomisk kollaps, kollaps av alla ekosystem på Jorden och att dom ska spränga Hooverdammen i USA och skapa ett till elfte September.. och mikrochip.

Men jag själv gör inga uträkningar.. jag skådar bara chemtrailsen och all miljöförstöring som The canadian oilsands som är ett av Jordens största miljöförstöringprojekt som skapat stora öppna poler av gift som rinner ut i haven.. för det är en bieffekt av att köra bilar nämligen, miljöförstöring som resulterar i mänsklighetens självmord och att stora insekter bestämmde sig för att spraya chemtrails för att utrota och terraforma Jorden till en kall ökenplanet.

Jag skådar även NASA som säger att dom har kontakt med utomjordingar som vill komma och rädda mänskligheten..

vilket endast påminner mig om chemtrails och uppenbarelseboken kapitel 9.. där det beskrivs vad som kommer hända efter de snälla utomjordingarna kommit för att rädda er från vad ni gjort mot er själva och planeten.

Ni tror ju att nån bryr er om er även om ni inte bryr er om er själva.. så varför inte ställa er med öppna armar och välkommna dom som media kommer säga är goda utomjordingar?

Ge dom en kram när dom kommer, ge dom en kram och berätta för dom om oss chemtrailskådare som inte fattade att insekternas chemtrails var contrails.

Du kanske hajjar varför media inte kan prata om verkligheten, när en gubbe på youtube berättar om det som aldrig nånsin skulle kunna talas om i media.. dvs vilka som är bakom chemtrails, och varför dom händer.. och varför chemtrailsförnekare existerar i så stora antal.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-05-16 kl. 16:14.
Citera
2016-05-16, 16:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jo i alla fall utan i extrema undantag.

Nej det är inte alls svårt att få syn på dem, jag har som sagt sett hundratals.

Citat:
Är det svårt för dig att ta till dig att perfekta atmosfäriska förutsättningar behövs och en extrem luftfuktighet för att fenomenet bestående kondensmoln ens skall vara möjligt?

Även här har du fel vilket mycket väl bevisas av alla strimmor vi ser.

Citat:
Skönt att se att du försöker byta ståndpunkt nu dock och inte längre vill tala om plan som inte syns på radar.

Jag pratar mer om gärna om dem. De är nuförtiden mycket ovanliga eftersom de flesta plan som går över Sverige numera har ADS ombord. Faktum är att jag trots ivrigt spanande aldrig sett ett plan som lämnar trails och som inte har varit synligt på FR24.

Citat:
Spendera mer än ett vecka på ämnet så skall du nog se att du får lite kunskap du med.
Det har jag gjort och jag har mycket god kunskap i ämnet.
Citera
2016-05-16, 17:01
Bannlyst
Citat:
Nej det är inte alls svårt att få syn på dem, jag har som sagt sett hundratals.

Först ser du inte dom dagliga chemplanen som alla andra i tråden har sett och sen påstår du att du ser bra och är uppmärksam och lyckas fånga fenomen som enbart uppstår vid mycket speciella tillfällen. Du förstår att detta inte går ihop på något sätt va? Över 500 poster har du dessutom i tråden men verkar inte ha lärt dig någonting, ingen pratar om kommersiellt flyg så du kan släppa det sidospåret nu.

Förklara planen från Norge som inte syntes på radar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in