2015-12-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Är själv intresserad av en detaljerad uträkning av diverse scenarior. Om någon orkar tillhandahålla mer fakta kring onecoin är det intressant med olika uträkningar. Antal medlemmar i Norden, exakt hur bonussystemet ser ut etc.

Nu är väl utbetalningarna från cash account i princip stoppade i ca 4 veckor eftersom man måste skicka in ID-bevis.

Vad är motiveringen till att man ska skicka in ID-bevis? Borde inte detta skötas genom exempelvis en bank? Hur skickar ni in det? Kopierar era pass? Kanske har de en ny affärsidé att sälja världens mest eftertraktade pass?
Citera
2015-12-18, 10:09
Medlem
Förutom alla de skrattretande uträkningar som pågått i tråden, förutom några som har försökt att göra pedagogiska förklaringar kring hur orealistiskt hela systemet är, så kan man även få sig ett gott skratt om man läser på http://onecoinsverige.se/.

Onecoinsverige behandlar det svenska språket på ungefär samma nivå som afrikabreven. Ett smakprov;

"Onecoin på lättfattlig svenska." <- kanske korrekt men knappast ett ord som känns modernt eller naturligt 2015. (Ursprung 1811) Ett ord som jag aldrig sett någon använda. Lättbegriplig, lättförståelig osv borde vara det naturliga valet för någon som har viss språkkänsla.

Istället för att faktiskt presentera konkret data som läsaren själv kan dra slutsatser från så skriver man hela tiden normerande "Onecoin utvecklar sig fantastiskt" "Det ser mycket positivt ut!".

Vad är det som ser positivt ut? Hur vet jag att det utvecklar sig fantasitskt? Hur kan jag verifiera dessa påståenden från en oberoende källa?

Avslutet är ändå på en helt egen nivå:

"Sen säljer du Onecoins eller använder dina Onecoins som betalningsmedel till vad du vill. Kanske för att hjälpa till i slutet av månaderna, resa, bygga en swimmingpool, köpa en ny bil. Bygga ett hus. Vad vill du göra? Behöver du ens välja?" -Behöver man ens kommentera detta? haha..

Jag vill gärna köpa en ny volvo för mina Onecoins - tar Dinbil emot dessa då?
Citera
2015-12-18, 10:14
Medlem
Jag måste bara lägga till ytterligare ett citat

"När din indentitet är verifierad kan du sälja en del Onecoins. Du får då Euro på din Onecoinsida.
Dock finns ett maxtak för försäljning per dag nu under uppbyggnaden för att förhindra säljhysteri och skydda Onecoins värde. Taket höjs för alla allt efter som medlemsantalet och omsättningen växer. Taket är högst för Premiumpaketet. Det känns mycket tryggt att taket finns under uppbyggnadsfasen." (Min fetning)

Vad skönt att det känns tryggt för scam:aren som driver sidan att det finns tak!

Ju mer jag läser på sidan desto fler guldkorn poppar upp:

Det går rykten om ett fejkomslag på tidningen Forbes. Folk kan ej finna denna utgåva trots idogt sökande.
Forbesnumret är inte lätt att finna om man inte bor i Bulgarien. Upplagorna skiljer mellan länder.
Forbes Bulgariska nummer 49 2015. Där var Dr Ruja Ignatova på en betald annons och alltså inte på förstaomslaget. (min fetning).

AHA så de betalade för en annons i Forbes för att kunna göra PR-bilder med tidningen.

Detta kan vara en av de roligaste sidor på nätet under 2015

"CoinCloud. 15 GB utrymme krypterat i "militära" nivåer i ett år! Det ingår 500 Tokens! Pris 530 €" - MILITÄRA NIVÅER! YEAH DET MÅSTE JAG HA!

"Ska vi skatta som inkomst av tjänst för värvningar och 30% vinstskatt på vinster vid försäljning, eller skatta allt som en kryptovaluta? Vi har inte en aning." - Mycket förtroendeingivande!
Senast redigerad av Aelskarn 2015-12-18 kl. 10:21.
Citera
2015-12-18, 10:36
Medlem
KlopFers avatar
Det här är typiskt för onecoin. Kan inte bestämma sig om de säljer utbildningspaket eller är en kryptovaluta

http://onecoinsverige.se/om.htm
"Onecoin är en kryptovaluta

Med kryptovaluta menas digital valuta. Kallas även ofta virtuell valuta. Själva Onecoinen/"pengen" kan ungefär beskrivas som en rad siffror som har räknats fram och krypterats i en dator. Man använder kryptovalutor till handel precis som med vanliga valutor samt vissa använder kryptovalutor till spekulativa investeringar precis som man kan göra med vanliga valutor."

"Är Onecoin ett pyramidspel etc
NEJ. I pyramidspel måste man vara aktiv och jobba. Pyramidspel är dessutom förbjudet.
Onecoin är ett bolag som säljer utbildningspaket och det är fullt lagligt"

SLUTA JÄMFÖR ER MED BITCOIN DÅ SÅG NI BITCOIN SÄLJA NÅGRA JÄVLA UTBILDNINGSPAKET FÖR ATT LOCKA IN KÖPARE?
Citera
2015-12-18, 11:00
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aelskarn
Förutom alla de skrattretande uträkningar som pågått i tråden, förutom några som har försökt att göra pedagogiska förklaringar kring hur orealistiskt hela systemet är, så kan man även få sig ett gott skratt om man läser på http://onecoinsverige.se/.

Onecoinsverige behandlar det svenska språket på ungefär samma nivå som afrikabreven. Ett smakprov;

"Onecoin på lättfattlig svenska." <- kanske korrekt men knappast ett ord som känns modernt eller naturligt 2015. (Ursprung 1811) Ett ord som jag aldrig sett någon använda. Lättbegriplig, lättförståelig osv borde vara det naturliga valet för någon som har viss språkkänsla.

Istället för att faktiskt presentera konkret data som läsaren själv kan dra slutsatser från så skriver man hela tiden normerande "Onecoin utvecklar sig fantastiskt" "Det ser mycket positivt ut!".

Vad är det som ser positivt ut? Hur vet jag att det utvecklar sig fantasitskt? Hur kan jag verifiera dessa påståenden från en oberoende källa?

Avslutet är ändå på en helt egen nivå:

"Sen säljer du Onecoins eller använder dina Onecoins som betalningsmedel till vad du vill. Kanske för att hjälpa till i slutet av månaderna, resa, bygga en swimmingpool, köpa en ny bil. Bygga ett hus. Vad vill du göra? Behöver du ens välja?" -Behöver man ens kommentera detta? haha..

Jag vill gärna köpa en ny volvo för mina Onecoins - tar Dinbil emot dessa då?

Intressant du granskar andras språkbruk, men skriver inte bättre själv

Eller vad betyder fantasitskt ? (Det fetlagda)

Ni som vill ta ut mer än taket tillåter, låt bli mina efter spliten och sälj istället tokens när värdet gått upp.
Citera
2015-12-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Intressant du granskar andras språkbruk, men skriver inte bättre själv

Eller vad betyder fantasitskt ? (Det fetlagda)

Ni som vill ta ut mer än taket tillåter, låt bli mina efter spliten och sälj istället tokens när värdet gått upp.

Jag ber om ursäkt för min felstavning. Jag skulle vilja påstå att det finns en viss diskrepans mellan att skriva texter till en hemsida och kommentera på ett anonymt forum. Du får gärna påpeka fler fel i mina texter eftersom du verkar anse att jag behandlar det svenska språket undermåligt.

Du vänder dig inte emot de normerande texterna på Onecoins hemsida? Eller har du skrivit dem själv?
Citera
2015-12-18, 13:10
Medlem
Sluta jämföra med Bitcoin? Varför skulle man göra det? Kryptovalutor är en ny trend och antagligen kommer det att finnas 2 - 5 st stora i framtiden som används i handeln om de visar sig vara någorlunda stabila och trygga. Alltså gäller det att vara en av de stora och då gäller det att vara bland de första.

Självklart skall man jämföra med Bitcoin eftersom det också är en kryptovaluta. Skillnaden är att Bitcoin är decentraliserad under tiden Onecoin är centraliserad. Båda har sina för- och nackdelar.
Citera
2015-12-18, 13:34
Medlem
Citat:
Sluta jämföra med Bitcoin? Varför skulle man göra det? Kryptovalutor är en ny trend och antagligen kommer det att finnas 2 - 5 st stora i framtiden som används i handeln om de visar sig vara någorlunda stabila och trygga. Alltså gäller det att vara en av de stora och då gäller det att vara bland de första.

Självklart skall man jämföra med Bitcoin eftersom det också är en kryptovaluta. Skillnaden är att Bitcoin är decentraliserad under tiden Onecoin är centraliserad. Båda har sina för- och nackdelar.

Jag förstår inte riktigt, hur vet vi att det är en kryptovaluta förutom att det står på en hemsida? Finns det några bevis överhuvudtaget för detta? Kurs och dylikt är ju bara för gänget i toppen att sitta och hitta på när de känner för det och föra in i ett google dokument.

Det är ju en gigantisk skillnad mellan bitcoin och onecoin förutom de/centralisering och det är ju transparens.

Du måste väl ändå känna en viss oro att fejkdoktorn (jag har också försökt hitta hennes avhandling men icke sa nicke - alla databaser verkar sakna hennes namn...) helt enkelt blåser dig?

"What makes OneCoin most likely to be pure fabrication is nonetheless a simple fact. Nowhere on resources such as CoinMarketCap is OneCoin to be found. No information regarding its technical specifications can be easily found and is impossible to verify."
(http://cointelegraph.com/news/114399/one-coin-much-scam-onecoin-exposed-as-global-mlm-ponzi-scheme)
Citera
2015-12-18, 13:57
Medlem
Citat:

Onecoin är ju ingen valuta, det är ju bara massa utbildningspaket som säljs. Eller köper du verkligen coins när du ger dina pengar till fru Ruja?

Gå och lägg dig. Du verkar vara lika handikappad i hjärnan som den flygande nissen som beslutat att åter skriva i tråden för att påpeka 1 (!!!!!!) stavfel, och sen ducka för alla frågor han/hon/det/idioten fått under alla sidor.

Om ni faktiskt skulle lägga ner lika mycket tid på att bevisa att det fungera, som ni lägger ner på att snacka skit och ducka frågor så kanske vi hade kommit någon vart i denna tråd.
Citera
2015-12-18, 14:16
Medlem
Citat:

Du skall inte jämföra med något , förutom att du kan googla Ponzi eller ZeekRewards som exempel.

Du kände inga personer (Pluralis) som tjänar 35.000 Euro i veckan på Onecoin eftersom det höll inte matematiskt. Mer än att ditt inlägg bara bevisade ytterligare en gång att Onecoin är en bluff och ett pyramidspel.

Onecoin är inte en kryptovaluta - visa oss en oberoende Audit som gjorts som bevisar att det är en kryptovaluta?
Citera
2015-12-18, 14:19
Medlem
Om det inte framgått så föreligger från min sida en viss skepticism inför Onecoin. Ser gärna noggranna uträkningar på hur bonussystemet fungerar, om det är någon som är mer insatt, så att man kan beräkna likviditet etc.
Citera
2015-12-18, 14:27
Medlem
Citat:
Om det inte framgått så föreligger från min sida en viss skepticism inför Onecoin. Ser gärna noggranna uträkningar på hur bonussystemet fungerar, om det är någon som är mer insatt, så att man kan beräkna likviditet etc.

Om du har något uns av skepticism inom dig borde de stora röda neonskyltarna med VARNING blinkat för länge sedan när du fick reda på att det varken finns någon transparens eller utomstående granskning. Innan dess när du handlade "utbildning" och fick en valuta borde du ju börjat fundera kring vad företagets verkliga fokus var...

Om bonussytem verkligen är så viktigt - ja då luktar det pyramid långa vägar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in