2015-11-03, 11:04
Medlem
nosferatuzens avatar
Sub och roche 2 igår, typ 8 roche och 3 mg sub.
Sen kl 06 i morses har jag tagit tjack, en polare gav mig det och jag kan inte avgöra kvaliten, känner inget direkt.. Vågar jag ta mer? Jag har väl redan tagit 1mg, kanske mer.
Citera
2015-11-04, 16:00
Medlem
Att det kryper i delar av kroppen och att man får rysningar är ju en del av att va på. Utslag kanske på grund av ökad puls aka blodtryck vätskebrist kass blodcirkulation osv. Själv får jag en massa blåmärken överallt och för minsta lilla.
Citera
2015-11-05, 08:41
Medlem
Vad skulle funka bäst, bomba 150-200mg Affe och efter halvtimme-timme så tar man ca 100mg i snoken, eller tvärtom så man tar en snok på 150mg och sen efter nån timme tar man en bomb på 150-200mg? Vad skulle ge bäst effekt? Eller blir det bättre om jag skulle köra allt intranasalt?

Detta kommer bli andra gången för mig, första gången för mina kompisar.
Citera
2015-11-06, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firesly
Vad skulle funka bäst, bomba 150-200mg Affe och efter halvtimme-timme så tar man ca 100mg i snoken, eller tvärtom så man tar en snok på 150mg och sen efter nån timme tar man en bomb på 150-200mg? Vad skulle ge bäst effekt? Eller blir det bättre om jag skulle köra allt intranasalt?

Detta kommer bli andra gången för mig, första gången för mina kompisar.

Baserat på egna erfarenheter rekommenderar jag att du börjar med bomb, när den sedan börjar krypa sig på drar du en snok.
Citera
2015-11-06, 13:12
Medlem
eddiepeddies avatar
Vad är det bästa (skönaste) att landa på amfe efer en hel natt?
Citera
2015-11-06, 13:14
Medlem
hnsman1s avatar
Spelar det någon roll om man tar magnesium innan eller under ruset? Har bara hört folk som tar det innan, men glömde det nu och har fått grymt jobbiga käkspänningar och tics.
Citera
2015-11-06, 15:33
Medlem
Redlinezs avatar
Har vart/är redigt påtänd på fint klet dom närmsta dagarna. Gillar att ta benso när jag tar tjack. Det hela blir så vackert och slirigt. Men till min fråga. Hur blir det om jag tar lite sub nu ? Ingen tolerans på subben whatsoever för har hållit mig ifrån det bra många månader nu. Dumt att börja igen, jag vet. men det är så underbart. Fick tag i lite sub igår natt och tänkte det är ju ändå fredag Har tagit 2mg xanor för ett par timmar sedan också bör tilläggas.
Citera
2015-11-06, 16:12
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Har vart/är redigt påtänd på fint klet dom närmsta dagarna. Gillar att ta benso när jag tar tjack. Det hela blir så vackert och slirigt. Men till min fråga. Hur blir det om jag tar lite sub nu ? Ingen tolerans på subben whatsoever för har hållit mig ifrån det bra många månader nu. Dumt att börja igen, jag vet. men det är så underbart. Fick tag i lite sub igår natt och tänkte det är ju ändå fredag Har tagit 2mg xanor för ett par timmar sedan också bör tilläggas.

Fubderar också på det. Har 4mg sub och en del benzo. Har tagit d efter mdna.& kokain och det var skönt. Dosera försiktigt. T.ex 2 - 3mg sub räcker om du inte är van.
Citera
2015-11-06, 17:08
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Fubderar också på det. Har 4mg sub och en del benzo. Har tagit d efter mdna.& kokain och det var skönt. Dosera försiktigt. T.ex 2 - 3mg sub räcker om du inte är van.

Ja det är skönt med sub och benso. Det jag undrade var hur det blir att ta sub medans man är påtänd på tjack. Vet att bens är nice undertiden man är påtänd. Har bara tagit sub efter att ruset lagt sig på tjacket förut.
Citera
2015-11-07, 00:33
Medlem
Odamies avatar
När jag har sökt efter svar på detta så säger alla olika och ingen är enig. Men vi vet ju alla vilka effekter helt vanligt, standardamfetamin ger. Alltså den typen som våra gator flödar över av.

Men ibland har jag fått tag på tjack som gör mig lugn och har minimala fysiska biverkningar, knappt kännbara käkspänningar, ingen hög puls och inte minsta antydan till tjackballe. Men däremot får jag tjackrysningar av det, särskilt i högre doser.

Jag känner heller ingen ökning av energi men jag kan däremot komma på mig själv med att göra småsysslor jag annars hade skjutit upp på.

Det är tjack som i mina ögon känns mer åt det medicinska hållet. Jag har inte testat Concerta, Ritalin, Metamina eller någon annan av alla de medicinerna så jag kan inte jämföra med dem.
Men huvudeffekten är alltså att jag blir lugn och inte känner mig tvingad att snöa in på något eller vara tvångssocial (men det blir enklare att formulera mig, skriva och prata mer. På "vanligt" amfetamin känner jag lite av ett tvång att vilja prata eller skriva med någon).
Om jag vill syssla med något så har jag väldigt bra koncentration på just det och tappar inte intresset i första taget eller "tappar bort mig" på något annat projekt.

Det är heller inga som helst problem med att stoppa i mig mat vilket jag annars brukar ha jättesvårt med på "vanligt" amfetamin.

Har jag fel om jag säger att denna typen av tjack är dexamfetamin-dominerat? Eller helt enkelt, vad är detta för typ av tjack?

Kanske bör tillägga att jag intar det nasalt och att jag inte har fått någon ADHD eller ADD-diagnos och tror mig själv heller inte ha varken ADHD eller ADD. Vanligt tjack ger mig de vanliga effekterna.
Citera
2015-11-07, 01:37
Medlem
MagicMushroom66s avatar
Hej, har en fråga!

Nu är det nämligen så att jag vill testa på lite andra saker än röka, börjar med tjack och får väl se vart det slutar. Tidigare har jag rökt MJ konstant i 3-4 månader men har nu tagit en paus från rökandet. Även testat på benzo och morfin.

Har dock en fundering, tidigare har jag haft hjärtsäcksinflammation/perikardit 2 gg då jag varit förkyld. Har även ansträngningsastma men är förövrigt frisk. Just nu har jag inte problem med hjärtat och läkarn konstaterade att den var helt frisk och ung, (20 år gammal). Sist jag hade perikarditen var för 4 månader sedan.

Frågan är alltså, kan jag ta tjacket utan att det på nåt sätt ska skada mitt hjärta eller utan att jag riskerar nåt farligt eftersom jag haft perikardit en gång i tiden?
Citera
2015-11-07, 13:00
Medlem
hnsman1s avatar
Hej, blev lite för mycket igår tror jag, första linan drog jag 07:00 igår morses och sedan fyllt på var 4 timma ända fram till 04:00 inatt och det fick bli den sista pga att redan då började syn och ljudhallisarna komma. Ser otroligt många skuggor/katter/och andra figurer i ögonvrån som helt enkelt bara står där, men försvinner så fort man vrider huvudet till den.

Ljudhallisarna har väl släppt lite nu men för nån timme sen när man kolla på film så hörde jag hur det börjades spela svag musik i mitt rum, kollade in i fläkten då den är igång och låter för jävligt och tro fan att den spela upp annan musik som jag kunde kontrollera själv, ville jag ha en ny låt så va det bara använda hjärnan, och allt detta kom från fläkten.

Brukar aldrig bli så här intensivt första dygnet för mig

Är det psykos? Kommer det släppa om jag försöker sova nåra timmar? Skumt detta

ursäkta stavfel, är lite smått trög just nu

Hej mä säj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här