2015-11-07, 14:57
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hej, blev lite för mycket igår tror jag, första linan drog jag 07:00 igår morses och sedan fyllt på var 4 timma ända fram till 04:00 inatt och det fick bli den sista pga att redan då började syn och ljudhallisarna komma. Ser otroligt många skuggor/katter/och andra figurer i ögonvrån som helt enkelt bara står där, men försvinner så fort man vrider huvudet till den.

Ljudhallisarna har väl släppt lite nu men för nån timme sen när man kolla på film så hörde jag hur det börjades spela svag musik i mitt rum, kollade in i fläkten då den är igång och låter för jävligt och tro fan att den spela upp annan musik som jag kunde kontrollera själv, ville jag ha en ny låt så va det bara använda hjärnan, och allt detta kom från fläkten.

Brukar aldrig bli så här intensivt första dygnet för mig

Är det psykos? Kommer det släppa om jag försöker sova nåra timmar? Skumt detta

ursäkta stavfel, är lite smått trög just nu

Hej mä säj
Ät och sov så kommer du att vara som ny imorron!
Citera
2015-11-07, 15:05
Medlem
varför är det så vanligt att folk bombar, sen drar i snoken när dom börjar känna nått. Skulle det inte slå hårdare/bättre om man bara kör i näsan? Ursäkta mina nybörjarfrågor
Citera
2015-11-07, 15:23
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firesly
varför är det så vanligt att folk bombar, sen drar i snoken när dom börjar känna nått. Skulle det inte slå hårdare/bättre om man bara kör i näsan? Ursäkta mina nybörjarfrågor
Folk kanske inte gillar att förstöra sin näsa med knark.
Citera
2015-11-08, 03:12
Medlem
Hej! Har lite frågor till er som använder tjack, särskilt någon gång bara ibland. När ångesten tränger sig på sådär vidrigt mycket, och som för mig, inte får jättebra effekt av benso (prövat iktrovil, sobril, stesolid, xanor) kan jag tänka mig ett par längst tjack.
Men hur roligt är det ensam, nattetid att påbörja ett race? Vad tycker du?

Frågeställning: Om klockan närmar sig 00, vänner har lagt sig och du är ensam men vill ändå få bort ångesten och har tillgång till tjack.. tar du då? Eller tar du främst tjack för att "få något gjort" under tex dagtid, eller med vänner där alla delar på något gram?

Känner någon slags skam i kroppen över att "förstöra" en natts sömn, vända på dygn och vara pigg och social men inte ha någon att umgås med.. Var över ett år sen senast och kom över lite nu, behövde släppa på känslorna lite. Kikar Youtube och spelar tvspel, men känner väl lite ändå att det är ett "onödigt" tillfälle att jag intog ikväll...
Vad känner ni, erfarenheter? När tar du tjack?

Mvh Y
Citera
2015-11-10, 02:54
Medlem
Har en liten fråga gällande kombinationen Venlafaxin (snri) och tjack..
Enbart snortat tjack ett tiotal gånger i mitt liv, senast för två år sen. Då tappade jag aptiten helt och kunde omöjligtvis sova under de kommande 35 timmarna trots rättså små linor.
Idag har jag tagit minst samma mängd, om inte mer, men hade kunnat somna nu, känner hunger och inte alls samma goa insnöande effekt och pigghet..
Känner mig snarare dåsig och gäspig..

Kan det vara Venlafaxinet som orsakar detta? Tacksam för svar!

Mvh y
Citera
2015-11-10, 12:31
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Har en liten fråga gällande kombinationen Venlafaxin (snri) och tjack..
Enbart snortat tjack ett tiotal gånger i mitt liv, senast för två år sen. Då tappade jag aptiten helt och kunde omöjligtvis sova under de kommande 35 timmarna trots rättså små linor.
Idag har jag tagit minst samma mängd, om inte mer, men hade kunnat somna nu, känner hunger och inte alls samma goa insnöande effekt och pigghet..
Känner mig snarare dåsig och gäspig..

Kan det vara Venlafaxinet som orsakar detta? Tacksam för svar!

Mvh y

Det låter mest som om du fått i dig kasst knark. Luktade/smakade det som det skulle osv?
Av erfarenhet: venlafaxin inverkar ej menligt på ett hederligt missbruk (300mg/dag)

Någon som kommit något längre i livet hade förmodligen rekommenderat dig att reflektera över att man skrivit ut en av de tyngsta antidepressiva på marknaden av (förmodar jag) en anledning. Att kombinera bruk - 10-tal gånger och uppehåll på 2 år gör dig inte till missbrukare uppenbarligen - av droger öht i samband med psykisk ohälsa är lite som att leka med eld fast med sämre odds.

Men alltså: jag hade börjat med att kasta misstankarna i tjackets riktning.
Citera
2015-11-10, 20:10
Medlem
Lanjelexs avatar
Hej, jag undrar lite över återdoseringar och hur man "vet" vad som är lagom att ta.
Jag har nu testat 3 olika sorters tjack och inte fått någon större reaktion alls. Vissa av gångerna förstår jag iom att jag börjat väldigt försiktigt, och man kanske inte kan räkna med något större lyft av 50-100mg. Men nu vill jag verkligen känna ett ordentligt tjackrus, främst egentligen för att ha något att "utgå" ifrån. Som jag gör nu tar jag ca 100mg (endast nasalt), väntar i lite drygt 10 min (enligt första posten borde påslaget ha kommit då va?), och känner jag inget drar jag en 50mg till. Kan jag fortsätta så tills jag får ett påslag, eller byggs det på långsammare så att jag kanske blir aspå om någon timme eller så, som det lätt blir med sprit?
Citera
2015-11-11, 12:35
Medlem
Egiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanjelex
Hej, jag undrar lite över återdoseringar och hur man "vet" vad som är lagom att ta.
Jag har nu testat 3 olika sorters tjack och inte fått någon större reaktion alls. Vissa av gångerna förstår jag iom att jag börjat väldigt försiktigt, och man kanske inte kan räkna med något större lyft av 50-100mg. Men nu vill jag verkligen känna ett ordentligt tjackrus, främst egentligen för att ha något att "utgå" ifrån. Som jag gör nu tar jag ca 100mg (endast nasalt), väntar i lite drygt 10 min (enligt första posten borde påslaget ha kommit då va?), och känner jag inget drar jag en 50mg till. Kan jag fortsätta så tills jag får ett påslag, eller byggs det på långsammare så att jag kanske blir aspå om någon timme eller så, som det lätt blir med sprit?

Börja med en fetare lina, säg 150, vänta 15 och är du inte nöjd tar du en lika stor till.
Du har inget att vara rädd för det enda som kan hända är att du blir missnöjd för att du inte känner något om du mesar dig fram
Citera
2015-11-11, 16:11
Medlem
En liten fundering som säkert redan tagits upp i ämnet men kan inte läsa igenom över 800 sidor
Hur vet du om tjacket du fått tag på är bra? Jag har nämligen erfarit olika upplevelser de få gångerna jag testat. De klassiska grejerna som att fastna in på något, babblar mer, osv har alltid känts av..

MEN denna gången blir jag efter 1-2 timmar sjukt trött och får ingen ångestdämpning. Dock så luktar tjacket galet starkt/mycket och det känns som snoken ska trilla av vid intaget..

Mina frågeställningar:
-Kan man bedöma kvalitén genom lukten?
-Kan SNRI påverka effekten?
-Kan det vara en biokemisk tillfällighet i min skalle att det blev såhär?

Mvh y
Citera
2015-11-11, 16:23
Medlem
Lanjelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Börja med en fetare lina, säg 150, vänta 15 och är du inte nöjd tar du en lika stor till.
Du har inget att vara rädd för det enda som kan hända är att du blir missnöjd för att du inte känner något om du mesar dig fram

Jo det har du nog rätt i.. Nu visade det sig också att jag hade fått fel order och hade fått ett som är ampassat för IV och det krävs mycket större dos än normalt om man snortar, så var ju inte så konstigt att jag fick dålig effekt Bara att försöka igen!
Citera
2015-11-11, 20:25
Medlem
Hej alla.

Besökte en kompis igår kväll. Sökte hasch men för ovanlighetens skull så kunde varken han eller jag få tag på det igår kväll.
Han bjuder dock på några glas vin och frågar senare vid 02-tiden om jag inte ska ta en Amfetamin-bomb tillsammans med honom. Jag hade aldrig tagit amfetamin någonsin tidigare men tänkte att, ptja vad f*n man ska väl testa (nästan) allt iaf 1 gång i livet innan det är slut så..

Sköljer ner första bomben på ca 0.1 - 0.2 g. med vin vid ca kl. 02 inatt som var.
Efter någon halvtimme får jag en bomb till då det inte riktigt verkade räcka till så, sköljer ner ca 0.1 g. till.
Nu börjar det på att komma här omkring kl. 03:30 men av någon anledning så frågar jag efter en bomb till på ca 0.1 g. som jag sköljer ner.

Oh My Fu*king God..!!!

Jag fullkomligt studsar upp ur soffan, vi drar på musik och för absolut första gången i mitt liv så släpper jag loss totalt på "dansgolvet" (vardagsrumsgolvet) och tro det eller ej men jag gör det riktigt bra.

En obeskrivligt kraftfull energi bara strömmar ut i hela kroppen och jag som knappt ens aldrig varit ute på krogen känner ett enormt självförtroende och skulle kunna ha slagit vad om att jag utan minsta problem hade kunnat charma trosorna av både 2, 3 och 4 tjejer över en natt. Ja, om det inte vore för "pansarpungen" och "tjackballen" som blivit obehagligt liten, vi snackar 2 - 3 cm WTF..?
Dessutom var det inte helt enkelt att pissa..(?) Samt att pupillerna såg ut som bowlingklot.
Nåväl, timmarna fullkomligt flög iväg.

Sen på morgonen "molnar" dessa otroliga Superpowers ut i mer av en tuff avtändning. Shit, börjar man darra, få hjärtklappning och må dåligt av att bara pröva amfetamin en gång á ca 0.3 g..?

Nu har jag tagit mig hem och mår lite bättre. Dock, tjackballen är väldigt envis, hur länge kan den sitta i..?
och jag kan inte låta bli att rycka och ha mig som man såg Christer Pettersson göra i TV-soffan hos Aschberg när jag reser mig och går i lägenheten.

Mvh
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2015-11-11 kl. 20:29.
Citera
2015-11-13, 13:33
Medlem
Brb-Toas avatar
Tjenatjena! Nu är det så att jag har fått tag i riktigt HQ-tjack och jag undrar lite saker.

Tjacket har ett väldigt medicinskt rus, ej pushigt och väldigt klart. Alltså väldigt rent amfetamin.
Nu undrar jag vad jag ska banka med om jag nu vill ha lite mer "festrus" istället för plugg. Jag vill helt enkelt bli lite mer stissig. Är det koffazon jag ska köra på eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in