Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackstalkern
Nej, att du skulle bemöta funderingarna förstår jag att du inte vill. Då kanske till och med du inser att du blir blåst.
Visst, vi säger så. Sluta var så jävla stöddig och kom ner på jorden istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackstalkern
Om vi följer det du säger att det INTE påverkar med splittar själva värdet eftersom mängden coins redan är satta, varför ändras då värdet? Då borde du inse att värdet inte kan justeras eftersom marknaden inte är öppen? Vem skulle acceptera en valuta som inte du kan veta om priset är det rätta när det dagen efter kan värderas till 0 av grundaren och du kan inte göra ett skit?
Värdet ändras eftersom ruja reglerar upp det?
De som accepterar detta är antingen de som inte förstår bättre och tror att värdet kommer att fortsätta stiga år ut och år in, och automatiskt göra dem rika. Eller de som går in i spelet och inser att det är en högriskinvestering som kan gå lite hur som helst om och när onecoin släpps ut, men som ser en möjlighet att göra pengar på vägen och/eller eventuellt efter lansering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackstalkern
Det fungerar INTE att klassa det som en valuta när det är en stängd marknad, ett värde sätts av den högsta bossen utan insyn av andra människor eller kontrollerande organisationer och logiken "Fler coins = högre värde!" när verkligheten är det motsatta.
Och?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackstalkern
En simpel fråga, om "valutan" släpps på öppen marknad och styrs av tillgång/efterfrågan: Tror du att värdet kommer öka eller totaldyka? Eller ligga kvar på samma nivå? Innan du svarar vill jag att du tar in alla faktorer i beräknande med motsvarande kryptovaluta med tanke på mängd mynt. (Onecoin är INTE en valuta men har ju ett satt antal mynt, så det går att i teorin jämföra iaf antal och beräknat värde OM man väljer att se det som valuta.)
Jag är osäker, det kan gå lite hur som helst. Allt hänger på vad som händer under tiden fram till denna lansering. Den som lever får se.
Jag vet var du vill dra diskussionen om mängden mynt, men du kan inte bara ställa dessa i paritet till exempelvis bitcoin och hävda att eftersom bittcoin har 1000 ggr så många mynt så kommer onecoin per automatik plana ut på ett pris som är 1000 ggr lägre. Det finns massor med fler faktorer än den totala mängden mynt, som är med och påverkar jämviktspriset.