2013-06-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBePositive
Stämmer bra. Man vet att det finns i kroppen och man tror att det kan finnas i hjärnan (tallkottkörteln) men det är inget man kan bevisa.

*Men det är antagligen bara en tidsfråga innan man kan bevisa det också.
DMT Found in the Pineal Gland of Live Rats 2013-05-23

Citat:
NEW: DMT Found in the Pineal Gland of Live Rats
Post on 05/23/2013 by CRF

We’re excited to announce the acceptance for publication of a paper documenting the presence of DMT in the pineal glands of live rodents. The paper will appear in the journal Biomedical Chromatography and describes experiments that took place in Dr. Jimo Borjigin’s laboratory at the University of Michigan, where samples were collected. These samples were analyzed in Dr. Steven Barker’s laboratory at Louisiana State University, using methods that funding from the Cottonwood Research Foundation helped develop.

The pineal gland has been an object of great interest regarding consciousness for thousands of years, and a pineal source of DMT would help support a role for this enigmatic gland in unusual states of consciousness. Research at the University of Wisconsin has recently demonstrated the presence of the DMT-synthesizing enzyme as well as activity of the gene responsible for the enzyme in pineal (and retina). Our new data now establish that the enzyme actively produces DMT in the pineal.

The next step is to determine the presence of DMT in cerebrospinal fluid (CSF), the fluid that bathes the brain and pineal. CSF is a possible route for pineal-synthesized DMT to effect changes in brain function. Successfully establishing DMT’s presence in this gland adds another link in the chain between the pineal and consciousness and opens new avenues for research.

We thank those who have already donated to our advancement of the research in this field. We hope the recent developments will encourage you to donate to Cottonwood again, or for the first time, in order to continue this fascinating and intriguing line of research. When donating, please make sure you select “Pineal Project” as the specific project.
Senast redigerad av mhrb 2013-06-11 kl. 19:02.
Citera
2013-06-11, 19:46
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhrb
Intressant! Tack för länken!
Citera
2013-06-11, 23:40
Medlem
HeyBePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhrb

Helt jävla awesome!
Citera
2013-07-19, 19:45
Medlem
dunderdasens avatar
Hur röker ni er Changa? Prövade att röka det som jag röker fribas, i en petflaska med folie som botten. Men det fungerade inget vidare, var svårt att få det att vaporizera. Rökte det sen i pipa och det fungerade ju men jag antar att man slösar rätt mycket knark med den metoden..
Citera
2013-07-20, 10:50
Medlem
HappyHours avatar
Hur vanligt förekommande säljs DMT i Sverige?
Citera
2013-07-21, 16:57
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Hur vanligt förekommande säljs DMT i Sverige?
Säljs inte överhuvudtaget. Och om det gör det så är det extremt ovanligt.
De svenskar som kommer över DMT gör det antingen via internet, utomlands eller så extraherar dom själva.
Citera
2013-07-21, 22:27
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Säljs inte överhuvudtaget. Och om det gör det så är det extremt ovanligt.
De svenskar som kommer över DMT gör det antingen via internet, utomlands eller så extraherar dom själva.
Aha, det var synd. Vart i världen är det lätt tillgängligt?
Citera
2013-07-22, 13:02
Medlem
Messiahs avatar
Fick hem 33g riktigt fint DMT i fredags med posten. rökte en del i helgen och satan vad nöjd jag är

Nu till min fråga. eftersom jag inte är bäst på röka i pipa så förlorar jag ganska stor mängd bara för att jag försöker få breaktrough men är tvungen att röka flera pipor eftersom skiten går till spillo.

Tänkte då beställa en billig vaporizer och hittade denna.

http://smoketower.com/electronic-vaporizer-en.html?filter_name=30009

Den borde fungera utmärkt till att röka DMt med?
Citera
2013-07-22, 13:08
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Fick hem 33g riktigt fint DMT i fredags med posten. rökte en del i helgen och satan vad nöjd jag är

Nu till min fråga. eftersom jag inte är bäst på röka i pipa så förlorar jag ganska stor mängd bara för att jag försöker få breaktrough men är tvungen att röka flera pipor eftersom skiten går till spillo.

Kan du inte göra en "The Machine"? En liten glasflaska med stålull i, som man sedan smälter DMT't i och röker allt i en hit.
Citera
2013-07-22, 16:15
Medlem
Roadrages avatar
Citat:

Jag blev bara nyfiken på hur mycket du pröjsade för den mängden?
Fick du mängdrabatt?
Citera
2013-07-23, 03:05
Medlem
Spaders avatar
Citat:

Japp. NN-DMT kokar ju efter 80C så det är bara att ställa in vaporizern på typ 90 då så borde det bli perfekt.

Själv har jag en Glass Vapor Genie och även den funkar hur bra som helst.
Citera
2013-07-23, 18:32
Medlem
Citat:

Du menade väl 3 gram?33gram verkar bortkastat då det lär hinna bli gammalt innan du ens rökt en bråkdel om du nu inte har väldigt många kompisar du tänker dela med dig till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in