2016-01-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Det som dock börjar oroa mig är att Ruja skall klara av att betala ut alla uttag efter försäljningar av onecoins (efter kurshöjningar) som inte sker på en öppen marknad baserat på utbud/efterfrågan.
Det behöver du inte oroa dig för. Köp/Försäljning går mellan medlemmarna. Cashaccount medlem 1 -> Onecoinaccount medlem 2. Hur det ser ut bakom kulliserna vet ju givetvis få, men out front så är upplägget ivf på det viset
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-08 kl. 16:15.
Citera
2016-01-08, 16:16
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Någon får gärna sätta sig ner och räkna på ökad difficulty med jämna steg och hur det påverkar utbetalningarna.

Citat:
Kan själv erkänna att jag lätt är skeptisk.

Citat:
Observera att jag gjort ett feltänk i min uträkning överst.

Citat:
Observera att jag korrigerat mina beräkningar ovan och gjort ordentlig kontroll eftersom jag tänkt fel.

Citat:
Jag vet inte heller. Jag är själv rimligt skeptisk.

Någon får gärna korrigera mig på bonusarna.

Citat:
En sak som dock oroar mig är just bonusutbetalningarna. Om alla skall ha tio procent på sin del om man har ett långt "ben" blir det rätt mycket totalt. Har inte rett ut det än. Men det oroar mig något. Orkar någon räkna?

Citat:
Om det inte framgått så föreligger från min sida en viss skepticism inför Onecoin.

Citat:
Som tidigare påpekats, jag har själv en skeptisk inställning till detta.

Jag har läst hela denna tråden och min slutsats är att OneCoin är intressant men det finns risker som gör att man bör vara måttlig med sina investeringar.

Citat:
Jag är med i OneCoin sedan i somras. Har endast köpt några småpaket och har även varit på några events.

Funderar själv på att köpa några fler paket, men är osäker på hur jag skall göra. Det finns tydliga negativa tecken på risker, exempelvis pyramidsspelspersonligheter som är inblandade i toppen, onecoin omfattas inte av finansiella regler, bygger på hajpen om BitCoin, lite halvlögner om Forbes etc. Senaste jag tittade var det en bank i Georgien man skulle sätta in pengarna på och alldeles nyligen ville de ha KYC (Know Your Customer)-bevis i form av pass och typ elräkning som bevis på varje konto. Det tar ca 4 veckor att få det beviljat. Ett sätt att stoppa utbetalningarna?

Låt oss ponera att 20 % av de som äger onecoins vill ta ut allt sitt innehav när alla onecoins är producerade till en kurs av 10 €/onecoin. Kursen står i dag i ca €3,3/onecoin. Det skulle bli 2,1 miljarder * 0,2 * 10 * 9,3= 39 miljarder SEK, dvs allt som är inbetalt. Onecoin pratar om att kursen kan nå upp till mellan 50 - 100 € per onecoin. Om man bara går efter redan inbetalt kapital blir det omöjligt att få det att räcka. Om däremot marknadskrafter styr är det möjligt.

En annan nackdel är att man inte ser omsättningen på köp/sälj-ordrar på onecoins utan bara en kurs som fluktuerar något. Ytterligare ett orosmoment.

slutsats än att man tar vissa risker om man investerar, samtidigt som man suktar efter vinst.

Jag fattar inte, du verkar ändå vara normalbegåvad. Lite snurre sprätt på dina uträkningar men har eventet du varit på satt griller i huvudet? Antar att du fått se grafer på bitcoin? Säkert exempel på apple aktier och ett visakort.

Det går ju hitta 1000 investeringar man skulle gjort ifall man visste hur utgången hade blivit. Men att Ruja och hennes bluff och båg kompanjoner ska lyckas med detta tror jag till 0,0000000001%

Jag hoppas fler inser det innan man pytsar in mera pengar i pyramiden.
Citera
2016-01-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Det behöver du inte oroa dig för. Köp/Försäljning går mellan medlemmarna. Cashaccount medlem 1 -> Onecoinaccount medlem 2. Hur det ser ut bakom kulliserna vet ju givetvis få, men out front så är upplägget ivf på det viset

Du är ju totalt imbecill...

Tror du på allvar , att Onecoin sitter på en kassa på 21 Miljarder Sek för att kunna täcka sina utgifter för alla Onecoins dom tokbluffar med?
Och för varje 0,01$ som Ruja säger att priset på Onecoins höjs med så ökar den summan med 48 Miljoner som Ruja är skyldig sina medlemmar.....

Och dessutom sitter på ytterligare kontanter för att täcka era 378 påhittade individer som plockar ut 35.000 Euro i veckan?(13,230,000 Euro i veckan som skall ut från företaget - förutom alla andras bonus)

Inse att hela Onecoin är ett lufslott som kommer att totalhaverera

Det skulle vara kul att läsa deras bokföring......
Citera
2016-01-08, 17:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Gromgutten, jag har bara läst några sidor så jag kan inte uttala mig om utbildningen.

Orsaken till att jag frågar om kurserna är självklart att om Onecoin tänkt sig att knuffa "øh, vi säljer en utbildning" framfør sig som det de de facto säljer så är det ju väldig väldigt enkelt att beslå dem med att inte leverera någon utbildning och att pyramidspelet är den egentliga produkten. Och då blir det ju førhoppningsvis finkan på hela gänget.
Citera
2016-01-08, 18:11
Medlem
Dynamiks avatar
Fattar inte hur någon kan investera i detta? Allt dom skriver låter ju som en extrem karikatyr av en tvivelaktig bilförsäljare.
Citera
2016-01-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du är ju totalt imbecill...

Tror du på allvar , att Onecoin sitter på en kassa på 21 Miljarder Sek för att kunna täcka sina utgifter för alla Onecoins dom tokbluffar med?
Och för varje 0,01$ som Ruja säger att priset på Onecoins höjs med så ökar den summan med 48 Miljoner som Ruja är skyldig sina medlemmar.....

Och dessutom sitter på ytterligare kontanter för att täcka era 378 påhittade individer som plockar ut 35.000 Euro i veckan?(13,230,000 Euro i veckan som skall ut från företaget - förutom alla andras bonus)

Inse att hela Onecoin är ett lufslott som kommer att totalhaverera

Det skulle vara kul att läsa deras bokföring......

Men ditt jävla mongo kan du lära dig läsa vad jag skriver! Företaget onecoin HAR INGA UTGIFTER för försäljning av onecoins eftersom det inte är FÖRETAGET onecoin som köper onecoins när medlemmar lägger säljordrar. Det är medlemmarnas insatta/bonuserade medel som som används för köp när någon lägger en säljorder, eftersom den matchas mot en av medlem lagd köporder. Det betyder att alla cashaccounts just nu inte behöver ha täckning för köp av alla onecoins som finns ute just nu. Sen kan du tycka vad du vill om det. För övrigt kan du, återigen, ta din jävla uppkäftiga attityd o köra upp den i röven
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-08 kl. 18:23.
Citera
2016-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Fattar inte hur någon kan investera i detta? Allt dom skriver låter ju som en extrem karikatyr av en tvivelaktig bilförsäljare.

Du måste ta i beräkningen att det är hjärnslöa människor som "liketothink" och "lyssnakompis" som går på detta. Inga normalbegåvade går ju på detta trams.

Citat:
Helt ointressant att besvara dig och den andra idioten. Jag har utvecklat en del tankar tidigare i tråden. Jag tänker inte spilla någon mer tid på begäran av nollor som er. Och om du nu väljer att ta detta till intäkt för att jag är överbevisad så skulle ju inte det vara någon skräll. I vilket fall kunde jag inte bry mig mindre. Hepåre

Citat:
Men ditt jävla mongo kan du lära dig läsa vad jag skriver! Företaget onecoin HAR INGA UTGIFTER för försäljning av onecoins eftersom det inte är FÖRETAGET onecoin som köper onecoins när medlemmar lägger säljordrar. Det är medlemmarnas insatta/bonuserade medel som som används för köp när någon lägger en säljorder, eftersom den matchas mot en av medlem lagd köporder. Det betyder att alla cashaccounts just nu inte behöver ha täckning för försäljning av alla onecoins som finns ute just nu. Sen kan du tycka vad du vill om det. För övrigt kan du, återigen, ta din jävla uppkäftiga attityd o köra upp den i röven

Glömde du bort att du inte skulle lägga mer tid på oss?
Senast redigerad av Gromgutten 2016-01-08 kl. 23:10. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-01-08, 19:12
Medlem
Anledningen till varför jag orkar engagera mig i detta dekadenta forum bestående av anonyma troll med ett behov av att i vart och vartannat inlägg begagna sig av nedvärderande invektiv är pga. att Flashback antagligen är det största diskussionsforumet på nätet. Det innebär flest potentiella läsare och flest potentiellt intressanta inlägg. Jag skriver alltså inte för de "tomtar" som här begagnar sig av kvasi-intellektuella kommentarer som visar sig vara av pregymnasial intellektuell karaktär. Jag skriver för dem som är nyfikna ang. Onecoin och de som vill tillföra något till debatten. "Pellets" och andra på samhällsmässig efterkälke göre sig egentligen icke-besvär men bör betraktas som någon form av påtvingat samt ovälkomnat appendix man få leva med när man kommenterar på FB.

Jag har aldrig engagerat mig i pyramidspel och ser egentligen ned på sådana förhoppningsfulla bedrägerimässiga investeringar. Onecoin sticker dock ut något utöver ett vanligt pyramidspel/ponzischeme. Dels har vi Bitcoin som bevisligt fundamentalt fungerande investering samt intressant alternativt kapitalmedel, dessutom att betrakta som ett alternativ gentemot etablerade riksbanker i sann rebellanda och som intressant investering. Dels har vi polemiken kring oberoendet. Jag uppskattar nytänkande.

Av den anledningen har jag orkat engagera mig i Onecoin.
Citera
2016-01-08, 19:28
Medlem
Citat:
Men ditt jävla mongo kan du lära dig läsa vad jag skriver! Företaget onecoin HAR INGA UTGIFTER för försäljning av onecoins eftersom det inte är FÖRETAGET onecoin som köper onecoins när medlemmar lägger säljordrar. Det är medlemmarnas insatta/bonuserade medel som som används för köp när någon lägger en säljorder, eftersom den matchas mot en av medlem lagd köporder. Det betyder att alla cashaccounts just nu inte behöver ha täckning för köp av alla onecoins som finns ute just nu. Sen kan du tycka vad du vill om det. För övrigt kan du, återigen, ta din jävla uppkäftiga attityd o köra upp den i röven

Men nu svamlar du igen för femtielfte gången...

Vi har frågat ett otal gånger följande fråga...

"VEM köper Onecoins som säljs?"

Enda svaret vi har hittils fått är "Vi vet inte - och vi bryr oss inte"

Om inte Onecoins själva betalar 4 Euro per Onecoin , varför är priset satt till 4 Euro när köpare och säljare själva inte får bestämma priset?

Om det inte är Onecoins själva som betalar ut pengarna till era Cashaccounts när ni säljer Onecoins
vem betalar ut pengarna till era Cashaccounts?

Om det vore som du säger , att Köporder läggs mot Säljorder - varför är det ett strikt begränsat antal Onecoins som får säljas per gång?

Om det vore som du säger , varför syns det ingenstans att det ligger köporder på xxx antal Onecoins och säljorder på xxx antal Onecoins? (Jämför med OMX etc.)

Inser du själv hur korkad du är nu?

Citat:
Anledningen till varför jag orkar engagera mig i detta dekadenta forum bestående av anonyma troll med ett behov av att i vart och vartannat inlägg begagna sig av nedvärderande invektiv är pga. att Flashback antagligen är det största diskussionsforumet på nätet. Det innebär flest potentiella läsare och flest potentiellt intressanta inlägg. Jag skriver alltså inte för de "tomtar" som här begagnar sig av kvasi-intellektuella kommentarer som visar sig vara av pregymnasial intellektuell karaktär. Jag skriver för dem som är nyfikna ang. Onecoin och de som vill tillföra något till debatten. "Pellets" och andra på samhällsmässig efterkälke göre sig egentligen icke-besvär men bör betraktas som någon form av påtvingat samt ovälkomnat appendix man få leva med när man kommenterar på FB.

Jag har aldrig engagerat mig i pyramidspel och ser egentligen ned på sådana förhoppningsfulla bedrägerimässiga investeringar. Onecoin sticker dock ut något utöver ett vanligt pyramidspel/ponzischeme. Dels har vi Bitcoin som bevisligt fundamentalt fungerande investering samt intressant alternativt kapitalmedel, dessutom att betrakta som ett alternativ gentemot etablerade riksbanker i sann rebellanda och som intressant investering. Dels har vi polemiken kring oberoendet. Jag uppskattar nytänkande.

Av den anledningen har jag orkat engagera mig i Onecoin.

Nytänkande? Du har aldrig kunnat tänka...

https://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme

"The scheme is named after Charles Ponzi,[2] who became notorious for using the technique in 1920."

95-år gammal affärside.... , vet inte riktigt om det skall kallas nytänkande....

Ny kommentar på BehindMLM från idag.....

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-change-banks-again-now-using-a-us-bank/

Members are asking for their KYC to be approved and there is A HUGE lack of communication to the members about getting their KYC approval.
What in the world is going on!
Can these thieves like Glenn Smith continue to take people’s money and use up their money for their personal gain?
While people are still waiting for this so called approval of KYC?

If this company is that great, hire more people or outsource to get people approved!

Tydligen så tar KYC processen lång tid.... Just ja.... Glömde "Kanintetänkas kommentar"

Citat:
Kan själv erkänna att jag lätt är skeptisk. Onecoin måste nog börja hitta på hinder för kapitalutflöde med tanke på att pengarna kan börja sina. Å andra sidan fås kapital in hela tiden samtidigt som det blir färre och färre onecoins ut eftersom difficulty hela tiden ökar.

Det kan ju vara så att några mattegenier på Onecoin faktiskt har satt sig ner och räknat ut allt detta så att det fungerar och att kapitalet räcker. Om de kan räkna ihop alla bonusar, att difficulty hela tiden ökar och att samma pengaflöde in då sker men att antal onecoins ut hela tiden blir mindre.

Det finns något inom mig som ändå hoppas att detta inte är en scam och att de har räknat ut allt detta på ett säkert sätt innan mainingen kom igång. Men detta kan man givetvis inte vara säker på.

KYC kan åberopas av tomtarna i all oändlighet och ingen kommer att kunna få ut sina pengar från Cashaccount...
Senast redigerad av Gromgutten 2016-01-08 kl. 23:38. Anledning: Trippelpost
Citera
2016-01-08, 23:22
Medlem
Apropå OneCoin State of the nation 7/1:
* Kampanjen med gratis OneCoin Card förlängs
* Festival har nu en 7+1-kampanj isf 10+1
* Kampanj med 10% extra tokens t.o.m. 15/1
* INGENTING om mining eller kurs

Fokus är (som oftast) att sälja mer och så snabbt som möjligt. Ingenting om varken utbildningar eller den krypovaluta som påstås finnas.

Vad händer när Festival ska sluta säljas den 8/2? Blir det en förlängning? Med 5+1-kampanj? Nytt paket?

Att se detta som en investering är för mig obegripligt. I bästa fall kan man se det som gambling på dels att det inte är en scam, dels att One kommer att lyckas sjösätta OneCoin publikt utan att det kraschar mer eller mindre snabbt.
Citera
2016-01-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Men nu svamlar du igen för femtielfte gången...

Vi har frågat ett otal gånger följande fråga...

[1] "VEM köper Onecoins som säljs?"

Enda svaret vi har hittils fått är "Vi vet inte - och vi bryr oss inte"

[2] Om inte Onecoins själva betalar 4 Euro per Onecoin , varför är priset satt till 4 Euro när köpare och säljare själva inte får bestämma priset?

[3] Om det inte är Onecoins själva som betalar ut pengarna till era Cashaccounts när ni säljer Onecoins
vem betalar ut pengarna till era Cashaccounts?

[4] Om det vore som du säger , att Köporder läggs mot Säljorder - varför är det ett strikt begränsat antal Onecoins som får säljas per gång?

[5] Om det vore som du säger , varför syns det ingenstans att det ligger köporder på xxx antal Onecoins och säljorder på xxx antal Onecoins? (Jämför med OMX etc.)

[6] Inser du själv hur korkad du är nu?

1) Redan besvarat detta - andra medlemmar via köpordrar
(FB) Onecoin

2) Redan besvarat detta - för att Ruja reglerar priset och uppenbarligen har valt detta pris just nu. Troligen för att påskina någon slags fiktiv värdestegring
(FB) Onecoin

3) Redan besvarat detta - medlemmen som lagt köpordern vilken emottager säljordern
(FB) Onecoin

4) För att Ruja har valt detta förfarande, du får ställa frågan direkt till onecoin om du vill veta varför. Antagligen för att de inte vill att folk ska sälja av alla sina coins o dra sig ur för snabbt eftersom det riskerar att hela alltet imploderar

5) Redan besvarat att jag inte vet detta, via att jag skrev "Hur det ser ut bakom kulliserna vet ju givetvis få" i nedanstpende länkat inlägg. Du får ställa frågan direkt till onecoin om du vill veta varför.
(FB) Onecoin

6) Du hade alltså redan fått svar på 4 av 5 frågeställningar... Och jag är korkad. Bra jobbat din imbecilla tönt

Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Glömde du bort att du inte skulle lägga mer tid på oss?

Nej, men till skillnad från dig så har jag en egenmäktig vilja. Allt du gör i den här tråden är att ta rygg på dina idolers påhopp.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-01-09 kl. 00:08. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-01-09, 00:31
Medlem
Citat:
1) Redan besvarat detta - andra medlemmar via köpordrar
(FB) Onecoin

Ej besvarat - Att svara på frågan "Vem köper de Onecoins som säljs" med svaret "Genom köporder" är helt befängt. Se Fråga 3 som hänger ihop med detta.

Citat:
2) Redan besvarat detta - för att Ruja reglerar priset och uppenbarligen har valt detta pris just nu. Troligen för att påskina någon slags fiktiv värdestegring
(FB) Onecoin

Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.

Citat:
3) Redan besvarat detta - medlemmen som lagt köpordern vilken emottager säljordern
(FB) Onecoin

Här har du helt fel igen , på samma sätt som punkt 1

Om jag lägger en köporder på 1000 Onecoins , medans medlemmarna endast kan sälja exempelvis 50 Onecoins per gång , skulle detta betyda i praktiken att jag betalar 20 medlemmars sälj.

Problemet som uppstår gällande fråga 1 och 3 är rätt uppenbar....

Vem betalar de Onecoins (i.e. tokens som gör att jag får "gratis" onecoins") jag får i varje paket jag köper? Dom skapas ju från tomma intet! Där finns det INGEN köp och säljorder?????

Så med andra ord , gällande 1 & 3 får du gå tillbaka till ritbordet och fundera igen hur det fungerar , för det du säger håller inte i verkligheten.

Citat:
4) För att Ruja har valt detta förfarande, du får ställa frågan direkt till onecoin om du vill veta varför. Antagligen för att de inte vill att folk ska sälja av alla sina coins o dra sig ur för snabbt eftersom det riskerar att hela alltet imploderar

Och där har du igen svarat perfekt på att hela den här skiten är en FET stor Scam!
För du kan ju uppenbarligen inte besvara frågan.
"Vet inte" är inte ett svar
Citat:
5) Redan besvarat att jag inte vet detta, via att jag skrev "Hur det ser ut bakom kulliserna vet ju givetvis få" i nedanstpende länkat inlägg. Du får ställa frågan direkt till onecoin om du vill veta varför.
(FB) Onecoin

Ja , och det är alltså inte ett svar på frågan "Vet inte" är inte ett svar.
Och kan man inte besvara sån elementär fråga , när man tror att det är sälj & köp som finansierar varandra - när det genereras Onecoins ur tomma intet.
Då bör till och med ett klappmongo som du inse att det är en fet scam.

Citat:
6) Du hade alltså redan fått svar på 4 av 5 frågeställningar... Och jag är korkad. Bra jobbat din imbecilla tönt

Sorry klappmongo!

Tillbaka till ritbordet. 1,2,3,4,5 är inte besvarade.
3 av frågorna 2,4 & 5 hade du besvarat med "Vet inte , fråga Onecoin"
Fråga 1 & 3 är du helt ute och cyklar på.

Citat:
Nej, men till skillnad från dig så har jag en egenmäktig vilja. Allt du gör i den här tråden är att ta rygg på dina idolers påhopp.

Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....

Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....

Vi tackar för att du bevisar det gång på gång genom dina svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in