2016-05-16, 17:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Först ser du inte dom dagliga chemplanen som alla andra i tråden har sett och sen påstår du att du ser bra och är uppmärksam och lyckas fånga fenomen som enbart uppstår vid mycket speciella tillfällen. Du förstår att detta inte går ihop på något sätt va? Över 500 poster har du dessutom i tråden men verkar inte ha lärt dig någonting, ingen pratar om kommersiellt flyg så du kan släppa det sidospåret nu.

Självklart ser jag inga chemtrailsplan - jag ser bara vanliga passagerarplan som lämnar contrails efter sig. Och det gäller även alla andra - även de som påstår att de ser mystiska saker i skyn.

Och med tanke på hur vanligt det är med persistent contrails så finns det uppenbarligen ofta rätt förutsättningar för att dessa ska skapas. Bevisligen ser vi ofta cirrusmoln vilket betyder att det finns goda meteorologiska förutsättningar.

Eller hävdar du att cirrusmoln är ovanliga? och att alla som mer eller mindre dagligen ser cirrusmoln har fel?

Att du - utan några som helst bevis - påstår att det är endast uppstår vid speciella tillfällen ger jag inte ett skit för.
Citera
2016-05-16, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förklara planen från Norge som inte syntes på radar.

I fallande sannolikhetsordning:

Filmskaparen ljuger.
Filmskaparen missförstår appen.
Flygplanets transponder är avstängd.
Flygplanet saknar transponder.
Transpondern är trasig.
Citera
2016-05-16, 18:18
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Chemtrails bevisar sig själv om du kollar upp på himmlen och kombinerar det med lite kunskap om vad contrails är och hur dom ser ut.. efter det blir det inga problem för dig att se bevisen som du idag inte kan se.

Dina contrailskunskaper har inte direkt fått stå oemotsagda. Du har inte kunnat styrka att contrails beter sig som du påstår.

Citat:
Jag lyssnar på gubben som var ärlig om det som jag med säkerhet vet om chemtrails.. det är samma gubbe som berättat att han ser 5 år in i framtiden och vet allt som ska hända.. allt från chemtrailsprayande utomjordingar som äter upp människorna som inte såg det som en synd att äta djur som torterats och mördats..
till dommedagen 2020.. och vad som kommer hända fram tills dess.. som global ekonomisk kollaps, kollaps av alla ekosystem på Jorden och att dom ska spränga Hooverdammen i USA och skapa ett till elfte September.. och mikrochip.

Det går naturligtvis att gissa sig till vad som ska hända i framtiden gällande vissa händelser, men att se allt som kommer att hända 5 år framåt i tiden är omöjligt. Din källa i det här fallet är således en spågubbe, vars förmåga givetvis inte kan verifieras. Källan inte är tillförlitlig.

Citat:
för det är en bieffekt av att köra bilar nämligen, miljöförstöring som resulterar i mänsklighetens självmord och att stora insekter bestämmde sig för att spraya chemtrails för att utrota och terraforma Jorden till en kall ökenplanet.

Miljöförstöring bevisar inte förekomsten av chemtrails.

Citat:
Jag skådar även NASA som säger att dom har kontakt med utomjordingar som vill komma och rädda mänskligheten..

Källa på att företrädare för NASA påstått detta?

Citat:
vilket endast påminner mig om chemtrails och uppenbarelseboken kapitel 9.. där det beskrivs vad som kommer hända efter de snälla utomjordingarna kommit för att rädda er från vad ni gjort mot er själva och planeten.

Din tolkning av denna bibelpassage var ingen tillförlitlig källa första gången du hänvisade till den och är det inte nu heller.

Citat:
Ni tror ju att nån bryr er om er även om ni inte bryr er om er själva.. så varför inte ställa er med öppna armar och välkommna dom som media kommer säga är goda utomjordingar?

Ge dom en kram när dom kommer, ge dom en kram och berätta för dom om oss chemtrailskådare som inte fattade att insekternas chemtrails var contrails.

Det är ingen idé att dra några slutsatser baserade på din hypotes när din hypotes inte är verifierad.

Citat:
Du kanske hajjar varför media inte kan prata om verkligheten, när en gubbe på youtube berättar om det som aldrig nånsin skulle kunna talas om i media.. dvs vilka som är bakom chemtrails, och varför dom händer.. och varför chemtrailsförnekare existerar i så stora antal.

Den gubben skulle varit miljardär om hans förmågor var äkta. Tänk vilken ovärderlig kunskap. Eftersom han skulle kunna förutse svängningar på börsen/veta utgången i fotbolls- och pokermatcher skulle han inom loppet av några dagar kunna köpa sig TV-kanaler och annonser i världens största dagstidningar som han skulle kunna använda för att sprida sitt budskap. Men det gör han inte, för att han inte är synsk.

Domedagen kommer inte inträffa 2020. Vi vet det idag, och du kommer få veta det om 4 år.
Citera
2016-05-16, 18:57
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Om cirrusmoln var contrails hade dom kunnat kalla det för contrails.
Contrails är varm ånga som dunstar på några sekunder, och dom kan aldrig skapa ett moln.

Finner du att de påståenden teorin gör inte stämmer.. borde du ha slutat tro på en motbevisad teori för länge sen.

Vet du inte vad bevis är så kan du tro på vad som helst.. tillåmed kvarliggande contrails och en stor explosion skapelsemagi som hette big bang.

Om chokladmjölk var mjölk med choklad kunde man kalla det för mjölk med chokld.

Nu bad jag dig att förklara vad ett bevis och sanning är istället för aforismer. Kan du göra det?
Citera
2016-05-16, 19:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Dina contrailskunskaper har inte direkt fått stå oemotsagda. Du har inte kunnat styrka att contrails beter sig som du påstår.

Jag behöver inte styrka nånting som är allmänt kännt.. för att du saknar kunskap om contrails.

Jag läste på om contrails för cirka 10 år sedan när jag inte kunde förneka chemtrails längre.

Du kommer aldrig studera contrails eftersom du aldrig skulle klara av att räkna ut hur du studerar vad contrails är och hur dom skapas.. genom en googlesökning.

Som ett offer för livslång hjärntvätt så saknar du tyvär förmågan att kunna göra eller prata om nånting som media inte promotat eller rapporterat om..

så att du skulle klura ut hur du hittar rätt info om contrails online.. det tror jag personligen inte du klarar, tyvär.

Det finns inget som heter kvarliggande contrails, skulle det finnas något som hette det så skulle vi enkelt kunna hitta flygplanspiloter som förklarar om hur just kvarliggande contrails skapas..
hur det går till när ånga förvandlas tillbaka till vatten som förvandlas till is och skapar cirrusmoln som folk tror är chemtrails.

Det är så nerdummat att ens nämna det men för att ånga ska kunna förvandlas tillbaka till vatten som fryser direkt när ångan lämnar planet.. det är inte fysiskt möjligt eftersom ånga från motorerna blir contrails som dunstar..

spåren som ligger kvar på himmlen är därför inte contrails eller kvarliggande contrails.

Nu är inte jag så galen att jag tror att jag kan förklara för nån som tror på propaganda, att dom är idioter som tror på obevisade saker..
för det är just det som dom gillar med propaganda... man behöver inte veta nånting för att ha åsikten som propagandan ger tillåtelse att ha tex. jihadistiska badankor ska hånas och chemtrails är bara kvarliggande contrails.

Precis som Hitler sa, propaganda så fånga de minst begåvade människorna i samhället.. som sen ska gå runt med propagandan som ammunition när dom berättar för alla badankor vilka idioter dom är som tänker på egen hand och inte tror på propagandan som alla vinnare tror på.. jag menar fråga nazityskland.. dom vet vilka vinnare man blir efter man hånat lite badankor med hjälp av propagandan som sa att det var rätt att göra fel.

Nej miljöförstöring bevisar såklart inte chemtrails.. men chemtrails är vad som händer om man som intelligent ras väljer att vara de mest nerdummade rasen i hela galaxen..

lixom ska man utrota sig själv så finns det faktist hemlösa utomjordingar som gärna sprayar chemtrails och tar över planeten, och äter smörgåsbord gjort av tjocka människor som inte visste sitt eget bästa innan dom blev uppätna för sina synder som gick ut på att äta djur och förneka att själen säger att det är fel på grund av vad det leder till.

Är man skapad för att vara medveten, men ger upp att vara medveten..

det är precis som en fisk skulle ge upp att simma.

Och tyvär så finns det ingen som bryr sig om en fisk som slutar simma, eller en människa som inte vill vara medveten.

Man blir uppäten om man inte fattat meningen med sitt liv, spelar ingen roll om det är en fisk eller människa.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-05-16 kl. 19:08.
Citera
2016-05-16, 19:05
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Först ser du inte dom dagliga chemplanen som alla andra i tråden har sett och sen påstår du att du ser bra och är uppmärksam och lyckas fånga fenomen som enbart uppstår vid mycket speciella tillfällen. Du förstår att detta inte går ihop på något sätt va? Över 500 poster har du dessutom i tråden men verkar inte ha lärt dig någonting, ingen pratar om kommersiellt flyg så du kan släppa det sidospåret nu.

Förklara planen från Norge som inte syntes på radar.

Snacka för dig själv, "alla andra i tråden" har inte sett några "chemplan". Snarare tvärtom, nästan alla andra i tråden utom ett fåtal puckon är helt övertygade om att chemtrails inte ens existerar. För övrigt är inte ens "chemtrails" ett riktigt ord. Det är bara ett påhitt av puckon och inte ens ett seriöst begrepp. Att det ens diskuteras är fruktansvärt löjligt.
Citera
2016-05-16, 19:11
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Du kommer aldrig studera contrails eftersom du aldrig skulle klara av att räkna ut hur du studerar vad contrails är och hur dom skapas.. genom en googlesökning.

Som ett offer för livslång hjärntvätt så saknar du tyvär förmågan att kunna göra eller prata om nånting som media inte promotat eller rapporterat om..

så att du skulle klura ut hur du hittar rätt info om contrails online.. det tror jag personligen inte du klarar, tyvär.

vart hittar du denna korrekta information som verkar svår o hitta på nätet och hur vet du att den är sann? Eller är allt detta superhemligt och får ej avslöjas?
Citera
2016-05-16, 19:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
vart hittar du denna korrekta information som verkar svår o hitta på nätet och hur vet du att den är sann? Eller är allt detta superhemligt och får ej avslöjas?

Man söker på contrails och kollar igenom så många sidor som man behöver innan man känner sig säker i vad contrails är bara för att man har hört det från flera källor och kan greppa det.

Ni kan aldrig hitta mängder av källor som intygar att propaganda från SMHI och NASA om cirrusmoln och kvarliggande contrails.. är sanningen..

men ni kan enkelt hitta vanliga piloter som förklarar vad contrails är..

sen får man väl avgöra vem som ljuger om det är flygplanspiloterna som är vanliga människor..
eller NASA och SMHI som är utomjordingar och nerdummade trälar som används för att dom är mindre begåvade och inte kan klura ut hur dom blir utnyttjade.
Citera
2016-05-16, 19:22
Medlem
Citat:
Man söker på contrails och kollar igenom så många sidor som man behöver innan man känner sig säker i vad contrails är bara för att man har hört det från flera källor och kan greppa det.

Vad är det för sidor du läst som fått dig att bli säker på att contrails är "vattenånga som alltid dunstar på 30 sekunder"?

Du måste ju i så fall enbart ha läst hemsidor med felaktig information, eftersom detta påståendet bevisligen inte stämmer.

Inte för att det gör någon skillnad att säga emot en mentalsjuk dunnig kruger-dåre som dig, men ändå...
Citera
2016-05-16, 19:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vad är det för sidor du läst som fått dig att bli säker på att contrails är "vattenånga som alltid dunstar på 30 sekunder"?

Du måste ju i så fall enbart ha läst hemsidor med felaktig information, eftersom detta påståendet bevisligen inte stämmer.

Inte för att det gör någon skillnad att säga emot en mentalsjuk dunnig kruger-dåre som dig, men ändå...

Och vad tror du skulle hända om jag bad dig hitta minst 10 olika källor som förklarar att kvarliggande contrails existerar?

Och vad tro du händer om jag går in och hittar 10 olika källor som förklarar vad contrails är?

Vad tror du händer när vi ställer resultaten brevid varandra?

Jo du kommer ha en propagandalänk, högst två om du tar både NASAs och SMHIs propaganda..
medans jag har 10 olika källor som förklarar att NASA och SMHI är fulla av skit när dom förklarar vad contrails är.
Citera
2016-05-16, 19:34
Medlem
Citat:
Och vad tror du skulle hända om jag bad dig hitta minst 10 olika källor som förklarar att kvarliggande contrails existerar?

Och vad tro du händer om jag går in och hittar 10 olika källor som förklarar vad contrails är?
Varför skulle vi föra en debatt med auktoritets-argument? Det är inte mitt bord.

Det räcker gott att ta till sig det folk med grundläggande kunskaper i fysik har förklarat i den här tråden. Din uppfattning om contrails är felaktig och det är bevisat sedan länge.

EDIT: Källor behöver naturligtvis inte vara ett auktoritets-argument, men de är det alltid i ditt fall, eftersom du inte bryr dig om vad som förklaras i dem, utan snarare VEM som har sagt vad.
Du opererar ju t e x med en falsk dikotomi mellan etablerad media och foliehatt-klipp från Youtube där youtubeklippen tydligen per definition är sanna eftersom du inte gillar media. Du är en idiot helt enkelt.
Senast redigerad av Sir. 2016-05-16 kl. 19:39.
Citera
2016-05-16, 19:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Varför skulle vi föra en debatt med auktoritets-argument? Det är inte mitt bord.

Det räcker gott att ta till sig det folk med grundläggande kunskaper i fysik har förklarat i den här tråden. Din uppfattning om contrails är felaktig och det är bevisat sedan länge.

jasså? .. men du är ett duktigt troll kan jag erkänna.

fysiken säger att contrails och chemtrails är två helt olika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in