2015-12-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Och där ligger en analysdifferens som skiljer olika personer åt. Själv är jag inte säker. Jag gissar på att Onecoin kan bli en etablerad kryptovaluta samtidigt som det finns små orosmoln som gör att det känns osäkert. Endast framtiden vet.

Dock vet jag att det är ett gyllene tillfälle just nu mellan 20 - 40 % "mining" att dra in hyfsat med stålar via provisioner och kursuppgång. Folk får själva avgöra.

Då kan du snällt förklara följande...

* Varför skall , exempelvis Webhallen , acceptera Onecoin som valuta när dom redan accepterar Bitcoin?
Isådanafall så skulle dom kunna ta emot redan etablerade kryptovalutor som VPNCoin , SysCoin , MaidSafeCoin. De tre exemplen är hämtade från http://coinmarketcap.com/ och har idag samma omfång som Onecoin har idag.

* De tre nämnda exemplen ovanför ligger på en kurs på 0,001$ per coin. Varför skulle Onecoin bli mer värt än dessa 3 som redan finns?

* Hur skall Onecoin göra för att bli en etablerad kryptovaluta? Dom har redan kört åt helvette flertalet gånger.....
1) konstant byte av banker. Om , exempelvis Webhallen , tar emot Onecoin - vem skall köpa Onecoin av dom? Inga banker vill veta av Onecoin...
2) Ingen ordentlig audit är gjord. (Och länka inte till den patetiska formuleringen som finns , den är vatten värd)
3) KYC som bara blir krångligare och krånligare
Och listan kan göras längre och längre...

Det finns inga pengar att göra på Onecoin och kommer inte att bli några pengar heller....
Citera
2015-12-28, 20:45
Medlem
Citat:
* Varför skall , exempelvis Webhallen , acceptera Onecoin som valuta när dom redan accepterar Bitcoin?

Det finns fler valutor än SEK. USD, GBP (pund) och många andra. Varför skulle kryptovalutor vara begränsade till en enda kryptovaluta? En centraliserad kryptovaluta är intressant, främst också eftersom det blir svårare för kriminella att använda den pga. KYC (Know Your Customer) etc. Allt tar lite tid bara.

Citat:
* De tre nämnda exemplen ovanför ligger på en kurs på 0,001$ per coin. Varför skulle Onecoin bli mer värt än dessa 3 som redan finns?

Har inte riktigt förstått dessa jämförelser. USD står i 8,3 kr/USD, BPS i ca 12,5 kr/BPS. Räknar du likadant här? Räknar du alla utestående kontanter i respektive valuta och jämför valutakurserna med varandra och undrar varför inte alla kurser är likadana? Återigen, utbud och efterfrågan bestämmer.

Citat:
* Hur skall Onecoin göra för att bli en etablerad kryptovaluta? Dom har redan kört åt helvette flertalet gånger.....

Vet ej. Trovärdighet är prio ett.

Citat:
1) konstant byte av banker. Om , exempelvis Webhallen , tar emot Onecoin - vem skall köpa Onecoin av dom? Inga banker vill veta av Onecoin...

Vet ej. Ser ej bra ut med konstanta bankbyten. Håller med.

Citat:
2) Ingen ordentlig audit är gjord. (Och länka inte till den patetiska formuleringen som finns , den är vatten värd)

De har haft en seriös auditfirma, men de har tydligen avsagt sig uppdraget. Vet ej varför.

Citat:
3) KYC som bara blir krångligare och krånligare. Det finns inga pengar att göra på Onecoin och kommer inte att bli några pengar heller....

Här har du gravt fel. Jag vet flera stycken som har fått ut sina satsade pengar via giftcodes och direkta bankinbetalningar och mycket trovärdiga källor som talar om €35 000 /vecka i bonusutbetalningar för toppdeltagarna. Däremot finns det helt klart ett pyramidsspelsinslag som man bör vara försiktig med. Vissa orosmoment som sagt, endast tiden visar sanningen och riskbedömning är upp till var och en. Som med alla investeringar.
Citera
2015-12-28, 21:02
Medlem
Citat:
Det finns fler valutor än SEK. USD, GBP (pund) och många andra. Varför skulle kryptovalutor vara begränsade till en enda kryptovaluta? En centraliserad kryptovaluta är intressant, främst också eftersom det blir svårare för kriminella att använda den pga. KYC (Know Your Customer) etc. Allt tar lite tid bara.
Nej - det tar inte tid , dom kommer aldrig att ta emot ytterligare en kryptovaluta.
det finns idag 600+ accepterade kryptovalutor i omlopp.
I princip är det en enda är accepterad som betalmedel av banker. (Bitcoin)
Att jämföra med länders valuta kan du tvärglömma - en centraliserad kryptovaluta kommer aldrig att bli accepterad då det största användingsområdet är just anonymiteten.

Att bara "hitta på" en valuta kommer inte att gå. (Jämförelse: Mitt navelludd)

Tar tid? Ja - lika lång tid som tagit för dom att komma med banknamnet på banken dom köpte...
Eller var det bankerna....

Juha gick ju ut med det officiellt på den finska sidan... Men vi har fortfarande inte sett någon bankverksamhet....

Citat:
Har inte riktigt förstått dessa jämförelser. USD står i 8,3 kr/USD, BPS i ca 12,5 kr/BPS. Räknar du likadant här? Räknar du alla utestående kontanter i respektive valuta och jämför valutakurserna med varandra och undrar varför inte alla kurser är likadana? Återigen, utbud och efterfrågan bestämmer.
Precis - om utbudet på en valuta är 400 Miljoner stycken xxx Coins , och värdet nu är 0,001$
Då har alltså utbudet och efterfrågan satt sitt pris på valutan.
Eftersom redan existerande kryptovalutor , som har samma antal coin tillgängliga (Och dessutom ÖPPEN! Källa) har ett pris på 0,001$ per Coin.
Då kommer med största sannolikhet Onecoins pris att ligga på samma nivå. Dock är det ännu större sannolikhet att priset blir LÄGRE eftersom det redan finns konkurrenter som redan är etablerade.

Högre pris kommer det aldrig att bli - marknadsekonomi fungerar så.

Jämför med ett nytt tvättmedel - om befintliga tvättmedel på marknaden kostar 100:-/Kilo.
Då kan du omöjligen komma med ett konkurrerande tvättmedel som kostar 10.000:-/Kilo. Det kommer inte att finnas några köpare.

Citat:
Vet ej. Trovärdighet är prio ett.
Onecoin har ingen trovärdighet - alltså är det ur en investeringssynpunkt BIG NO!

Citat:
Vet ej. Ser ej bra ut med konstanta bankbyten. Håller med.
alltså är det ur en investeringssynpunkt BIG NO!

Citat:
De har haft en seriös auditfirma, men de har tydligen avsagt sig uppdraget. Vet ej varför.
Fel - dom hade en individ från en seriös firma som gjorde en generaltabbe och nu har firman gjort sig av med hen inklusive ett par till.
Detta är länkat i tråden längre bak - och om en seriös Auditfirma tar avstånd från Onecoin.......
alltså är det ur en investeringssynpunkt BIG NO!

Citat:
Här har du gravt fel. Jag vet flera stycken som har fått ut sina satsade pengar via giftcodes och direkta bankinbetalningar och mycket trovärdiga källor som talar om €35 000 /vecka i bonusutbetalningar för toppdeltagarna. Däremot finns det helt klart ett pyramidsspelsinslag som man bör vara försiktig med. Vissa orosmoment som sagt, endast tiden visar sanningen och riskbedömning är upp till var och en. Som med alla investeringar.

35k Euro i veckan har vi redan bevisat matematiskt är en ren och skär lögn.
Så nej , jag har inte fel. Det är en dröm för många att kunna göra "gratis" pengar.
Och du nämner precis själv "finns det helt klart ett pyramidsspelsinslag" - bara den meningen gör att...
det ur en investeringssynpunkt är BIG NO!

Summering: Du har med dina svar konstaterat att samtliga som läser den här tråden och funderar från en affärssynpunkt och/eller investeringssynpunkt skall hålla sig så långt borta från Onecoin som möjligt
Citera
2015-12-28, 21:15
Medlem
Citat:
Eftersom redan existerande kryptovalutor, som har samma antal coin tillgängliga (Och dessutom ÖPPEN! Källa) har ett pris på 0,001$ per Coin.

Men om det finns 100 ton sten på marknaden och 100 ton guld på marknaden är det väl inte samma kilopris för den skull? Om en hype uppstår vad gäller Onecoin (centraliserad, ordentlig market cap, fungerar via MasterCard etc) så kan det bli mer intressant än andra kryptovalutor. BitCoin är mer intressant än andra kryptovalutor, right?

Som jag ser det pågår ett race just nu där det gäller att hamna gärna topp tre men topp fem duger också bland alla kryptovalutor. De som vinner är de som senare kommer att användas på marknaden.
Citera
2015-12-28, 21:17
Medlem
En sak som dock oroar mig är just bonusutbetalningarna. Om alla skall ha tio procent på sin del om man har ett långt "ben" blir det rätt mycket totalt. Har inte rett ut det än. Men det oroar mig något. Orkar någon räkna?
Citera
2015-12-28, 21:34
Medlem
Citat:
Men om det finns 100 ton sten på marknaden och 100 ton guld på marknaden är det väl inte samma kilopris för den skull? Om en hype uppstår vad gäller Onecoin (centraliserad, ordentlig market cap, fungerar via MasterCard etc) så kan det bli mer intressant än andra kryptovalutor. BitCoin är mer intressant än andra kryptovalutor, right?

Som jag ser det pågår ett race just nu där det gäller att hamna gärna topp tre men topp fem duger också bland alla kryptovalutor. De som vinner är de som senare kommer att användas på marknaden.

Du kan inte jämföra "Bitcoin och Onecoin" med "Sten och Guld".
Skall du jämföra "Bitcoin och Onecoin" så kan du exempelvis jämföra med "Cola & Pepsi"
Kommer du med ytterligare en Cola ("Nya Jolt 2") så kan du inte begära ett literpris som ligger 100g ånger högre direkt från start.
Enkel Marknadsekonomi!

Bitcoin är inte intressantare än andra kryptovalutor - däremot - dom var först , är störst , kostar inget att göra själv (Sluta svamla om el kostnad) och har blivit accepterat globalt som betalmedel.
(Största anledning är att den just INTE är centraliserad)
Googla på Bitcoin History så kommer du att se att det tog en j_vla massa år innan Bitcoin blev etablerad och accepterad som betalmedel.
Onecoin kommer ALDRIG att komma dit.

Dessutom är ytterligare ett problemet , att du har en lögn direkt i Mastercard - det är inte och kommer aldrig att bli direkt kopplat med ditt Onecoin konto. Du kommer alltså aldrig att kunna ta ut dina Onecoins med ett Mastercard.

Onecoins Mastercard är ett Pre-Paid mastercard , (Förenklat) du lämnar kortnummret till Onecoins kundtjänst , som överför begärt saldo från ditt konto hos Onecoin (OBS! Inte Onecoin , utan ditt Euro konto - dit du flyttar dina försäljningar , bonusar etc.).
Det finns INGEN direkt koppling mellan ditt Mastercard till Onecoin - och du har själv besvarat ovanför att det är en problamtik i alla bank byten , och ett samarbete med någon bank är ett måste för att kunna ha en fungerande kortverksamhet.

Citat:
En sak som dock oroar mig är just bonusutbetalningarna. Om alla skall ha tio procent på sin del om man har ett långt "ben" blir det rätt mycket totalt. Har inte rett ut det än. Men det oroar mig något. Orkar någon räkna?

Som du förklarar i denna text är det en matematisk omöjlighet

Du = 60% (10% + alla under)
1:a led = 50% (10% + alla under)
2:a led = 40% (10% + alla under)
3:e led = 30% (10% + alla under)
4:e led = 20% (10% + alla under)
5:e led = 10% (10%)

Summa = 210%

Jag har inte lusläst kompensationsplanen - kan göra detta senare inatt
Citera
2015-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Skilj på Onecoins och tokens. Tokens används för att "mina" onecoins. Hur många tokens du får via paketköp har att göra med hur fördelaktigt Ruja vill att det skall vara. I början fanns det mer fördelar vad gäller tokens eftersom Onecoin vill ha in mycket pengar.

Med dessa tokens "minas" sedan Onecoins och Rujas datorer gör detta med en hastighet av ca 60 000 Onecoins/timme om jag inte kommer ihåg fel. Priset på Onecoins regleras delvis via (av Ruja definierade) difficulty. Antal tokens regleras beroende på paket.

Så när du nämner "att det inte blir mer" så talar du om Onecoins. Tokens är något annat.

Nja, marknadsekonomin är en balans mellan utbud och efterfrågan. Om Onecoin släpps fri på öppen marknad kan det bli en kursuppgång först pga. av externa hugade spekulanter. Sedan kommer antagligen en rekyl ner pga. vinsthemtagningar. Marknaden bestämmer kursen helt och hållet.
NEJ! Tokens används för att hyra tid på Rujas mining-dator. Om jag förstått det rätt så är "kursen" EUR => Tokens fast. (Pun intended, eftersom det formellt är utbildning man köper.) Kursen OneCoins => EUR höjs av Ruja, eftersom man vill visa att OneCoin ökar i värdet. För att det inte ska bli tokbilligt att skaffa fler Onecoins genom att köpa utbildning och hyra tid på mining-datorn, så höjs "svårigheten", d.v.s. hyran Ruja vill ha. Den tekniska svårigheten är något helt annat och styrs av algoritmen, dels en ökning för att få en förutbestämd kurva av minade OneCoins, dels en ökning för att kompensera för ökad beräkningskraft, det senare är osannolikt i OneCoins fall. Splittarna av tokens är HELT GALET. Beroende på vilken utbildning man köpt så får man fler tokens olika antal gånger och har man köpt de dyraste utbildningarna kan man få fler tokens även om man använt de till att hyra mining-tid. Jag tror det är få "externa" som kommer köpa Onecoins när den blir publik. Alla intresserade har väl redan köpt utbildningar...

Citat:
Er logik om att fler antal Onecoins ger mindre värde gäller inte Onecoin till en början eftersom Ruja styr upp allt så att det blir dyrare och dyrare desto senare man kommer in. Sedan när Onecoin släpps fri på öppen marknad gäller vanliga marknadskrafter. Se det lite som när Riksbanken körde med fast växelkurs. Via stödköp kunde Riksbanken hålla en fast växelkurs, men nu är det flytande krona med marknadskrafter som styr.
Än så länge är det nyförsäljning av utbildningspaket som finansierar Onecoin-kursen. De kommer aldrig kunna backa en massiv kursuppgång på en fri marknad. Frågan är inte om utan hur snabbt/långsamt värdet kommer sjunka.

Citat:
Och där ligger en analysdifferens som skiljer olika personer åt. Själv är jag inte säker. Jag gissar på att Onecoin kan bli en etablerad kryptovaluta samtidigt som det finns små orosmoln som gör att det känns osäkert. Endast framtiden vet.

Dock vet jag att det är ett gyllene tillfälle just nu mellan 20 - 40 % "mining" att dra in hyfsat med stålar via provisioner och kursuppgång. Folk får själva avgöra.
Provisioner är i princip det enda sättet att göra pengar på Onecoin just nu. Mer pyramid/ponzi än juste MLM.

Citat:
[...]
Varför behövs Onecoin? Vilken USP har man? Tillför man ngt öht utöver centraliseringen? Vad är den stora fördelen med en centraliserad kryptovaluta? Visst, man får KYC och kanske slipper kriminell användning. Men kommer Onecoin kunna hålla den kontrollen? Vad händer om det är Onecoin som inte har rent mjöl i påsen?

Giftcodes är bara ett snabbspår fr att effektivt kunna lura med fler snabbare i pyramiden.

Onecoin är i dagsläget ingen investering, det är ett spel!
Citera
2015-12-28, 21:42
Medlem
Citat:
Som du förklarar i denna text är det en matematisk omöjlighet

Du = 60% (10% + alla under)
1:a led = 50% (10% + alla under)
2:a led = 40% (10% + alla under)
3:e led = 30% (10% + alla under)
4:e led = 20% (10% + alla under)
5:e led = 10% (10%)

Summa = 210%

Man borde ställa upp ett pyramidträd och se vilka bonusutbetalningar som sker. Dessutom har jag hört om olika strategier som har uppkommit. Exempelvis ett s.k. "power leg", dvs man skapar ett hyfsat långt ben (bara insatser på ena sidan) med låga insatser av €100 och längst ner lägger man en jätteinsats, typ festival package på €18 500 eller liknande. Då har alla småpaket en stor övervikt på ena benet och kan utnyttja det andra svagare benet genom att få in många nya där, vilket ger bonus hela tiden. Ungefär så.
Citera
2015-12-28, 21:44
Medlem
KlopFers avatar
Citat:

Vad menar du med ordentligt market cap? Onecoin har ju gjort sin egen hemsida och slängt upp sig som nr 2 på den listan http://www.xcoinx.com. Fungerar via mastercard? Det är ett förbetalt kort som du kan få onecoin logo på.

http://www.mastercard.com/se/consumer/prepaid-card.html

"Ett förbetalt kort kan laddas med pengar av dig eller någon annan. Du kan använda kortet för att betala räkningar samt handla i butiker, via telefon och på internet. Ditt förbetalda kort kan användas överallt där MasterCard- eller Maestro-kort accepteras.

Vem som helst kan skaffa ett – du behöver inte gå igenom någon kreditprövning eller tillhandahålla någon ytterligare information."

Tror du onecoin fick kämpa för att göra en deal med mastercard?

Edit: Lite seg på pucken
Senast redigerad av KlopFer 2015-12-28 kl. 21:46.
Citera
2015-12-28, 21:59
Medlem
Citat:
Vad händer om det är Onecoin som inte har rent mjöl i påsen?

Jag vet inte heller. Jag är själv rimligt skeptisk. Samtidigt som det finns en lockelse i det. Tänk om det visar sig vara en etablerad kryptovaluta om fem år och folk har gjort stora vinster. Så var det med Bitcoin. Som sagt, affärsrisk är affärsrisk.

Jag tror att Onecoins fördelar är dels centraliserad kryptovaluta med KYC samt att det enligt dem själva nu har en stor market cap. Bitcoins rykte blir något nedsvärtat av just att kriminella kan använda sig av det.

Skulle dock behövas lite mer beräkningar av alla bonusar. Som jag förstår det gäller ungefär följande.

Direktbonus: Får du in någon under dig får du 10 % i bonus av paketet.
Extra bonus: De första 30 dagarna får man 10 % extra på de man drar in direkt under sig.
Tycoon-paket: 1:a led, 10 %, 2:a led 10%, 3:e led 20 %, 4: led 25%. (Har inte orkat kolla upp detta, stämmer väldigt ungefärligt.)
Nätverksbonus (om det nu är rätt benämning): Det svaga benet subtraheras mot det starka benet och man får 10 % på skillnaden. Exempel: Du har 15 000 poäng (euro antagligen) på ditt vänstra ben och när veckan är slut 3000 poäng på ditt högra. Det innebär att efter subtraktion så har du 12 000 på vänster och 0 på höger. Mellanskillnaden på 3000 poäng får du 10 % av, dvs 300 euro i bonus. Detta gäller oändligt långt ner (och detta oroar mig något ur ett finansiellt perspektiv.)

Någon får gärna korrigera mig på bonusarna.
Citera
2015-12-28, 22:04
Medlem
Citat:
Jag vet inte heller. Jag är själv rimligt skeptisk. Samtidigt som det finns en lockelse i det. Tänk om det visar sig vara en etablerad kryptovaluta om fem år och folk har gjort stora vinster. Så var det med Bitcoin. Som sagt, affärsrisk är affärsrisk.

Jag tror att Onecoins fördelar är dels centraliserad kryptovaluta med KYC samt att det enligt dem själva nu har en stor market cap. Bitcoins rykte blir något nedsvärtat av just att kriminella kan använda sig av det.

Skulle dock behövas lite mer beräkningar av alla bonusar. Som jag förstår det gäller ungefär följande.

Direktbonus: Får du in någon under dig får du 10 % i bonus av paketet.
Extra bonus: De första 30 dagarna får man 10 % extra på de man drar in direkt under sig.
Tycoon-paket: 1:a led, 10 %, 2:a led 10%, 3:e led 20 %, 4: led 25%. (Har inte orkat kolla upp detta, stämmer väldigt ungefärligt.)
Nätverksbonus (om det nu är rätt benämning): Det svaga benet subtraheras mot det starka benet och man får 10 % på skillnaden. Exempel: Du har 15 000 poäng (euro antagligen) på ditt vänstra ben och när veckan är slut 3000 poäng på ditt högra. Det innebär att efter subtraktion så har du 12 000 på vänster och 0 på höger. Mellanskillnaden på 3000 poäng får du 10 % av, dvs 300 euro i bonus. Detta gäller oändligt långt ner (och detta oroar mig något ur ett finansiellt perspektiv.)

Någon får gärna korrigera mig på bonusarna.
Ja , du har komplett fel...

Independent Marketing Associates (IMAs)
Advanced Learning Systems (ALS)
Global Compensation Plan (GCP)

Förkortningarna som används längre ner

Each ALS sale generates a 10% (of the purchase price) commission to the referring IMA.
60% of this commission is deposited onto the IMA’s cash account and can be transferred to the OnePay card and 40% is rewarded into the IMA’s OneCoin Currency Trading Account once an IMA has accumulated EUR100 commissions.

Varje försäljning som man lyckas göra av en utbildning ger 10%

The network commissions (Network) portion of the OneCoin GCP is based on two teams also referred to as “legs”
The NETWORK structure will pay a sales cycle commission of 10% of ALS sales volume from the team totals that are the lesser amount.
60% of NETWORK commissions are deposited onto the IMA’s cash account (Commissions/bonuses can be withdrawn to the OnePay card once an IMA has accumulated EUR100) and 40% are rewarded into the IMA’s OneCoin Trading Account.

10% av försäljningen av utbildning från det "svagaste" benet betalas som bonus.
"Du har 15 000 poäng (euro antagligen) på ditt vänstra ben och när veckan är slut 3000 poäng på ditt högra." = Du får 300 utbetalat i Bonus enligt ovanstående då det är försäljningen på ditt svagaste ben

Här följer de olika network titlarna som man kan få - observera den sista som ger ett "max tak" på omtalade 35.000 Euro.....
Och vad som krävs för att ha den..

Trader IMA.
personally referring EUR5,000 (EURO) ALS sales volume OR referring ALS sales volume and purchasing a ALS product for personal use that totals EUR5,000 (EURO) in sales volume OR you may choose to purchase the Trader ALS package. IMA’s that meet the Trader qualifications can earn a maximum team building NETWORK commission of EUR3,500 per cycle period.

Pro Trader IMA rank
personally referring EUR10,000 (EURO) ALS sales volume OR referring ALS sales volume and purchasing a ALS product for personal use that totals EUR10,000 (EURO) in sales volume OR you may choose to purchase the Pro Trader ALS package. IMA’s that meet the Pro Trader qualifications can earn a maximum team building NETWORK commission of EUR7,000 per cycle period.

Executive Trader IMA rank
*personally referring EUR20,000 (EURO) ALS sales volume OR referring ALS sales volume and purchasing an ALS product for personal use that totals EUR20,000 (EURO) in sales volume OR you may choose to purchase the Executive Trader ALS package. IMA’s that meet the Pro Trader qualifications can earn a maximum team building NETWORK commission of EUR21,000 per cycle period.

Global Executive Trader (Tycoon IMA rank outside US)
personally referring EUR50,000 ALS sales volume OR referring ALS sales volume and purchasing an ALS product for personal use that totals EUR50,000 in sales volume OR you may choose to purchase the Global Executive Trader ALS package. IMA’s that meet the Global Executive Trader qualifications can earn a maximum team building NETWORK commission of EUR35,000 per cycle period.

INGENSTANS! står det vad "cycle period" innebär.....

https://www.onecoin.eu/page/details/gpc
Citera
2015-12-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ja , du har komplett fel...

Exakt var har jag "komplett fel"? Bonusarna var ungefär som jag skrev.

Cycle period är väl i dagsläget en vecka, men kan antagligen ändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in