2012-06-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Återkom när du har tänt av...

Haha överdrev en aning där

Men seriöst, är fet nyfiken på vad det kan ha varit. Hoppas BT har ett svar snart
Citera
2012-06-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxonti
Är livrädd just nu...

Jag och morsan satt på våran balkong, varav jag ser ett flygplan över borås som släpper något i luften eftersom spåren försvann direkt i princip. 1min senare, ser både jag o morsan vita prickar överallt som vi båda andades in. Såg lite ut som små små snöflingor....

Vafan är detta ????

Har mejlat borås tidning ihop om förklarning...

Pollen?
Citera
2012-06-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Pollen?

Huh?

Menar du att dom skulle spruta ut pollen?
Citera
2012-06-14, 15:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Är livrädd just nu...

Jag och morsan satt på våran balkong, varav jag ser ett flygplan över borås som släpper något i luften eftersom spåren försvann direkt i princip. 1min senare, ser både jag o morsan vita prickar överallt som vi båda andades in. Såg lite ut som små små snöflingor....

Vafan är detta ????

Har mejlat borås tidning ihop om förklarning...
Kan du beskriva lite bättre vad du såg? Det du skrev låter motstridigt och mest som att du käkat några skumma svampar.

Var det ett jetplan (hörs på ljudet) och flög det högt eller lågt? Det låter som att du sett ett vanligt passagerarplan på hög höjd i torr luft där de vanliga kondensstrimmorna kan försvinna i princip direkt. I så fall kan det förstås inte ha dykt upp något i luften nere hos er på marknivå redan efter en minut.

Jag kan ju säga att när min morsa var liten, vi snackar 50-talet så kutade ungarna ut och lekte när "puderplanet" kom. Det var ju inte så smart för det var DDT som man spred i pulverform för att bekämpa skadeinsekter i skogen men på den tiden visste man inte bättre. Ett sådant flygplan flyger riktigt djävla lågt, precis över trädtopparna och till det används små propellerflygplan. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Aerial_application Väldigt ovanligt i Sverige och inte alls det vi snackar om i den här tråden.

Men som sagt, beskriv mer utförligt vad som hände så ska vi se vad det kan ha varit. Kanske de vita prickarna inte hade något med flygplanet att göra över huvud taget.
Citera
2012-06-14, 21:12
Medlem
Citat:
Huh?

Menar du att dom skulle spruta ut pollen?

Det jag menar är att det inte nödvändigtvis finns ett samband med flygplanet och partiklarna i luften. Det flyger mängder med flygplan över oss hela tiden och det finns vid den här årstiden även mycket pollen.

Flög det lågt nog för att du kunde följa utsläppet hela vägen och storleken på planet är ju intressant. När de dumpar bränsle (som händer ibland) brukar man känna lukten ganska tydligt om man befinner sig nervind. Flög det riktigt lågt är det fortfarande inte omöjligt att det är just pollen som blåser ner från taken (händer ibland utanför Bromma flyg i sthlm med pollen, snö och dyl).
Citera
2012-06-15, 09:59
Bannlyst
Chemtrails är så pass obehagligt att när vi väl vet sanningen om den är det för sent. Förvånar mig inte att stormakten styr luftrummet, för att hålla oss människor i schack via den där gasen, gasen gör säkert något på hjärnan när vi andas in den.

Hur tror ni annars det aldrig blir uppror eller dylikt här?
Citera
2012-06-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittkungen
Chemtrails är så pass obehagligt att när vi väl vet sanningen om den är det för sent. Förvånar mig inte att stormakten styr luftrummet, för att hålla oss människor i schack via den där gasen, gasen gör säkert något på hjärnan när vi andas in den.

Hur tror ni annars det aldrig blir uppror eller dylikt här?
För fotbollskravaller, göteborgskravallerna, reclaim the street/city mm mm inträffar ju aldrig?

Vissa typer av människor med politiska övertygelser åt vänster verkar ha lättare att upploppa än andra. Lustigt nog är det ofta personer från samma falanger som får för sig att flygplan släpper ut mystiska kemikalier.
Men det största sammanträffandet måste ändå vara att den gemensamma nämnaren för alla dessa, oavsett politisk övertygelse, är låg utbildningsnivå.
Citera
2012-06-15, 11:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
För fotbollskravaller, göteborgskravallerna, reclaim the street/city mm mm inträffar ju aldrig?

Vissa typer av människor med politiska övertygelser åt vänster verkar ha lättare att upploppa än andra. Lustigt nog är det ofta personer från samma falanger som får för sig att flygplan släpper ut mystiska kemikalier.
Men det största sammanträffandet måste ändå vara att den gemensamma nämnaren för alla dessa, oavsett politisk övertygelse, är låg utbildningsnivå.
Ja precis. Jag saknar ord för hur oerhört dum i hela djävla huvudet man är om man tror på chemtrails. Bland alla idiotiska konspirationsteorier så tar nog den här priset. Det är så man tycker synd om dårarna.
Citera
2012-06-15, 15:35
Medlem
Ska försöka förklara så enkelt som möjligt.

Så här gick det till, jag ser flygplanet som inte var ett vanlig passagerarplan, inte heller nåt propellerplan. Det flög förbi ganska snabbt och det var långt upp i himlen, det sprutade ut någon som lämnade korta vita streck som gick bort ganska snabbt. Sedan när det har åkt förbi kommer det ner vita prickar som såg ut som små snöflingor, kanske till och med glasflingor då dom reflekterades med ljuset. Dom gick att se tydligt och försvann efter en kort stund ner på marken, dock inga spår eller nåt på marken.

Ps, borås tidning har inte ens svarat mig ännu och det står inget i media om insekt/växt besprutning eller sådant.
Senast redigerad av Exxonti 2012-06-15 kl. 15:39.
Citera
2012-06-15, 17:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Så här gick det till, jag ser flygplanet som inte var ett vanlig passagerarplan, inte heller nåt propellerplan. Det flög förbi ganska snabbt och det var långt upp i himlen, det sprutade ut någon som lämnade korta vita streck som gick bort ganska snabbt. Sedan när det har åkt förbi kommer det ner vita prickar som såg ut som små snöflingor, kanske till och med glasflingor då dom reflekterades med ljuset. Dom gick att se tydligt och försvann efter en kort stund ner på marken, dock inga spår eller nåt på marken.

Ps, borås tidning har inte ens svarat mig ännu och det står inget i media om insekt/växt besprutning eller sådant.
Hur såg du att det inte var ett vanligt passagerarplan?

Korta vita streck som försvinner snabbt låter som helt vanliga flygplansavgaser om planet flyger i ganska torr luft.

Om planet flög på normal marschhöjd ~10 000 m så tar det c:a 2 timmar för en snöflinga att falla ner till marken. Du sa att du såg "flingorna" efter en minut. OK om det inte var just snöflingor men såg det ut som sådana så kan inte fallhastigheten varit helt annorlunda än en snöflingas heller.

Alltså kan "flingorna" inte ha kommit från flygplanet. Kan det ha varit någon sorts frön? Poppel och sälg släpper sina fina, vita, flygande fröer i miljarder just nu. Kan se ut som på bilden: http://www.flickr.com/photos/anna/3635719174/ eller http://www.flickr.com/photos/slottstradgarden/4934960931/

Är du nyfiken på vad för plan du ser någon gång så spana in http://www.flightradar24.com/ Där ser du en massa kul, t ex hur högt de flyger och de flesta plan är med.
Citera
2012-06-15, 23:48
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:

finns en utube video på nån i usa som upplever exakt samma sak.
det är filmat som sagt och man ser tydligt dessa partiklar "regna" ned.
personen som filmar är till synes berörd av detta och undrar vafan det är som pågår.
Helt klart något skumt. Har ej länken nu, desvärre. ska se om jag orkar leta upp den sen.
Citera
2012-06-19, 01:21
Medlem
Ja precis som medias totala tystnad när det gäller Dinosaurier i Svenska skogar bara kan betyda en sak.[/quote]

Har media fått rapporter om dinosaurier i svenska skogar? Inte mig veterligen, du får gärna komma med underlag till varför dinosaurier skulle omskrivas

Chemtrails har medierna däremot fått otaliga påstötningar om, lovat undersöka, men undvikit att i tryck kommentera. Chemtrails kan lätt identifieras, liksom dinosaurier.

Chemtrails kan också förnekas. Någon form av strutsmentalitet kan då underlätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in