2015-12-29, 19:09
Medlem
Observera att jag korrigerat mina beräkningar ovan och gjort ordentlig kontroll eftersom jag tänkt fel.

Slutsatsen blev följande:

Totalt inbetalt alltså €70 500 och total bonus utbetalt €10 350.

Bonusar utgör 14,7 % av inbetalt kapital.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-29 kl. 19:30.
Citera
2015-12-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Ehhh... Det finns redan 600+ kryptovalutor som är accepterade , http://coinmarketcap.com/
Så vad Onecoin skall tillföra som inte redan finns förstår jag inte....

Tanken är att koppla ihop Onecoin med ett Mastercard. Då blir Onecoin unik.

Om man får tro Onecoin själva så lobbar de hårt och får Onecoinen accepterad av fler och fler länder. Lite fritt tolkat kanske, men ungefär så säger de. Även det gör Onecoin unik, men i hur många länder är den de fakto accepterad idag?

Onecoin finns inte med på sidan du länkade till. Varför? Vem kan svara på den frågan? Varför finns ingen av de som jobbar med Onecoin här på forumet, så att man kan fråga?

Varför är det ingen som tar reda på om Ruja verkligen är doktor? Ni som inte gillar Onecoin tycks ju ha massor av tid att lägga ned. Om Ruja inte är doktor så är det godis för er.
Citera
2015-12-29, 19:27
Medlem
Har bemödat mig göra en till uträkning i fem generationer där respektive ben består av ett €18 800-paket och ett €12 500-paket. Då fås en maximal bonus på det svaga benet, dvs 10 % av €12 500 = €1250.

Fem generationer med ovanstående konfiguration rakt igenom.

Resultat:
Totalt inbetalt: €482 000 (15 st x €31 300 = €469 500 + topp-paket på €12 500)
Total bonus: €71 960

Bonus utgör 14,9 % av det inbetalda kapitalet.

Bonusar
Topp-person: €23 160 (Till en person)
2:a generation totalt: €21 280 (€10 640 per person)
3:e generation totalt: €17 520 (€4380 per person)
4:e generation totalt: €10 000 (€1250 per person)

Glöm inte bort att de allra längst ner inte får någon bonus.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-29 kl. 19:33.
Citera
2015-12-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007
Tanken är att koppla ihop Onecoin med ett Mastercard. Då blir Onecoin unik.

Om man får tro Onecoin själva så lobbar de hårt och får Onecoinen accepterad av fler och fler länder. Lite fritt tolkat kanske, men ungefär så säger de. Även det gör Onecoin unik, men i hur många länder är den de fakto accepterad idag?

Onecoin finns inte med på sidan du länkade till. Varför? Vem kan svara på den frågan? Varför finns ingen av de som jobbar med Onecoin här på forumet, så att man kan fråga?

Varför är det ingen som tar reda på om Ruja verkligen är doktor? Ni som inte gillar Onecoin tycks ju ha massor av tid att lägga ned. Om Ruja inte är doktor så är det godis för er.

Mastercard kommer ALDRIG att bli ihopkopplat med Onecoin.
Så kan alla i tråden lägga ner detta jävla svammlande eftersom det redan är otbevisat att det inte finns någon koppling!
Den enda kopplingen som finns är förklarad flera gånger om - Pre-paid mastercard som har NOLL koppling med Onecoin. Jag kan göra det för mitt nya företag som jag kallar "Mumbo-Jumbo AB" och sätta min logga på korten. Det är samma sak.

Enda som skulle möjliggöra en koppling mellan MC och Onecoin är om dom får legitim bankverksamhet. Alla banker stänger av dom stup i kvarten så hur skall dom lyckas med det?
Dom gick ju ut med att dom köpt bank/banker? Det försvann....

Gällande Ruja , så är hon under konstant lupp och det osar lite bränt till och från för henne...

http://cointelegraph.com/news/114399/one-coin-much-scam-onecoin-exposed-as-global-mlm-ponzi-scheme

"Ignatova’s own websites state that she graduated Oxford with Magister Juris in European and Comparative Law in 2004. The websites in question are blogs from Wordpress, Blogspot and Weebly, the latter two in German stating that in 2004 Ignatova entered employment having graduated from Oxford. A scanned certificate on OneCoin.eu states she completed the program in 2009; no document from 2004 is visible."

Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Har bemödat mig göra en till uträkning i fem generationer där varje ben består av ett €18 800-paket och ett €12 500-paket. Då fås en maximal bonus på det svaga benet, dvs 10 % av €12 500 = €1250.

Fem generationer med ovanstående konfiguration rakt igenom.

Resultat:
Totalt inbetalt: €482 000 (15 st x €31 300 = €469 500 + topp-paket på €12 500)
Total bonus: €71 960

Bonus utgör 14,9 % av det inbetalda kapitalet.

Bonusar
Topp-person: €23 160
2:a generation totalt: €21 280
3:e generation totalt: €17 520
4:e generation totalt: €10 000

Och? Åter tillbaka till era inlägg om 35.000Euro och att det är flera individer i Sverige som plockar ut den summan...
Det är det du skall räkna på om du skall försöka bevisa era hitta på bonusar...
Citera
2015-12-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Nej, att du skulle bemöta funderingarna förstår jag att du inte vill. Då kanske till och med du inser att du blir blåst.

Visst, vi säger så. Sluta var så jävla stöddig och kom ner på jorden istället.

Citat:
Om vi följer det du säger att det INTE påverkar med splittar själva värdet eftersom mängden coins redan är satta, varför ändras då värdet? Då borde du inse att värdet inte kan justeras eftersom marknaden inte är öppen? Vem skulle acceptera en valuta som inte du kan veta om priset är det rätta när det dagen efter kan värderas till 0 av grundaren och du kan inte göra ett skit?

Värdet ändras eftersom ruja reglerar upp det?
De som accepterar detta är antingen de som inte förstår bättre och tror att värdet kommer att fortsätta stiga år ut och år in, och automatiskt göra dem rika. Eller de som går in i spelet och inser att det är en högriskinvestering som kan gå lite hur som helst om och när onecoin släpps ut, men som ser en möjlighet att göra pengar på vägen och/eller eventuellt efter lansering.

Citat:
Det fungerar INTE att klassa det som en valuta när det är en stängd marknad, ett värde sätts av den högsta bossen utan insyn av andra människor eller kontrollerande organisationer och logiken "Fler coins = högre värde!" när verkligheten är det motsatta.

Och?

Citat:
En simpel fråga, om "valutan" släpps på öppen marknad och styrs av tillgång/efterfrågan: Tror du att värdet kommer öka eller totaldyka? Eller ligga kvar på samma nivå? Innan du svarar vill jag att du tar in alla faktorer i beräknande med motsvarande kryptovaluta med tanke på mängd mynt. (Onecoin är INTE en valuta men har ju ett satt antal mynt, så det går att i teorin jämföra iaf antal och beräknat värde OM man väljer att se det som valuta.)

Jag är osäker, det kan gå lite hur som helst. Allt hänger på vad som händer under tiden fram till denna lansering. Den som lever får se.

Jag vet var du vill dra diskussionen om mängden mynt, men du kan inte bara ställa dessa i paritet till exempelvis bitcoin och hävda att eftersom bittcoin har 1000 ggr så många mynt så kommer onecoin per automatik plana ut på ett pris som är 1000 ggr lägre. Det finns massor med fler faktorer än den totala mängden mynt, som är med och påverkar jämviktspriset.
Citera
2015-12-29, 19:49
Medlem
Citat:
Tyvärr verkar "Kraschande Riddaren" och "Saknar kompisar" inte ha grundläggande matematisk och/eller samhällsekonomisk förståelse...

Deras princip är följande...

100 Onecoin tillgängliga = Värde på 1$ styck
100.000 Onecoins tillgängliga = värde på 2$ styck
100.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 3$ styck
100.000.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 4$ styck

Att sedan all marknadsekonomi säger följande...
(Tillgång & Efterfrågan.....)

100 Onecoin tillgängliga = Värde på 1$ styck
100.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,01$ styck
100.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,0001$ styck
100.000.000.000 Onecoins tillgängliga = värde på 0,000001$ styck

Det skiter dessa imbeciller i totalt. Dom sitter istället och tokrunkar till sina splittar och Rujas hitta på höjningar av värdet.....

Kan du vara snäll och ta dina åsikter om mig och köra upp dem i röven? Du vet inte ett skit om vad jag har för kunskaper inom nationalekonomi osv. Det enda du fäster dig vid är att jag inte uttalar mig odelat negativt om onecoin. Och bara för att jag inte gör det så avfärdar du mig som en idiot. Du borde lära dig läsa, reflektera och sedan diskutera, även om personen du diskuterar med inte tycker som du i alla avseenden. Det kanske skulle kunna vidga dina vyer en del.

Kortfattat: Du kan ta din attityd och dra åt helvete, jag kommer inte besvara dig något mer i den här tråden.
Citera
2015-12-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Kan du vara snäll och ta dina åsikter om mig och köra upp dem i röven? Du vet inte ett skit om vad jag har för kunskaper inom nationalekonomi osv. Det enda du fäster dig vid är att jag inte uttalar mig odelat negativt om onecoin. Och bara för att jag inte gör det så avfärdar du mig som en idiot. Du borde lära dig läsa, reflektera och sedan diskutera, även om personen du diskuterar med inte tycker som du i alla avseenden. Det kanske skulle kunna vidga dina vyer en del.

Kortfattat: Du kan ta din attityd och dra åt helvete, jag kommer inte besvara dig något mer i den här tråden.

Helt ok - du har redan idiotförklarat dig själv , vad gäller Tillgång och Efterfrågande ur ett marknadsperspektiv vad gäller kryptovalutor.

Individer utan koppling till Onecoin kommer aldrig någonsin att betala ett pris över 0,0001$ per Onecoin - om dom inte får köpa till det priset så använder dom sig av en annan kryptovaluta...

Tillgång och Efterfrågande.....
Citera
2015-12-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Kan du vara snäll och ta dina åsikter om mig och köra upp dem i röven? Du vet inte ett skit om vad jag har för kunskaper inom nationalekonomi osv.

Berätta gärna om vad du har för kunskaper inom nationalekonomi?
Hittills har du inte marknadsfört dig som något annat än en av de få hjärntvättade/härnslöa som har satsat sina pengar på denna scam.

Upplys oss gärna om hur hög utbildning du har

För om det mot förmodan skulle visa sig att du har gått någon högre utbildning än grundskolan så tror jag inte att det bara är jag som skulle bli väldigt förvånad.

Kan inte förstå att NÅGON som läst allt som lagts fram i denna tråden fortfarande kan satsa sina pengar på detta? Helt obegripligt.

Men om du "lyssnakompis" har så stora kunskaper inom nationalekonomi så kan du väl överbevisa mig?
Citera
2015-12-29, 21:19
Medlem
Har lekt lite med exceluträkningar. Verkar som om förhållandet bonusutbetalningar/inbetalade belopp är ca 0,4, dvs 40 %, efter 20 generationer. Bonusarna växer fort (redan efter 5:e generationen) upp över €35 000/vecka. I och med begränsningen fås ett "effektivt" stopp.

Verkar inte som om man kan bifoga bilder på FB?
Citera
2015-12-29, 21:26
Medlem
Citat:
Den enda kopplingen som finns är förklarad flera gånger om - Pre-paid mastercard som har NOLL koppling med Onecoin. Jag kan göra det för mitt nya företag som jag kallar "Mumbo-Jumbo AB" och sätta min logga på korten. Det är samma sak.

Vem är det som står för förbetalningen? Det blir lite dallrigt innan man vet det.
Är det så att man kan växla Onecoins mot till exempel euro och få dessa insatta på kortet?
Eller är det så att Onecoin garanterar ett visst uttag via kortet som är baserat på saldot hos Onecoin?

Citat:
Dom gick ju ut med att dom köpt bank/banker? Det försvann....
Återigen en dallrig fras eftersom vi inte vet varför de byter bank ofta. Du skulle ju kunna maila de banker som sagt upp sina avtal med Onecoin och fråga varför.

Citat:
Gällande Ruja , så är hon under konstant lupp och det osar lite bränt till och från för henne...

http://cointelegraph.com/news/114399/one-coin-much-scam-onecoin-exposed-as-global-mlm-ponzi-scheme

"Ignatova’s own websites state that she graduated Oxford with Magister Juris in European and Comparative Law in 2004. The websites in question are blogs from Wordpress, Blogspot and Weebly, the latter two in German stating that in 2004 Ignatova entered employment having graduated from Oxford. A scanned certificate on OneCoin.eu states she completed the program in 2009; no document from 2004 is visible."

Även det här är ganska dallrigt för det finns inget som säger att hon inte är doktor, bara en härva med påståenden. Maila Oxfordskolan och fråga om hon har doktorerat där, då får vi det klart för oss, istället för en massa diffust svammel.
Citera
2015-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007
Återigen en dallrig fras eftersom vi inte vet varför de byter bank ofta. Du skulle ju kunna maila de banker som sagt upp sina avtal med Onecoin och fråga varför.

Även det här är ganska dallrigt för det finns inget som säger att hon inte är doktor, bara en härva med påståenden. Maila Oxfordskolan och fråga om hon har doktorerat där, då får vi det klart för oss, istället för en massa diffust svammel.

Om du tycker det är normalt att bankerna säger upp sina avtal med Onecoin, kan du inte berätta för oss som inte tycker det är ett normalt förfarande hos banker att göra så varför dom gör det?

Om du nu tycker allt som står om Onecoin är "dallrigt"?
Varför tar inte DU och mailar Oxfordskolan för att motbevisa allt det diffusa svammel som är här?
Du verkar ju vara hemskt mån om att framhäva att alla fakta som läggs fram här är svammel eller "dallrigt"
Citera
2015-12-29, 21:36
Medlem
Då räknade jag på €18 800 som alla betalat in så är det hela 15 generationer som får €35 000 per vecka. Det är 32 767 personer.

Förde jag däremot in att alla köpte ett €1000-paket blev bonusen €100. Det var 11 generationer som kom upp i €35 000 per vecka. Däremot blev förhållandet bonusutbetalningar/inbetalat kapital hela 0,84. Detta gäller 20 generationer.

Vid €5000-paket blir förhållandet mellan utbetalda bonusar/inbetalt kapital 0,61. Antalet generationer som får €35 000 / vecka är 13 st.

Av detta kan man dra den enkla slutsatsen att desto större paket varje klient köper, desto längre räcker det inbetalda kapitalet till bonusutdelningar.

Nu har jag inte räknat med direktbonus på 10 % man får på klienten under sig utan endast s.k. nätverksbonusar där vänster och höger ben jämförs.

Vidare maximeras inte alla bonusar. Det ligger nog en hel del tomma ben lite här och var.

Någon annan får gärna kontrollräkna.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-29 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in