2014-03-30, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Är vi verkligen nere på nivån att spöke bara kan filmas av de som "tror" nu?

Är det inte så att spöken på film enbart kan ses av de som tror?
Citera
2014-04-03, 12:17
Medlem
Enzymes avatar
Det vore intressant att evakuera familjen från ett spökhus och bjuda dem på några hotellnätter. Sedan låter man ett par kritiska människor bo där och se om de upplever grejer. Gör de inte det så finns ju uppenbarligen problemen i huvudet på människorna som bor där. Jag hyrde en lägenhet i andra hand som ägaren påstod var hemsökt. Under de 6 månader jag bodde där så hände *trumvirvel* inte ett skit som skulle kunna kallas paranormalt.
Citera
2014-04-03, 12:35
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det vore intressant att evakuera familjen från ett spökhus och bjuda dem på några hotellnätter. Sedan låter man ett par kritiska människor bo där och se om de upplever grejer. Gör de inte det så finns ju uppenbarligen problemen i huvudet på människorna som bor där. Jag hyrde en lägenhet i andra hand som ägaren påstod var hemsökt. Under de 6 månader jag bodde där så hände *trumvirvel* inte ett skit som skulle kunna kallas paranormalt.

Ytterligare ett intressant experiment men Det Okända, ett program specifikt om sånt här är helt ointresserade av att göra nåt annat än filma ett medium lalla runt i bostaden dagtid. Finns alltså ingen inom produktionen som har nåt genuint intresse överhuvudtaget? Ingen nyfikenhet? Ingen som vill veta MER? Bara samma saga om och om igen.

Finns ju enklare förklaringar men om det är nåt jag lärt mig här så är det att den enklaste förklaringen är fel.
Citera
2014-04-03, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

Vad gör deltagarna i programmet om de upplever fortsatt paranormal aktivitet i huset efter att medierna har varit där och sett till att andarna har gått över till andra sidan, eller tror de så mycket på att de andar de tidigare trodde var där har gått över till andra sidan så att de inte längre tänker att de skall uppleva mer?
Citera
2014-04-06, 12:35
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ytterligare ett intressant experiment men Det Okända, ett program specifikt om sånt här är helt ointresserade av att göra nåt annat än filma ett medium lalla runt i bostaden dagtid. Finns alltså ingen inom produktionen som har nåt genuint intresse överhuvudtaget? Ingen nyfikenhet? Ingen som vill veta MER? Bara samma saga om och om igen.

Finns ju enklare förklaringar men om det är nåt jag lärt mig här så är det att den enklaste förklaringen är fel.

Det är det som är problemet med programmet. Det naturliga vore ju att först kolla om det finns icke paranormala förklaringar till fenomenen. Ljud från källaren kan ju vara VVS-relaterat och om skuggor alltid dyker upp på samma ställa kanske det är så att det finns ett fönster där som spelar ögat ett spratt. Man accepterar den övernaturliga förklaringen till 100%. Minns ett program där man hörde ljud från källaren och man fick reda på att sonen bodde där med sin tjej. De konstiga "rytmiska ljuden" mitt i natten? Tror att snubben helt enkelt satte på bruden så sängen skakade Mycket troligare än något jävla spöke.
Citera
2014-04-06, 20:16
Medlem
Citat:

Känns mer som om man hittat ett programformat som funkar för alla som är inblandade i programmet. Folk med problem vill ju ha det åtgärdat, inte ett filmteam som springer runt och letar efter paranormala fenomen. Sedan har väl något medium som är med i tvserien försökt sig på något liknande program som inte blev så lyckat.

Ett riktigt intressant program med reinkarnation var ju med Pontus Gårdinger som programledare. Där genomgick olika personer en regression och fick berätta om tidigare liv och senare så besökte man den platsen utomlands som man talat om under hypnos och kände igen sig i. Så lite annat har ju gjorts.
Citera
2014-04-07, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Hanna kände genast att hon inte var ensam i huset.
och det gör de teve om.

visar bara på vad det är för skräp folk vill se och troligast har väl hon sett en massa spökprogram och tro sig vara "extra känslig" p.ga att nån teveidol är det.
Citera
2014-04-07, 13:52
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
och det gör de teve om.

visar bara på vad det är för skräp folk vill se och troligast har väl hon sett en massa spökprogram och tro sig vara "extra känslig" p.ga att nån teveidol är det.
Du har faktiskt fel. Hon hade sett en mansgestalt som Lena Ranehag sedan fick kontakt med och det visade sig vara mannens bror.
Citera
2014-04-07, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Du har faktiskt fel. Hon hade sett en mansgestalt som Lena Ranehag sedan fick kontakt med och det visade sig vara mannens bror.
bullshit
Citera
2014-04-07, 15:29
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
bullshit

Du måste ha överseende med woowoos.
Citera
2014-04-07, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Du måste ha överseende med woowoos.
Inte en chans. Min uppfattning är att om de får kontakt med något som säger sig vara X's avlidna vän/släkting etc. så är det en demon som jävlas.

I andevärlden finns det en som är över alla andra och det är Jesus Kristus som jag tror att man kommer längre ifrån ju närmare demonerna man kommer/blir lurad utav.
Citera
2014-04-07, 18:04
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Inte en chans. Min uppfattning är att om de får kontakt med något som säger sig vara X's avlidna vän/släkting etc. så är det en demon som jävlas.

I andevärlden finns det en som är över alla andra och det är Jesus Kristus som jag tror att man kommer längre ifrån ju närmare demonerna man kommer/blir lurad utav.
Och min uppfattning är att det varken finns andar från avlidna släktingar eller demoner .... låter lika dumt båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in