Citat:
Ursprungligen postat av
SvarifaxxALaUe
Jag har tidigare provat endel CS substanser såsom NEB, 3-FPM, Synthacaine, Metiopropami, Elvanse (Lisdexamfetamin), Metamina (Dexamfetamin)
Metylfenidat, Efedrin, DMAA samt något mer, med varierande resultat. Trevligast var nog Metaminan följt av 3-FPM:et.
Hur som helst så bestämde jag mig för att det var dags att prova riktigt Tjack iaf 1 gång så att man har det gjort och vet vad folk snackar om när de talar om Amf. 1,5g inhandlades i form av 2 olika "batchar". Det ena var 0,5g och var som ett något gult lite oljigt vax och det andra (1g) i princip helt vitt, dock var även det ganska kletigt fast då mer som en pasta.
Första dagen började jag med den gulaktiga sorten genom att lägga ut lite på en talrik, uppskattningsvis en 0,2:a av 0,5:an enligt olika tips jag fått samt läst mig till.
Väntade sedan en stund tills det hade blivit såpass torrt att det gick att hacka upp någorlunda med en vass kniv.
Sög sedan upp den 0,2:an jämt fördelad i vardera borre.
Eftersom jag alltid läser på väldigt mycket innan jag provar nåt för första gången så förväntade jag mig att det skulle svida kraftigt i näsan då många påstått att det är vanligt, men icke. Det kändes knappt om man jämför med tex Ketamin eller 3-FPM som kändes som att näsan höll på att frätas sönder.
Efter ungefär 7-10 min uppstod en ganska kraftig kick med härliga rysningar i kroppen, liknande de jag fått av Metamina.
Jag blev rejält fokuserad och koncentrationen ökade betydligt, vilket märktes när jag satte mig framför datorn för att spela lite Call Of Duty. När ungefär en timme gått så hade de största effekterna avtagit, och jag bestämde mig för att suga upp en 0,2:a till.
Det dröjde då längre innan jag kände av någon större effekt, kanske 15-20 min. Så efter en stund, otålig som jag är så tog jag fram ett Rizzlapapper och vek en bomb av det som var kvar (runt 0,1) som sen sköljdes ner.
När ruset infann sig denna gång så var det ungefär lika stark som vid första intaget, förutom att det höll i sig kanske 2,5 timmar istället för 1.
Efter dom timmarna hade gått och jag kände att effekten höll på att avta så hade klockan hunnit bli endel och jag bestämde mig för att försöka sova.
Det var inte direkt så att det var lätt att somna. Dock gjorde det inte så mycket då jag har extremt svårt att somna även i vanliga fall. Men med lite benso och en mindre bit bunt till hjälp så somnade jag till min förvåning ändå efter några timmar.
Fortsätter berättelsen i nästa inlägg så det inte blir en enda jättelång massa av text.
/Mvh
Andra dagen var det dags att prova batch nummer 2. Gjorde på samma sätt som förut, dvs ca 0,2 utspritt på en tallrik tills det var såpass torrt att det kunde pulveriseras någorlunda. Eftersom det nästan inte sved något alls första gången så förväntade jag mig inte att det skulle svida denna gången heller. Men det gjorde det, inte så att det störde men man kände verkligen av det i näsan.
Denna gången uteblev någon form av kick/rush, och istället kom effekten sakta smygandes under loppet av ca 30 min.
Tyckte inte att det hände särskilt mycket i rusväg mer än att man blev pigg och fokuserad. Ingen go euforisk känsla som jag fått av vissa CS preparat tidigare och heller inga goa rysningar i kroppen.
Bestämde mig därför att suga upp lika mycket igen ganska omgående. Och då först infann sig eufori och rysningar, men inte var det särskilt starka sådana effekter. Allt eftersom tiden gick så fortsatte jag samma mönster. Dvs att suga upp ca 0,1-0,2 i näsan runt varje timme.
Efter kanske 3 omgångar märkte jag hur det hade samlats en massa slem i halsen, och det kändes som att jag var tvungen att spy. Väl vid toaletten så harklades och hostades det friskt. Och gult slem kom upp. Jag fortsatte med samma doseringsmönster och behovet av att harkla eller halvspy upp gult äckligt slem kvarstod.
Detta var riktigt obehagligt så jag bestämde mig i min besvikenhet för att avsluta med en bomb på ca 0,2.
Det hände inte speciellt mycket mer, men vid det här laget så var jag rejält sugen på att återdosera för att åtminstone försöka få ut något positivt av det hela. Men jag bestämde mig istället för att avstå och inse att detta inte var min grej.
Eftersom jag märkligt nog har en tendens att bli fruktansvärt beroende av CS substanser, vilket jag inte alls blir på tex benso, så bestämde jag mig för att hälla ut och spola ner det som återstod, uppskattningsvis 0,4-0,5 för att spara mig från ännu mer obehag. Och även minska en ev AT.
Slängde allt utom en 0,1:a vilket lades i ett Rizzlapapper som sparades ifall man länge fram känner för att att inta en sista mindre bomb.
Nu har det gått ca 3 timmar sen senaste näsan och slemproblemen har väl nästan avtagit helt.
Tycker inte att Tjack var något att hänga i granen precis, och jag kommer troligen aldrig att använda det igen.
Givetvis så undrar jag nu vad ni andra finner så trevligt med detta? Och vad som egentligen är grejen?
Kan det ha varit så att jag gjorde något fel, eller är det såhär det ska kännas?
Bör kanske tilläggas att jag har diagnosen ADD vilket kanske kan ha spelat in?
Jag tycker nog ändå att det borde hänt lite mer då jag är väldigt liten och smal.

Fast det kanske inte har någon betydelse i det här fallet? Har läst att personer med mindre kroppsbyggnad ofta får ut starkare effekter då det kan tas upp lättare och
snabbare av kroppen. Men det behöver ju inte alls stämma för att jag läst det.
Nåväl, nu är man iaf en drogupplevelse rikare och har fått lära sig att detta inte är nåt för mig.
Ber om ursäkt om texten blev lite väl lång, men jag hoppas att jag fick till en bra beskrivning av min upplevelse iaf.
Nu blir det att försöka vila och ev i bästa fall sova, och imorgon blir det att återgå till normala matvanor igen. Är rejält hungrig nu då det var omöjligt att äta under upplevelsens gång.

Må väl därute!
/Mvh