2016-01-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Om man höjer inflödet till €300 000 per ben så blir det 300 000 x 8 = 2,4 miljoner euro. Delat på snittinvestering på €2500 så blir det 960 personer i veckan i Skandinavien/Norden. Två månaders maxbonus ger 8 x 960 = 7680 personer.

Ditt korkade missfoster...

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Hushallens-ekonomi/Inkomster-och-inkomstfordelning/Inkomster-och-skatter/Aktuell-pong/302201/Inkomster--Individer/Riket/303237/

Årsinkomsten 2013 för en svensson låg i medel på 284,001:- sek (ÅRS-inkomst!!!)

Så du säger att 8.000 individer skall varannan månad gå in med 25.000 Sek i ett bluff & Båg företag?

Dessa 8.000 individer , skall med andra ord - på årsbasis - gå in med 150,000 Sek för att göda individ i toppen?
Dessa individer lär ligga i topp 20% inkomst i Sverige isåfall , eftersom medelinkomsten (Se länken) för decilgrupp 9 (80-90% topp i Sverige) 2013 var 447,495:-
Dock så är höginkomsttagare extremt sällsynta som investerare i Buffel & Båg företag då dessa har mer bakom pannbenet än vissa andra individer. (Ja , läs alla andra MLM trådar , det finns inlägg om detta)

Och vad får de 8.000 individerna som gått in med 150.000 på ett år tillbaka?
Ingenting! (Ja , lite Tokens , och något mumbo jumbo som kallas onecoin. Men reda pengar får dom inte tillbaka...)

Så du kan fortsätta på din tanke att det finns en och annan som får sina 350.000 i veckan...
(Dock naturligtvis årets största lögn...)

Men vad får jubelidioterna som går in med pengar nu då i Bonus? Eftersom det inte kommer in några nya då alla nu har förstått att det är ett OLAGLIGT pyramidspel?
Citera
2016-01-07, 22:39
Medlem
8 000 varannan månad blir 48 000 på ett år. Det blir 144 000 på tre år (kvar innan 2,1 miljarder onecoins är minade) i Norden. Norden består av ca 26 miljoner invånare. Räkna bort under 18 över 50 så har vi grovt ca 10 miljoner kvar. 144 000 / 10 miljoner = ungefär 1,5 %.

Observera att toppfolkets bonusar just nu överstiger €35 000/vecka. Det finns ingen som påstår att detta kommer att fortsätta eller hur länge det kommer att vara så.

Dessutom är många i Sverige miljonärer, de flesta över 35 med tanke på bostadsutvecklingen. Räcker att ha bott i villa/bostadsrätt de senaste ca 15 åren.
Senast redigerad av liketothink 2016-01-07 kl. 22:42.
Citera
2016-01-07, 22:50
Medlem
Citat:
8 000 varannan månad blir 48 000 på ett år. Det blir 144 000 på tre år (kvar innan 2,1 miljarder onecoins är minade) i Norden. Norden består av ca 26 miljoner invånare. Räkna bort under 18 över 50 så har vi grovt ca 10 miljoner kvar. 144 000 / 10 miljoner = ungefär 1,5 %.

Observera att toppfolkets bonusar just nu överstiger €35 000/vecka. Det finns ingen som påstår att detta kommer att fortsätta eller hur länge det kommer att vara så.

Dessutom är många i Sverige miljonärer, de flesta över 30 - 35 med tanke på bostadsutvecklingen. Räcker att ha bott i villa/bostadsrätt det senaste decenniet.

Här räknas inte fasta tillgångar din idiot.
Här skall du rakt upp och ner pynta in 25.000 Sek!
Att då sitta med någon/Några miljoner låsta i en Bostadsrätt/Villa har NOLL betydelse i detta sammanhang!

8.000 Är cirka vad som finns i individuella medlemmar IDAG i skandinavien , begrip någon gång att det du skriver inte stämmer.

toppfolkets bonusar just nu överstiger €35 000/vecka är en ren och skär lögn tills annat bevisats - så sluta med ditt svammel någon gång.

Med dina uträkningar så skall dessa existerande 8.000 om och om igen varannan månad in med 25.000 för att bonusen skall betalas ut till toppen , och vad får då dessa 8.000 i Bonus?
Det besvarade du inte....

Och hur skall man konstant hitta 1000 klappmongon i veckan som är villiga att gå in med 25.000? När det inte finns något att få tillbaka?

Begrip också att det som nu diskuteras är olagligt i sverige

För det första – pyramidspel är olagligt enligt lag. I Sverige är det främst Brottsbalkens stadgande om dobbleri (BrB 16:14) som i förarbetena är avsett att tillämpas på pyramidspel.

Enligt 3 § andra stycket punkt 3 lotterilagen (1994:1000) utgör kedjebrevsspel och liknande spel lotteri. Av prop. 1981/82:170 avsnitt 2.6 och sid. 116 framgår att med liknande spel avses bl.a. pyramidspel. Definitionen av kedjebrevsspel i 7 § lotterilagen omfattar således även pyramidspel.

Således är det svenska Lotteriinspektionen som har som uppgift ansvara för lagen. Övriga tillämpliga lagar i sammanhanget är Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och även avtalsvillkorslagen (1994:1512).

Det enda som är intressant är fler personer som ska bli distributörer eller deltagare i pyramidspelet eftersom det är det som generar inkomster. Att bara sälja produkten till slutkunder är inte intressant – antingen för att det inte är en bra affär för slutkunden eller för att det inte ger lika bra betalt.

Ponzibedrägeri är en form av investeringsbedrägeri som attraherar investerare genom att utlova hög avkastning, men som istället för att generera verklig avkastning på insatt kapital använder detta till utbetalningar och för att hålla bedrägeriet igång.

Ytligt sett kan ett ponzibedrägeri tyckas vara ett slags pyramidspel, men det finns flera avgörande skillnader. I ett pyramidspel är varje deltagare beroende av att själv rekrytera nya deltagare för att kunna täcka sin egen insats, men i ett ponzibedrägeri erbjuds deltagarna avkastning utan några rekryteringskrav.

Ett pyramidspel växer snabbt i omfattning och det är de som anslutit sig sist som blir de största förlorarna, medan ett ponzibedrägeri i värsta fall kan växa i omfattning under lång tid och endast de som dragit sig ur före kollapsen kan undgå att bli förlorare.

Spelet Ebberöds bank där man ger åtta procent i ränta på inlåning och tar fyra procent i utlåning beskriver i grunden ett klassiskt ponzibedrägeri. Då kostnaderna för inlåning aldrig går att täcka med inkomster från utlåning av samma kapital uppstår ett underskott som betalas med insatta medel.

https://rikatillsammans.se/2013/11/27/multilevel-marketing-mlm-pyramidspel-och-ponzibedragerier/
Citera
2016-01-07, 22:59
Medlem
Min gissning är att det finns väldigt många människor, definitivt mer än 1,5 % av de i Norden, som utan större problem kan betala in 25 000 kr till en investering.

Onecoin menar ju att man köper utbildningspaket och inget annat. Ett sätt att klara sig rent juridiskt. Någon sorts MLM menar de antagligen att de bedriver.
Citera
2016-01-07, 23:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Min gissning är att det finns väldigt många människor, definitivt mer än 1,5 % av de i Norden, som utan större problem kan betala in 25 000 kr till en investering.

Onecoin menar ju att man köper utbildningspaket och inget annat. Ett sätt att klara sig rent juridiskt. Någon sorts MLM menar de antagligen att de bedriver.

Är kurserna bra då? Kursgård med helpension eller hur ser de ut? Levererar de i førhållande till priset? Blir kursplanen presenterad innan man køper kursen så man vet vad man får? Kan du ge exempel här? Gäller distanskøpslagstiftningen? Om kursen inte uppfyller det som marknadsførs får man pengarna tillbaka då?

Är utbildningen användbar inom andra områden? Vilken utbildningsbakgrund behøvs før att kunna tillgodogøra sig den? Har du tillgång till kursplanen och litteraturlistan? Kan man køpa motsvarande utbildning på andra ställen som ger samma kunskapsbas som den man får här? Måste man på sikt ha gått kursen før att kunna använda Onecoin som betalningsmedel eller vad är syftet med utbildningen?
Citera
2016-01-08, 00:07
Medlem
Nu förhåller det sig inte på det viset att jag arbetar för Onecoin så jag är inte ute efter att göra reklam. Jag har gjort en liten investering och försöker samtidigt granska ur ett kritiskt perspektiv vad gäller bonusar etc.

Utbildningen används som ursäkt som jag ser det för att kunna skapa en kryptovaluta delvis maskerat som ett ponzi/MLM.
Citera
2016-01-08, 00:08
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Nu förhåller det sig inte på det viset att jag arbetar för Onecoin så jag är inte ute efter att göra reklam. Jag har gjort en liten investering och försöker samtidigt granska ur ett kritiskt perspektiv vad gäller bonusar etc.

Utbildningen används som ursäkt som jag ser det för att kunna skapa en kryptovaluta delvis maskerat som ett ponzi/MLM.

Jo men du køpte väl utbildningen. Berätta mer om den, se frågorna ovan.
Citera
2016-01-08, 10:12
Medlem
Citat:

Du är inte kritisk för fem öre, du vet att det är en scam men du försöker desperat att upprätthålla fasaden för att några idioter kanske ska satsa pengar i det.

Det är påvisat inlägg efter inlägg att dina bonusuträkningar är bullshit och du väljer att bara bortse det och fortsätta med ditt svammel. Besvara frågorna, bemöt kritiken mot dina inlägg istället för att svamla vidare.
Citera
2016-01-08, 10:49
Medlem
KlopFers avatar
Vart är alla 35.000€ i veckan personerna? Varför är det bara ett troll som skriver i denna tråd? Om flera tusen personer skulle tjäna så mycket pengar på detta varför är det ingen som kommer in i denna tråd och försvarar eran lilla scam?

Jag tror att dessa personer som gått in i detta sitter på sina händer nu och bara hoppas de inte ska förlora sina pengar. Även om det börjar gå upp för människor nu hur det ligger till.

Speciellt med tanke på att inte en enda uträkning stämmer. Hemsidor som inte är färdiga. Mastercard nyheten var en flopp. KYC reglerna osv.

Det kommer bli trångt i dörren när alla vill ut
Citera
2016-01-08, 10:52
Medlem
Gromgutten, jag har bara läst några sidor så jag kan inte uttala mig om utbildningen.

Mina bonusuträkningar visar att Ruja klarar av att betala ut dem eftersom de utgör låt oss säga max 50 % av inbetalt kapital.

Det som dock börjar oroa mig är att Ruja skall klara av att betala ut alla uttag efter försäljningar av onecoins (efter kurshöjningar) som inte sker på en öppen marknad baserat på utbud/efterfrågan.

819 257 konton just nu. Om alla gått in med €1500 per konto blir det ca 1,2 miljarder euro som nu är inbetalt. 486 miljoner onecoins mainade. Hm, alla onecoins från konton är dock inte mainade än så det finns säkert mer baserat på antal konton? Låt oss säga 600 miljoner onecoins totalt om kapitalinflödet slutade i dag. 1,2 miljarder euro på 600 miljoner onecoins ger 2 euro/onecoin. I dag står den i €3,85 vid sälj.

Mycket grova uppskattningar och överslagsberäkningar:

€2 * 600 miljoner onecoins = 1,2 miljarder euro inbetalt.

Anta totalt 1,2 miljarder euro inbetalt. 600 miljoner kvar efter bonusar.

Baklängesräkning ger då:

dagskurs €3,85 x 600 000 000 onecoins = 2,3 miljarder (totalt kapital)

600 miljoner kvar efter bonus / 2,3 miljarder teoretiskt totalt kapital = 0,26

Dvs folk kan just nu ta ut maximalt 26 % av sitt innehav innan Rujas kapital tar slut. Det blir än värre när onecoin står i €10. På en öppen marknad annorlunda dock. Förvisso föreligger nu utbetalningsbegränsningar vilket gör att det tar tid innan kapitalet tar slut.

Vi är fler som inte undrar om pågående KYC är ett sätt att fördröja utbetalningarna. Jag misstänker att de har en väl förberedd plan på när kapitalet börjar ta slut. Kanske lägre provisioner eller liknande.

Jag är inte ute efter att få folk att investera från FB. Då finns det betydligt bättre vägar. Jag är här för att göra uträkningar och i gång en diskussion om Onecoin. Som jag ser det är det en möjlig investering i form av kryptovaluta likt BitCoin.
Senast redigerad av liketothink 2016-01-08 kl. 11:10.
Citera
2016-01-08, 11:10
Medlem
Citat:
Gromgutten, jag har bara läst några sidor så jag kan inte uttala mig om utbildningen.

Mina bonusuträkningar visar att Ruja klarar av att betala ut dem eftersom de utgör låt oss säga max 50 % av inbetalt kapital.

Det som dock börjar oroa mig är att Ruja skall klara av att betala ut alla uttag efter försäljningar av onecoins (efter kurshöjningar) som inte sker på en öppen marknad baserat på utbud/efterfrågan.

819 257 konton just nu. Om alla gått in med €2500 blir det ca 2 miljarder euro som nu är inbetalt. 486 miljoner onecoins mainade. Hm, alla onecoins från konton är dock inte mainade än så det finns säkert mer baserat på antal konton? Låt oss säga 600 miljoner onecoins totalt om kapitalinflödet slutade i dag. 2 miljarder euro på 600 miljoner onecoins ger 3,33 kr/onecoin. Borde vara högre baserat på vad jag betalt per onecoin. Säg 5 kr/onecoin inbetalt som väldigt grov uppskattning. Ca €0,5/onecoin. I dag står den i €3,85 vid sälj.

Mycket grova uppskattningar och överslagsberäkningar:

€0,5 * 600 miljoner onecoins = 300 miljoner inbetalt.

Anta totalt 300 miljoner euro inbetalt. 150 miljoner kvar efter bonusar.

Baklängesräkning ger då:

dagskurs €3,85 x 600 000 000 onecoins = 2,3 miljarder (totalt kapital)

150 miljoner kvar efter bonus / 2,3 miljarder teoretiskt totalt kapital = 0,065

Dvs folk kan just nu ta ut maximalt 6,5 % av sitt innehav innan Rujas kapital tar slut. Det blir än värre när onecoin står i €10. På en öppen marknad annorlunda dock. Förvisso föreligger nu utbetalningsbegränsningar vilket gör att det tar tid innan kapitalet tar slut.

Vi är fler som inte undrar om pågående KYC är ett sätt att fördröja utbetalningarna. Jag misstänker att de har en väl förberedd plan på när kapitalet börjar ta slut. Kanske lägre provisioner eller liknande.

Jag är inte ute efter att få folk att investera från FB. Då finns det betydligt bättre vägar. Jag är här för att göra uträkningar och i gång en diskussion om Onecoin. Som jag ser det är det en möjlig investering i form av kryptovaluta likt BitCoin.

Och här kommer svamlet igen!

Du säger att dina uträkningar visar att dom har råd, men det du inte tänker på är att dina uträkningar är FELAKTIGA som redan påvisat. Men det väljer ju du att bortse från och fortsätta med ditt dravel.

Dina inlägg är ju ren parodi nästan.

Ekonomiskt är detta en dödsfälla. Det finns INGEN som kan bevisa att pengar kommer ur detta skräp i den mängd som sägs och det bluffas kors och tvärs.

När du kan uppvisa ett riktigt bevis på att bonusutbetalningar sker i den mängd du säger, då ska jag börja lyssna på det övriga du säger. Tills dessa är du bara ännu en förespråkare för Fiffel, båg och bluff AB.
Citera
2016-01-08, 11:11
Medlem
Observera att jag korrigerat de felräkningar jag gjorde i mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in