2015-10-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vetenskapliga tester?
I artikeln står det att mediet undersöktes av skeptiker vid "ett vetenskapligt institut", och som tur är nämns även den ansvarige påstådde skeptikern, denna gång var det tydligen en viss Julie Beischel som stod för vetenskapandet och delade ut de påstådda "certifikaten"

Bieschel is the co-founder of the Windbridge Institute for Applied Research in Human Potential a psychic woo organization that claims everything from levitation, psychokinesis to mediumship is scientifically genuine. Bieschel obtained a PhD in Pharmacology and Toxicology with a minor in Microbiology and Immunology (2003) from the University of Arizona (UA).
Bieschel published the pseudoscientific book Among Mediums: A Scientist's Quest for Answers (2013) which has said mental mediums such as Leonora Piper communicated with the dead. The book ignored any evidence of fraud in the mediums she wrote about. She has also supported the controversial experiments of Gary Schwartz which have been rejected by the scientific community.
Bieschel has published many pseudoscience articles in parapsychology journals claiming that mediums can contact the dead. Her claims have been rejected by the scientific community and her only supporters are other spiritualists such as Alex Tsakiris and Robert McLuhan.

Så som vanligt har mediumen låtit sig testas av sina kompisar som redan tror på andar och tomtar och troll.

Precis som jag förväntade mig att vi skulle finna, och det tog mig bara sekunder att hitta hur mycket allvarlig och seriös kritik mot både Julie och institutet som helst, det är helt enkelt bluff hela skiten som vanligt, och ljusår från ett seriöst vetenskapligt test, och alltså har inte någon ännu kunnat bevisa sina paranormala eller mediala påstådda förmågor.
Citera
2015-10-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vetenskapliga tester?
I artikeln står det att mediet undersöktes av skeptiker vid "ett vetenskapligt institut", och som tur är nämns även den ansvarige påstådde skeptikern, denna gång var det tydligen en viss Julie Beischel som stod för vetenskapandet och delade ut de påstådda "certifikaten"

Så som vanligt har mediumen låtit sig testas av sina kompisar som redan tror på andar och tomtar och troll.

Ja det är märkligt att de ytterst få medium som överhuvudtaget försöker backa upp sitt påstående om paranormala förmågor med belägg, alltid verkar vända sig till "vetenskapsmän" som har hittat på en egen definition av vad bevis är.

Hur jävla svårt ska det vara att ta kontakt med James Randi och en gång för alla få tyst på new age-rörelsens fiende #1, förändra världen samt få en miljon dollar insatt på kontot?
Det finns ju bara fördelar med att göra detta.

Är verkligen tragiskt att så många av ens medmänniskor vägrar se igenom denna uppenbara bluff.
Citera
2015-10-24, 17:19
Moderator
Humbugs avatar
OT raderat. Det glider bitvis lite väl långt ut till saker som inte har med programmet att göra.
/mod
Citera
2015-10-26, 00:38
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Nu är det nära, ikväll handlar tv-showen om Maria som börjat renovera sitt nya hus. Det händer så underliga saker att hon inte törs vara ensam hemma.

Terry Evans och Caroline Giertz rycker ut!
Citera
2015-10-26, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Nu är det nära, ikväll handlar tv-showen om Maria som börjat renovera sitt nya hus. Det händer så underliga saker att hon inte törs vara ensam hemma.

Shit va du var snabb Nu hann ju varken den fina damen eller jag påannonsera programmet
Citera
2015-10-26, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda

Hoppas du ser programmet, jag ska se det och återkommer i tråden för diskussion.
Citera
2015-10-26, 15:50
Medlem
Gällande senaste avsnittet av Det Okända. Lite märkligt att det inte nämndes att det begicks ett knivmord, för några år sedan, i det där huset i Viskafors.
Citera
2015-10-26, 20:40
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Shit va du var snabb Nu hann ju varken den fina damen eller jag påannonsera programmet

Kunde inte hålla mig ju

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Hoppas du ser programmet, jag ska se det och återkommer i tråden för diskussion.

Du kan väl svara på varför Camilla Örnberg är ett bra medium?

Citat:
Ursprungligen postat av overkligt
Gällande senaste avsnittet av Det Okända. Lite märkligt att det inte nämndes att det begicks ett knivmord, för några år sedan, i det där huset i Viskafors.

Detta? (FB) Knivmord i Viskafors, Borås

Ägaren lär veta om det men det är väl inte lämpligt att prata om iaf "moderna" mord i tv-showen.

Edit: Nu börjar det!!!
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2015-10-26 kl. 21:01. Anledning: tillägg
Citera
2015-10-26, 21:17
Medlem
Vad har hon på huvudet, ikväll är hon mer skrämmande än någonsin. Tur att man inte är ensam
Citera
2015-10-26, 22:00
Medlem
enfindams avatar
"Impressive" är det ord jag tänker på när jag ser Terry Evans i kvällens uppvisning. Det var en mängd andar som Terry fick kontakt med och han fick detaljrik information. Han rensade huset och kvinnan kunde äntligen sova där.
Senast redigerad av enfindam 2015-10-26 kl. 22:03.
Citera
2015-10-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
"Impressive" är det ord jag tänker på när jag ser Terry Evans i kvällens uppvisning. Det var en mängd andar som Terry fick kontakt med och han fick detaljrik information. Han rensade huset och kvinnan kunde äntligen sova där.

Här är det ett djävla liv om nätterna, skall jag skriva till Det Okända?
Citera
2015-10-26, 22:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Här är det ett djävla liv om nätterna, skall jag skriva till Det Okända?
Vad då för liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in