2016-01-08, 13:12
Medlem
Helgebuk,

Om du läser det jag skriver så försöker jag göra analytiska uträkningar av olika scenarier. Att du sedan försöker påskina en mängd elakheter är skrattretande. Är jag här inne för att skaffa nya kunder? Är jag okritisk? Jag är kritisk och försöker själv bedöma Onecoin och hur de ska lyckas att klara av de mål de har satt upp och vilka framtida scenarier som finns. Jag är den enda som räknar analytiskt. Alla andra begagnar sig av invektiv och kommer inte med sakliga argument.

Jag tar inte åt mig.

"genuint ondskefull" Jag har skrattat högt i flera minuter okontrollerat. På riktigt.
Senast redigerad av liketothink 2016-01-08 kl. 13:15.
Citera
2016-01-08, 13:25
Medlem
Spännande följa diskussionen. Jag har onecoins det billigaste paketet. Jag är dock mycket skeptisk och var det från början men tänkte att den lilla summan kan jag avvara. Jag vill dock inte värva fler då det inte känns rätt för mig. Eftersom alla intjänade pengar de säger att de får grundar sig på hur mycket man värvar tyder det på pyramidspel tycker jag.
Citera
2016-01-08, 13:31
Medlem
Har en bekant som pratar vitt om den ljusa framtiden för onecoin men jag tänker hur kan man vara så säkra på det? Allt kan ju hända så hur vågar man då ha så aggressiv approach. Får väl smälla hans luftskepp snart haha
Citera
2016-01-08, 13:31
Medlem
Kan själv erkänna att jag lätt är skeptisk. Onecoin måste nog börja hitta på hinder för kapitalutflöde med tanke på att pengarna kan börja sina. Å andra sidan fås kapital in hela tiden samtidigt som det blir färre och färre onecoins ut eftersom difficulty hela tiden ökar.

Det kan ju vara så att några mattegenier på Onecoin faktiskt har satt sig ner och räknat ut allt detta så att det fungerar och att kapitalet räcker. Om de kan räkna ihop alla bonusar, att difficulty hela tiden ökar och att samma pengaflöde in då sker men att antal onecoins ut hela tiden blir mindre.

Det finns något inom mig som ändå hoppas att detta inte är en scam och att de har räknat ut allt detta på ett säkert sätt innan mainingen kom igång. Men detta kan man givetvis inte vara säker på.
Citera
2016-01-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 77love77
Har en bekant som pratar vitt om den ljusa framtiden för onecoin men jag tänker hur kan man vara så säkra på det? Allt kan ju hända så hur vågar man då ha så aggressiv approach. Får väl smälla hans luftskepp snart haha
Självklart talar han vitt och brett om den ljusa framtiden, får han inte in nya personer under sig är han totalt blåst med sina pengar. Precis som med Amway och Emgoldex, det är det bästa som hänt sen skivat bröd och det talas om guld och gröna skogar och sen raserar allt.

Han har gått in med pengar, han har inget annat val än att vara äckligt överdrivet positiv till hela scammen, annars kommer han inte kunna lura några att lägga sig under han och kanske säkra upp hans startkapital.

Pyramidscam 101.
Citera
2016-01-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Kan själv erkänna att jag lätt är skeptisk. Onecoin måste nog börja hitta på hinder för kapitalutflöde med tanke på att pengarna kan börja sina. Å andra sidan fås kapital in hela tiden samtidigt som det blir färre och färre onecoins ut eftersom difficulty hela tiden ökar.

Det kan ju vara så att några mattegenier på Onecoin faktiskt har satt sig ner och räknat ut allt detta så att det fungerar och att kapitalet räcker. Om de kan räkna ihop alla bonusar, att difficulty hela tiden ökar och att samma pengaflöde in då sker men att antal onecoins ut hela tiden blir mindre.

Det finns något inom mig som ändå hoppas att detta inte är en scam och att de har räknat ut allt detta på ett säkert sätt innan mainingen kom igång. Men detta kan man givetvis inte vara säker på.

Dom HAR redan satt stopp för utflödet...

* Varför tror du dom byter bank konstant?
* KYC som inte är normalt förfarande någonstans när det gäller MLM företag
* Du kan endast sälja ett fåtal Onecoin per dag. Se Bens inlägg tidigare om hur dessa nivåer på försäljningsbara Onecoins sjunker konstant.

Om jag har 200 Bitcoins , så kan jag sälja 200 Bitcoins när jag vill eftersom jag är ägare till dessa och bestämmer över dom.

Om jag har 200 Onecoins så får jag endast sälja x per dag (Beror på vilken nivå jag har).

Onecoin har inte 20 Miljarder Sek att kunna betala till alla medlemmar för deras Onecoin.

Det är bara en tidsfråga innan tornet rasar...

Två mest troliga scenarion som jag ser det i dagsläget

* Onecoin blir polisanmälda och fällda p.g.a. att medlemmar inte accepterar att dom inte kan sälja sina Onecoins som dom trots allt äger och har betalat för.
(Bedrägeri...)
* Onecoin blir polisanmälda och fällda p.g.a. Pyramidspel
(Lotterilagen i Sverige som exempel)

Om Ruja/Juha har vett i pallet så ser dom till att släppa koden till Onecoin fort som fan nu och gör allt publikt (Sedan lägger ner Onecoin och paketförsäljningen) - vilket får effekten att värdet för Onecoin går ner på tidigare beskrivet normalt pris på 0,00001 USD per Onecoin.
Dock så lär dom fortfarande riskera polisanmälningar trots detta...
Citera
2016-01-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Två mest troliga scenarion som jag ser det i dagsläget

* Onecoin blir polisanmälda och fällda p.g.a. att medlemmar inte accepterar att dom inte kan sälja sina Onecoins som dom trots allt äger och har betalat för.
(Bedrägeri...)

* Onecoin blir polisanmälda och fällda p.g.a. Pyramidspel
(Lotterilagen i Sverige som exempel)

Det första scenariot kan dock inte hända, det är ingen som har betalat för coins utan alla får dom på köpet när dom köper utbildningspaketen. Så på så sätt så är dom ju safe iaf.
Citera
2016-01-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Det första scenariot kan dock inte hända, det är ingen som har betalat för coins utan alla får dom på köpet när dom köper utbildningspaketen. Så på så sätt så är dom ju safe iaf.

Rättsligt så är dom antagligen safe i det fallet , däremot så är det ju detta som "alla" säger att dom tjänar pengar på....
(Förutom hen som inte kan tänka , utan hela tiden hönvisar till Ponzi pyramiden)

Det handlar mera om individer vill polisanmäla för att varna andra om bluffen , och då kommer allt att raseras för Onecoin. Ryktet o.s.v. (Det lilla som finns kvar efter alla lögner vill säga...)
Citera
2016-01-08, 14:53
Medlem
När de jämför splitt på token där man får dubbelt så många helt plötsligt med aktier som splittas. Blir man skeptisk för aktier får ju då halverat värde. Inte alls samma sak.
Citera
2016-01-08, 15:04
Medlem
Någon får gärna sätta sig ner och räkna på ökad difficulty med jämna steg och hur det påverkar utbetalningarna.

En hel del att räkna på: Direktbonus, matchningsbonus, nätverksbonus, extrabonus på 10 % de första 30 dagarna man får in någon. Maxtak för uttag på konto att ta i beaktande. Sedan difficulty som ökar ungefär en gång i månaden. Utbetalningstak från Onecoin beroende på paket.

Släng ihop allt i excel och se om pengarna räcker.
Citera
2016-01-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Rättsligt så är dom antagligen safe i det fallet , däremot så är det ju detta som "alla" säger att dom tjänar pengar på....
(Förutom hen som inte kan tänka , utan hela tiden hönvisar till Ponzi pyramiden)

Det handlar mera om individer vill polisanmäla för att varna andra om bluffen , och då kommer allt att raseras för Onecoin. Ryktet o.s.v. (Det lilla som finns kvar efter alla lögner vill säga...)

Det är det som är poängen, att dom rättsligen är safe (vilket iof är gränsfall skulle jag tro, finns alltid någon detalj som fäller dom.) Så polisen kommer inte vilja röra i det med en tång om du förklarar allting, däremot så dödas såklart det lilla rykte dom har precis som Emgoldex när den skiten började träffa mediafläkten.

Citat:
Ursprungligen postat av 77love77
När de jämför splitt på token där man får dubbelt så många helt plötsligt med aktier som splittas. Blir man skeptisk för aktier får ju då halverat värde. Inte alls samma sak.

Skeptisk? Du menar att hela systemet är fullständigt ologiskt uppbyggt om man tänker logiskt? Jajamän! En sak (mynt, valuta, sedel, whatever) som du delar i hälften kan omöjligt bli värd dubbelt så mycket, det är simpel logik.

Citat:
Någon får gärna sätta sig ner och räkna på ökad difficulty med jämna steg och hur det påverkar utbetalningarna.

En hel del att räkna på: Direktbonus, matchningsbonus, nätverksbonus, extrabonus på 10 % de första 30 dagarna man får in någon. Maxtak för uttag på konto att ta i beaktande. Sedan difficulty som ökar ungefär en gång i månaden. Utbetalningstak från Onecoin beroende på paket.

Finns ingen anledning att ödsla tid på att kasta in all info i Excel, det är redan glasklart för alla med hjärna och utan egen agenda att driva det vidare i hopp om att få tillbaka pengar.

Det är redan avklarat i alla tidigare inlägg, som du fortfarande väljer att inte besvara utan köra vidare med ditt svammelrejs. Lägg ner.
Citera
2016-01-08, 15:31
Medlem
Citat:

Varför excel?

Citat:
Såg just att onecoins difficulty nu ökat till 45 och att säljvärdet är €4,35. Min kursuppgång alltså 740 %.

486050000 Onecoins minade (https://www.onecoin.eu/)
Kurs enligt dig = 4,35

486050000 gånger 4,35 = 2,114,317,500 Euro som Onecoin skall betala för alla Onecoins...

Har dom 21 Miljarder SEK i kassan tror du för att täcka denna utgiftspost dom måste ha budgeterat?

Oj - skall dom även betala ut pengar i Bonusar också....

Vi följer ditt exempel - 7 stycken på varje 15.000 medlemmar som tar ut 35.000 Euro i Veckan...
819 845 medlemmar idag delat på 15.000 = 54,65 , vi avrundar till 54

54 gånger 7 är alltså 378 medlemmar som enligt dig skall plocka ut 35.000 Euro i Veckan...

Slutsats 1 är fakta enligt onecoins egna siffror , slutsats 2 är byggda på dina siffror...

1) Företaget Onecoin är skyldiga i dagsläget sina meldemmar/anställda 21 Miljarder SEK för alla Onecoins

2) Varje vecka plockar 378 individer runt om i Världen ut c:a 132 Miljoner Sek (378*35.000*10)
D.v.s . 378 individer plockar ut enligt dig 6 Miljarder SEK på årsbasis.
Innebär att det måste in c:a 137 Miljarder i Företaget för att detta skall vara möjligt på årsbasis.
(Microsoft i sina högdagar - släng er i väggen)

Inse att du leker med fantasier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in