2016-01-08, 18:22
Medlem
DoYouBleeds avatar
Provade Pharmahuasca 100mg oralt första gången förut, har tidigare rökt changa men inte fått någon jättebra effekt.
Det var det hemskaste jag upplevt i hela mitt liv. Trodde inte en snedtripp på DMT var möjlig. Hade ingen kontroll över mina tankar, allt jag kände var mental smärta och allt jag kunde tänka var "jag måste ta livet av mig, jag måste ta livet av mig". Misstänker att dosen var lite hög för mig och att jag inte var helt hundra i huvudet när detta intogs.
Citera
2016-01-09, 10:59
Medlem
gultregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Provade Pharmahuasca 100mg oralt första gången förut, har tidigare rökt changa men inte fått någon jättebra effekt.
Det var det hemskaste jag upplevt i hela mitt liv. Trodde inte en snedtripp på DMT var möjlig. Hade ingen kontroll över mina tankar, allt jag kände var mental smärta och allt jag kunde tänka var "jag måste ta livet av mig, jag måste ta livet av mig". Misstänker att dosen var lite hög för mig och att jag inte var helt hundra i huvudet när detta intogs.
Hej.
Tråkigt att det blev så när du tog dmt 100mg. Får jag fråga vad du väger och hur trippen gick till?

Må väl.
Citera
2016-01-09, 16:06
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:

Menar du det gula?
Tog du Mau-hämmare innan för att kunna ta det oralt?
Citera
2016-01-09, 17:07
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultregn
Hej.
Tråkigt att det blev så när du tog dmt 100mg. Får jag fråga vad du väger och hur trippen gick till?

Må väl.

Kvinna 55kg, räknade ut att maxdosen skulle vara ca 150mg så kändes rimligt med 100mg.

Hämmaren intogs 30 min innan DMT. Läste att för någon annan på flashback tog det ca 2,5 timme för trippen att komma igång. Men för mig tog det endast ca 30 minuter så jag kände mig inte alls mentalt förberedd när det slog in vilket gav mig lite panik. Efter det kändes det som att jag inte hade någon kontroll över trippen vilket var extremt obehagligt. Allt som dök upp i huvudet var hur misslyckad jag var, att jag skadar folk omkring mig och det enda sättet var att ta livet av mig. Har aldrig haft såna här tankar innan.

Har ingen koll på tiden men efter kanske 1-1,5 timme var det obehagliga över och efter det kändes det väldigt skönt istället. Hade en trevlig afterglow resten av dagen och en väldigt behaglig "helande" känsla i kroppen men med lite huvudvärk.

Kommer nog försöka mig på en ny tripp om ett tag då jag känner mig mer förberedd och kanske med en lite lägre dos.

Den andra personen jag tog det med fick dock en behaglig tripp men det kom igång senare för denne.

Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Menar du det gula?
Tog du Mau-hämmare innan för att kunna ta det oralt?

Ja, hämmaren intogs 30 min innan.
Citera
2016-01-10, 00:04
Medlem
gultregns avatar
Citat:
Kvinna 55kg, räknade ut att maxdosen skulle vara ca 150mg så kändes rimligt med 100mg.

Hämmaren intogs 30 min innan DMT. Läste att för någon annan på flashback tog det ca 2,5 timme för trippen att komma igång. Men för mig tog det endast ca 30 minuter så jag kände mig inte alls mentalt förberedd när det slog in vilket gav mig lite panik. Efter det kändes det som att jag inte hade någon kontroll över trippen vilket var extremt obehagligt. Allt som dök upp i huvudet var hur misslyckad jag var, att jag skadar folk omkring mig och det enda sättet var att ta livet av mig. Har aldrig haft såna här tankar innan.

Har ingen koll på tiden men efter kanske 1-1,5 timme var det obehagliga över och efter det kändes det väldigt skönt istället. Hade en trevlig afterglow resten av dagen och en väldigt behaglig "helande" känsla i kroppen men med lite huvudvärk.

Kommer nog försöka mig på en ny tripp om ett tag då jag känner mig mer förberedd och kanske med en lite lägre dos.

Den andra personen jag tog det med fick dock en behaglig tripp men det kom igång senare för denne.

Jag väger själv 85kg och jag skall skall själv testa 100mg dmt i Pharmahuasca så fort jag lyckas placera in MAOi säker kost 24 timmar innan och 24 timmar efter. Jag borde få en rätt ok resa med det, gissar jag. (Men man vet ju aldrig..)

När jag rökt changa innan så har jag ibland kommit nära men inte över hyperspace. Jag har dom gångerna tyckt att det varit ganska mindfuck och att min hjärna är förstörd för alltid - jag kommer alltid att vara sånhär nu.. Men med Pharmahuasca så får man inte det mindfucket med en för stor dosering men tankarna ägs istället av det undermedvetna och man åker på en sådan resa..

Någon hade skrivit att dom hade kört något youtube ljudspår av någon ayascha ceremoni och jag fungerar om det kanske kan hjälpa och styra upp Pharmahuasca resan om det går åt fel håll?

Funderar oxo på om jag skall förbereda och skriva ner ett antal livsfrågor som jag kan fundera på under resan.

Hur gjorde ni med MAOi säker mat innan o efter? Sallads dagar helt enkelt? hehe

Ha det fint.
Citera
2016-01-10, 00:26
Medlem
DoYouBleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultregn
Jag väger själv 85kg och jag skall skall själv testa 100mg dmt i Pharmahuasca så fort jag lyckas placera in MAOi säker kost 24 timmar innan och 24 timmar efter. Jag borde få en rätt ok resa med det, gissar jag. (Men man vet ju aldrig..)

När jag rökt changa innan så har jag ibland kommit nära men inte över hyperspace. Jag har dom gångerna tyckt att det varit ganska mindfuck och att min hjärna är förstörd för alltid - jag kommer alltid att vara sånhär nu.. Men med Pharmahuasca så får man inte det mindfucket med en för stor dosering men tankarna ägs istället av det undermedvetna och man åker på en sådan resa..

Någon hade skrivit att dom hade kört något youtube ljudspår av någon ayascha ceremoni och jag fungerar om det kanske kan hjälpa och styra upp Pharmahuasca resan om det går åt fel håll?

Funderar oxo på om jag skall förbereda och skriva ner ett antal livsfrågor som jag kan fundera på under resan.

Hur gjorde ni med MAOi säker mat innan o efter? Sallads dagar helt enkelt? hehe

Ha det fint.

Ska jag vara helt ärlig så var vi lite väl impulsiva och hade inte förberett oss riktigt. Dock hade jag undvikit kött, alkohol, mejerier och i övrigt inte ätit så jättemycket innan. Till nästa gång har jag lovat mig själv att vara mer noggrann... Kommer inte underskatta denna ritual nå mer.

Dock mådde jag inte så fysiskt dåligt trots slarvet men med lite huvudvärk, trötthet och kliande på huden men det var inte så farligt.
Spydde gjorde jag en gång under trippen dock, det kom väldigt hastigt och inget illamående efteråt.

Riktigt märklig känsla var det att röra sig under trippen, det var svårt att se och det kändes som alla kroppsdelar var "genomskinliga"(eller vad man kallar det..som att det åkte igenom allt) samt kunde inte riktigt avgöra hur min kropp var placerad.

Personen jag trippade med hade kontroll över sina tankar i trippen vilket jag inte hade, så om du tror att du kan reflektera över dessa frågor så skriv ner dom

Vi lyssnade på psytrance under trippen och detta vara alldeles för intensivt, fick panik och stängde av på en gång. Kan tänka mig att något mer ambient kan vara skönare. En sån ceremoni kanske är bra, jag vet dock inte om jag skulle vilja lyssna på någon annans röst under trippen. Jag är inte så värst spirituell av mig så tankar på att göra den här ritualen "perfekt" har inte varit jätteviktigt för mig.

Hoppas verkligen du får en bra upplevelse!
Citera
2016-01-10, 11:42
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så var vi lite väl impulsiva och hade inte förberett oss riktigt. Dock hade jag undvikit kött, alkohol, mejerier och i övrigt inte ätit så jättemycket innan.
Är det viktigt att göra?

Sen är 100mg oralt verkligen en bra dos då man brukar snacka om 30-50 mg om man röker det.
Citera
2016-01-10, 17:41
Medlem
gultregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Är det viktigt att göra?

Sen är 100mg oralt verkligen en bra dos då man brukar snacka om 30-50 mg om man röker det.
Rökbara doser och orala är inte samma mängder, nej.

När det gäller MAO säker mat så skall den vara fri från tyramin rent generellt.
Hittade denna på google.
http://www.fdnow.org/images/stories/TYRAMINELISTPDF514.pdf
Citera
2016-01-11, 16:05
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divinemoment
Varva ner lite innan bara. Sätt på lite lugn musik och lägg dig en stund och bara slappna av.

100mg för att bryta igenom? Beror väl helt på hur stark blandningen är, rökteknik och individen.

Börja inte med 50mg första gången är mitt tips, men du känner dig själv bäst.

Testade 100 mg men kom aldrig iväg tror jag höll inne röken för kort tid ca 5 sek ?
Citera
2016-01-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Testade 100 mg men kom aldrig iväg tror jag höll inne röken för kort tid ca 5 sek ?

Är det DMT och du röker 100mg borde den slå fast du inte håller inne röken alls, att du blåser ut den efter en full inandning. Att hålla inne gör att den slår hårdare iaf.
Citera
2016-01-11, 21:04
Medlem
Vad ligger doserna på när det kommer till DMT kristaller ?
Samt jag tar för givet att man inte behöver MAO hämmare när man röker dessa eller har jag fel?
Citera
2016-01-11, 23:34
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Vad ligger doserna på när det kommer till DMT kristaller ?
Samt jag tar för givet att man inte behöver MAO hämmare när man röker dessa eller har jag fel?

Själv har jag inte lyckats komma över bra kristaller, men väl 33%-ig Changa. Med den får jag en helvetes åktur på 100 mg, så 30-40 mg borde ju göra susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in